Sunday 27 February 2022

Γιατί επιστρέφουν οι αναμνήσεις ενός παρελθοντικού τραύματος;

«Ήμουν καλά για χρόνια. Τώρα έχω εφιάλτες κάθε βράδυ και μόλις που καταφέρνω να είμαι λειτουργική στη δουλειά. Τι συμβαίνει;»
«Νόμιζα ότι το είχα ξεπεράσει. Πήγα ακόμη και για θεραπεία, όταν ήμουν παιδί! Γιατί όμως συνεχίζει και επανέρχεται;»
«Νιώθω ότι ξαφνικά καταρρέω, όμως η κακοποίηση έγινε χρόνια πριν. Μήπως αυτό σημαίνει ότι χειροτερεύω;»

Why Are Memories of My Past Trauma Coming Back Now?

Ένα από τα πρώτα πράγματα που με ρωτάνε όσοι έρχονται στο γραφείο μου και έχουν επιβιώσει από μία σεξουαλική κακοποίηση είναι: 
«Γιατί συμβαίνει αυτό τώρα;»
«Γιατί αυτά τα συναισθήματα και οι αναμνήσεις επιστρέφουν τώρα;»
Συχνά, η υποβόσκουσα ερώτηση είναι: 
«Ήμουν καλά πριν, αλλά τώρα δυσκολεύομαι πολύ. Μήπως αρχίζω να τρελαίνομαι;»

Εάν έχετε αυτή την εμπειρία –να κατακλύζεστε ξαφνικά από ένα παρελθοντικό τραύμα - επιτρέψτε μου να σας καθησυχάσω με τον ίδιο τρόπο που καθησυχάζω τους θεραπευόμενους μου. 
Όχι, δεν αρχίζετε να τρελαίνεστε! 
Όσο δύσκολο κι αν μπορεί να είναι να το πιστέψετε, μια ξαφνική επανεμφάνιση παλιών συναισθημάτων είναι συχνά ένα σημάδι ότι είστε έτοιμοι να θεραπευτείτε σε ένα βαθύτερο επίπεδο.

Η ανάκαμψη απο το τραύμα πραγματοποιείται σε στάδια
Η θεραπεία από ένα τραύμα, όπως η σεξουαλική επίθεση ή κακοποίηση επιτυγχάνεται σταδιακά. 
Τις πρώτες μέρες μετά από μια σεξουαλική επίθεση, τείνουμε να αποστασιοποιούμαστε γιατί τα συναισθήματα μάς κατακλύζουν σε τέτοιο βαθμό που μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε μόνο σε μικρές δόσεις. 
Για τη συνεχιζόμενη σεξουαλική κακοποίηση ή παρενόχληση, αυτή η κατάσταση αποστασιοποίησης μπορεί να διαρκέσει καθόλη τη διάρκεια της κακοποίησης.

Σταδιακά, μετά από μέρες, εβδομάδες και μήνες μετά την επίθεση ή την παρενόχληση, συνήθως βρίσκουμε τρόπους να "αφήσουμε το παρελθόν πίσω μας", να ρυθμίσουμε τα συναισθήματά μας και να δημιουργήσουμε μια σταθερή ζωή. 
Μπορεί να βιώνουμε ακόμα κάποια ερεθίσματα ή να έχουμε εφιάλτες και συνήθως δεν ξεχνάμε τι συνέβη, αλλά με τα χρόνια αρχίζουμε να νιώθουμε "φυσιολογικοί".

Μερικές φορές, όλα αυτά τα συναισθήματα ξαφνικά κάνουν την επανεμφάνισή τους. Τι συμβαίνει;

Με βάση την εμπειρία μου ως θεραπεύτρια, αυτό που συμβαίνει είναι ότι κάποιο βαθύ, εσωτερικό μέρος του εαυτού μας εν τέλει αισθάνεται αρκετή ασφάλεια και σταθερότητα για να αντιμετωπίσει τα απομεινάρια του συναισθηματικού αντίκτυπου που υποβόσκει υπομονετικά για χρόνια.

Αυτό που πρέπει να κάνουμε αμέσως μετά το τραύμα και τα ακόλουθα χρόνια είναι να βρούμε σταθερότητα. 
Έχουμε αναπτύξει επιτυχημένους μηχανισμούς αντιμετώπισης που μάς επιτρέπουν να είμαστε λειτουργικοί στον έξω κόσμο χωρίς να καταρρέουμε. Αυτές είναι πολύτιμες δεξιότητες που θα σας οδηγήσουν στο επόμενο μέρος της ανάκαμψής σας.
..............
περισσότερα εδώ
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

No comments:

Post a Comment

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki