Tuesday 11 March 2014

Η καθημερινή μελέτη δυσλεξικού παιδιού

Είναι γεγονός ότι η καθημερινή μελέτη ενός δυσλεξικού παιδιού μπορεί να αποτελέσει πρόκληση για το ίδιο και την οικογένεια του.
Η παραδοσιακή, κλασική μαθησιακή διαδικασία δεν αποδίδει και κρίνεται απαραίτητο να δοκιμαστούν άλλοι τρόποι μάθησης.
Dyslexia at Home
 
Για αυτό οι πειραματισμοί και οι δοκιμές για μια μαθησιακή προσέγγιση πιο συμβατή στο δυσλεξικό παιδί αποτελούν το ζητούμενο πολλές φορές στη μελέτη του παιδιού.

6+1 βοηθητικά Tips:

Επιτρέψτε και εκπαιδεύσετε το παιδί να γράψει την εργασία που έχει για αυθόρμητη γραφή (σκέφτομαι και γράφω, έκθεση) στον υπολογιστή χρησιμοποιώντας διορθωτή κειμένου.

Με αυτό το τρόπο θα περιοριστεί σημαντικά το άγχος για την ορθογραφία και τα γραμματικά λάθη και θα απομείνει χώρος να αποτυπωθούν οι ιδέες και η φαντασία του σχετικά με το θέμα που του έχει δοθεί.
Προμηθεύσετε το δυσλεξικό παιδί με
audio books.
Είναι ένας φανταστικός τρόπος για να αποκαταστήσει την αρνητική σχέση που έχει αναπτύξει με το βιβλίο. Ιδιαίτερα αυτά που τα αφηγούνται ηθοποιοί και όχι ο υπολογιστής είναι τα πιο κατάλληλα. Χρησιμοποιώντας τα ακουστικά βιβλία μπορεί να έχει μπροστά του και την εκτυπωμένη μορφή του βιβλίου. Με αυτό το τρόπο όσο το παιδί διαβάζει το βιβλίο και παράλληλα ακούει την αφήγηση μπορεί να βοηθηθεί σημαντικά στην οπτική αναγνώριση των λέξεων και τη καλύτερη αναγνωστική ροή εμπλουτίζοντας παράλληλα και το λεξιλόγιο του.
Επίσης ένα on line λεξικό μπορεί να γίνει ένα σημαντικό εργαλείο για το δυσλεξικό παιδί.

Ο λόγος είναι ότι όταν το παιδί πληκτρολογεί τη ζητούμενη λέξη εμφανίζεται μια λίστα από προτεινόμενες λέξεις οπότε και περιορίζεται σημαντικά η πιθανότητα να μη βρει τελικά τον ορισμό που ψάχνει επειδή απλά τη γράφει λάθος.
Τα βίντεο είναι μια πλούσια πηγή πληροφοριών οι οποίες δίνονται με τέτοιο τρόπο που τα δυσλεξικά παιδιά μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα.

Πολλές φορές οι γλωσσικές πληροφορίες μπερδεύουν το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες κάτι που μπορεί να αποφευχθεί αν εμπλουτίσουμε τη διαδικασία με τη δύναμη της εικόνας και του ήχου. Έτσι το να παρακολουθήσει ένα επιστημονικό πείραμα ή μια σχετική συζήτηση μπορεί να βοηθήσει σημαντικά τα άτομα που μαθαίνουν μέσα από εικόνες.
Προωθήστε τροποποιήσεις που είναι περισσότερο κατάλληλες για αυτό.

Γράψτε τις προφορικές οδηγίες. Εξηγήστε περισσότερο τα πεδία που δεν είναι σαφή. Επιτρέψτε περισσότερο χρόνο στις δοκιμές.
Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει κανείς να ξέρει όταν "διαβάζει" 'ενα παιδί με δυσλεξία είναι ότι υπάρχουν περισσότεροι από ένας τρόπος για να φτάσεις στο ίδιο αποτέλεσμα. Έτσι θα πρέπει πάντα να υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές μέθοδοι για να βρει τη λύση ή για να μάθει κάτι. Ένα παράδειγμα είναι η
προπαίδεια που είναι ένα δύσκολο πεδίο για το δυσλεξικό παιδί και υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι να τη μάθει όπως είναι αυτή της εικονογραφικής μεθόδου. Επίσης είναι πολύ βοηθητικό να δείχνουμε δυο τρόπους λύσης σε ένα πρόβλημα για να μπορεί να επιλέξει αυτή που κατανοεί καλύτερα.
Ενημερωθείτε για τα Μαθήματα Ειδικής Αντιμετώπισης Δυσλεξίας at home
εδώ

Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών/δυσλεξίας


dyslexiaathome

2 comments:

  1. Αγαπημένο Χαμομηλάκι, ευτυχώς που υπάρχεις στο διαδίκτυο και ασχολείσαι με τέτοια θέματα που ενδιαφέρουν πολύ κόσμο.
    Έχω προσωπική εμπειρία των μαθησιακών δυσκολιών των δυσλεξικών, είχα την ατυχία (ή την τύχη) τα δίδυμα αγόρια μου να έχουν μία απ' τις βαρύτερες μορφές δυσλεξίας. Παρ' όλα αυτά σπούδασαν και έχουν αποκατασταθεί εργασιακά.
    Το πρόβλημα των δυσλεξικών είναι η κωδικοποίηση και αποκωδικοποίηση των γραμμάτων. Επίσης ο δυσλεξικός δεν μπορεί να κινεί τα μάτια του ακολουθώντας την ροή του κειμένου με επακόλουθο να διαβάζει ακανόνιστα τα κείμενα δλδ διαβάζει την πρώτη λέξη μετά την πέμπτη μετά την τριτη κτλ.
    Τα παιδιά μου εξέφραζαν ότι ήθελαν με ζωγραφιές. Ολόκληρα κείμενα τα αντικαθιστούσαν με σχέδια όπως ο σκιτσογράφος τις γελοιογραφίες "χωρίς λόγια". Αν προσπαθήσει κάποιος που δεν έχει δυσλεξία να το καταφέρει θα δυσκολευτεί πολύ, είναι ταλέντο.
    Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες έχουν ανάγκη από συχνή επιβράβευση των προσπαθειών τους και πολλή-πολλή αγάπη.
    Είναι εγκληματικό οι γονείς να απορρίπτουν τα παιδιά τους επειδή έχουν μαθησιακές δυσκολίες. Είναι ΈΓΚΛΗΜΑ!!!
    Η ένταξη του δυσλεξικού στην κοινωνία καθώς και η εν γένει πρόοδός του είναι ανεξάρτητη απ' το μαθησιακό του πρόβλημα, μιλάω εκ πείρας.
    Με αγάπη Κλεισθένης.

    ReplyDelete
  2. Καλέ μας Κλεισθένη,
    ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια.
    Να χαίρεσαι και να καμαρώνεις τα παλληκάρια σου.
    Να είσαι Καλά για την θετική πλευρά που μας παρουσιάζεις μέσα από την εμπειρία σου. Είναι μάθημα για όλους τους γονείς.

    Και φυσικά έχεις απόλυτο δίκαιο τόσο για την Αγάπη από την μια μεριά, όσο και για την απόρριψη από την άλλη.

    Σε αγαπάμε, σε καμαρώνουμε και χαιρόμαστε που τα μοιράστηκες μαζί μας

    ReplyDelete

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki