Friday 22 February 2019

Γλυκοπατάτα - Sweet potato

Η γλυκοπατάτα είναι πολύ πιο θρεπτική από την πατάτα, αλλά δεν είναι πολύ δημοφιλές λαχανικό στην ελληνική κουζίνα. Αποτελεί ποώδες, πολυετές φυτό που ανήκει στην οικογένεια Ιπόμοια και σ’ εκείνη των Περιπλοκοειδών. 

Κατάγεται από τη Νότια Αμερική και εκεί χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες. Αρχικά αναφερόταν ως πατάτα και πήρε το συνθετικό γλυκό- γύρω στο 1740, για να τη διαχωρίσουν από τη λευκόσαρκη πατάτα.



Σήμερα, η γλυκοπατάτα καλλιεργείται σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πειστικοί λόγοι να την εντάξουμε στη διατροφή μας στο Πρασινούλι
Πικάντικες Γλυκοπατάτες Φούρνου στη Μητερούλα !!

Ιταλία: Δάσκαλος-ρατσιστής αποκάλεσε 10χρονο παιδάκι από τη Νιγηρία πίθηκο - Foligno, maestro razzistico

Η υπόθεση του δεκάχρονου παιδιού το οποίο τιμωρήθηκε από τον δάσκαλό του μέσα στην τάξη στην πόλη Φολίνιο λόγω της αφρικανικής καταγωγής του και υποχρεώθηκε να στρέψει το βλέμμα του έξω από το παράθυρο της τάξης, παραμένει κύρια είδηση στην ιταλική επικαιρότητα.

Foligno, il maestro al bimbo di colore: “Sei brutto, girati verso la finestra”
Οι γονείς του μικρού, με καταγωγή από τη Νιγηρία, δήλωσαν ότι ο δάσκαλος χαρακτήρισε το παιδί τους, εκτός από «πολύ άσχημο» και «πίθηκο» κι ότι δεν ήταν η πρώτη φορά που του φερόταν προσβλητικά μπροστά στους συμμαθητές του. 
Θεωρούν, παράλληλα, ότι «πρόκειται για σαφέστατο κρούσμα ρατσισμού».
Σύμφωνα με τον ιταλικό τύπο, πολλοί συμμαθητές του δεκάχρονου αγοριού, σηκώθηκαν και πήγαν δίπλα στον μικρό, λέγοντας στον δάσκαλο «είμαστε όλοι ίδιοι, και εμείς, τότε, θέλουμε να καθίσουμε εδώ, κοντά στο παράθυρο». Όλοι οι γονείς των παιδιών της συγκεκριμένης τάξης εξέφρασαν την καταδίκη τους για το συμβάν.
Στο μεταξύ, με απόφαση του ιταλικού υπουργείου Παιδείας, ο δάσκαλος που ευθύνεται για το πρωτοφανές αυτό γεγονός, παύθηκε των καθηκόντων του. 
Σύμφωνα με μαρτυρίες, πρόσφατα, πάντα εξαιτίας της καταγωγής και του χρώματος του δέρματός της, ο εκπαιδευτικός είχε προσβάλει και την αδελφή του μικρού μαθητή αφρικανικής καταγωγής, σε άλλη τάξη του ίδιου σχολείου.

Η εξήγησή που έδωσε, κατά συνέπεια, ότι «επρόκειτο για κοινωνικό πείραμα κατά του ρατσισμού», δεν κατάφερε να πείσει την διευθύντρια του σχολείου αλλά κι ούτε τους κατοίκους του Φολίνιο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Μιά φορά κι έναν καιρό ήταν η ζωή - Το εμβόλιο
Αφιερωμένο εξαιρετικά στους Αντιεμβολιαστές

Θα πίστευε κανείς πως ό,τι ήταν να ειπωθεί για τα εμβόλια έχει ειπωθεί, και πως δεν χρειάζεται ούτε να πούμε κάτι άλλο, ούτε βεβαίως να ανησυχούμε. 
Παρά ταύτα, τα πράγματα δεν είναι έτσι. Ακόμη και σήμερα, εξακολουθούν να υπάρχουν γονείς που αρνούνται να εμβολιάσουν τα παιδιά τους, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν τόσο τα ίδια όσο και άνθρωποι που δεν έχουν καμία σχέση μαζί τους.
η συνέχεια εδώ
https://www.youtube.com/watch?v=Mloy5E4h48o

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Έσπασε το παιδί του στο ξύλο...

Πατέρας ξυλοκόπησε τον 9χρονο γιο του στην Πάτρα, χτυπώντας το με τα χέρια του και μια καρέκλα. 
Το παιδί εισήχθη στο Καραμανδάνειο νοσοκομείο Παίδων της πόλης, λίγες μέρες μετά αφού είχε πάρει εξιτήριο από το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ρίου, όπου είχε νοσηλευτεί με πρόβλημα υγείας. 
Το άτυχο παιδί νοσηλεύεται εκτός κινδύνου με μικρής έκτασης τραύματα σε όλο του το σώμα και ειδικά στην πλάτη, όπου ο 31χρονος πατέρας του το χτύπησε με την καρέκλα, αφού πρώτα το χαστούκισε άγρια.
Συνελήφθη ο πατέρας
Για τον τραυματισμό του ενημερώθηκε η Εισαγγελία, που έδωσε παραγγελία να εξεταστεί από ιατροδικαστή.
Την επέμβαση της Αστυνομίας προκάλεσαν το μεσημέρι της Τετάρτης περαστικοί στο παλιό λιμάνι της Πάτρας, όταν αντιλήφθηκαν τον ξυλοδαρμό του ανήλικου αγοριού από τον πατέρα του. 
Ο 31χρονος αλλοδαπός εντοπίστηκε από τους αστυνομικούς του Β’ τμήματος το ίδιο βράδυ, συνελήφθη και οδηγήθηκε στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Πατρών κατηγορούμενος για ενδοοικογενειακή βία.

madata
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Μαθηματικά: Αγόρια και κορίτσια
τα καταφέρνουν το ίδιο καλά

Νέες ενδείξεις για ομοιότητες μεταξύ των δύο φύλων στις θεμελιώδεις μαθηματικές δεξιότητες
Παρά το γεγονός ότι αγόρια και κορίτσια παρουσιάζουν ίδιες ικανότητες στα μαθηματικά, το στερεότυπο ότι τα πρώτα είναι καλύτερα σε αυτό το γνωστικό πεδίο συνεχίζει να αναπαράγεται από γονείς και δασκάλους.
Μια νέα μελέτη, ωστόσο, που δημοσιεύθηκε το 2018 (Hutchison, Lyons, Ansari, 2018; Kersey et al.) έρχεται να επιβεβαιώσει ότι τα κορίτσια ανταποκρίνονται το ίδιο στην πλειονότητα των βασικών αριθμητικών ασκήσεων.

Συγκεκριμένα, οι ερευνητές εστίασαν σε ένα δείγμα 1.391 μαθητών μεταξύ 6 και 13 ετών, και παρατήρησαν ότι κατά τη διάρκεια του Δημοτικού Σχολείου, αγόρια και κορίτσια ανταποκρίνονται σχεδόν το ίδιο στην πλειονότητα των βασικών αριθμητικών ασκήσεων που θεωρείται ότι είναι ενδεικτικές για τις πιο σύνθετες μαθηματικές διαδικασίες.

Σε άλλη μελέτη που δημοσιεύθηκε επίσης το 2018, αποδείχθηκε ότι δεν υπάρχει γενετική διαφορά στις πρώιμες μαθηματικές ικανότητες, σύμφωνα με δείγμα 500 παιδιών ηλικίας από 6 μηνών έως 8 ετών. 
Το γεγονός, μάλιστα, ότι η μελέτη αυτή δεν κατάφερε να εντοπίσει γενετικές διαφορές στην ηλικία των 6 μηνών είναι εξαιρετικά σημαντικό, καθώς υποδεικνύει όχι μόνο ότι άντρες και γυναίκες έχουν εκ γενετής τις ίδιες αριθμητικές ικανότητες, αλλά και ότι οι όποιες διαφορές παρουσιάζονται αργότερα ανάμεσα στα δύο φύλα αποτελούν μάλλον αποτέλεσμα κοινωνικών επιρροών, παρά γενετικών διαφορών μεταξύ των φύλων.
Με απλά λόγια, τα ευρήματα των νέων ερευνών παρέχουν νέες αποδείξεις για τις ομοιότητες μεταξύ των φύλων σε μια σειρά από πρώιμες αριθμητικές ικανότητες σε διάφορα στάδια ανάπτυξης μέχρι και το τέλος της παιδικής ηλικίας. 
Έτσι αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά ότι, τελικά, αγόρια και κορίτσια είναι εξίσου εφοδιασμένα με τις βασικές αριθμητικές δεξιότητες και, επομένως, θα πρέπει να είναι εξίσου ικανά να πετύχουν στον τομέα των μαθηματικών.
Μένει τώρα να αποδειχθεί ότι, τέτοιες μελέτες θα χρησιμοποιηθούν για να αποτρέψουν τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς από την υποτίμηση της ικανότητας των κοριτσιών να πετύχουν στα μαθηματικά. 
Εξάλλου, έρευνες έχουν αποδείξει ότι από την πρώτη δημοτικού οι δάσκαλοι τείνουν να προωθούν την αντίληψη ότι τα αγόρια έχουν μεγαλύτερες ικανότητες στα μαθηματικά από τα κορίτσια, ακόμα κι όταν αυτά παρουσιάζουν τα ίδια ποσοστά επιτυχίας. Επιπλέον, πολλοί είναι και οι γονείς που υιοθετούν αυτό το στερεότυπο, με αποτέλεσμα τα κορίτσια να χάνουν το ενδιαφέρον τους γι’ αυτόν τον τομέα.

Γονείς και δάσκαλοι συντηρούν το χάσμα
Πάντως, προς το παρόν τα κορίτσια θα συνεχίσουν να βρίσκονται αντιμέτωπα με αρνητικά συναισθήματα απέναντι στα μαθηματικά και να τα θεωρήσουν ένα «ανδρικό πεδίο».

Όμως, αυτά τα αρνητικά συναισθήματα μπορούν να αποδειχθούν επιβλαβή, καθώς είναι δυνατό να οδηγήσουν σε απέχθεια απέναντι σε μαθήματα που σχετίζονται με τα μαθηματικά και, τελικά, να αποτρέψουν επαγγελματικές επιλογές που σχετίζονται με τομείς, όπως η Επιστήμη, η Τεχνολογία και η Μηχανική.

ygeiamou.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki