Saturday 19 December 2020

Ernesto Cardenal - Μα εγώ έχω Εσένα...

Ernesto Cardenal, ο ποιητής της Επανάστασης, ο ιερέας με βαθιά χριστιανική αγάπη, ο επαναστάτης, ο άνθρωπος που πολέμησε την αδικία.
Ήμασταν μόνοι στο παρεκκλήσι, Εσύ κι εγώ.
Έξω ο κόσμος διαβαίνει βιαστικός, και σε τούτες τις στιγμές δεν έχω τίποτα και κανέναν.
Είμαι ολότελα εκδιωγμένος και μόνος μέσα στον κόσμο.
Όμως έχω τα πάντα, δεν μού λείπει τίποτα, δεν θέλω τίποτα.

Ό,τι οι άλλοι αναζητούν σε μια γυναίκα, σε μια οικογένεια, στους φίλους, στους χορούς, και στις γιορτές, εγώ τα έχω εδώ.
Ό,τι αναζητά ο ποιητής στην ποίηση και ο ζωγράφος στην ζωγραφική, εγώ τα έχω όλα εδώ.
Ό,τι αναζητά ο δικτάτορας στην ισχύ και ο πλούσιος στα χρήματα του και ο πότης στο ποτό, και ό,τι αναζητούσα μάταια παλιά, τα έχω τώρα εδώ.

Όλη η ζωή μου είναι εδώ, και όλος μου ο κόσμος και όλες μου οι αγάπες.

Έχω αυτά τα τεράστια πλούτη, κι όμως δεν μού ανήκει τίποτα.
Έχω κάθε χαρά, κάθε γαλήνη, κάθε ομορφιά και κάθε αγάπη.
Είμαι ικανοποιημένος και δεν θέλω τίποτα.

Έχω Εσένα και έτσι έχω τα πάντα, αφού Εσύ είσαι ο Κύριος των πάντων και όλων των υπάρξεων πάνω στη γη,

Ερνέστο Καρντενάλ «Αγάπη, η χαραμάδα της αιωνιότητας», εκδόσεις "Εν Πλώ", μτφ Β. Αργυριάδης
--------------
Ο Ernesto Cardenal γεννήθηκε στη Νικαράγουα το 1925 και σπούδασε λογοτεχνία και θεολογία στη Μανάγουα, το Μεξικό και τη Νέα Υόρκη. Αποτελεί μία από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες της πατρίδας του, καθώς υπήρξε ενεργό μέλος του κινήματος των Sandinistas και χρημάτισε για πολλά χρόνια Υπουργός Πολιτισμού της χώρας. 
Σήμερα θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους ποιητές της γενιάς του, όχι μόνο στη Λατινική Αμερική αλλά παγκοσμίως. Το 2005 ήταν υποψήφιος για το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας (ποίηση).

No comments:

Post a Comment

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki