ΟΤΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΒΟΗΘΕΙΑ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Η παρούσα έκδοση αποτελεί μια
προσπάθεια αποσαφήνισης και έγκυρης επιστημονικής ενημέρωσης
γι' αυτό το πεδίο. Αναφέρεται με
συνοπτικό και ολοκληρωμένο τρόπο στις ειδικές μαθησιακές
δυσκολίες όπως εμφανίζονται στην εκπαιδευτική διαδικασία και στη ζωή
του ατόμου γενικότερα, και επικεντρώνεται στη δυσλεξία, η οποία
θεωρείται μια ειδική δυσκολία στη μάθηση της ανάγνωσης και της
ορθογραφημένης γραφής.
Στο
αυτιστικό παιδί τα όρια του σώματος αντιπροσωπεύονται από ένα
αδιαπέραστο «κέλυφος-άμυνα», που συνιστά ένα «ψευδο-όριο» του βιωμένου σώματος.
Το παιδί αυτό κλείνεται στον εσωτερικό του κόσμο και δεν
επικοινωνεί με τον άλλο.
Με βάση αυτά τα συμπεράσματα, η συγγραφέας επεξεργάστηκε στο πλαίσιο
της πρακτικής της μια ειδική ψυχαναλυτική προσέγγιση των αυτιστικών
παιδιών, την οποία την
αναπτύσσει με τη μορφή ενός πραγματικού ημερολογίου.
Περιγράφει τα βασικά στοιχεία της ψυχοσυναισθηματικής και
διαπροσωπικής λειτουργίας αλλά και της οικογενειακής δυναμικής αυτών
των παιδιών, τους παράγοντες επικινδυνότητας, τους προστατευτικούς
παράγοντες, καθώς και τα σχολικά τους προβλήματα.
O τόμος αυτός παρουσιάζει θέματα σχετικά με τα
ψυχοσωματικά προβλήματα που παρουσιάζονται στα παιδιά και στους
εφήβους.
Έχει γίνει μια προσπάθεια, μέσα από τα διάφορα κεφάλαια, να
παρουσιαστεί μια έκθεση των τρεχουσών αιτιολογικών απόψεων για τις
ψυχοσωματικές διαταραχές, λαμβάνοντας υπόψη τη μεγάλη σημασία των
βιολογικών, ψυχολογικών, οικογενειακών και κοινωνικών παραγόντων,
καθώς και την αλληλεπίδραση μεταξύ τους.
No comments:
Post a Comment