Friday, 13 April 2007

Μια φορά κι ένα καιρό, υπήρχε ένα νησί...

«Μόνο ο Χρόνος μπορεί να καταλάβει πόσο μεγάλη σημασία έχει η Αγάπη»
... στο οποίο ζούσαν όλα τα συναισθήματα.
Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
Μια μέρα έμαθαν ότι το νησί τους θα βούλιαζε και έτσι όλοι επισκεύασαν τις βάρκες τους και άρχισαν να φεύγουν.

Η Αγάπη ήταν η μόνη που έμεινε πίσω. Ήθελε να αντέξει μέχρι την τελευταία στιγμή. Όταν το νησί άρχισε να βυθίζεται, η Αγάπη αποφάσισε να ζητήσει βοήθεια.

Βλέπει τον Πλούτο που περνούσε με μία λαμπρή θαλαμηγό.
Η Αγάπη τον ρωτάει: «Πλούτε μπορείς να με πάρεις μαζί σου;»,
«Όχι, δεν μπορώ» απάντησε ο Πλούτος. «Έχω ασήμι και χρυσάφι στο σκάφος μου και δεν υπάρχει χώρος για σένα».

Η Αγάπη τότε αποφάσισε να ζητήσει βοήθεια από την Αλαζονεία που επίσης περνούσε από μπροστά της σε ένα πανέμορφο σκάφος.
«Σε παρακαλώ βοήθησέ με» είπε η Αγάπη.
«Δεν μπορώ να σε βοηθήσω Αγάπη. Είσαι μούσκεμα και θα μου χαλάσεις το όμορφο σκάφος μου» της απάντησε η Αλαζονεία.

Η Λύπη ήταν πιο πέρα και έτσι η Αγάπη αποφάσισε να ζητήσει από αυτήν βοήθεια.
«Λύπη άφησέ με να έρθω μαζί σου».
«Ω! Αγάπη, είμαι τόσο λυπημένη που θέλω να μείνω μόνη μου» είπε η Λύπη.

Η Ευτυχία πέρασε μπροστά από την Αγάπη αλλά και αυτή δεν της έδωσε σημασία.
Ήταν τόσο ευτυχισμένη, που ούτε καν άκουσε την Αγάπη να ζητά βοήθεια.

Ξαφνικά ακούστηκε μια φωνή.
«Αγάπη, έλα προς εδώ. Θα σε πάρω εγώ μαζί μου».
Ήταν ένας πολύ ηλικιωμένος κύριος που η Αγάπη δε γνώριζε, αλλά ήταν γεμάτη από τέτοια ευγνωμοσύνη, που ξέχασε να ρωτήσει το όνομά του.
Όταν έφτασαν στην στεριά ο κύριος έφυγε και πήγε στο δρόμο του.

Η Αγάπη γνωρίζοντας πόσα χρωστούσε στον κύριο που τη βοήθησε ρώτησε τη Γνώση,
« Γνώση, ποιος με βοήθησε;»
« Ο Χρόνος» της απάντησε η Γνώση.
«Ο Χρόνος;» ρώτησε η Αγάπη. «Γιατί με βοήθησε ο Χρόνος;»
Τότε η Γνώση χαμογέλασε και με βαθιά σοφία της είπε:
«Μόνο ο Χρόνος μπορεί να καταλάβει πόσο μεγάλη σημασία έχει η Αγάπη».

πηγή: sofias-house

Κάντε τη διαφορά: Μιλήστε με το παιδί σας για το αλκοόλ

Για πολλούς γονείς δεν είναι εύκολο να μιλήσουν για το θέμα του αλκοόλ. Ο έφηβός σας μπορεί να θέλει να αποφύγει τη συζήτηση και πιθανόν να νιώσετε ανασφάλεια για τον τρόπο που θα πρέπει να συνεχίσετε. Πριν μιλήσετε με το παιδί σας σκεφτείτε τα θέματα που θα θέλατε να θίξετε. Λάβετε υπόψη σας τους τρόπους που μπορεί να αντιδράσει το παιδί σας και τους τρόπους που θα ανταποκριθείτε εσείς στις ερωτήσεις του και τα συναισθήματά του. Έπειτα επιλέξτε μία στιγμή όπου και οι δύο σας θα νοιώθετε χαλαροί και άνετοι.
Δε χρειάζεται να καλύψετε το θέμα με μια συζήτηση. Θα επηρεάσετε περισσότερο τις αποφάσεις του παιδιού σας για το ποτό αν κάνετε κάποιο αριθμό συζητήσεων για το αλκοόλ, κατά τη διάρκεια της εφηβείας. Σκεφτείτε ότι αυτή η συζήτηση με το παιδί σας θα είναι η πρώτη, από σειρά συζητήσεων.
Και θυμηθείτε!!! Συζητείστε, ΜΗΝ κάνετε κήρυγμα!!! Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει καλύτερα να μάθετε τί σκέφτεται το παιδί σας για το αλκοόλ.
  • Οι απόψεις του παιδιού σας για το αλκοόλ: Ρωτήστε το παιδί σας τί γνωρίζει για το αλκοόλ και τί σκέφτεται για τους έφηβους που πίνουν. Ζητήστε του να σας πει τους λόγους για τους οποίους πιστεύει ότι κάποιο παιδί θα έπινε. Ακούστε προσεκτικά χωρίς να διακόπτετε. Με αυτόν τον τρόπο το παιδί σας θα νοιώσει ότι το ακούν και το σέβονται και επίσης αυτό βοηθά στο να ανοίξει "φυσικά" η συζήτηση για το αλκοόλ.
  • Σημαντικά δεδομένα για το αλκοόλ: Πολλά παιδιά πιστεύουν ότι ξέρουν τα πάντα για το αλκοόλ, αλλά αυτές οι γνώσεις μπορεί πολλές φορές να είναι συγκεχυμένες με μύθους και παραπληροφόρηση. Μερικά δεδομένα που θα πρέπει να γνωρίζετε είναι τα εξής:
  1. Το αλκοόλ είναι ένα ισχυρή εξαρτησιογόνα ουσία που καταστέλλει τις λειτουργίες του σώματος και της σκέψης. Επηρεάζει τον συντονισμό των κινήσεων, την αντίδραση, την όραση και την κρίση.
  2. Η μπύρα και το κρασί δεν είναι πιο "ασφαλή" από τα "βαριά" ποτά. Ένα κουτάκι μπύρα (330 ml), ένα ποτήρι κρασί (125 ml) και 40 ml ουίσκι, βότκα, τζιν, ρούμι, κ.λ.π. έχουν την ίδια ποσότητα αλκοόλ και προκαλούν τις ίδιες συνέπειες στο σώμα και τη σκέψη.
  3. Για να μεταβολιστεί πλήρως ένα ποτό, χρειάζονται κατά μέσο όρο 2 με 3 ώρες. Τίποτα δε μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία αυτή, όπως η κατανάλωση καφέ ή το κρύο ντους.
  4. Οι άνθρωποι που έχουν καταναλώσει αλκοόλ δε μπορούν συνήθως να εκτιμήσουν την κατάστασή τους. Αυτό σημαίνει ότι τα άτομα που οδηγούν μετά από κατανάλωση αλκοόλ νομίζουν ότι μπορούν να ελέγξουν τον εαυτό τους στην οδήγηση - ενώ στην πραγματικότητα δε μπορούν.
  5. Όλοι μπορούν να αναπτύξουν πρόβλημα κατάχρησης αλκοόλ, συμπεριελαμβανομένων και των εφήβων.

Μερικοί καλοί λόγοι να μην πίνει κάποιος: Όταν μιλάτε με το παιδί σας για το αλκοόλ είναι καλό να αποφύγετε τακτικές εκφοβισμού. Οι περισσότεροι έφηβοι πιστεύουν ότι πολλοί άνθρωποι πίνουν χωρίς να αναπτύξουν κάποιο πρόβλημα, άρα είναι σημαντικό να συζητήσετε τις συνέπειες της χρήσης αλκοόλ, χωρίς να προβαίνετε σε υπερβολές. Μπορείτε να παραθέσετε μερικούς καλούς λόγους για τους οποίους οι έφηβοι δε θα πρέπει να πίνουν:
  1. Επειδή εσείς θέλετε να αποφεύγει το παιδί σας το αλκοόλ. Εκφράστε καθαρά τις προσδοκίες σας σχετικά με την αποφυγή της χρήσης αλκοόλ. Οι αξίες σας και οι συμπεριφορές σας επηρεάζουν το παιδί σας, ακόμα και αν ο έφηβός σας δε το δείχνει.
  2. Για να διατηρήσει τον αυτο-σεβασμό του. Οι ίδιοι οι έφηβοι λένε ότι είναι ευκολότερο να επηρεαστούν σε κάποια απόφασή τους όταν γίνεται αναφορά στον αυτο-σεβασμό τους. Πείτε τους ότι είναι αρκετά έξυπνοι ή ότι έχουν να κάνουν πιο σημαντικά πράγματα για τον εαυτό τους ώστε να χρειάζονται το αλκοόλ. Επίσης οι έφηβοι θα δώσουν σημασία σε παραδείγματα που δείχνουν πώς το αλκοόλ μπορεί να οδηγήσει σε καταστάσεις που προκαλούν αμηχανία και ντροπή - δηλαδή παραδείγματα καταστάσεων και γεγονότων που θα μπορούσαν να βλάψουν τον αυτο-σεβασμό τους ή άλλες σημαντικές σχέσεις.
  3. Η χρήση αλκοόλ κάτω των 18 είναι παράνομη.
  4. Η χρήση αλκοόλ μπορεί να γίνει επικίνδυνη: Μία από τις κυριότερες αιτίες θανάτου εφήβων είναι τα τροχαία δυστυχήματα μετά από χρήση αλκοόλ. Η χρήση αλκοόλ επίσης καθιστά τον έφηβο περισσότερο ευάλωτο σε σεξουαλική επίθεση ή σε σεξουαλική δραστηριότητα χωρίς προφύλαξη. Σημειώστε ότι το αλκοόλ επηρεάζει πολύ την κρίση και αυτός που έχει καταναλώσει αλκοόλ μπορεί να μην κατανοεί ότι αυτές οι δραστηριότητες είναι επικίνδυνες.
  5. Αν υπάρχει ιστορικό αλκοολισμού στην οικογένεια: Αν ένα ή περισσότερα μέλη της οικογένειάς σας έχουν πρόβλημα αλκοολισμού, το παιδί σας έχει περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξει πρόβλημα κατάχρησης αλκοόλ.
  6. Η επίδραση του αλκοόλ είναι διαφορετική στους έφηβους από ότι στους ενήλικους: Το να πίνει κανείς ενώ ο εγκέφαλός του ακόμα αναπτύσσεται μπορεί να οδηγήσει σε μακροχρόνια νοητικά προβλήματα και επίσης αυξάνει κατά πολύ τους κινδύνους για αλκοολική εξάρτηση στο μέλλον.
  • Ο Μύθος του "Μαγικού Φίλτρου": Τα ΜΜΕ δίνουν μία πολύ λαμπερή εικόνα για το αλκοόλ μέσα από τις διαφημίσεις που κάνει τους έφηβους να πιστεύουν ότι όταν πίνει κάποιος είναι "κουλ", δημοφιλής, ελκυστικός ή χαρούμενος. Έρευνες αποδεικνύουν ότι οι έφηβοι που αναζητούν αυτά τα "θετικά αποτελέσματα" από το αλκοόλ είναι πιο πιθανό να αρχίσουν την κατανάλωση αλκοόλ σε μικρή ηλικία. Συζητείστε με το παιδί σας για τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεται το αλκοόλ στα ΜΜΕ. Για παράδειγμα, οι διαφημίσεις της τηλεόρασης δείχνουν συχνά νέους ανθρώπους να περνάνε πολύ καλά, περνώντας την ιδέα ότι το αλκοόλ ευθύνεται για την υπέροχη διάθεση. Παρακολουθώντας μια τέτοια διαφήμιση με το παιδί σας, σας δίνεται η ευκαιρία να μιλήσετε για τους τρόπους με τους οποίους το αλκοόλ μπορεί να επηρεάσει τους ανθρώπους. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι πολλές φορές το αλκοόλ προκαλεί καταθλιπτικά συναισθήματα ή θυμό και όχι τόσο ξέγνοιαστα συναισθήματα.
  • Τρόποι χειρισμού της πίεσης συνομηλίκων: Δεν είναι αρκετό να πείτε στο παιδί σας να αποφεύγει το αλκοόλ. Τί μπορεί να πει η κόρη σας όταν πάει σε ένα πάρτι και ένας φίλος της, της προσφέρει μια μπύρα; Ή τί θα έκανε ο γιος σας αν βρεθεί στο σπίτι ενός φίλου και η παρέα μοιράζεται ένα μπουκάλι κρασί, ενώ οι γονείς δε βρίσκονται πουθενά; Ποια θα πρέπει να είναι η αντίδραση του παιδιού σας αν θέλει κάποιος μεγαλύτερος φίλος να το φέρει σπίτι με το μηχανάκι μετά από κατανάλωση αλκοόλ;
Θα ήταν καλό να συζητήσετε όλα αυτά τα θέματα με τα παιδιά σας, για το πώς θα μπορούσαν να χειριστούν ανάλογες καταστάσεις. Δώστε τους να καταλάβουν ότι θέλετε να υποστηρίξετε το παιδί σας. Για παράδειγμα πείτε τους: «Αν βρεθείς σε ένα σπίτι που τα παιδιά πίνουν, πάρε με αμέσως τηλέφωνο και θα έρθω να σε πάρω». Όσο πιο προετοιμασμένο είναι το παιδί σας, τόσο πιο ικανό θα είναι να χειριστεί μια κατάσταση πίεσης που αφορά τη χρήση αλκοόλ.
ΜΗ ΔΙΣΤΑΣΕΤΕ ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΤΕ ΒΟΗΘΕΙΑ!!!!...
ΜΑΜΑ, ΜΠΑΜΠΑ, εσύ έπινες όταν ήσουν παιδί;
Αυτή είναι μια ερώτηση που μερικοί γονείς μπορεί να φοβούνται - αλλά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έρθει στην επιφάνεια, πάνω στη συζήτηση για το αλκοόλ. Στην πραγματικότητα υπάρχουν πολλοί γονείς που έπιναν πριν τη νόμιμη ηλικία. Άρα πώς μπορεί κάποιος να είναι ειλικρινής με το παιδί του χωρίς να γίνεται υποκριτής που συμβουλεύει «ΚΑΝΕ Ο,ΤΙ ΣΟΥ ΕΙΠΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΤΙ ΕΚΑΝΑ»;

Αυτό είναι μάλλον στην κρίση σας. Αν πιστεύετε ότι το ιστορικό σας με τη χρήση αλκοόλ δεν πρέπει να είναι αντικείμενο συζήτησης, τότε πρέπει να πείτε στο παιδί σας ότι δε θέλετε να το μοιραστείτε. Μια άλλη προσέγγιση είναι να παραδεχθείτε ότι κάνατε χρήση αλκοόλ στην εφηβεία, αλλά ήταν ένα λάθος - Δώστε στον έφηβό σας ένα παράδειγμα από μια οδυνηρή κατάσταση στην οποία βρεθήκατε μετά από χρήση αλκοόλ. Αυτή η προσέγγιση μπορεί να δείξει στο παιδί σας ότι η χρήση αλκοόλ μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες. 

Εικοσιένας Άγγελοι

(13/04/2003: Τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη)

Στην πιο γλυκιά ώρα της μέρας
ένα κομμάτι άνοιξε του ουρανού.
Εικοσιένας Άγγελοι πήραν το δρόμο για τη γη….
Σαρανταδυό ανέβηκαν….

Δεν ξεχώριζα το συνοδό
από τον καινουριοφερμένο.
Στα λευκά… όλοι στα λευκά,
που χρύσιζαν….
Χαρούμενοι πήραν το δρόμο για επάνω…
Μόνο στα μάτια διέφεραν,
γαλανά των Αγγέλων
καστανά και μαύρα γαλανά και πράσινα
του Κωστή, της Όλγας, της Ευανθίας, του Ηλία….
Μα σε όλα τα μάτια το ίδιο χαμόγελο,
το ίδιο κοκκίνισμα στα μάγουλα,
η ίδια ευτυχία στην καρδιά.

Χειλάκια σαν τριαντάφυλλα,
αβασάνιστα από του έρωτα τα πάθη,
χεράκια άμαθα,
καρδούλες απονήρευτες….

Άνοιξε πάλι η πύλη τουρανού…
στη σειρά τους περίμεναν
εκατοντάδες άγγελοι σκουρόχρωμοι,
ο Αχμέτ… η Ζαΐρα…ο…ο…η…[*]
έγιναν ένα με τα τραγούδια τους
μια μεγάλη συντροφιά...
όλα τους πίσω άφησαν
το αίμα,
τον πόνο,
οι ψυχές
δεν ακρωτηριάζονται,
δε μολύνονται.
Δε θυμούνται
οι ψυχές στον Παράδεισο…
ξεχνούν
θορύβους
ψέματα
αθλιότητα,
τη δική μας αθλιότητα
των νεκροζώντανων….

[*] μαίνεται ο πόλεμος στο Ιράκ

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki