Αν το παιδί έχει μία δυσκολία στο να μοιραστεί, μπορείτε να κάνετε εξάσκηση μαζί στο σπίτι ξεκινώντας από τα πολύ απλά
Αποτελεί πρόκληση για ένα παιδί να μάθει να μοιράζεται αλλά είναι μία δεξιότητα που θα χρειαστεί όταν παίζει με τα αδέρφια του ή στο σχολείο και θα πρέπει να την μάθουν καλά κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας.
Το μοίρασμα σε διαφορετική ηλικία
2 χρονών: νιώθουν ότι είναι το κέντρο του κόσμου και ότι όλα τους ανήκουν. Επίσης βρίσκονται στην αρχή της αντίληψης των συναισθημάτων τους όταν έρχεται η ώρα να μοιραστούν κάτι.
Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουν να κάνουν φίλους και να τους κρατήσουν.
Η συμβολή σας είναι πολύ σημαντική μέσα από διάφορες ευκαιρίες και πολλή επιβράβευση.
Αν μάθουν ότι πρέπει να δίνουμε στους άλλους προκειμένου να πάρουμε πίσω, το παιδί αντιλαμβάνεται τι θα πει δικαιοσύνη.
Άλλες σημαντικές δεξιότητες είναι η διαπραγμάτευση, να περιμένουμε τη σειρά μας και να διαχειριζόμαστε την απογοήτευση.
Βοηθήστε το να μάθει να μοιράζεται μέσα από την δική σας υποδειγματική συμπεριφορά.
Αν μεγαλώνει σε μία οικογένεια που λειτουργεί έτσι, θα ακολουθήσει τα δικά σας βήματα.
Τονίστε τη σημασία μέσα από συμπεριφορές άλλων όπως ‘είδα ότι η φίλη σου μοιράστηκε τα παιχνίδια της μαζί σου και αυτό ήταν πολύ ευγενικό εκ μέρους της’.
Το ίδιο πρέπει να κάνετε και για το παιδί σας όταν βλέπετε ότι πράττει αναλόγως.
Παίξτε μαζί επιτραπέζια μέσα από τα οποία μαθαίνει να περιμένει να έρθει η σειρά του. Εξηγήστε βήμα βήμα τη διαδικασία καθώς παίζετε.
Αν περιμένει κάποιο φίλο να έρθει στο σπίτι για παιχνίδι, μπορείτε να του μιλήσετε και να το προετοιμάσετε για να μπορέσει να μοιραστεί τα παιχνίδια του.
Αν περιμένει κάποιο φίλο να έρθει στο σπίτι για παιχνίδι, μπορείτε να του μιλήσετε και να το προετοιμάσετε για να μπορέσει να μοιραστεί τα παιχνίδια του.
Αν κάποια είναι πολύ ιδιαίτερα και τα θέλει μόνο για το ίδιο, μπορείτε να τα βάλετε σε ένα ντουλάπι.
Είναι πολύ φυσιολογικό να μην θέλει να μοιραστεί συγκεκριμένα πράγματα.
Αν το παιδί έχει μία δυσκολία στο να μοιραστεί, μπορείτε να κάνετε εξάσκηση μαζί στο σπίτι ξεκινώντας από τα πολύ απλά. Κόψτε στη μέση μία μπανάνα και φάτε την μαζί.
Αν το παιδί έχει μία δυσκολία στο να μοιραστεί, μπορείτε να κάνετε εξάσκηση μαζί στο σπίτι ξεκινώντας από τα πολύ απλά. Κόψτε στη μέση μία μπανάνα και φάτε την μαζί.
Δεν υπάρχει λόγος να μην του επιτρέπετε να παίζει με άλλα παιδιά. Μείνετε απλά στο χώρο και δείξτε του πόσο υπερήφανη είστε κάθε φορά που κάνει ένα μικρό βήμα.
Αν είναι πάνω από 3 ετών, μπορείτε να μιλήσετε για τις αρνητικές συνέπειες. Αν παίζει και δεν μπορεί να μοιραστεί, πάρτε απλά το παιχνίδι ώστε να μην μπορεί κανείς να παίξει και ξαναδώστε το μετά από λίγη ώρα.
Το μοίρασμα σε διαφορετική ηλικία
2 χρονών: νιώθουν ότι είναι το κέντρο του κόσμου και ότι όλα τους ανήκουν. Επίσης βρίσκονται στην αρχή της αντίληψης των συναισθημάτων τους όταν έρχεται η ώρα να μοιραστούν κάτι.
Να είστε προετοιμασμένοι για ξεσπάσματα σε περίπτωση που ένα άλλο παιδί κρατάει κάποιο παιχνίδι τους.
3 χρονών: σε εκείνη την ηλικία, καταλαβαίνει τη λογική του μοιράσματος αλλά μάλλον είναι ανυπόμονο όταν πρέπει να περιμένει τη σειρά του. Εσείς πρέπει να το επιβραβεύετε μέσα από απλά καθημερινά πράγματα σε ό,τι έχει να κάνει με το μοίρασμα. Κάντε υπομονή και μην έχετε μη ρεαλιστικές προσδοκίες από το παιδί.
Στο σχολείο: καταλαβαίνουν πλέον τη σημασία της δικαιοσύνης και δεν δίνουν κάτι δικό τους αν νιώσουν ότι δεν θα λάβουν αντάλλαγμα. Παρόλα αυτά γίνεται πιο υπομονετικό και ξεκινά τη δημιουργία πιο πολύπλοκων σχέσεων
in.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι
3 χρονών: σε εκείνη την ηλικία, καταλαβαίνει τη λογική του μοιράσματος αλλά μάλλον είναι ανυπόμονο όταν πρέπει να περιμένει τη σειρά του. Εσείς πρέπει να το επιβραβεύετε μέσα από απλά καθημερινά πράγματα σε ό,τι έχει να κάνει με το μοίρασμα. Κάντε υπομονή και μην έχετε μη ρεαλιστικές προσδοκίες από το παιδί.
Στο σχολείο: καταλαβαίνουν πλέον τη σημασία της δικαιοσύνης και δεν δίνουν κάτι δικό τους αν νιώσουν ότι δεν θα λάβουν αντάλλαγμα. Παρόλα αυτά γίνεται πιο υπομονετικό και ξεκινά τη δημιουργία πιο πολύπλοκων σχέσεων
in.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι
No comments:
Post a Comment