Sunday, 10 June 2012

Το «Μουσείο Μαθητικής Ζωής»
Επιστροφή με... ποδιά σε ξύλινα θρανία

ΜΑΘΗΜΑ ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ 
ΑΠΟ ΔΥΟ ΔΑΣΚΑΛΕΣ ΣΤΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ

Επιστροφή με... ποδιά σε ξύλινα θρανία
«Το παλιό σχολείο» αναβιώνει
μέσα από το «Μουσείο Μαθητικής Ζωής»
Εδώ και δύο χρόνια τα όσα περιγράφονται στο βιβλίο «Το παλιό σχολείο» «αναβιώνουν» στο 5ο Δημοτικό Βριλησσίων μέσα από το «Μουσείο Μαθητικής Ζωής»

Η Αντα Ευαγγέλου (αριστερά) και η Γιολάντα Τσορώνη, συγγραφείς του βιβλίου «Το παλιό σχολείο», δημιούργησαν και ένα μουσείο που «δένει» το χθες με το σήμερα
Η Αντα Ευαγγέλου (αριστερά) και η Γιολάντα Τσορώνη,
συγγραφείς του βιβλίου «Το παλιό σχολείο»,
δημιούργησαν και ένα μουσείο που δένει το χθες με το σήμερα
Ξεκίνησαν γράφοντας ένα βιβλίο γεμάτο σχολικές εικόνες, θύμησες και ξεχασμένα αντικείμενα... Το μεράκι, ωστόσο, της Γιολάντας Τσορώνη - Γεωργιάδη και της Αντας Ευαγγέλου περίσσευε... Οταν το τέλειωσαν, έκαναν το βιβλίο... μουσείο, μεταμορφώνοντας δύο αίθουσες ενός σημερινού Δημοτικού στα Βριλήσσια.
Εκεί βρήκαν όλα τη θέση τους: η έδρα διδασκαλίας, η βέργα, το κουδούνι, η μαθητική ποδιά, η σάκα, η πλάκα και το κοντύλι, τα τετράδια, η κασετίνα, η πένα, ο κοντυλοφόρος και το μελανοδοχείο, το ξύλινο πράσινο θρανίο, η σόμπα, ο μαυροπίνακας, το αριθμητήριο...
Και δίπλα τους, χάρτες, καρτέλες διδασκαλίας, φωτογραφίες από τα μαθήματα αλλά και από εκδρομές καθώς και μαρτυρίες με αναμνήσεις από τον Νίκο Καζαντζάκη, τον Παντελή Πρεβελάκη, τη Ζωρζ Σαρρή, την Αλκη Ζέη...


Εδώ και δύο χρόνια τα όσα περιγράφονται στο βιβλίο των δύο εκπαιδευτικών «Το παλιό σχολείο» «αναβιώνουν» μάλιστα στο 5ο Δημοτικό Βριλησσίων μέσα από το «Μουσείο Μαθητικής Ζωής» και ταξιδεύουν τους επισκέπτες του στις σχολικές αίθουσες της μεταπολεμικής Ελλάδας. Το μεράκι δύο δασκάλων για τη δημιουργία ενός μουσείου που «δένει» το χθες με το σήμερα αποζημιώνει τους επισκέπτες του, αφού τα εκθέματα είναι μοναδικά και αποτυπώνουν ανάγλυφα τη σχολική ζωή του περασμένου αιώνα.
Στόχος
Η Γιολάντα Τσορώνη και η Αντα Ευαγγέλου, που διδάσκουν στο συγκεκριμένο σχολείο, αποφάσισαν να προχωρήσουν στη δημιουργία του μουσείου μέσα στον σχολικό χώρο για να διδάξουν πρώτα τους δικούς τους μαθητές και μετά όσους το επισκέπτονται την ιστορία του σχολείου, καθώς και τις αξίες της κάθε εποχής.
Τη μεγαλύτερη δυσκολια συναντήσαμε στην εύρεση των ξύλινων θρανίων, λένε η Αντα και η Γιολάντα
Τη μεγαλύτερη δυσκολία συναντήσαμε
στην εύρεση των ξύλινων θρανίων,
λένε η Αντα και η Γιολάντα
για περισσότερα: epikoinonia-arg

No comments:

Post a Comment

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki