Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου 2017

Μικρές χειρονομίες που μεταδίδουν στα παιδιά
το αίσθημα της αγάπης και της ασφάλειας.

Θέλετε τα παιδιά σας να νιώθουν ότι είναι σημαντικά για εσάς, ότι μπορούν να σας μιλήσουν για το οτιδήποτε και ότι τα αγαπάτε όσο τίποτα άλλο; 
Δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι σπουδαίο για να το συνειδητοποιήσουν, απλά να φροντίσετε να διανθίζετε κάθε μέρα τους με μικρές χειρονομίες όπως αυτές:

- Βρείτε 10 με 15 λεπτά ελεύθερο χρόνο μέσα στη μέρα και αφιερώστε τον σε εκείνα. Προσοχή: έχει σημασία να μην επιτρέψετε κανέναν περισπασμό. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αφήσετε το τηλέφωνο κάπου μακριά κι αν χτυπήσει πείτε δυνατά για να σας ακούσουν τα παιδιά πως όποιος κι αν είναι μπορεί να περιμένει γιατί αυτό που κάνετε τώρα είναι πιο σημαντικό.

- Επιλέξτε προσεκτικά τις λέξεις που χρησιμοποιείτε ότι διεκδικείτε λίγο χρόνο για τον εαυτό σας. Έτσι, αντί να πείτε στο σύντροφό σας «επιτέλους ήρθες, γιατί δεν μπορώ άλλο με τα παιδιά» πείτε «καλά που ήρθες, θέλω τόσο πολύ να κάνω ένα ζεστό μπάνιο και να χαλαρώσω λίγο»!

- Όταν πρόκειται να λείψετε από τα παιδιά σας, μην ξεχνάτε ποτέ να τους λέτε για πόσο χρόνο θα απουσιάσετε και τι θα κάνετε όσο θα λείπετε, ακόμα κι αν είναι μωρά.

- Όταν συζητάτε με τα παιδιά σας, προσπαθήστε να εξερευνήσετε το χαρακτήρα και τις προτιμήσεις τους. Ρωτήστε τα για τη μουσική που προτιμούν, τι τους αρέσει να κάνουν στο διάλειμμα στο σχολείο, με ποιον από τους συμμαθητές τους κάνουν περισσότερο παρέα και γιατί. Κάντε συχνά τέτοιου είδους ερωτήσεις.

- Πάρτε τα αγκαλιά και φιλήστε τα όσο περισσότερο «αντέχουν» και μέχρι την ηλικία που το δέχονται.

- Όταν μιλάτε με τα παιδιά κοιτάξτε τα στα μάτια. Χαμηλώστε ώστε να βρίσκεστε στο ίδιο επίπεδο και επικεντρωθείτε στο βλέμμα του όσο μιλάτε.

- Όταν συναντιέστε μετά από μια μέρα στη δουλειά και το σχολείο, μην αρχίσετε αμέσως να μιλάτε για διαβάσματα και εργασίες. Αναρωτηθείτε: τι μπορώ να πω στο παιδί μου που θα το κάνει να χαρεί που με βλέπει; Έτσι θα ανοίξετε πιο εύκολα τους διαύλους της επικοινωνίας μαζί του.

- Μην εστιάζετε ποτέ στο αποτέλεσμα μιας προσπάθειας. Εάν το παιδί έχει ένα ρεσιτάλ πιάνου αντί να του πείτε «έπαιξες πολύ καλά» πείτε καλύτερα «μου άρεσε πολύ που σε άκουσα να παίζεις». Επικεντρώστε κυρίως στο πώς νιώσατε από την προσπάθειά του και όχι στο πώς τα πήγε.

- Μια φορά στο τόσο, μην είστε τόσο αυστηρή σε θέματα προγράμματος ή διατροφής και αφήστε να διαλέξουν τα παιδιά τι θα φάτε ή τι θα κάνετε το βράδυ. Γενικά, κατά καιρούς, αφήστε τα παιδιά να είναι τα «αφεντικά» του σπιτιού και κάντε ό,τι ευχαριστεί εκείνα -ακόμα κι αν δεν σας ενθουσιάζει ιδιαίτερα.

- Όταν δεν είστε μαζί, φροντίστε να νιώσει ότι τα σκέφτεστε, αφήνοντας για παράδειγμα ένα σημειωματάκι μέσα στην τσάντα με το κολατσιό για το σχολείο ή εάν πρόκειται για μεγαλύτερο παιδί στέλνοντάς του ένα sms μέσα στην ημέρα.

- Όταν το παιδί επιστρέφει στο σπίτι αφήστε ό,τι κάνετε για να του χαμογελάσετε, να το πάρετε αγκαλιά και να το καλωσορίσετε.