Monday 2 March 2009

Εγκληματικότητα ανηλίκων ή αναλγησία των ενηλίκων;

Σύμφωνα με στοιχεία της Υποδιεύθυνσης Προστασίας Ανηλίκων της ΕΛΑΣ. για την Αττική μόνο, το 2008 η Ελληνική Αστυνομία προέβη σε 2.700 συλλήψεις ανηλίκων, από τις οποίες οι 1.000 αφορούν σε τροχαίες παραβάσεις, 241 σε κατοχή και διακίνηση ναρκωτικών, 300 σε κλοπές και 12 σε ληστείες. Το 40% των συλλήψεων αφορά στην ομαδική παραβατικότητα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας του Εργαστηρίου Ποινικών και Εγκληματολογικών Ερευνών του Πανεπιστήμιου της Αθήνας, που δημοσιεύτηκαν σήμερα στην εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», ένας στους δέκα μαθητές είναι μέλος παρέας που εμφανίζει παραβατική συμπεριφορά.

Όπως επισημαίνει ο καθηγητής Εγκληματολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και διευθυντής του Εργαστηρίου Ποινικών και Εγκληματολογικών Ερευνών, Νέστορας Κουράκης, «σε αυτές τις παρέες μιλάμε για χρήση ουσιών, ξυλοδαρμούς, απειλές, συμπλοκές, χρήση όπλων».

«Αν και αυτές οι παρεούλες υπήρχαν και παλαιότερα, σήμερα έχουν αναβαθμίσει ‘ποιοτικά’ τη δράση τους, καθώς δεν έρχονται αντιμέτωπες μόνο με τους συμμαθητές τους ή τους μαθητές άλλων σχολείων αλλά κάνουν και μικροκλοπές, οι οποίες μπορεί να εξελιχτούν σε βίαιες ληστείες» δηλώνει ο προϊστάμενος της Υποδιεύθυνσης Προστασίας Ανηλίκων, Γιώργος Τζανακάκης.

Ο αντιπρόεδρος της συνομοσπονδίας γονέων-μαθητών Ελλάδος κ. Δημήτρης Κοντός δήλωσε στον ΕΤ ότι «τα περιστατικά είναι αρκετά εντός κι εκτός σχολικών χώρων.

Υπάρχουν συμμορίες μαθητών που για ασήμαντους λόγους μπορεί να χτυπηθούν μεταξύ τους ή να επιτεθούν με διάφορα αντικείμενα σε παιδιά που πηγαίνουν τα απογεύματα στα φροντιστήρια. Πρόκειται για ομάδες που έχουν αναφορές σε ακροδεξιά στοιχεία και παρουσιάζουν παραβατική συμπεριφορά και στα γήπεδα».

Τη λύση του προβλήματος μοιάζουν να έχουν βρει στο 2ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης, καθώς, όπως επισημαίνει ο εκπαιδευτικός και αντιπρόεδρος της ομοσπονδίας των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Αθήνας, Πέτρος Καραγιώργος, υπάρχουν σχολεία όπως το προαναφερθέν Γυμνάσιο, στο οποίο διδάσκει, τα οποία έχουν λύσει το πρόβλημα, καθώς παιδιά με παραβατική συμπεριφορά έχουν κοντά τους επί της ουσίας τον καθηγητή, ενώ τους μαθητές παρακολουθεί και ψυχολόγος.

«Χρειάζεται παρέμβαση όσο είναι ακόμη καιρός πριν αυτή η συμπεριφορά γίνει τρόπος ζωής των παιδιών. Οι εκπαιδευτικοί έχουν μεγάλη ευθύνη, αλλά η Πολιτεία δεν φροντίζει να τους ενημερώνει και να τους εκπαιδεύει για την αντιμετώπιση αυτών των περιστατικών. Πρέπει να προσεγγίζουμε τα παιδιά που έχουν… ξεφύγει και μπορούμε να το κάνουμε, γιατί μιλάμε για παιδιά» υπογραμμίζει ο εκπαιδευτικός.

πηγή

Τα ΜΜΕ και τα Δικαιώματα των Παιδιών

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ UNICEF 
 - Ανδρ. Δημητρίου 8 & Τζ. Κέννεντυ 37, 161 21 Καισαριανή
Τηλεφωνικό Κέντρο: 210 72 55 555, Φαξ: 210 72 52 555, 210 72 35 555
Αθήνα, 26 Φεβρουαρίου 2009
Τα ΜΜΕ και τα Δικαιώματα των Παιδιών
Την Πέμπτη 5 Μαρτίου 2009, στις 09:30 π.μ. στο Κέντρο Τύπου της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας - Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης (Φραγκούδη 11 και Αλ. Πάντου, Καλλιθέα), ο Υπουργός Εσωτερικών, καθηγητής κ. Προκόπης Παυλόπουλος, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής της UNICEF κ. Λάμπρος Κανελλόπουλος και ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της Ε.Σ.Η.Ε.Α. κ. Πάνος Σόμπολος θα παρουσιάσουν το δημοσιογραφικό οδηγό με τίτλο «Τα ΜΜΕ και τα Δικαιώματα των Παιδιών».
Ο εν λόγω δημοσιογραφικός οδηγός σχεδιάστηκε για να βοηθήσει τους επαγγελματίες του χώρου των ΜΜΕ να κατανοήσουν καλύτερα τα δικαιώματα των παιδιών και να προτείνει τρόπους ώστε το θέμα των δικαιωμάτων του παιδιού να παράγει ειδήσεις για τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα.
Στον οδηγό παρουσιάζονται και αναλύονται διάφορες θεματικές που αφορούν στα παιδιά, οι οποίες αντλούνται από τα άρθρα της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού του ΟΗΕ, ενώ ταυτόχρονα παρέχει χρήσιμες οδηγίες για τον τρόπο προσέγγισης των θεμάτων αυτών από τους δημοσιογράφους.
Στον οδηγό περιλαμβάνεται επίσης, μια σύντομη δημοσιογραφική περίληψη της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού του ΟΗΕ και οι στόχοι της Χιλιετίας των Ηνωμένων Εθνών για τη βελτίωση της ζωής των παιδιών. Οι δημοσιογράφοι, ως θεματοφύλακες, για τη διατήρηση των δικαιωμάτων των παιδιών στην ημερήσια διάταξη των ειδήσεων, θα βρουν χρηστικές συμβουλές που θα διευκολύνουν το έργο τους.

Μ' ένα χαρταετό... πετάξτε!

 Υπάρχουν οι έτοιμοι, αλλά η χαρά της κατασκευής, για σας  και τα χαμομηλάκια σας, δεν πληρώνεται με τίποτα!!

 Κατασκευή χαρταετού

Θα χρειαστούμε:
  • 3 ελαφρά πηχάκια από ξύλο, περίπου 80 εκατοστά το καθένα
  • χαρτί ή πολύ λεπτό νάιλον
  • γερό σπάγκο
  • λεπτό σύρμα
  • κολλητική ταινία
  • χρωματιστά χαρτιά για την ουρά
Κατασκευή:
Στα άκρα από κάθε πηχάκι κάνουμε δυο μικρές εγκοπές.
Δένουμε γερά μεταξύ τους τα τρία πηχάκια από την μέση με τον σπάγκο, και αφήνουμε περίπου μισό μέτρο ακόμα να κρέμεται (επόμενο σχήμα).
Στην άκρη από το ένα πηχάκι στερεώνουμε γερά το σύρμα, και το περνάμε περιμετρικά γύρω από τον σκελετό του χαρταετού, κάνοντας μια στροφή με το σύρμα σε κάθε πηχάκι, εκεί που έχουμε κάνει την εγκοπή.

Φροντίζουμε όπως θα γυρίζουμε το σύρμα, οι αποστάσεις μεταξύ των άκρων από τα πηχάκια να διατηρούνται σταθερές, έτσι ώστε στο τέλος να έχουμε ένα κανονικό εξάγωνο.

Ακουμπάμε τον σκελετό πάνω στο χαρτί ή το πλαστικό, και το κόβουμε γύρω - γύρω του, αφήνοντας ένα περιθώριο 3-5 εκατοστών (επόμενο σχήμα).
Σε αυτό το σημείο, μπορούμε ν’ αφήσουμε την φαντασία μας ελεύθερη και να διακοσμήσουμε την επιφάνεια του χαρτιού όπως μας αρέσει, έτσι ώστε να έχουμε έναν μοναδικό χαρταετό. Μπορούμε να κολλήσουμε διάφορα διακοσμητικά, ή να ζωγραφίσουμε την σημαία της αγαπημένης μας ομάδας, πρόσωπα, πεταλούδες, πουλιά και ζώα.

Κατόπιν ξαναβάζουμε τον σκελετό πάνω στο χαρτί ή το πλαστικό, γυρίζουμε τα περιθώρια προς τα μέσα και τα κολλούμε με κολλητική ταινία.

Σε δυο άκρα (β & γ) στερεώνουμε σπάγκο, για να δέσουμε στην μέση του την ουρά. Προσέχουμε ώστε: αβ = αγ = γδ = βδ. Η ουρά πρέπει να είναι 3-4 φορές μακρύτερη από το μήκος του αετού, έτσι ώστε να έχει σταθερότητα όταν πετάει (επόμενο σχήμα).
Την ουρά μπορούμε να την κατασκευάσουμε, από λωρίδες που θα έχουμε κόψει από εφημερίδες ή χρωματιστά χαρτιά μεγέθους 20 Χ 20 εκατοστά, τα οποία δένουμε στον σπάγκο σε απόσταση περίπου 15-20 εκατοστών το ένα από το άλλο.

Στα αντίθετα άκρα από αυτά που δέσαμε την ουρά, (ε & ζ), δένουμε τα ζύγια. Εδώ πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα. Όλη η επιτυχία για το πέταγμα του αετού, βρίσκεται στα ζύγια του. Τα ζύγια, είναι δυο κομμάτια σπάγκος δεμένος στο άκρα ε και ζ, που το καθένα ενώνεται με τον σπάγκο που αφήσαμε να κρέμεται από το κέντρο του χαρταετού. Τα ζύγια πρέπει να σχηματίζουν ένα ισοσκελές τρίγωνο.

Στο σημείο της ένωσης δένουμε ένα γερό σπάγκο, την καλούμπα.

Βρίσκουμε ένα πλάτωμα μακριά από ηλεκτροφόρα σύρματα, γυρίζουμε τον χαρταετό μας κόντρα στον άνεμο και….. ΑΜΟΛΑ ΚΑΛΟΥΜΠΑ!

Αλλά ...
Αετούς πετάμε, όχι τη ζωή μας
Η ΔEH μας καλεί να προσέξουμε τους χαρταετούς τις ημέρες των Αποκριών.
Σε σχετική δε ανακοίνωση που εξέδωσε επισημαίνει:
«Προσοχή, τώρα τις Απόκριες και βεβαίως την Καθαρή Δευτέρα· μην πετάτε το χαρταετό σας κοντά σε ηλεκτρικά σύρματα! Αν ακουμπήσουν πάνω τους οι χαρταετοί ή μπλέξουν, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος θανατηφόρας ηλεκτροπληξίας!
Προσέξτε, ιδιαιτέρως τα παιδιά!
Aν τυχόν μπλεχτεί ο χαρταετός στα σύρματα, τότε μην επιχειρήσετε να τον απελευθερώσετε τραβώντας τον με τον σπάγκο ή με τη βοήθεια άλλων μακριών αντικειμένων. Ειδοποιήστε το πλησιέστερο Γραφείο της ΔEH ή το Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής.
Επίσης ποτέ μην προσπαθήσετε να αναρριχηθείτε πάνω στους πύργους ή στύλους της ΔEH, ούτε σε μέρη που πλησιάζουν ηλεκτρικές γραμμές! O κίνδυνος θανάτου από ηλεκτροπληξία είναι άμεσος!

Καλές Απόκριες και προσοχή σε όσους αγαπάτε!».

Με τις θερμές μας ευχαριστίες στην Ματιά, από όπου δανειστίκαμε τις οδηγίες κατασκευής του χαρταετού.

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki