Ο Μανώλης (με την κόκκινη φόρμα) και ο Δημήτρης, τα καμάρια
μας.
Μήπως είπαν τίποτα τα κανάλια για τις διακρίσεις τους; Ακούσατε κάτι
για τις επιτυχίες και τη βράβευσή τους;
Διαβάστε, φίλοι μας, μελετήστε και καμαρώστε τα παιδιά μας και τους
δασκάλους τους.
Δεν είμαστε μόνο μιζέρια, μόνο ανοησία, μόνο ευτέλεια.
Διαβάστε, καμαρώστε, ελπίστε και πείτε τους ένα μεγάλο μπράβο!!
Ο 17χρονος Μανώλης Βλατάκης, ο Έλληνας Αϊνστάιν που βραβεύτηκε από τη
NASA και ο Δημήτρης Τσούνης με τον δάσκαλο τους
Supersonic Flight Project
Emmanuel Vlatakis, grade 11
Dimitrios Tsounis, grade 10
High School Of Kareas
Athens, Greece
Emmanuel Vlatakis, grade 11
Dimitrios Tsounis, grade 10
High School Of Kareas
Athens, Greece
Αϊνστάιν αποκαλεί τον 17χρονο μαθητή της Γ’ τάξης του Λυκείου Καρέα, η διεθνής επιστημονική κοινότητα «Cogito», που απαρτίζεται από πανεπιστημιακούς απ’ όλο τον κόσμο, όλων των γνωστικών αντικειμένων (φιλοσοφία, μαθηματικά, αστροφυσική, πληροφορική κλπ.).
Ο μαθητής Μανώλης Βλατάκης βραβεύτηκε από τη NASA για τον «Σχεδιασμό
του Υπερηχητικού Αεροσκάφους του 2020»
Η εργασία του χαρισματικού 17χρονου Μανώλη προσπάθησε να απαντήσει
στο αίτημα εκπομπής μηδενικών ρύπων με το υδρογόνο ως αποκλειστικό
καύσιμο και παράλληλη οριστική επίλυση των περιορισμών που παρουσιάζει
η χρήση του.
Το προσωνύμιο, που απονέμεται μάλιστα από ειδική επιτροπή της
«Cogito», το είχε αποκτήσει πριν από την πρόσφατη βράβευσή του από τη
NASA στον διαγωνισμό «Σχεδιασμός του Υπερηχητικού Αεροσκάφους του
2020».
Όπως και πολύ πριν η Ελλάδα ανακαλύψει, μέσω Γιώργου Παπανδρέου, τον
γκουρού της οικονομίας Τζόζεφ Στίγκλιτς, ο Μανώλης
Γκαραγκούνης-Βλατάκης αντάλλασσε e-mails με τον νομπελίστα
καθηγητή.
Ο 17χρονος εδώ και καιρό είναι ο πρώτος Ελληνας που έγινε δεκτός στη
«νεανική ομάδα» του «Cogito».
Πριν από λίγους μήνες απέσπασε το 3ο βραβείο της NASA στον παραπάνω
διαγωνισμό.
Η πρώτη διάκριση πήγε στο βασιλικό κολέγιο της Ινδίας, η δεύτερη στο
ρουμανικό παράρτημα του MIT και η τρίτη στο... Γενικό Λύκειο Καρέα.
Σημειώνεται ότι οι χαρακτηρισμοί της NASA για το επίπεδο του
διαγωνισμού περιλαμβάνουν τις λέξεις «Υψηλού Επιπέδου» και
«Ακαδημαϊκός».
Άλλοι κεντρικοί άξονες της εργασίας ήταν ο ριζικός περιορισμός του θορύβου χάρη στην εξέλιξη μιας τεχνικής που χρησιμοποιούνταν παλαιότερα στα διαστημόπλοια, το σχετικά περιορισμένο κόστος της όλης κατασκευής και ο επαναστατικός νέος κινητήρας.
Άλλοι κεντρικοί άξονες της εργασίας ήταν ο ριζικός περιορισμός του θορύβου χάρη στην εξέλιξη μιας τεχνικής που χρησιμοποιούνταν παλαιότερα στα διαστημόπλοια, το σχετικά περιορισμένο κόστος της όλης κατασκευής και ο επαναστατικός νέος κινητήρας.
Βοηθός και συνεργάτης του ήταν ο Δημήτρης Τσούνης.
Ο Μανώλης είναι παλαιός γνώριμος του αμερικανικού αεροναυπηγικού
γίγνεσθαι.
Πριν από δύο χρόνια η εργασία του, ως μαθητή της Α’ λυκείου τότε,
«Σχεδιασμός Καινοτομιών στον Αεροδυναμικό Τομέα με ορίζοντα το 2052»,
απέσπασε εύφημο μνεία.
«Μέσα από βιβλία και πολύ διάβασμα κατάφερα να αποκτήσω μια εικόνα
του τι αναμένεται να συμβεί στον χώρο μέχρι το 2030.
Προσπάθησα να φανταστώ πού θα πάει το πράγμα 20 χρόνια αργότερα»,
εξηγεί στο «Έθνος της Κυριακής» ο Μανώλης.
«Όλα ξεκίνησαν από το μάθημα πληροφορικής της Γ’ γυμνασίου, όταν η καθηγήτρια διέγνωσε την κλίση μου στα μαθηματικά. Με έφερε αμέσως σε επαφή με σημαντική συνάδελφό της του αμερικανικού πανεπιστημίου John Hopkins. Στη συνέχεια εξετάστηκα μέσω Ίντερνετ σε μαθηματικά, φυσική και χημεία. Λίγο αργότερα έγινα δεκτός στη «νεανική ομάδα» της κοινότητας «Cogito». Με αυτόν τον τρόπο δίνεται στα παιδιά η δυνατότητα να ανακαλύψουν τον πιθανό μαικήνα και τελικά τον δρόμο τους», υπογραμμίζει ο εκκολαπτόμενος... καθηγητής.
«Όλα ξεκίνησαν από το μάθημα πληροφορικής της Γ’ γυμνασίου, όταν η καθηγήτρια διέγνωσε την κλίση μου στα μαθηματικά. Με έφερε αμέσως σε επαφή με σημαντική συνάδελφό της του αμερικανικού πανεπιστημίου John Hopkins. Στη συνέχεια εξετάστηκα μέσω Ίντερνετ σε μαθηματικά, φυσική και χημεία. Λίγο αργότερα έγινα δεκτός στη «νεανική ομάδα» της κοινότητας «Cogito». Με αυτόν τον τρόπο δίνεται στα παιδιά η δυνατότητα να ανακαλύψουν τον πιθανό μαικήνα και τελικά τον δρόμο τους», υπογραμμίζει ο εκκολαπτόμενος... καθηγητής.
πηγές:
* (left to right) Dimitris Tsounis, Dr. Kazanis (instructor), and
Emmanuel Vlatakis