Saturday 6 November 2021

Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες / Special Needs of Children with Learning Difficulties

Τι είναι η Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία;

Είναι μία διαταραχή στην ανάπτυξη του παιδιού που ξεκινάει συνήθως στη σχολική ηλικία και υπάρχει δυσκολία αναγνώρισης στη μετέπειτα ζωή. Περιλαμβάνει διαρκή προβλήματα μάθησης στα ακαδημαϊκά έργα, όπως είναι η ανάγνωση, ο γραπτός λόγος και τα μαθηματικά.

Ωστόσο, δε πρόκειται απλώς για αποτέλεσμα έλλειψης οδηγιών ή καθοδήγησης. Οι ικανότητες του παιδιού που πιθανόν να έχουν επηρεαστεί είναι η ανάγνωση στις απλές λέξεις, η ακουστική κατανόηση, το γράψιμο, ο συλλαβισμός, ο υπολογισμός πράξεων και η επίλυση μαθηματικών ασκήσεων. Οι δυσκολίες αυτές ίσως προκαλούν προβλήματα και σε άλλα εκπαιδευτικά μαθήματα, όπως είναι η Ιστορία, η Φυσική και οι Κοινωνιολογία.

Άρα, σύμφωνα με το DSM-V, οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι οι εξής:

Διαταραχή ανάγνωσης ↝ δυσκολία στην έκφραση, στη ροή, στο ρυθμό και στην κατανόηση του κειμένου. Η δυσλεξία περιγράφει ακριβώς τη διαταραχή ανάγνωσης και σχετίζεται με προβλήματα στην αναγνώριση, αποκωδικοποίηση και συλλαβισμό των λέξεων.

Διαταραχή στη γραπτή έκφραση ↝ προβλήματα στην ορθογραφία, στη γραμματική και στη στίξη ή στην σαφήνεια και οργάνωση του γραπτού κειμένου. Η δυσγραφία είναι ο όρος που περιγράφει αυτές τις δυσκολίες.

Διαταραχή στα μαθηματικά ↝ αδυναμία κατανόησης της φύσης των αριθμών, της μνήμης, του υπολογισμού και της επίλυσης προβλημάτων. Αυτή η διαταραχή εμφανίζεται συνήθως με τον όρο δισαριθμησία.

Μαθησιακή διαταραχή μη προσδιοριζόμενη αλλιώς ↝ αφορά διαταραχές της μάθησης οι οποίες δεν πληρούν τα κριτήρια κάποιας ειδικής μαθησιακής διαταραχής και μπορεί να περιλαμβάνει προβλήματα και στις τρεις περιοχές (ανάγνωση, μαθηματικά, γραπτή έκφραση) που εμποδίζουν σημαντικά την σχολική επίδοση.

Περίπου 5 με 15% των παιδιών σε σχολική ηλικία (4% στους ενήλικες) βιώνουν μαθησιακές δυσκολίες, ενώ το συχνότερο είδος είναι η Δυσλεξία.

Σε αυτού του τύπου διαταραχές υπάρχει ποικιλία στη σοβαρότητα του προβλήματος, η οποία κυμαίνεται από ήπια (μερικές δυσκολίες σε έναν ή δυο τομείς, αλλά με καλή προσαρμογή), μέτρια (εμφανείς δυσκολίες στη μάθηση, οι οποίες απαιτούν παρέμβαση ειδικού) και σοβαρή (αρκετά μεγάλη δυσλειτουργία στη μαθησιακή ικανότητα που, χωρίς επιπλέον υποστήριξη, το παιδί δε πετυχαίνει στα ακαδημαϊκά έργα) εμφάνιση αρνητικών συμπτωμάτων.

eltherapy
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

1 comment:

  1. Πολύ ενδιαφέρον άρθρο για τις μαθησιακές δυσκολίες που συναντούν τα παιδιά στο σχολείο. Μπράβο!!
    Σε ευχαριστώ πολύ χαμομηλάκι μου που πέρασες και τα είπαμε από το μπλόκ μου να είσαι καλά και να περνάς όμορφα ότι και να κάνεις !!

    ReplyDelete

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki