Κολομβία: Οδηγός απορριμματοφόρου έφτιαξε βιβλιοθήκη για τα φτωχά παιδιά μαζεύοντας βιβλία από τα σκουπίδια
«Τη μέρα που θα γεμίσω την Κολομβία με βιβλία, θα νιώθω σαν τον
Οδυσσέα όταν έσωσε την Πηνελόπη και την Ιθάκη», λέει ο Jossé Alberto
Gutiérrez με έναν αέρα στωικότητας. Ο 55χρονος έχει αφιερώσει τις
τελευταίες δύο δεκαετίες της ζωής του σε έναν ανώτερο σκοπό: να γεμίσει
πάνω από 450 βιβλιοθήκες, σχολεία και κέντρα μελέτης στην Κολομβία με
βιβλία που βρίσκει στα σκουπίδια.«Σώζοντας» βιβλία από τα σκουπίδια, ο «βασιλιάς των βιβλίων όπως τον αποκαλούν στη γειτονιά του, έχει βοηθήσει πάνω από 22.000 Κολομβιανούς σε ευάλωτες, κυρίως αγροτικές περιοχές της χώρας να φανταστούν ένα καλύτερο μέλλον.
Για να μπει κανείς στο σπίτι του πρέπει να περάσει μέσα από έναν λαβύρινθο βιβλίων. Ανάμεσά τους βρίσκει κανείς παγκόσμια κλασσική λογοτεχνία, όπως τον Μικρό Πρίγκιπα, το Όσα παίρνει ο άνεμος και συλλογές του Ισπανού Θερβάντες – όλα βρέθηκαν στα σκουπίδια.
Το έργο του ξεκίνησε από τα τέλη του 1997, όταν ο Gutiérrez ξεκίνησε να εργάζεται ως οδηγός απορριμματοφόρου στην Μπογκοτά. Όσο έκανε την νυχτερινή βάρδια, παρατηρούσε όλο και περισσότερο πόσα παρατημένα βιβλία έβρισκε στα σκουπίδια. Με τη βοήθεια της συζύγου του, αποφάσισε να χτίσει μια βιβλιοθήκη στο σπίτι του που θα ήταν για όλη τη γειτονιά. 10 χρόνια αργότερα έγινε η βάση του εγχειρήματός του και ένα ίδρυμα.
Το πρώτο βιβλίο που βρήκε ήταν ένα απόσπασμα της «Άννας Καρένινα» του Τολστόι. Σύντομα ακολούθησε ο «Μικρός Πρίγκηπας», διάφορα μυθιστορήματα του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες αλλά και πολλά μυθιστορήματα, συλλογές ποιημάτων και διδακτικά βιβλία. Σύντομα, όλη η γειτονιά έμαθε τους θησαυρούς που μάζευε στο σπίτι του και διάφοροι γονείς του χτυπούσαν δειλά την πόρτα για να ζητήσουν βοηθήματα και σχολικά βιβλία για τα παιδιά τους, καθώς οι ίδιοι δεν μπορούσαν να τους τα παρέχουν.
Ο ίδιος καμαρώνει για το επίτευγμά του και κλείνει λέγοντας: «Η πιο πολύτιμη κληρονομιά που μπορούμε να αφήσουμε στα παιδιά μας είναι η παιδεία».
enallaktikidrasi.com
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι
No comments:
Post a Comment