Σας θυμίζει κάτι;
Παιδιά που φαίνονται ντροπαλά, όταν είναι με άλλα παιδιά.
Έχουν νευρικότητα ή φοβούνται και δεν μιλούν πολύ.
Συνήθως παίζουν μόνα τους στα διαλείμματα.
Παιδιά που βλέπουν από μακριά τι κάνουν τα άλλα παιδιά αλλά δεν συμμετέχουν.
Στα διαλείμματα παίζουν μόνα τους.
Παιδιά πολύ ήσυχα.
Δεν έχουν πολλά να πουν στα άλλα παιδιά.
Μιλάμε λοιπόν για τα παιδιά που ενδεχομένως να εξελιχθούν σε συναισθηματικά αγχωμένους και μοναχικούς έφηβους. Είναι παιδιά που δεν συναναστρέφονται με συνομήλικους λόγω της ντροπαλότητάς τους. Αυτή τα κρατάει πίσω. Νοιώθουν έξω από τα νερά τους και στρέφονται στον εαυτό τους. Ακόμα και μεταξύ οικείων προσώπων, συχνά καταλήγουν να παίζουν μόνα τους ή σιωπηρά να βλέπουν τους άλλους να περνάνε καλά χωρίς να συμμετέχουν.
Μιλάμε λοιπόν για τα παιδιά που ενδεχομένως να εξελιχθούν σε συναισθηματικά αγχωμένους και μοναχικούς έφηβους. Είναι παιδιά που δεν συναναστρέφονται με συνομήλικους λόγω της ντροπαλότητάς τους. Αυτή τα κρατάει πίσω. Νοιώθουν έξω από τα νερά τους και στρέφονται στον εαυτό τους. Ακόμα και μεταξύ οικείων προσώπων, συχνά καταλήγουν να παίζουν μόνα τους ή σιωπηρά να βλέπουν τους άλλους να περνάνε καλά χωρίς να συμμετέχουν.
Ο φαύλος κύκλος όμως της ντροπαλότητας μπορεί να σπάσει.
Πολλά παιδιά παγιδεύονται σε αυτό τον φαύλο κύκλο που τους εμποδίζει να συνδεθούν με τα άλλα παιδιά.
Πολλά παιδιά παγιδεύονται σε αυτό τον φαύλο κύκλο που τους εμποδίζει να συνδεθούν με τα άλλα παιδιά.
Λόγω της άβολης αίσθησης σε κοινωνικές συνευρέσεις, αποφεύγουν να συναναστραφούν με συνομήλικους.
Αυτό σημαίνει ότι μιλούν και παίζουν πολύ λιγότερο με άλλους, κι έτσι έχουν λιγότερες ευκαιρίες να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες όπως να κάνουν συζητήσεις, να λύνουν διαφωνίες, να ακούν τον άλλον αφού μιλήσουν ή να ανακαλύψουν ευχάριστα πράγματα και δραστηριότητες να κάνουν μαζί.
Η σχετική απουσία κοινωνικών δεξιοτήτων συμβάλλει στο να αισθάνονται άβολα και να θέλουν να αποφύγουν κοινωνικές καταστάσεις.Κρατούν τον εαυτό τους απομονωμένο επειδή είναι πολύ απασχολημένοι με την δυσάρεστο συναίσθημα που βιώνουν.
Για παράδειγμα περνούν το διάλειμμα διαβάζοντας και σιωπηρά κοιτούν τα άλλα παιδιά από απόσταση. Δυστυχώς το μήνυμα που στέλνουν στα άλλα παιδιά όταν φέρονται έτσι είναι ότι δεν θέλουν να είναι φίλοι. Εκείνα εν συνεχεία, αντιδρούν αρνητικά σε αυτή την ακατάδεκτη συμπεριφορά.
Συγκριτικά με τα παιδιά που δεν απομονώνονται από τα άλλα παιδιά, τα ντροπαλά είναι πιο πιθανό να εισπράττουν άμεσα την δυσαρέσκεια από τους συνομήλικους τους και τα ντροπαλά αγόρια κρίνονται πιο αυστηρά από ότι τα κορίτσια.
Συγκριτικά με τα παιδιά που δεν απομονώνονται από τα άλλα παιδιά, τα ντροπαλά είναι πιο πιθανό να εισπράττουν άμεσα την δυσαρέσκεια από τους συνομήλικους τους και τα ντροπαλά αγόρια κρίνονται πιο αυστηρά από ότι τα κορίτσια.
Υπάρχουν βέβαια διάφοροι τύποι ντροπαλών παιδιών με διαφορετικές συνήθειες στις κοινωνικές σχέσεις.
Όλα αυτά τα παιδιά έχουν εμφανίσει τις ντροπαλές συμπεριφορές που αναφέραμε ήδη, αλλά εμφανίζουν και κάτι επιπλέον στην εικόνα τους το οποίο έχει σχέση με το πώς τους φέρονται τα άλλα παιδιά.
Τα συγκαταβατικά ντροπαλά παιδιά ενώ δεν ξεκινούν μια συζήτηση ή παιχνίδι, ανταποκρίνονται θετικά όταν τους πλησιάσει κάποιο άλλο παιδί.
Τα συγκαταβατικά ντροπαλά παιδιά ενώ δεν ξεκινούν μια συζήτηση ή παιχνίδι, ανταποκρίνονται θετικά όταν τους πλησιάσει κάποιο άλλο παιδί.
Είναι γενικά αποδεκτά από άλλα παιδιά και έχουν το ίδιο πολλούς φίλους με τα πιο κοινωνικά παιδιά. Τα άλλα παιδιά τα θεωρούν περισσότερο ευχάριστα και έξυπνα από τον μέσο όρο.
Παρά την τάση τους να μένουν στην άκρη τους, η δεκτικότητά τους σε κινήσεις των άλλων παιδιών και πιθανώς οι θετικές σχέσεις στη οικογένεια τους τους επιτρέπουν να αναπτύξουν αρκετά καλές κοινωνικές δεξιότητες για να συναναστρέφονται με τους συνομήλικους.
Τα ανώριμα ντροπαλά παιδιά τα οποία αποστρέφονται τις κοινωνικές καταστάσεις αλλά όταν προσπαθούν να πλησιάσουν τους άλλους το κάνουν με τρόπο παιδικό ή ενοχλητικό.
Τα ανώριμα ντροπαλά παιδιά τα οποία αποστρέφονται τις κοινωνικές καταστάσεις αλλά όταν προσπαθούν να πλησιάσουν τους άλλους το κάνουν με τρόπο παιδικό ή ενοχλητικό.
Για παράδειγμα, παιδιά που μόλις βγουν από κάποιο παιχνίδι επειδή έχασαν, επανειλημμένα ενοχλούν τα άλλα παιδιά ζητώντας να παίξουν άλλο παιχνίδι, παρ` όλο που οι υπόλοιποι ακόμα παίζουν το πρώτο.
Συνήθως τα παραγκωνίζονται από τους συνομήλικους τους και πολλές φορές προκαλούν δυσαρέσκεια γιατί αμφιταλαντεύονται μεταξύ της απόσυρσης και της αναζήτησης προσοχής με τρόπο ενοχλητικό και εκνευριστικό. Έχουν λιγότερους φίλους από τον μέσο όρο.
Τα επιθετικά ντροπαλά παιδιά. Ακούγεται αντιφατικό για ένα παιδί να είναι επιθετικό και ντροπαλό την ίδια στιγμή. Αλλά υπάρχουν και είναι αυτά που συνήθως κλείνονται στον εαυτό τους και όταν συναναστραφούν με συνομήλικους, το κάνουν με θυμό και εχθρικότητα.
Τα επιθετικά ντροπαλά παιδιά. Ακούγεται αντιφατικό για ένα παιδί να είναι επιθετικό και ντροπαλό την ίδια στιγμή. Αλλά υπάρχουν και είναι αυτά που συνήθως κλείνονται στον εαυτό τους και όταν συναναστραφούν με συνομήλικους, το κάνουν με θυμό και εχθρικότητα.
Συγκριτικά με τα πιο κοινωνικά παιδιά και άλλα ντροπαλά παιδιά, αυτά τα παιδιά έχουν την μεγαλύτερη δυσκολία στις σχέσεις με συνομήλικους.
Έχουν πολλές πιθανότητες να απορριφθούν, να αποκλειστούν, ή να δεχθούν εκφοβισμό – εν μέρει λόγω της δυσάρεστης συμπεριφοράς τους και λόγω των ελάχιστων φίλων που θα μπορούσαν να τους προστατεύσουν ή να τους υποστηρίξουν.
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι
No comments:
Post a Comment