Monday 31 March 2014

Μια «Αγκαλιά» για τη μαμά και το παιδί

Μια αγκαλιά για το μωρό που ήρθε ή έρχεται. Αυτό ήταν ο σύλλογος «Αγκαλιά» για την 24χρονη σήμερα Θεοδώρα Χελβατσιγιάν, η οποία έχασε το σύντροφό της σε αυτοκινητικό δυστύχημα όταν ήταν έξι μηνών έγκυος, αλλά και για τη 18άχρονη σήμερα Θεοδώρα Δημακέα, που έμεινε έγκυος όσο πήγαινε ακόμη σχολείο και ο μπαμπάς του παιδιού δεν ήθελε να έχει καμία σχέση μαζί της.
Η Θεοδώρα ήταν 20 ετών, την εποχή που έμεινε έγκυος. Ο 4 ετών σήμερα γιος της, Γιώργος, δεν ήταν κάποιο νεανικό «ατύχημα», αλλά μια πολύ συνειδητή απόφαση.
«Εγώ ήμουν 20 και ο Γιώργος 21. Ξέρω, πολύ μικροί για να γίνουμε γονείς, αλλά επίσης πολύ σίγουροι για εμάς. Θέλαμε και οι δύο πολύ ένα παιδί».
Οι διευκρινίσεις για τη συνωνυμία πατέρα και γιου κρίνονται απαραίτητες. «Ήμουν έξι μηνών έγκυος όταν σκοτώθηκε ο Γιώργος. Καθώς πήγαινε στη δουλειά του, ήταν αναβάτης στον ιππόδρομο, ένα φορτηγό τού έκοψε το δρόμο και τον έριξε στο αντίθετο ρεύμα. Σκοτώθηκε. Εγώ το έμαθα ώρες μετά γιατί μου το έκρυβαν, δεν ήξεραν πώς να μου το πουν».
Πώς αντιμετωπίζει ένα κορίτσι 20 ετών, που σε τρεις μήνες πρόκειται να γίνει μητέρα, που σχεδιάζει να παντρευτεί και ετοιμάζει το σπίτι που θα φιλοξενήσει την οικογένειά της, ένα τόσο τραγικό γεγονός; «Το μόνο που θυμάμαι από εκείνη την ημέρα είναι η κραυγή που έβγαλα. Τίποτα άλλο. Οι μήνες που ακολούθησαν ήταν πολύ δύσκολοι. Δεν ήθελα να κάνω τίποτα. Δεν είχα διάθεση. Δεν μπορούσα. Μπάνιο με έκανε η μητέρα μου. Όλα άλλαξαν όταν γεννήθηκε ο Γιώργος. Μου έδωσε δύναμη να συνεχίσω, μου έδωσε πίσω τη ζωή μου».
Ο μικρός σκόρπισε χαμόγελα, όμως τα οικονομικά προβλήματα ήταν υπαρκτά και με την έλευσή του μεγάλωσαν. «Εγώ δεν δούλευα, η μητέρα μου δεν δούλευε κι έχω άλλες τρεις αδελφές. Ήμασταν πέντε γυναίκες με ένα μωρό και μόνο η μεγάλη μου αδελφή εργαζόταν.
Έξι μήνες αφού γέννησα τον Γιώργο, μια φίλη με πληροφόρησε για τον Σύλλογο Προστασίας Αγέννητου Παιδιού «Η Αγκαλιά».

Η «Αγκαλιά» είναι σωματείο φιλανθρωπικό, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, χωρίς κρατική επιχορήγηση, το οποίο παρέχει εντελώς δωρεάν υπηρεσίες στις μητέρες, έγγαμες ή άγαμες, που ακούν τη φωνή της καρδιάς τους και διατηρούν μια κύηση που φαίνεται κοινωνικά αδύνατη.
Γυναίκες θύματα εγκατάλειψης, κακοποίησης ή αβοήθητες, που, κόντρα σε όλα τα δεδομένα, θέλουν να φέρουν στη ζωή το παιδί τους.
Η στήριξη που παρέχουν είναι ψυχολογική και πνευματική, αλλά και υλική. Η Θεοδώρα δεν ανήκει σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες, στην «Αγκαλιά» όμως βρήκε τη βοήθεια που αναζητούσε.
 
περισσότερα εδώ: protothema

No comments:

Post a Comment

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki