Monday 21 January 2008

Έλεγχος ψυχοσωματικής ανάπτυξης από 2 μέχρι 5 χρονών

Επειδή η αγάπη μαζί με τη γνώση
μεγαλώνουν ευτυχισμένα παιδιά

Εξέταση κατά τον 2ο χρόνο
  • Περπατά, πατώντας σε όλο το πέλμα.
  • Λέει το όνομά του. 
  • Λέει απλές προτάσεις με δύο ή περισσότερες λέξεις, πολλές φορές όμως δεν τις καταλαβαίνει ούτε η μητέρα του.
  • Χτίζει έναν "πύργο" με έξι κύβους. 
  • Αντιγράφει έναν κύκλο, αλλά όχι σωστά.
  • Βλέπει ευχαρίστως ένα βιβλίο με εικόνες και γυρίζει τις σελίδες μία μία.
  • Μπορεί να φορέσει τα παπούτσια του.
  • Χρησιμοποιεί σωστά το κουτάλι.
  • Πιάνει ένα ποτήρι, πίνει χωρίς να χύσει το νερό και το βάζει πάλι κάτω.
  • Η μητέρα του αναφέρει: «Παίζει ευχαρίστως μόνο του, προτιμά όμως να είναι κοντά σε ένα μεγάλο. Μιμείται τους γύρω του».
  • Ζητά να το βάλουν για "τσίσα" ή "κακά", όταν θέλει.


Εξέταση κατά τον 3ο χρόνο
  • Μπορεί να σταθεί λίγο στο ένα πόδι.
  • Λέει όνομα, επίθετο και το γένος του (αγόρι ή κορίτσι).
  • Έχει πλούσιο λεξιλόγιο, αλλά πολλές φορές ακατανόητο για τους ξένους.
  • Χτίζει "πύργο" με εννέα κύβους και "γέφυρα" με τρεις κύβους, όταν του δείξουμε (τριών χρονών) και όταν του το σχεδιάσουμε (τρεισήμισι χρονών).
  • Αντιγράφει έναν κύκλο σωστά.
  • Μπορεί να γδυθεί μόνο του, εάν έχουμε ξεκουμπώσει τα κουμπιά και πηγαίνει μόνο του στην τουαλέτα.
  • Τρώει με πιρούνι και κουτάλι.
  • Η μητέρα του αναφέρει: "Θέλει να έχει άλλα παιδιά για να παίζει. Καταλαβαίνει ότι πρέπει να μοιραστεί τα παιχνίδια του και το φαγητό του με άλλα παιδιά".
Εξέταση κατά τον 4ο χρόνο
  • Μπορεί να πηδά στο ένα πόδι (κουτσό).
  • Μπορεί να σταθεί στο ένα πόδι για τρία έως πέντε δευτερόλεπτα. 
  • Ξέρει όνομα, επίθετο και συνήθως διεύθυνση.
  • Μιλά καθαρά, με λίγους παιδικούς "ιδιωματισμούς".
  • Χτίζει μία σκάλα με τρία σκαλιά χρησιμοποιώντας έξι κύβους, αφού του δείξουμε.
  • Αντιγράφει σωστά ένα σταυρό.
  • Ξέρει τέσσερα βασικά χρώματα.
  • Μπορεί να ντυθεί και να γδυθεί, πιθανόν δε και να κουμπώσει ή να ξεκουμπώσει κουμπιά στην πλάτη του ή να δέσει τα παπούτσια του.
  • Η μητέρα του αναφέρει: "Έχει ανάγκη τους συνομήλικούς του. Καταλαβαίνει ότι πρέπει να σταθεί στη σειρά για να κάνει, π.χ. κούνια". 
Εξέταση κατά τον 5ο χρόνο
  • Μπορεί να στέκεται εναλλάξ στο ένα και στο άλλο πόδι.
  • Χτίζει σκάλα με τρία σκαλιά και έξι κύβους από σχέδιο.
  • Ξέρει όνομα, επίθετο, διεύθυνση και τα γενέθλια του ή πόσων χρονών είναι.
  • Μιλά καθαρά και σωστά, πιθανόν όμως να μπερδεύει ακόμη τα γράμματα Χ, Ξ, Ψ.
  • Αντιγράφει σωστά ένα τετράγωνο (πέντε χρονών) και ένα τρίγωνο (πεντέμισι χρονών).
  • Μετρά τα δάχτυλα του ενός χεριού.
  • Ντύνεται χωρίς καμία βοήθεια.
  • Πλένει τα χέρια του και το πρόσωπο και τα σκουπίζει.
  • Η μητέρα του αναφέρει: "Διαλέγει τους φίλους του. Καταλαβαίνει ότι τα παιχνίδια έχουν κανόνες και τους σέβεται".
Έλεγχος ψυχοσωματικής ανάπτυξης (4η εβδομάδα - 18 μηνών)

No comments:

Post a Comment

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki