Διάβαζα ένα βιβλίο σχετικά με τη σύγχρονη διδασκαλία και γενικότερα τις σχέσεις μαθητή - καθηγητή. Μέχρι στιγμής έχω τελειώσει το δημοτικό και σε λίγες βδομάδες τελειώνω και το γυμνάσιο.
Οι δάσκαλοι / καθηγητές που έχουν περάσει όλα αυτά τα χρόνια δεν μπορώ να πω ότι μου έκαναν εντύπωση.
Σαφώς υπήρχαν μερικοί που συμπαθούσα, μερικοί που μισούσα, μερικοί που αντιπαθούσα και μερικοί που αγαπούσα. Το σίγουρο ήταν ότι ο καθένας τους είχε διαφορετική προσωπικότητα.
Εμείς οι μαθητές πολλές φορές μπορεί να έχουμε ως είδωλο έναν καθηγητή/δάσκαλο μας. Δεν είναι κακό, ούτε παράξενο, απλά οι περισσότεροι δεν το εξωτερικεύουμε.
Δε μου έχει συμβεί, αλλά πολλοί φίλοι μου μου έχουν διηγηθεί παρόμοιες ιστορίες σχετικά μ' αυτό.
Εγώ θυμάμαι ότι είχα σε μεγάλη εκτίμηση μία δασκάλα, στην έκτη δημοτικού. Φοβερή εκπαιδευτικός, ακόμα και τώρα τη θαυμάζω.
Υπήρχαν όμως και άλλοι, τρομεροί τύποι, που νομίζουν ότι εμείς οι μαθητές είμαστε παθητικοί αποδέκτες. Που μας απειλούν για ένα βαθμό στο τρίμηνο, που μας βάζουν σελίδες για ξερή παπαγαλία, που μας αντιμετωπίζουν ως ρομπότ και όχι σαν ανθρώπους, σαν μαθητές! Μίζεροι που αρχίζουν τις θεωρίες τους και βρίζουν το σύστημα και τους μαθητές. Ναι, είναι υπερβολικοί και φτάνουν στην παράνοια. Δε τους νοιάζει αν όλη η τάξη τους αντιπαθεί για τη συμπεριφορά τους, εκεί, ακάθεκτοι συνεχίζουν να αγαπάνε τους παπαγάλους της τάξης αγνοώντας τα υπόλοιπα παιδιά. Αξιολύπητοι.
Ευτυχώς, όμως, έχουν περάσει και καλοί καθηγητές.
Σαν την δασκάλα της έκτης δημοτικού, σαν τη φιλόλογο της Τρίτης γυμνασίου ή σαν τον τωρινό φυσικό μας. Άνθρωποι που δεν είναι απλοί δημόσιοι υπάλληλοι, αλλά εκπαιδευτικοί, γονείς και βλέπουν τη δουλειά τους ευχάριστα. Άνθρωποι που αγαπάνε πραγματικά τη μάθηση και μας δίνουν ερεθίσματα και εναύσματα για να συνεχίσουμε στο ταξίδι της γνώσης.
Για να ψαχτούμε και να προβληματιστούμε. Ναι, ξέρω, ποιος μαθητής θέλει να κάτσει και να διαβάσει έτσι πως είναι τα πράγματα στην εκπαίδευση; Ποιος μαθητής ενδιαφέρεται για έναν καλό καθηγητή; Σας επιβεβαιώνω πως πολλοί. Όταν υπάρχει καλός καθηγητής, όχι υποκειμενικά αλλά αντικειμενικά στην τάξη καλός, τα πράγματα πάνε πολύ καλύτερα. Κάνουμε μάθημα αλλά ψυχαγωγούμαστε κιόλας, η ώρα περνάει ευχάριστα.
Μακάρι να ήταν όλοι εκπαιδευτικοί έτσι!
από korineto
No comments:
Post a Comment