H περίοδος του καλοκαιριού είναι συνυφασμένη στο μυαλό μας με στιγμές ξενοιασιάς και χαλάρωσης, ειδικά όταν μιλάμε για τα παιδιά. Σίγουρα είναι μια περίοδος που η οικογένεια χαλαρώνει. Ταυτόχρονα η ψυχοσυναισθηματική ωρίμανση του παιδιού επιτυγχάνεται με ταχύτατο ρυθμό.
Μπορούμε λοιπόν το καλοκαίρι να βοηθήσουμε την εξοικείωση του παιδιού με το σχολείο;
Υπάρχουν συγκεκριμένες τεχνικές για να το επιτύχουμε;
Η ψυχολογική του προετοιμασία είναι αναγκαία προκειμένου να μπει ομαλά στη σχολική πραγματικότητα. Η προετοιμασία αυτή βοηθά να μειωθούν και να αντιμετωπιστούν τα συναισθήματα άγχους και ανασφάλειας. Καλό θα ήταν λοιπόν να ξεκινήσει κατά τη διάρκεια των θερινών διακοπών μέσα από μια σειρά αλληλεπιδράσεων και δραστηριοτήτων.
Για παράδειγμα, ο γονέας είναι απαραίτητο να επενδύσει στη σημασία της επικοινωνίας και να δίνει στο παιδί του βιωματικά να καταλάβει πόσο σημαντικό είναι να επικοινωνεί. Με απλά λόγια, γονιός και παιδί θα υποδυθούν ρόλους, θα «παίξουν θεατράκι», σαν να είναι δύο άγνωστοι που γνωρίζονται για πρώτη φορά στο τοπικό Μουσείο Παιχνιδιού.
Αυτή η «εκπαίδευση» θα το βοηθήσει στην αλληλεπίδραση του με τους συμμαθητές και τους δασκάλους του, τόσο κατά τη γνωριμία του μαζί τους, όσο και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Ακόμα, είναι πολύ σημαντικό ο γονέας να προκαλέσει ή/και να εντείνει το ενδιαφέρον του παιδιού για τη μάθηση μέσα από παιχνίδια. Το παιχνίδι από μόνο του αποτελεί ένα πολύ αξιόλογο μέσο συναισθηματικής ωρίμανσης για το παιδί. Για παράδειγμα τα παιχνίδια με την βρεγμένη άμμο ενισχύουν τις κινητικές δεξιότητες του.
Τέλος, είναι πολύ ωφέλιμο να αρχίσει το παιδί να συμμετέχει σε ομαδικές δραστηριότητες, όπως τα ομαδικά παιχνίδια στην παιδική χαρά ή την παραλία. Οι γονείς μπορούν να το ενθαρρύνουν κατά τη διάρκεια των διακοπών να αλληλεπιδρά με άλλα παιδιά και να συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια.
Η ύπαρξη κανόνων στο παιχνίδι είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος για το σχολείο. Για να είναι ικανό και τελικά να μπορέσει να παίξει με τα άλλα παιδιά, πρέπει να υπακούει τους κανόνες του ομαδικού παιχνιδιού που παίζουν στη θάλασσα, στο πάρκο ή στην εκδρομή στο δάσος.
Όσον αφορά στα παιδιά με ΔΕΠ-Υ, γνωρίζουμε ότι κάθε αλλαγή προκαλεί έντονο άγχος. Εκεί απαιτείται μια ακόμα πιο οργανωμένη προετοιμασία από πλευράς γονέων. Σε αυτή την περίπτωση θα ήταν απαραίτητο οι γονείς να μιλήσουν από νωρίς στο παιδί για το σχολείο και τον ρόλο του, χωρίς αναστάτωση.
Το απόγευμα που η οικογένεια θα κάθεται ήρεμα, μπορούν να του εξηγήσουν απλά και κατανοητά τι ακριβώς θα κάνει, πού θα κάθεται και ποιο θα είναι το πρόγραμμά του. Μπορούν ακόμα να το βάλουν σε ένα πρόγραμμα ρουτίνας που θα του παρέχει την ασφάλεια του επαναλαμβανόμενου, όπως για παράδειγμα το να διαλέγει τα ρούχα του κάθε μέρα.
Oι αθλητικές δραστηριότητες, οι «αγώνες κολύμβησης» βοηθούν ακόμα περισσότερο το παιδί με τη συγκεκριμένη διαταραχή, όχι μόνο σε σωματικό αλλά και σε ψυχοκινητικό επίπεδο, αφού το εντάσσουν στην έννοια των κανόνων, της πειθαρχίας και του ομαδικού πνεύματος.Γονείς, παρακαλώ αφιερώστε λίγο χρόνο στο να κάνετε ασκήσεις με το παιδί, όπως το να μάθετε τους αριθμούς και τα γράμματα χρησιμοποιώντας χρώματα και εικόνες. Λίγη σκέψη για το παιδί σας… Περπατήστε μαζί του για να μάθει το ίσια, το δεξιά, το αριστερά! Ανεβείτε σκαλοπάτια για να μάθει να μετρά 1, 2, 3, 4, 5… Κοιτάξτε τριγύρω σας και βρείτε λέξεις από δδδ: δρόμος, δάχτυλο, δέντρο,κτλ.
Όσοι θέλετε να μάθετε περισσότερα κολπάκια για να ασχοληθείτε με το παιδί σας, πατήστε το κουμπί ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ του i-paidi.gr και γράψτε μας την απορία σας… εμείς θα σας στείλουμε προσωπική ενημέρωση.
No comments:
Post a Comment