Tuesday 11 June 2019

Γιατί, κυρία μου, ανεβάζεις το παιδί μου στο Facebook; - Με ρώτησες;

Σε μία βδομάδα ακριβώς τα σχολεία κλείνουν και οι γιορτές δίνουν και παίρνουν! 
Και τα social media γεμίζουν για άλλη μια φορά χαρούμενες παιδικές φατσούλες.

Αστυνομία: Όχι φωτο παιδιών στα κοινωνικά δίκτυα
Και κάπου, ανάμεσα σε όλες τις φωτογραφίες που θα ανεβάσεις, αγαπητή μαμά, ανάμεσα σε όλα τα βίντεο που θα τραβήξεις και θα κοινοποιήσεις, ανάμεσα σε όλα τα stories και τις live αναμεταδόσεις, θα δω εκτός από το δικό σου παιδί, και το δικό μου.

Με ποιο δικαίωμα;
Είναι ειρωνεία να γράφω εγώ αυτό το θέμα καθώς ως δημοσιογράφος και mom blogger εκθέτω την κόρη μου σε μόνιμη βάση στα social media. Και το κάνω συνειδητά και με γνώση των πιθανών κινδύνων που διατρέχουν μια τέτοια απόφαση. Ίσως για αυτό ακριβώς έχω έναν ακόμα λόγο να σου μιλήσω για αυτό το θέμα, που δεν το περνάω καθόλου στο ντούκου.

Και ναι, θα είμαι και εγώ στην παράσταση που δίνουν τα παιδιά μας για τη λήξη της σχολικής χρονιάς, και φυσικά θα είμαι παρούσα στην επίδειξη της ρυθμικής να χειροκροτήσω όλα τα παιδιά, αλλά κυρίως το δικό μου. Κακά τα ψέματα, το δικό μας παιδί πάντα κοιτάμε.
Και θα τραβήξω βίντεο, και θα βγάλω φωτογραφίες για να κρατήσω τις πολύτιμες αυτές στιγμές της παιδικής ηλικίας της κόρης μου.
Δεν θα ανεβάσω όμως το βίντεο στo Facebook, όπου εμφανίζονται δεκάδες παιδάκια για τα οποία δεν ξέρω - θέλουν οι γονείς τους να φαίνονται τα ζουζούνια τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή όχι;

Και θα βγάλω την κόρη μου φωτογραφία γιατί θα είναι πολύ όμορφη και πολύ χαρούμενη, μόνη ή παρέα με τις καλύτερές της φίλες. 
Θα επιλέξω να ανεβάσω τη φωτογραφία εκείνη όπου είναι μόνη της, και όχι, δεν θα φαίνονται τα γυμνά της πόδια φορώντας το κορμάκι της ρυθμικής.

Ξέρεις, αγαπητή μαμά, τι κάνω; 
Σκέφτομαι λίγο πριν ποστάρω κάτι. Μερικές φορές το σκέφτομαι πολύ, γιατί προσπαθώ να περάσω το σωστό μήνυμα. Και αρκετές από αυτές, επιλέγω να κρατήσω τις αναμνήσεις μόνο για μένα ή να στείλω ένα βίντεο στις αδερφές μου να χαρούν την ανιψιά τους μιας και δεν μπόρεσαν να τη δουν από κοντά.

Την επόμενη όμως μέρα, θα δω κάτι που δεν θα μου αρέσει. 
Βίντεο στον δικό σου λογαριασμό όπου φαίνονται φάτσα μόστρα όλα τα παιδιά. Χωρίς τη συναίνεσή τους, χωρίς τη συναίνεση των γονιών τους. Και μια φαινομενικά όμορφη και συγκινητική στιγμή θα έχει μετατραπεί σε καταπάτηση προσωπικών δεδομένων.
Δεν θα χαρώ με τη χαρά σου, γιατί σου ξέφυγε, ξεπέρασε τα όρια, έφτασε στη δική μου χαρά και την καταστρατήγησε.
Υπήρξαν φορές που ανέβασα φωτογραφίες της κόρης μου μαζί με μια φίλη της, και πολύ αργότερα οι γονείς του άλλου παιδιού μού είπαν πως προτιμούν να μην φαίνεται το παιδί τους στα social media. 
Στεναχωρήθηκα που δεν το ήξερα από πριν, που δεν με είχαν ενημερώσει, που θεώρησα δεδομένο ότι είναι οκ να το κάνω. Και φυσικά ζήτησα συγγνώμη και δεν το επανέλαβα.
Θα ήθελα φέτος στις γιορτές των παιδιών μας να είμαστε εκεί, να τα χαρούμε, να τα επιβραβεύσουμε, να τα χειροκροτήσουμε και πριν ανεβάσουμε οτιδήποτε, να σκεφτούμε λίγο περισσότερο. Ζητάω πολλά;

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

No comments:

Post a Comment

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki