1. Διατήρησε ήρεμη οικογενειακή ατμόσφαιρα.
Να θυμάσαι ότι αν βάζεις τις φωνές στο παιδί σου επειδή είχες μια δύσκολη μέρα ή επειδή θέλεις να το κάνεις να σε ακούσει ΔΕΝ πρόκειται να βοηθήσει. Αντίθετα, θα κάνει τα πράγματα χειρότερα.
Να θυμάσαι ότι αν βάζεις τις φωνές στο παιδί σου επειδή είχες μια δύσκολη μέρα ή επειδή θέλεις να το κάνεις να σε ακούσει ΔΕΝ πρόκειται να βοηθήσει. Αντίθετα, θα κάνει τα πράγματα χειρότερα.
2. Με το που θα επιστρέψει το παιδί από το σχολείο δώσε του λίγο χρόνο και προσοχή.
Συνδεθείτε συναισθηματικά. Ρώτησέ το πώς ήταν η μέρα του. κάντε μια αγκαλίτσα. Αλλά μην κάνεις κάτι άλλο.
Συνδεθείτε συναισθηματικά. Ρώτησέ το πώς ήταν η μέρα του. κάντε μια αγκαλίτσα. Αλλά μην κάνεις κάτι άλλο.
Ας είναι για 2-3 λεπτά όπου απλώς δίνεις όλη σου την προσοχή στο παιδί. Αυτό βοηθάει να έρθετε κοντά και να δημιουργηθεί κλίμα συναισθηματικής εγγύτητας, ασφάλειας και ηρεμίας.
3. Περιόρισε τη χρήση ηλεκτρονικών στο σπίτι.
Παρόλο που μπορεί για λίγο τα ηλεκτρονικά να είναι καλές μπέιμπι-σίτερ, στην πραγματικότητα δε βοηθάνε το παιδί να συγκεντρωθεί. Τα μεγαλύτερα παιδιά θα πρέπει να κάνουν τα μαθήματά τους σε χώρο που δεν έχει κινητά, τάμπλετς, κλπ., ενώ τα μικρότερα παιδιά θα πρέπει να έχουν περιορισμένο χρόνο απασχόλησης με ηλεκτρονικά.
Ο λόγος είναι ότι η γρήγορη εναλλαγή της εικόνας, τα χρώματα, ο ήχος, η συνεχής δράση κρατάνε το μυαλό τεχνητά απασχολημένο, αλλά δεν του διδάσκουν να συγκεντρώνεται όταν δεν υπάρχουν αυτά τα στοιχεία (όπως όταν το παιδί κρατάει ένα βιβλίο ή ένα τετράδιο για τη μελέτη του). Και να σβήνεις την τηλεόραση όταν κανείς στο σπίτι δεν παρακολουθεί κάτι.
4. Να έχεις θετική στάση όταν είσαι με το παιδί σου.
Αυτό σημαίνει να μην αρχίζεις τις διαφωνίες, τις φωνές και τους καυγάδες με τον/τη σύζυγο, να μην κακολογείς τα πεθερικά σου ή κουτσομπολεύεις άλλους, σίγουρα να μη μιλάς άσχημα για τη δασκάλα του παιδιού σου ή για το σχολείο γενικά.
5. Να έχεις λίγους και καλούς κανόνες και να τους εφαρμόζεις.
Οι κανόνες πρέπει να είναι απλοί και ξεκάθαροι και ανάλογοι με την ηλικία του παιδιού. Μπορείς για παράδειγμα να ζητήσεις από ένα παιδί προσχολικής ηλικίας να πάει το πιάτο του στο νεροχύτη και να μαζέψει τα παιχνίδια του, ενώ μπορείς να ζητήσεις από έναν έφηβο να τακτοποιήσει τα ρούχα του στα συρτάρια του και να διατηρήσει μια γενική τάξη στο δωμάτιο του. Και φυσικά θα πρέπει και οι δύο γονείς να συμφωνούν με την τήρηση των κανόνων.
6. Διατήρησε τάξη και οργάνωση.
Μάθε να πετάς οτιδήποτε άχρηστο, να μην έχεις πράγματα αφημένα στη μέση και πεταμένα γύρω-γύρω. Βοήθησε το παιδί σου να οργανώσει την τσάντα του και τον χώρο μελέτης του. Δώσε του μεγάλα καλάθια ή κούτες για να βάζει τα παιχνίδια και τα πράγματά του.
7. Γράψε το παιδί σου σε ένα σπορ.
Πολλοί γονείς θεωρούν ότι ένα παιδί με δυσκολία συγκέντρωσης θα έχει χειρότερη συμπεριφορά αν ασχοληθεί με κάποιο σπορ και μετά επιστρέψει σπίτι κουρασμένο. Στην πραγματικότητα τα παιδιά που βρίσκουν τρόπο να διοχετεύσουν την ενέργειά τους σε κάποια αθλητική δραστηριότητα βρίσκουν ότι τους είναι πιο εύκολο να καθίσουν και να κάνουν τα μαθήματά τους.
varvogli
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι
No comments:
Post a Comment