Κεφάλαιο παιδί και ελληνική γλώσσα: Γιατί τα παιδιά δεν καταλαβαίνουν την αξία αυτής της τόσο σημαντικής γλώσσας και πώς θα τα κάνουμε να την αγαπήσουν;
Κεφάλαιο παιδί και ελληνική γλώσσα: Πώς τα παιδιά θα αγαπήσουν τα ελληνικά;
Φυσικά και δεν είναι εύκολο να κάνουμε ένα παιδί να αγαπήσει μια γλώσσα, ακόμα κι αν είναι η μητρική του και τη μιλάει καθημερινά. Ωστόσο, πέρα από τον ρόλο του σχολείου, καλό είναι να θυμόμαστε πως όλα ξεκινούν από την οικογένεια. Για την ακρίβεια, πρώτα απ’ όλους οι γονείς είναι αυτοί που θα πρέπει να δώσουν στο παιδί τα κατάλληλα ερεθίσματα για να αγαπήσει τη γλώσσα. Και ποια είναι αυτά; Η επαφή με την ιστορία και τον πολιτισμό της χώρας.
Τα παιδιά από μόνα τους δεν θα καταλάβουν την αξία των ελληνικών – αλλά και της ίδιας της χώρας τους – αν δεν τους μιλήσουμε για την ιστορία και τον πολιτισμό που συσχετίζονται με τη γλώσσα. Πέρα από το να μιλήσουμε μαζί τους, μπορούμε να δούμε και σχετικά ντοκιμαντέρ και ταινίες που βασίζονται στην ιστορία, να πάμε μαζί τους σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους και να καλλιεργήσουμε στα παιδιά τη γνώση από νωρίς. Ας μην ξεχνάμε, ακόμα, να παίζουμε με τα παιδιά μας παιχνίδια με βάση τη γλώσσα και επιτραπέζια γνώσεων.
Επιπλέον, πέρα από τον προφορικό λόγο, η ελληνικά γλώσσα έχει έναν τεράστιο θησαυρό γραπτού λόγου που κουβαλάει από τα αρχαία χρόνια και που τα παιδιά πρέπει να γνωρίσουν. Απ’ όταν είναι μικρά, λοιπόν, τα παιδιά, οφείλουμε να τους κάνουμε βήμα – βήμα μια εισαγωγή στο βιβλίο και την αξία του. Είναι καλό να μυήσουμε τα παιδιά στη λογοτεχνία και να τους δίνουμε τα κατάλληλα βιβλία να διαβάζουν με βάση την ηλικία τους. Προσοχή! Αν το κάνουμε από νωρίς, τα παιδιά δε θα νιώσουν ότι “πρέπει” να διαβάσουν, αλλά θα το κάνουν επειδή το θέλουν πραγματικά.
Επίσης, ας φροντίσουμε όσο μπορούμε τα παιδιά μας να έχουν αξιόλογους δασκάλους και καθηγητές που θα τους εξηγούν έμπρακτα μέσα από το μάθημα τη σημασία της γλώσσας και θα τους αποδεικνύουν όλα αυτά λέμε στα παιδιά. Ο ρόλος του καθηγητή είναι πολύ σημαντικός και είναι καλό να επικοινωνούμε με τον δάσκαλο ή καθηγητή των παιδιών μας, ώστε να είμαστε σίγουροι πως και ο ίδιος προσπαθεί για το καλύτερο δυνατό.
Τέλος, όταν ένα παιδί μαθαίνει μία νέα γλώσσα, δηλαδή μια ξένη γλώσσα, μπορεί ο καθηγητής να κάνει μία σύγκριση αυτής της νέας ξένης γλώσσας με τα ελληνικά, δείχνοντας στο παιδί τις επιρροές της μίας γλώσσας στην άλλη και εξηγώντας τη σημασία και των δύο παράλληλα.
Τα παιδιά πρέπει και αξίζει να γνωρίσουν την ελληνική γλώσσα όχι ως μάθημα στο σχολείο, αλλά ως μια σημαντική γλώσσα που κουβαλάει αξίες, ιστορία και πολιτισμό!
No comments:
Post a Comment