Τρίτη, 10 Νοεμβρίου 2015

Τι κάνουμε όταν το παιδί δεν «τα βρίσκει» με τη δασκάλα;

Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες!

Οι λόγοι Το σημαντικότερο βήμα είναι να ακούσουμε το παιδί και να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τους λόγους που δηλώνει ότι δεν θέλει την δασκάλα

Χρειάζεται μια ειλικρινής κουβέντα χωρίς να προσπαθήσουμε να το κατευθύνουμε. 

Μερικές ερωτήσεις που μπορούμε να του κάνουμε:
* Τι κάνει η δασκάλα που σε ενοχλεί;
* Τι μπορεί να κάνει η δασκάλα για να είσαι καλύτερα;
* Τι έχεις προσπαθήσει εσύ από την πλευρά σου για να γίνετε φίλοι με την δασκάλα;
* Τι λένε για τη δασκάλα τα παιδιά που την συμπαθούν;
* Τι λένε για τη δασκάλα τα παιδιά που δεν την συμπαθούν;

Είναι σημαντικό να προσέξουμε τον τρόπο, το ύφος, τη χροιά της φωνής του παιδιού καθώς μιλά για τη δασκάλα. Εάν διακρίνουμε φόβο, θυμό, άμυνα, διάθεση για να μιλήσει για το θέμα.
Τι μπορεί να συμβαίνει;
Ίσως φταίει η κακή χημεία μεταξύ τους ή ακόμα χειρότερα η απόρριψη να αφορά τα άλλα παιδιά του σχολείου και όχι την ίδια τη δασκάλα. 
Ένας ακόμα λόγος μπορεί να σχετίζεται με καταστάσεις ενδοοικογενειακές και όχι εντός του σχολείου. 
 Ωστόσο, ας μην παραμερίζουμε το ένστικτο του μικρού σας και ας δώσουμε την πρέπουσα σημασία.

Η λύση:

Να ξεκαθαρίζουμε, αν το πρόβλημα εντοπίζεται στο παιδί ή στο δάσκαλο, με αντικειμενικότητα.
Να επικοινωνούμε με τον εκπαιδευτικό και να του εκθέτουμε το πρόβλημα.
Είναι σημαντικό να μην χτυπάμε την πόρτα του διευθυντή, εάν πρώτα δεν έχουμε έρθει σε άμεση επαφή με τον αρμόδιο δάσκαλο. Είναι σημαντικό ο γονιός να προσπαθήσει να μπει στην θέση του δασκάλου και να κατανοήσει πως δεν είναι εχθροί, αλλά σύμμαχοι.