Η διάρκεια των εκθέσεων θα είναι ως τις 20 Μαρτίου 2013 |
Η ιδέα και η επιμέλεια της έκθεσης είναι της Μαρίας Μαραγκού.
Η ιδέα της έκθεσης στο Ρέθυμνο ξεκινά από το παλαιότερο σχολείο της πόλης (της όποιας πόλης) το οποίο χτίστηκε επί Τουρκοκρατίας για τους Τούρκους, στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε για τη βασική εκπαίδευση γενεών και γενεών Ρεθυμνιωτών και σήμερα εξακολουθεί να είναι σχολείο στο οποίο φοιτούν κατά πλειοψηφία τα παιδιά της ακμάζουσας κοινωνίας των οικονομικών μεταναστών.
Πώς βιώνουν τα παιδιά τον φόβο, πώς ονειρεύονται τις φιλοδοξίες τους, πώς νιώθουν απέναντι στον “εφιάλτη” τους, ακόμη και αν είναι εξαιρετικά προστατευμένα από το οικογενειακό τους περιβάλλον; Έχει ο φόβος σχέση με το φύλο, υπάρχει η απειλή της τιμωρίας, έχουν παρόμοιο εφιάλτη τα παιδιά των γηγενών με εκείνα που ακολούθησαν τη μοίρα των γονιών στη μετανάστευση;
Οι καλλιτέχνες, αντιμετωπίζουν το θέμα ο καθένας από τη δική του σκοπιά.
Η Στέλλα Δρυγιαννάκη χρησιμοποιεί ως μοντέλο το παλιό σχολείο του Ρεθύμνου φωτογραφίζοντας παιδιά σήμερα και αναζητώντας τις αντιστοιχίες στα παιδιά παλαιότερων εποχών.
Ο Χρήστος Κωτσούλας, δουλεύει πάνω στο αγορίστικο πρότυπο της δουλειάς στη θάλασσα, ονειρεύεται το καπέλο και τα σύμβολα του καπετάνιου, όλα μεγενθυμένα. Ίσως και τρομακτικά. Δεν είναι τυχαίο εξ’ άλλου ότι υπογράφει ως «Κάπτεν»
Η Χρυσούλα Σκεπετζή δούλεψε στην έννοια
του κλουβιού της φυλακής για να θέσει ερωτήματα αν και κατά πόσο οι ελεύθερες και αδογμάτιστες συνειδήσεις στο χώρο της Παιδείας μπορούν να συνεργαστούν σε δογματικά και καταπιεστικά περιβάλλοντα και πώς το κελί μπορεί να ερμηνευτεί ως προστατευτισμός.
Τέλος, ο Άγγελος Σκούρτης εκθέτει μαχαιρωμένες φωτογραφίες παιδιών που φορούν σακούλες στο κεφάλι ή κρύβουν τα πρόσωπά τους για να μη δουν το κακό καθώς και μία σειρά από τραυματισμένους πίνακες που μάζεψε στη διάρκεια της προηγούμενης έκθεσης.
Η διάρκεια των εκθέσεων θα είναι ως τις 20 Μαρτίου 2013 ενώ θα πραγματοποιηθούν, όπως πάντα, ξεναγήσεις σε παιδιά και ενήλικες και εκπαιδευτικά προγράμματα.
πηγή: culturenow
No comments:
Post a Comment