«Ανησυχούμε τόσο για το τι θα γίνει αύριο ένα παιδί, κι όμως ξεχνάμε ότι είναι ήδη κάποιος σήμερα»
"We worry about what a child will be tomorrow,
yet we forget that he is someone today."
yet we forget that he is someone today."
Αν είστε γονείς ή κηδεμόνες, θα γνωρίζετε πόσο σημαντικά είναι τα πρώτα χρόνια της ζωής ενός παιδιού.
Κατά τη διάρκεια αυτών των χρόνων έχουμε την ευκαιρία να επιδράσουμε στη ζωή τους θετικά – ακόμα και μόνιμα.
Μα κυρίως, μπορούμε να επηρεάσουμε την ανάπτυξη του εγκεφάλου τους.
Υπάρχουν πολλοί κρίσιμοι παράγοντες όσον αφορά στην εγκεφαλική λειτουργία ενός παιδιού. Και ορισμένες συνήθειες βοηθούν ακριβώς στο να βελτιώνουν την ποιότητα αυτών των παραγόντων.Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο The Lancet είχε στόχο να εξερευνήσει πώς τρεις σημαντικές συνήθειες επηρεάζουν τη γνωστική ανάπτυξη στα παιδιά ηλικίας 8 – 11 ετών:
ύπνος,
άσκηση και
χρόνος μπροστά από οθόνες.
Ως σημείο αναφοράς, χρησιμοποιήθηκαν οι Καναδικές Κατευθυντήριες Οδηγίες 24ωρης Κίνησης για Παιδιά και Νέους.
Οι οδηγίες για κάθε μία από αυτές τις δραστηριότητες είναι:
– Ύπνος: 9 – 11 ώρες
– Άσκηση: 60 λεπτά ήπιας σωματικής άσκησης
– Χρόνος μπροστά στην οθόνη: δύο ώρες ψυχαγωγικής απασχόλησης
Περισσότεροι από 550 συμμετέχοντες αξιολογήθηκαν σε σχέση με τη γλώσσα, τη μνήμη, την ταχύτητα και άλλους γνωστικούς παράγοντες χρησιμοποιώντας μια σειρά ασκήσεων.
– Ύπνος: 9 – 11 ώρες
– Άσκηση: 60 λεπτά ήπιας σωματικής άσκησης
– Χρόνος μπροστά στην οθόνη: δύο ώρες ψυχαγωγικής απασχόλησης
Περισσότεροι από 550 συμμετέχοντες αξιολογήθηκαν σε σχέση με τη γλώσσα, τη μνήμη, την ταχύτητα και άλλους γνωστικούς παράγοντες χρησιμοποιώντας μια σειρά ασκήσεων.
Παραδόξως, η έρευνα συμπέρανε πως μόνο το 5% των συμμετεχόντων εκπλήρωνε και τις τρεις παραπάνω οδηγίες και το 29% δεν εκπλήρωνε ούτε μία.
Γενικά, οι ερευνητές παρατήρησαν πως η επίτευξη των επίσημων οδηγιών προκάλεσε αύξηση στην επίδοση, με τα παιδιά που εκπλήρωναν και τις τρεις να έχουν καλύτερη επίδοση από όλους τους άλλους συμμετέχοντες.
Γενικά, οι ερευνητές παρατήρησαν πως η επίτευξη των επίσημων οδηγιών προκάλεσε αύξηση στην επίδοση, με τα παιδιά που εκπλήρωναν και τις τρεις να έχουν καλύτερη επίδοση από όλους τους άλλους συμμετέχοντες.
Εντούτοις, δεν υπήρχε διαφορά επίδοσης στα παιδιά που παρουσίαζαν έλλειψη ύπνου ή άσκησης, υποδεικνύοντας πως ο συνδυασμός αυτών των δύο είναι που οδηγεί κυρίως σε προβλήματα.
Το πιο αξιοσημείωτο όμως απ’ όλα είναι πως τα παιδιά που κάθονταν πάνω από δύο ώρες μπροστά από μια οθόνη σε καθημερινή βάση είχαν χειρότερη επίδοση από εκείνα που έμεναν στα προτεινόμενα όρια.
Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε την εγκεφαλική ανάπτυξη των παιδιών
Με αυτή τη γνώση κατά νου, εύλογα δημιουργείται η ακόλουθη ερώτηση: πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω αυτά τα ευρήματα για να βοηθήσω το παιδί μου;
Οι τρεις συνήθειες είναι παραπλανητικά απλές και μπορεί να σκεφτείτε «μα ήδη το έχω καταφέρει αυτό». Αλλά τα πράγματα μάλλον δεν είναι έτσι.
Ο ύπνος δεν είναι μόνο οι ώρες που κοιμούνται,
Ο ύπνος δεν είναι μόνο οι ώρες που κοιμούνται,
αλλά η αναγνώριση των ιδιαίτερων μοτίβων ύπνου κάθε παιδιού και οι συνήθειες που μπορεί να δυσκολεύουν το συνεχόμενο 9ωρο ύπνο τους.
Η σωματική άσκηση
είναι κάτι περισσότερο από το να τα πηγαίνουμε απλά στην παιδική χαρά. Εδώ χρειάζεται να εντοπίσουμε ποιο είδος άσκησης ενθουσιάζει το παιδί μας ώστε να το θέσουμε ως προτεραιότητα.
Και όσο για το χρόνο μπροστά στην οθόνη:
Και όσο για το χρόνο μπροστά στην οθόνη:
Χρειάζεται να μετατρέψουμε τον διασκεδαστικό χρόνο σε χρόνο εκμάθησης: ντοκιμαντέρ για τα ζώα, το ηλιακό σύστημα και άλλα διασκεδαστικά θέματα, αντί μόνο για επιφανειακά παιδικά σήριαλ και προγράμματα.
Ο διασκεδαστικός χρόνος μπορεί εύκολα να συνδυαστεί με τον ψυχαγωγικό – εκπαιδευτικό.
Αφιερώνοντας χρόνο για να σκεφτείτε κάθε μία από αυτές τις συνήθειες και να τις προσαρμόσετε προς όφελος των παιδιών, μπορείτε να κάνετε τη διαφορά στην ανάπτυξή τους.
Πηγές
enallaktikidrasi
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι
Πηγές
enallaktikidrasi
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι
No comments:
Post a Comment