Πέμπτη, 3 Δεκεμβρίου 2015

Instamoms: Διαταραγμένες μαμάδες
που ξεσαλώνουν στο Instagram,

δυστυχώς, εις βάρος των παιδιών τους, που τα σπρώχνουν χωρίς αιδώ σ’ ένα είδος ψηφιακής πασαρέλας.
Ας κάνουμε ένα πείραμα μαζί. Πάμε στο Google και βάζουμε «Instamom» στην αναζήτηση φωτογραφιών. 
Τι θα δούμε; 
Όλων των ειδών τα παιδιά, κυρίως μωρά και νήπια. 

Και αφού περάσουν τα πρώτα «ααα!», «ωωω!», «τι χαριτωμένο!», ας κοιτάξουμε λίγο πιο προσεκτικά και ας αναρωτηθούμε μήπως κάποιες από τις φωτογραφίες είναι επαγγελματικές. 
Και λίγο φώτοσοπ, ίσως;

Οι περισσότερες από αυτές τις φωτογραφίες έχουν αναρτηθεί στο Instagram. Αν ψάξουμε λίγο περισσότερο θα βρούμε και λογαριασμούς που δεν είναι στο όνομα των μαμάδων αλλά στο όνομα των παιδιών. Και έχουν ένα σωρό followers.

Για παράδειγμα ο Prince and the Baker (5 ετών) που έχει 5.600. Ο London Scout (4 ετών) με 105 χιλιάδες, η Millie-Belle Diamond (2 ετών) με 143. Η Michelle (4 ετών) 154 χιλιάδες, ο Gavin 200 χιλιάδες και ο Mini Style Hacker 260!!!Και πάνω από όλους ο Alonso Mateo με περισσότερους από 600 χιλιάδες followers, ο οποίος μάλιστα εμφανίστηκε και στην επίδειξη του Dior κατά τη διάρκεια της εβδομάδας μόδας στο Παρίσι. 
Σωστά! Αφού η μαμά του πεντάχρονου είναι μια στιλίστρια που έκανε το παιδί της επάγγελμα.
Κάθε μία από τις υπερ-δραστήριες μαμάδες είναι μία Instamom. Όπως κάποτε λύσσαγαν να βγάλουν τα μωρά τους στην τηλεόραση ή να παίξουν σε διαφημίσεις, σήμερα θέλουν να τα κάνουν σταρ του Instagram.
Γι’ αυτό δεν κάνουν όπως όλες μας, να φωτογραφίζουμε κάθε στιγμή του παιδιού μας, ψάχνοντας να απαθανατίσουμε εκείνη τη μοναδική στιγμή που αξίζει να τη βλέπει, όταν μεγαλώσει.
Κι εμείς από δίπλα να λέμε την ιστορία εκείνης της μέρας, να του θυμίσουμε πώς, πού, πότε και να περάσουμε ακόμα μια τρυφερή στιγμή μ’ έναν έφηβο ή ενήλικα που λίγη ανάγκη μας έχει πια.

Η Instamom στήνει το σκηνικό, χρησιμοποιεί επαγγελματία φωτογράφο, σε κάποιες περιπτώσεις φορά στο παιδί της ρούχα που έχει «δανειστεί» από μάρκες, όπως κάθε καλή στιλίστρια.Οι φωτογραφίες είναι ποιότητας και αισθητικής περιοδικού. Μια ιλουστρασιόν ζωή για κάθε ένα από αυτά τα παιδάκια που οι μητέρες τους αποφάσισαν να τους στερήσουν την παιδική τους ζωή για χάρη της δημοσιότητας.
Όλοι ξέρουμε τι συμβαίνει στα περισσότερα παιδιά που εκτίθενται στα φώτα της δημοσιότητας, είτε γιατί γίνονται σταρ τα ίδια είτε γιατί έχουν διάσημους γονείς.
Οι ζωή τους καταστρέφεται μόλις τα φώτα απομακρυνθούν, γιατί είναι το μεγαλύτερο ναρκωτικό απ’ όλα. Εδώ τόσοι και τόσοι ενήλικες τρελαίνονται, φανταστείτε πόσο πιο ευάλωτα είναι τα παιδιά.
Και είναι ακόμα χειρότερα στην περίπτωση του Instagram, γιατί το μόνο ταλέντο που έχουν να επιδείξουν τα νήπια είναι το παρουσιαστικό τους. Οι αξίες με τις οποίες μεγαλώνουν είναι η ομορφιά, η δημοφιλία, η κατανάλωση. 

Θλίψη.
Υπάρχει περίπτωση να θεωρήσουμε ότι τα συγκεκριμένα παιδιά -ή και άλλα, που σε μικρότερο βαθμό υφίστανται τη χρήση της εικόνας τους από ενθουσιώδεις γονείς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης- είναι θύματα εκμετάλλευσης; 

Δύσκολα.
Ας αφιερώσουμε όμως ένα λεπτό για να σκεφτούμε τις συνέπειες στη ζωή ενός εφήβου ή ενός νεαρού ενήλικα που βρίσκεται μπροστά στο δίλημμα να ικανοποιήσει ή όχι τους χιλιάδες followers του, εφευρίσκοντας μια σκηνοθετημένη ζωή που να συνεχίσει να του δίνει like.

Ή, ακόμα πιο δύσκολο, να προσπαθεί να εφεύρει μια αληθινή ζωή, απαλλαγμένη –με ποιους τρόπους, άραγε;– από τη βαριά κληρονομιά που φρόντισε να του αφήσει μια διαταραγμένη Instamom.
Κάθε φορά που ανεβάζουμε μια φωτογραφία του παιδιού μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ας σκεφτούμε δυο φορές.
Το δικαίωμά μας να είμαστε γονείς δεν μας δίνει απολύτως καμία δικαιοδοσία να «μοιράζουμε» την εικόνα του στο κοινό μας.

efsyn