Οι λεγόμενοι influencers των κοινωνικών δικτύων είναι αυτοί οι οποίοι
προωθούν αγαθά και υπηρεσίες στο διαδίκτυο με χρηματικό αντάλλαγμα, ενώ
όπως φαίνεται αυτοί οι λεγόμενοι influencers γίνονται όλο και νεότεροι.
Ένα παράδειγμα είναι ο μόλις δυόμισι χρονών Ralphie Waplington που έχει σχεδόν 20.000 ακόλουθους στο διαδικτυακό του προφίλ στο Instagram. Η σελίδα του διαθέτει φωτογραφίες του να φοράει φανταχτερά ρούχα ενώ ταυτόχρονα απολαμβάνει ταξίδια και ακριβά γεύματα σε όλο τον κόσμο.
Όπως όλα δείχνουν όλα αυτά τα ακριβά ρούχα και οι διακοπές είναι χρηματοδοτημένα από εταιρίες με σκοπό ο νεαρός Ralphie να διαφημίσει να «επηρεάσει» τόσο τους γονείς όσο και άλλα νεαρά παιδιά να αγοράσουν τα προϊόντα τους.
Οι γονείς του, δημιούργησαν αυτόν τον λογαριασμό όταν ο ίδιος ήταν μόλις 2 εβδομάδων με σκοπό να δημοσιεύουν φωτογραφίες για να τις δουν οι φίλοι και οι συγγενείς τους. Παρόλα αυτά σύντομα ο αριθμός των ακόλουθων αυξήθηκε σημαντικά όταν ο νεαρός άρχισε να διαφημίζει προϊόντα από τοπικές επιχειρήσεις.
Η μητέρα του αποκαλύπτει πως αυτές οι απίστευτες ευκαιρίες για διαφημίσεις προϊόντων με αντάλλαγμα υπέρογκα χρηματικά ποσά προκύπτουν από το αξιαγάπητο μίνι-στυλ του νεαρού γιου της, ενώ όπως λέει αυτό το γεγονός αποτελεί μοναδική εμπειρία τόσο για να δημιουργήσουν αναμνήσεις με την οικογένεια τους όσο και να μαζέψουν χρήματα για τον γιο τους.
Μια άλλη περίπτωση παιδικού influencer αποτελούν οι αδελφές Έλενα και Clara, οι οποίες έχουν δημιουργήσει το δικό τους κανάλι στο Youtube και ανεβάζουν βιντεάκια που κάνουν φάρσες και προκαλούν πολύ γέλιο στους συνδρομητές τους.
Τα κορίτσια αυτά είναι μόλις 9 και 11 χρονών και δημιούργησαν το κανάλι τους πριν 3 χρόνια, ενώ έχουν πάνω από 800.000 ακόλουθους και 300 εκατομμύρια προβολές στα βίντεο τους.
Όπως η Έλενα λέει, η αγάπη τους για τα παιχνίδια ήταν αυτό που της ώθησε να δημιουργήσουν το κανάλι τους, όμως σύντομα έγινε η βασική πηγή εσόδων της οικογένειας τους καθώς χορηγοί και μεγάλες μάρκες παιδικών παιχνιδιών επικοινώνησαν μαζί τους και τους πρότειναν να διαφημίζουν τα προϊόντα στο κανάλι τους.
Αυτές είναι μόνο δύο από τις αμέτρητες περιπτώσεις παιδικών influencer στις μέρες μας, παρόλα αυτά το ερώτημα για το αν οι γονείς θα πρέπει να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να γίνουν “influencers” σε τόσο μικρή ηλικία παραμένει. Η Dr Elizabeth Milovidov, ιδρυτής και σύμβουλος της εταιρείας DigitalParentingCoach.com συνιστά πως:
«Οι γονείς πρέπει να γνωρίζουν τις συνέπειες που μπορεί να έχει η συνεχής προβολή φωτογραφιών και βίντεο των παιδιών στο διαδίκτυο τόσο για την σωματική όσο και για την πνευματική ευημερία τους».
Επισημαίνει επίσης ζητήματα όπως ο εκφοβισμός, και η κλοπή ταυτότητας και συμβουλεύει τους γονείς να ελέγχουν τους λογαριασμούς και να καθορίζουν ποιες ενέργειες ή δραστηριότητες μπορεί να θεωρούνται επικίνδυνες, να μπλοκάρουν και να αναφέρουν σχόλια και να καθοδηγούν τα παιδιά τους στην υπεύθυνη και ασφαλή χρήση του διαδικτύου.
Ένα παράδειγμα είναι ο μόλις δυόμισι χρονών Ralphie Waplington που έχει σχεδόν 20.000 ακόλουθους στο διαδικτυακό του προφίλ στο Instagram. Η σελίδα του διαθέτει φωτογραφίες του να φοράει φανταχτερά ρούχα ενώ ταυτόχρονα απολαμβάνει ταξίδια και ακριβά γεύματα σε όλο τον κόσμο.
Όπως όλα δείχνουν όλα αυτά τα ακριβά ρούχα και οι διακοπές είναι χρηματοδοτημένα από εταιρίες με σκοπό ο νεαρός Ralphie να διαφημίσει να «επηρεάσει» τόσο τους γονείς όσο και άλλα νεαρά παιδιά να αγοράσουν τα προϊόντα τους.
Οι γονείς του, δημιούργησαν αυτόν τον λογαριασμό όταν ο ίδιος ήταν μόλις 2 εβδομάδων με σκοπό να δημοσιεύουν φωτογραφίες για να τις δουν οι φίλοι και οι συγγενείς τους. Παρόλα αυτά σύντομα ο αριθμός των ακόλουθων αυξήθηκε σημαντικά όταν ο νεαρός άρχισε να διαφημίζει προϊόντα από τοπικές επιχειρήσεις.
Η μητέρα του αποκαλύπτει πως αυτές οι απίστευτες ευκαιρίες για διαφημίσεις προϊόντων με αντάλλαγμα υπέρογκα χρηματικά ποσά προκύπτουν από το αξιαγάπητο μίνι-στυλ του νεαρού γιου της, ενώ όπως λέει αυτό το γεγονός αποτελεί μοναδική εμπειρία τόσο για να δημιουργήσουν αναμνήσεις με την οικογένεια τους όσο και να μαζέψουν χρήματα για τον γιο τους.
Μια άλλη περίπτωση παιδικού influencer αποτελούν οι αδελφές Έλενα και Clara, οι οποίες έχουν δημιουργήσει το δικό τους κανάλι στο Youtube και ανεβάζουν βιντεάκια που κάνουν φάρσες και προκαλούν πολύ γέλιο στους συνδρομητές τους.
Τα κορίτσια αυτά είναι μόλις 9 και 11 χρονών και δημιούργησαν το κανάλι τους πριν 3 χρόνια, ενώ έχουν πάνω από 800.000 ακόλουθους και 300 εκατομμύρια προβολές στα βίντεο τους.
Όπως η Έλενα λέει, η αγάπη τους για τα παιχνίδια ήταν αυτό που της ώθησε να δημιουργήσουν το κανάλι τους, όμως σύντομα έγινε η βασική πηγή εσόδων της οικογένειας τους καθώς χορηγοί και μεγάλες μάρκες παιδικών παιχνιδιών επικοινώνησαν μαζί τους και τους πρότειναν να διαφημίζουν τα προϊόντα στο κανάλι τους.
Αυτές είναι μόνο δύο από τις αμέτρητες περιπτώσεις παιδικών influencer στις μέρες μας, παρόλα αυτά το ερώτημα για το αν οι γονείς θα πρέπει να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να γίνουν “influencers” σε τόσο μικρή ηλικία παραμένει. Η Dr Elizabeth Milovidov, ιδρυτής και σύμβουλος της εταιρείας DigitalParentingCoach.com συνιστά πως:
«Οι γονείς πρέπει να γνωρίζουν τις συνέπειες που μπορεί να έχει η συνεχής προβολή φωτογραφιών και βίντεο των παιδιών στο διαδίκτυο τόσο για την σωματική όσο και για την πνευματική ευημερία τους».
Επισημαίνει επίσης ζητήματα όπως ο εκφοβισμός, και η κλοπή ταυτότητας και συμβουλεύει τους γονείς να ελέγχουν τους λογαριασμούς και να καθορίζουν ποιες ενέργειες ή δραστηριότητες μπορεί να θεωρούνται επικίνδυνες, να μπλοκάρουν και να αναφέρουν σχόλια και να καθοδηγούν τα παιδιά τους στην υπεύθυνη και ασφαλή χρήση του διαδικτύου.
Και αν καβαλήσει το καλάμι;
Και αν τελειώσουν όλα αυτά και ψάχνεται σαν χαμένος, χωρίς να ξέρει που παν τα τέσσερα;
ߵInfluencerߴ και πράσσειν άλογα !
«Επηρεαστής» και καλά και ότι νάναι
No comments:
Post a Comment