Friday 6 June 2014

Το όνειρο του σκλάβου: Ο Χόρχε Μπουκάι μιλάει για την ελευθερία – Jorge Bucay talks about liberty

Η επίσκεψή μου στην Ελλάδα με συνδέει με πολλά πράγματα που έχω διδαχθεί. Η φιλοσοφία των Ελλήνων φιλοσόφων με συντρόφευε σε όλη μου τη ζωή, ειδικά όταν άρχισα να ενδιαφέρομαι για την ψυχολογία.
 
 
Ένα από τα πρώτα πράγματα που με δίδαξαν, ήταν μία παραβολή του Σωκράτη. Έλεγε ο Σωκράτης:

“Περπατώ στο δρόμο και συναντώ έναν σκλάβο ξαπλωμένο να κοιμάται. Από τις εκφράσεις και τα παραμιλητά του συνειδητοποιώ ότι ο σκλάβος ονειρεύεται ότι είναι ελεύθερος.Τι όφειλα να κάνω;” ρωτάει ο Σωκράτης.
“Έπρεπε να τον ξυπνήσω για να συνειδητοποιήσει ότι στην πραγματικότητα είναι σκλάβος και το όνειρο της ελευθερίας δεν είναι αληθινό ή έπρεπε να τον αφήσω να κοιμάται και στα όνειρά του να απολαμβάνει την ελευθερία που δεν έχει;”
Ο Σωκράτης απάντησε “ΔΕΝ ΞΕΡΩ”.
 
Πάντα με απασχολούσε αυτή η ιστορία. Ιδιαίτερα επειδή εγώ “προχωρώ” στον κόσμο “ξυπνώντας” τους ανθρώπους που “κοιμούνται” και ονειρεύονται ότι είναι ελεύθεροι. Και γιατί το κάνω; Νομίζω ότι το κάνω γιατί ξέρω ότι θα υπάρξει μία μέρα που εσύ, που στέκεσαι εκεί, θα συναντήσεις εμένα να κοιμάμαι δίπλα στο ποτάμι, και να ονειρεύομαι ότι είμαι ελεύθερος. Στο ζητάω σαν χάρη. Τουλάχιστον για μένα, μην έχεις ενδοιασμούς. ΞΥΠΝΑ ΜΕ!

Γιατί είμαι σίγουρος ότι προτιμώ να παλέψω για την ελευθερία μου ή να παραιτηθώ από αυτήν, παρά να ζω σ’ έναν κόσμο φανταστικό, που νομίζω ότι έχω αλλά ποτέ δεν είχα.
 

My visit to Greece connects me with many things I’ve learnt. The philosophy of the Greek philosophers has accompanied me throughout my life, especially when I became interested in psychology.
One of the first things they taught me, was a parable of Socrates’. Socrates said:
 
” I am walking down the street and meet a slave lying asleep . From the expression in his face and his sleep talk I realize that the slave is dreaming that he is Free.
“What should I have done ? ” asks Socrates . «Should I have woken him up so he could realize that he is actually a slave and his dreams of freedom are not true or should I have let him sleep and enjoy in his dreams the freedom that he has not? “
Socrates replied ” I DO NOT KNOW .”
 
This story has always bothered me . Especially so ,because I ” go ahead ” in the world ” waking ” people who ” are sleeping ” and dreaming that they are free . And why do I do it ?
 
I think I do it because I know that there will be a day that you, standing there, will meet me sleeping by the river , and dreaming that I’m free . I’m asking you as a favour. At least, about me, have no reservations . WAKE ME UP!
 
For I’m sure that I prefer to fight for my freedom or or give up on it, rather than live in an imaginary world I think I own but I actually never did.
 

No comments:

Post a Comment

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki