Thursday, 13 August 2009

Το καθημερινό μπάνιο - παιδί 2-3 ετών - Baby in the bath

Σε κάθε περίπτωση είναι επιθυμητό το καθημερινό μπάνιο, ιδιαίτερα αν το παιδί πηγαίνει σε παιδικό σταθμό. Το καθημερινό λούσιμο δεν είναι απαραίτητο, εκτός αν τα μαλλιά έχουν λερωθεί από το παιχνίδι με τα χώματα. Έχετε υπόψη ότι δεν είναι καθόλου απαραίτητο να χρησιμοποιείτε σφουγγάρι ούτε μεγάλη ποσότητα σαπουνιού.

Είναι μάλιστα καλύτερα να χρησιμοποιείτε προϊόντα χωρίς αρώματα και να αποφεύγετε τα λάδια. Φροντίστε επίσης να χρησιμοποιείτε παιδικό σαμπουάν, που δεν τσούζει στα μάτια. Αν το παιδί δεν απολαμβάνει το μπάνιο και δυσανασχετεί, μπορείτε να συμφωνήσετε να κάνετε καθημερινά ένα γρήγορο ντους με καλό πλύσιμο στις περιοχές, όπως χέρια, πατούσες, γεννητικά όργανα, μασχάλες και πρόσωπο.

Μπορείτε να κάνετε πιο ευχάριστη την ώρα του μπάνιου βάζοντας μουσική ή παροτρύνοντας το παιδί να διαλέξει τα δικά του παιδικά αφρόλουτρα και σαμπουάν, τα οποία μπορεί να είναι σε σχήμα παιχνιδιών.
Βοηθήστε το να χαλαρώσει λούζοντας τα μαλλιά με απαλές κινήσεις ξεκινώντας από μπροστά προς τα πίσω, όπως ακριβώς στο κομμωτήριο και προτρέποντάς το να πηγαίνει το κεφαλάκι προς τα πίσω, ώστε να μην πέφτει το νερό με το σαπούνι στο πρόσωπο.

baby in the bath

Νομοσχέδιο αποκλείει και πάλι τα αυτιστικά παιδιά ... SOS

Για τα αυτιστικά παιδιά προωθείται ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
.
Δημοσιεύουμε το παρακάτω υπόμνημα που μας στάλθηκε από
Perla Messina
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Θέμα: «Αυτιστικό φάσμα: Η καθ
υπέρβασιν εισαγωγή μαθητών ΑμεΑ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»

Προς: ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ - κ. Σπηλιωτόπουλο

Κύριε Υπουργέ:

Εκ μέρους των 4.500 γονιών και ειδικών του αυτιστικού φάσματος, που έχουμε ενυπόγραφα και υπεύθυνα καταθέ
σει το σχετικό (2607/11-4-08 & 6824/26-8-08) ψήφισμά μας προς τον Υπουργό και το Υπουργείο Παιδείας:
Συγχαίροντάς σας για την απόφαση να ξεκινήσετε τον διάλογο γιά την Παιδεία «από μηδενική βάση», θέλουμε να συμμετάσχουμε ουσιαστικά σ΄ αυτόν τον διάλογο, που στην περίπτωσή μας, δεν χρειάζεται να γίνει από την αρχή: Ο διάλογος μεταξύ γονιών/ειδικών του αυτιστικού φάσματος και Πολιτείας, έχει ήδη γίνει, μέσω του ψηφίσματος και των αντίστοιχων προτάσεων που καταθέσαμε γιά τον νέο νόμο (3699/08) Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, τα οποία και σας επανακαταθέτουμε συνημμένα, όπως κατατέθηκαν και δημοσιεύτηκαν σε έντυπα του αυτιστικού φάσματος.

-Ο διάλογος αυτός, κατέληξε στην επίσημη νομοθετική αναγνώριση του αυτιστικού φάσματος ως αυτόνομη κατηγορία αναπηρίας και στην Ελλάδα, κάτι που αποτελούσε επιτακτική ανάγκη στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής σύγκλισης στη βάση του σεβασμού των Ανθρωπίνων και Συνταγματικών Δικαιωμάτων.

Από τις 30 περίπου προτάσεις μας, υλοποιήθηκαν (πλήρως ή μερικώς) οι 7, ενώ για τις υπόλοιπες 23, λάβαμε διαβεβαιώσεις θεσμοθέτησής τους, με συμπληρωματικές νομοθετικές πράξεις (Π.Δ κλπ), χωρίς να αμφισβητηθεί η ορθότητα έστω και μιας από αυτές. Δεδομένου ότι ο διάλογος αυτός (που αποτελεί το μέγιστο μέρος της όλης προσπάθειας) έχει ήδη γίνει, απομένει μόνο η θέληση της Πολιτείας για την υλοποίηση αυτών των προτάσεων/αιτημάτων μας, μεταξύ των οποίων και οι ρυθμίσεις γιά την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

- Στις ρυθμίσεις αυτές, συμπεριλαμβάνεται και το θέμα της «καθ
υπέρβασιν εισαγωγής» (χωρίς εξετάσεις) ποσοστού φοιτητών αμεα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θεσμός στον οποίο θα έπρεπε να έχουν δικαίωμα συμμετοχής και πολλά από τα παιδιά του αυτιστικού φάσματος (Αυτισμός Υψηλής Λειτουργικότητας – ΑΥΛ / σύνδρομο Asperger), τα οποία όμως, μέχρι σήμερα εξακολουθυούν να αποκλείονται.
- Το θέμα αυτό, πληροφορούμαστε από το διαδίκτυο, (ιστοσελίδα Βουλής) ότι πρόκειται σύντομα να ρυθμιστεί, χωρίς όμως οι γονείς να έχουν ερωτηθεί / ενημερωθεί δημόσια, ώστε να προκύψει κοινωνικός διάλογος και προτάσεις. Το θέμα, «ρυθμίζεται» με το νομοσχέδιο "Ρύθμιση θεμάτων του πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης - και άλλες διατάξεις" στο άρθρο 35, παράγραφος 1 – (τίτλος: «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ατόμων με σοβαρές παθήσεις»).

Παρ
όλο που στο Δημοκρατικό κόσμο του σεβασμού των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, τα παιδιά του Αυτιστικού φάσματος συμπεριλαμβάνονται ισότιμα σε όλες τις κοινωνικές παροχές παιδιών αμεα, στη χώρα μας, στερούνται το Δικαίωμα συμμετοχής τους σ αυτό το θεσμό, ο οποίος ισχύει για άλλες αναπηρίες και παθήσεις. Το γεγονός αυτό, αναιρεί και τα εν γένει νομικά και κοινωνικά Δικαιώματα των 50.000 περίπου οικογενειών του Αυτιστικού φάσματος, τις οποίες αδικεί και προσβάλλει αυτός ο αδικαιολόγητος αποκλεισμός που συντηρείται στο εν λόγω νομοσχέδιο. Οι αρμόδιοι, οφείλουν να μας εξηγήσουν, με ποια λογική αποκλείονται τα παιδιά του αυτιστικού φάσματος από την παροχή αυτή, στην οποία συμμετέχουν π.χ «οι πάσχοντες από τραυματική απώλεια και των δυο όρχεων ή αμφίπλευρη ορχεκτομή», όπως ορίζει το νομοσχέδιο...

- Συνεπώς, ζητούμε:

  1. Να ενημερωθούμε επίσημα και Δημόσια, γιά το εάν αληθεύουν οι πληροφορίες περί ερήμην μας επικείμενης νομοθετικής ρύθμισης, από την οποία αποκλειόμαστε και πάλι ως κατηγορία.
  2. Να καταθέσουμε με το παρόν υπόμνημα, το ώριμο και αυτονόητο για κάθε Δημοκρατική κοινωνία αίτημά μας, να συμπεριληφθεί και ο Αυτισμός στη νομοθετική αυτή ρύθμιση, που δεν θα πρέπει να γίνεται εν κρυπτώ και χωρίς τον κοινωνικό διάλογο και τη συμμετοχή των άμεσα ενδιαφερόμενων γονιών.
- Όπως προφανώς γνωρίζετε, στις χώρες του Ευρωπαϊκού κεκτημένου, ο Αυτισμός αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια επίσημα αναγνωρισμένη αναπηρία, που ΔΕΝ ταυτίζεται με τη νοητική υστέρηση – και συμμετέχει ισότιμα σε όλες τις ανάλογες εκπαιδευτικές κοινωνικές παροχές της νομοθεσίας παιδιών αμεα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τα παιδιά του Αυτιστικού φάσματος, περιλαμβάνουν όλο το εύρος νοητικών ικανοτήτων:
  1. Παιδιά με εξαιρετικές και μοναδικές ικανότητες (ο Μπιλ Γκέητς / από τους δημιουργούς της σύγχρονης πληροφορικής, ο Φ.Τ Ρίχτερ, η Τ. Γκαρντίν και πλήθος επιφανών Πανεπιστημιακών και επιστημόνων από τους νεώτερους, είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα, ενώ από τους παλιότερους, οι Α. Αϊνστάιν, Ι. Νεύτωνας κά, σύμφωνα με έγκυρες επιστημονικές απόψεις, υπήρξαν παιδιά του Αυτιστικού φάσματος).
  2. Παιδιά με υψηλή και μέση νοημοσύνη
  3. Παιδιά με οριακή νοημοσύνη, και παιδιά με νοητική υστέρηση. Επομένως, συμπεριλαμβάνουν και έναν μεγάλο όγκο παιδιών, που μπορούν και δικαιούνται να έχουν τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα παιδιά αυτά στην Ευρώπη του κοινωνικού κράτους, εκπαιδεύονται και συνεισφέρουν στο κοινωνικό σύνολο και από επιστημονικές θέσεις, ζώντας αξιοπρεπώς.
- Όπως είναι γνωστό, τα επιφανέστερα Πανεπιστήμια του κόσμου, (πχ Κέμπριτζ) έχουν ειδικό θεσμικό πλαίσιο υποδοχής και φοίτησης των παιδιών αυτών, στα οποία επενδύουν συστηματικά όπως μπορείτε να δείτε και στα σχετικά έγγραφα και αρθρογραφία που σας συνυποβάλλουμε.

- Αυτή η κατηγορία παιδιών, που η αναπηρία τους αφορά την επικοινωνία (και όχι τη νοημοσύνη), ασφαλώς και δικαιούται εξ ίσου με τις άλλες αναπηρίες και παθήσεις τη συμμετοχή στο ποσοστό των «καθ
υπέρβασιν» (χωρίς εξετάσεις) εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

- Ο αποκλεισμός τους από τέτοιες κοινωνικές παροχές στη χώρα μας, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το Σύνταγ
μα και τις αρχές του Δημοκρατικού μας Πολιτεύματος και με τις Θεμελιώδεις αρχές για τα Ανθρώπινα και Συνταγματικά Δικαιώματα, της ίσης μεταχείρισης και ίσων ευκαιριών.

- Επίσης, έρχεται σε αντίθεση με τις διεθνείς συμβάσεις και την κοινοτική νομοθεσία περί σεβασμού Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων παιδιών αμεα, με την Κοινοτική Οδηγία 2000/78/ΕΚ "για την καταπολέμηση των διακρίσεων λόγω θρησκείας ή πεποιθήσεων, ειδικών αναγκών, ηλικίας ή γενετήσιου προσανατολισμού", καθώς και τον αντίστοιχο νόμο 3304/2005 για την «εφαρμογή της ίσης μεταχείρισης ανεξαρτήτως φυλετικής ή εθνοτικής καταγωγής, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας ή γενετήσιου προσανατολισμού», που καταπατώνται από αυτόν τον αποκλεισμό.

- Έρχεται επίσης σε αντίθεση με την πιο πρόσφατη εκπαιδευτική νομοθεσία, (ν. 3699/08 περί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης), η οποία αναγνώρισε επίσημα το Αυτιστικό Φάσμα ως ανεξάρτητη κατηγορία αναπηρίας.

Θεωρούμε σημαντικό επίσης να επισημάνουμε το γεγονός, ότι από την υλοποίηση αυτού του αυτονόητου αιτήματος (που η μέχρι τώρα παράλειψή της αποτελεί μέγα κοινωνικό σκάνδαλο), κανένα οικονομικό κόστος δεν προκύπτει για την Πολιτεία και το κοινωνικό σύνολο: Ο μόνος που ενοχλείται από την θεσμοθέτησή του, είναι τα κυκλώματα σκοταδισμού, γραφειοκρατίας και διαφθοράς και τα προνόμια που αυτά αποκομίζουν από την συστηματική καταπάτηση Ανθρωπίνων και Συνταγματικών Δικαιωμάτων των πολιτών και των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, όπως τα παιδιά του Αυτιστικού φάσματος.

Έχοντας την πεποίθηση ότι η ανακοίνωσή σας περί διεξαγωγής του διαλόγου για την Παιδεία «από μηδενική βάση» ΔΕΝ σημαίνει αναίρεση των Δικαιωμάτων που έχουν κατακτηθεί και θεσμοθετηθεί από το Κοινοτικό κεκτημένο, αλλά ότι αντίθετα στοχεύει στη βελτίωση των ήδη κεκτημένων, περιμένουμε την έγκαιρη παρέμβασή σας.

- Τα θέματα των Εκπαιδευτικών και άλλων Συνταγματικών & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των παιδιών αμεα, είναι ο καθρέφτης της κοινωνικής πολιτικής ενός κράτους:
Επομένως, όπως αναφέρουμε και στο ψήφισμα των 4.500 γονιών και ειδικών του αυτιστικού φάσματος, «το θέμα αφορά την ευρύτερη κοινωνία και τους πολίτες, επειδή η στάση μιας Πολιτείας προς τα ανάπηρα παιδιά της και προς τα Δικαιώματά τους στη ζωή, είναι το καλύτερο βαρόμετρο για τις προθέσεις της προς όλα τα παιδιά και τους Πολίτες, προς τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και το μέλλον όλων μας»…

Συνημμένα:
  1. Το ψήφισμα των 4.500 γονιών και ειδικών του Αυτιστικού φάσματος και η σχετική αρθρογραφία (Περιοδικό «Παιδί – ειδικά Δικαιώματα» τεύχος 7 - σελ. 18-31 )
  2. Η ολοκληρωμένη πρότασή μας γιά τον νέο νόμο 3699/08-ΕΑΕ και η σχετική αρθρογραφία (Περιοδικό «Παιδί – ειδικά Δικαιώματα» τεύχος 9 - σελ. 7-10 και 11-25)
  3. Η σύσκεψη / διάλογος με το ΥΠΕΠΘ, πάνω στο ψήφισμα και τις προτάσεις μας για τον ν. 3699/08-ΕΑΕ (Περιοδικό «Παιδί – ειδικά Δικαιώματα» τεύχος 10 - σελ. 37)
  4. Θεσμοί υποδοχής και φοίτησης παιδιών του Αυτιστικού φάσματος (ΑΥΛ/Άσπεργκερ) στο πανεπιστήμιο Cambridge (Περιοδικό «Παιδί – ειδικά Δικαιώματα» τεύχος 10 - σελ. 4)
Σημείωση Πέρλας:
Αν αναφέρουν τον Μπιλ Γκεητς σαν παράδειγμα αυτιστικού, πως μετά επιμένουν πως ο αυτισμός είναι αναπηρία και θέλουν να είναι μέσα στα 5%???
Συγνωμη δηλαδη αλλα αν καποιος μου ελεγε πως ο πιλ Γκεητς ειναι αναπηρος λογω του αυτισμου του τοτε θα ελεγα μακαρι να ειναι ολοι οι αναπηροι σαν και αυτον.
Γιατι πρεπει να ζητιανευουμε να μας δουνε σαν αναπηρους ενω ο αυτισμος δεν ειναι ουτε αρρωστεια ουτε αναπηρια?
Γιατι πρεπει τα αυτιστικα παιδια με το ετσι θελω των γονεων τους να στιγματιστουν με το στιγμα της αναπηριας ενω μπορουν καλλιστα να τα καταφερουν στο σχολειο, γυμνασιο-λυκειο και πανεπιστημιο (εγω και πολλοι αλλοι αυτιστικοι που δεν ξεραμε πως ειμασταν αυτιστικοι ζοριστικαμε και τα καταφεραμε) μονο και μονο επειδη εχουν παρει την διαγμωση τιυ αυτισμου και οι γονεις τους επιμενουν να τα προσταυουν διοτι ειναι δηθεν χαλασμενα και οθτως αναπηρα???

Αγαπητέ Υπουργέ,
Καλό θα ήταν να ακούσεις και την γνώμη των ίδιων των αυτιστικών!!!

Σύνδρομο Asperger: Το σύνδρομο του "μικρού σοφού"


Σχετικά με τον αυτισμό στο χαμομηλάκι:

Σήμερα θα ασχοληθούμε με το  Σύνδρομο Asperger
Το σύνδρομο του ‘μικρού σοφού’
Πώς γίνεται ένα παιδί να έχει ιδιαίτερη κλίση στα μαθηματικά, στη μουσική, στις ξένες γλώσσες, στη μετεωρολογία, να έχει ξεχωριστές ικανότητες και ενδιαφέροντα, αλλάνα δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του σχολείου;
Επιπλέον, πώς γίνεταινα έχει ένα ιδιαίτερα ανεπτυγμένο λεξιλόγιο, αλλά να έχει προβλήματα στην επικοινωνία,
να δυσκολεύεται να συζητήσει με τους συνομηλίκους του,
να τους αποφεύγει γιατί δεν μπορεί να τους καταλάβει,
να μην μπορεί να παίξει μαζί τους γιατί δεν καταλαβαίνει τους κανόνες
των παιχνιδιών;

 .
Τα παιδιά με σύνδρομο Αsperger αντιλαμβάνονται τον κόσμο
διαφορετικά από εμάς τους άλλους. Συχνά πιστεύουν ότι όλα κινούνται μ’ ένα
παράξενο ρυθμό Γιατί άλλα λέμε και άλλα εννοούμε; Γιατί οι κοινωνικές
σχέσεις είναι τόσο περίπλοκες και τόσο συναισθηματικά φορτισμένες;
Το σύνδρομο Αsperger πήρε το όνομά του από τον Αυστριακό παιδίατρο
Ηans Asperger . Ο Asperger, το 1944, παρατήρησε μια ομάδα παιδιών και
εφήβων τα οποία, παρόλο που είχαν πολλά θετικά χαρακτηριστικά, όπως
υψηλό επίπεδο ανεξάρτητης σκέψης και ικανότητα για, εξαιρετικά
επιτεύγματα, δυσκολεύονταν ν’ ανταποκριθούν κοινωνικά, και παρουσίαζαν
δυσκολίες στην κοινωνική χρήση του λόγου, καθώς και επαναληπτικές –
στερεοτυπικές συμπεριφορές και εμμονές με συγκεκριμένα αντικείμενα. Το
σύνδρομο αγνοήθηκε για χρόνια από τους ειδικούς και μόλις το 1981 η Lorna
Wing με ένα άρθρο της παρουσίασε παιδιά με παρόμοια χαρακτηριστικά και
δημιούργησε ένα νέο πεδίο ερευνών που τα τελευταία χρόνια έχει διευρυνθεί
σημαντικά και έχει βοηθήσει στην κατανόηση.

 .
Συνήθως το παιδί με σύνδρομο Αsperger έχει νοημοσύνη πάνω από το μέσο όρο και δεν παρουσιάζει καθυστέρηση ούτε στο λόγο ούτε στη γνωστική του ανάπτυξη.
Το σύνδρομο εντάσσεται στην κατηγορία των αναπτυξιακών διαταραχών. Συχνά χαρακτηρίζεται ως αυτισμός υψηλής λειτουργικότητας και είναι νευροβιολογικής αιτιολογίας. Συναντάται περισσότερο στα αγόρια με πιθανή αναλογία 4 αγόρια σε κάθε κορίτσι (κατ’ άλλους η αναλογία είναι 10 προς 1).
Ανάμεσα στους ενήλικες μ’ αυτό το σύνδρομο, συναντάμε επιστήμονες,
καθηγητές πανεπιστημίων, κατόχους Νόμπελ. Σύμφωνα με τα τελευταία
δεδομένα, ο Νεύτων, ο Albert Einstein , ο Βill Gates και ο Steven Spielberg
είναι κάποιοι από αυτούς.

 .
Το σύνδρομο Αsperger συμπεριλαμβάνεται από το 1992 στη Διεθνή
Ταξινόμηση των Νόσων της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας ΙCD-10 και από
το 1994 στo DSΜ-ΙV της Αμερικανικής Ψυχιατρικής Εταιρίας.

 .
Χαρακτηριστικά
Αν συνοψίζαμε τα διαγνωστικά κριτήρια του συνδρόμου Asperger
(σύμφωνα με τους Gilberg and Gilberg (1989), Szatmari, Bremner and Nagy
(1989), το DSM-IV(1994) και Gray and Attwood) θα διαπιστώναμε ότι το παιδί
παρουσιάζει τα περισσότερα από τα εξής:
  • αδυναμία να δημιουργήσει σχέσεις με τους συνομηλίκους και να συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια, αν και το επιθυμεί
  • δυσκολία κατανόησης των συναισθημάτων των άλλων
  • ιδιορρυθμία και συχνά εκκεντρικότητα στην κοινωνική του συμπεριφορά
  • δυσκολία να αντιληφθεί τους κοινωνικούς κώδικες
  • συχνά μη επικοινωνιακή χρήση του λόγου
  • στερεοτυπίες και επαναλαμβανόμενες κινήσεις («φτερούγισμα
  • χεριών») και εμμονή σε λεπτομέρειες του κόσμου που το περιβάλλει (εικόνες, αντικείμενα)
  • προβλήματα στην ανάπτυξη της φαντασίας, την ευελιξία της σκέψης και το φανταστικό παιχνίδι
  • δυσκολία στον κινητικό συντονισμό
  • ιδιαίτερες δεξιότητες σε ορισμένους τομείς όπως:τα μαθηματικά, τη φυσική, τις ξένες γλώσσες, τη μουσική κλπ
  • ιδιαίτερη ευαισθησία στα αισθητηριακά ερεθίσματα (ήχους, μυρωδιές, υφή των πραγμάτων)
  • δυσκολία προσαρμογής σε καινούργιες καταστάσεις
  • διάσπαση προσοχής και αδυναμία βλεμματικής επαφής
  • συχνές εκρήξεις θυμού, άγχος και καταθλιπτικά στοιχεία, λόγω της δυσκολίας του στην επικοινωνία
Θεραπευτική παρέμβαση
Το παιδί με σύνδρομο Asperger έχει σημαντική ανάγκη υποστήριξης
ώστε να προσαρμοστεί καλύτερα κοινωνικά και να καταφέρει να αναπτύξει και
να αναδείξει τις ιδιαίτερες ικανότητές του.
Οι στρατηγικές ψυχοπαιδαγωγικής υποστήριξης μπορεί να βελτιώσουν
σημαντικά την ποιότητα ζωής του παιδιού με σύνδρομο Asperger και
εστιάζονται:
- στην ανάπτυξη των κοινωνικών του δεξιοτήτων
- στην εκμάθηση των κοινωνικών κανόνων
- στη βελτίωση της ενσυναίσθησης
- στη μείωση των στερεοτυπιών
- στην ανάπτυξη επικοινωνιακού λόγου
- στη δημιουργία φιλικών σχέσεων με συνομηλίκους
- στη μείωση του άγχους του παιδιού και των προβλημάτων συμπεριφοράς
 .
Τι Κάνουμε;
Ως Γονείς
√ Δείχνουμε σεβασμό στις ιδιαιτερότητες του παιδιού και
ενισχύουμε τις ικανότητές του
√ Διδάσκουμε στο παιδί τους κοινωνικούς κανόνες (πώς να
συμπεριφέρεται όταν συναντά κάποιον, πώς να χαιρετά, πώς να
κάνει διάλογο χωρίς να μονολογεί και να διακόπτει…..)
√ Εξηγούμε στο παιδί ποια θα ήταν η σωστή συμπεριφορά σε
περίπτωση που η συμπεριφορά του δεν είναι η αρμόζουσα
√ Ενθαρρύνουμε τα ομαδικά παιχνίδια
√ Δημιουργούμε κατάλληλες συνθήκες για γνωριμία και
δημιουργία σχέσεων με άλλα παιδιά (εγγραφή του παιδιού σε
αθλητικές, καλλιτεχνικές δραστηριότητες, να προσκαλούμε
παιδιά στο σπίτι..)
 .
Στο Σχολείο
Συνήθως το παιδί με σύνδρομο Asperger έχει καλή σχολική επίδοση με
υψηλές επιδόσεις σε ορισμένα μαθήματα. Φοιτά στο κανονικό σχολείο αλλά
συχνά αντιμετωπίζει δυσκολίες, τόσο σε μαθησιακό επίπεδο όσο και σε
επίπεδο επικοινωνίας και κοινωνικών σχέσεων.
Η δυσκολότερη ώρα για ένα παιδί με σύνδρομο Asperger είναι. το
διάλειμμα Προτιμά να απομονώνεται και δεν συμμετέχει στα ομαδικά
παιχνίδια, γιατί δεν μπορεί να καταλάβει ούτε τους κανόνες των παιχνιδιών
αλλά ούτε και τον τρόπο που αντιδρούν οι συνομήλικοί του σε διάφορες
καταστάσεις.
Σε ορισμένες περιπτώσεις και ανάλογα με τις δυσκολίες του παιδιού,
συνιστάται, στην τάξη ή στο διάλειμμα, η υποστήριξη από συνοδό παιδαγωγό,
ο οποίος θα διευκολύνει, τουλάχιστον τα πρώτα χρόνια του δημοτικού, την
ένταξη του παιδιού στις ομάδες συνομηλίκων και θα το υποστηρίζει στην
επικοινωνία του με τους άλλους.
.
Ως Εκπαιδευτικοί
Αφού γνωρίσουμε και κατανοήσουμε τις διαφορές, αλλά και τις
ιδιαίτερες ικανότητες του παιδιού με Asperger:
√ Το ενθαρρύνουμε να ξεδιπλώνει τις ικανότητές του,
αξιοποιώντας τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά του μέσα από εργασίες
και άλλες δράσεις
√ Κατανοούμε και σεβόμαστε την ανάγκη του για διατήρηση της
ρουτίνας
√ Το βοηθάμε να κατανοεί τις ερωτήσεις και τις εντολές που
αφορούν τις σχολικές εργασίες
√ Βοηθάμε την ένταξή του σε ομάδες και την ανάπτυξη φιλικών
σχέσεων με τους συνομηλίκους
√ Μιλάμε για τη διαφορετικότητα στα άλλα παιδιά
.
Ως Πολίτες
Ως εργοδότες, συνάδελφοι, γείτονες, ή συμπολίτες των ατόμων με το
σύνδρομο Asperger, οφείλουμε απέναντί τους ό,τι και στους περισσότερους
από τους άλλους συμπολίτες μας: την αποδοχή της διαφορετικότητάς τους σε
σχέση μ' εμάς.
Όπως ακριβώς περιμένουμε από ένα άτομο με μία σωματική δυσλειτουργία
να μας καθοδηγήσει ως προς το πώς προσδοκά να το βοηθήσουμε να
εξυπηρετηθεί, έτσι και για τους συνανθρώπους μας με το σύνδρομο Asperger
θα περιμένουμε να μας δείξουν ή να μας πουν εκείνοι τι χρειάζονται, τι τους
ενοχλεί, τι απολαμβάνουν. Να τους παρέχουμε τον επιπλέον χρόνο που
χρειάζονται για να εκφραστούν ή να λειτουργήσουν και να
ανταποκρινόμαστε στις ιδιαίτερες ανάγκες τους - π.χ. τη μείωση των έντονων
θορύβων, ή του έντονου φωτισμού.
Εάν δώσουμε στα άτομα με το σύνδρομο Asperger αυτό το "τράτο", το
χρόνο να τους γνωρίσουμε, το χρόνο να μας εξηγήσουν τις ανάγκες τους, το
όφελος θα είναι μεγάλο, όχι μόνο για τους ίδιους αλλά και για την κοινωνία,
που θα μπορέσει να αφομοιώσει έντιμους, αφοσιωμένους, εργατικούς και,
συχνά, πραγματικά χαρισματικούς πολίτες.
«Κατά τη γνώμη μου, οι άνθρωποι με σύνδρομο Asperger αποτελούν ένα
ζωηρόχρωμο νήμα μέσα στην πλούσια ύφανση της ζωής. Ο πολιτισμός μας
θα ήταν εξαιρετικά πληκτικός και στείρος αν δεν είχαμε και δεν θεωρούσαμε
ανεκτίμητους τους ανθρώπους με σύνδρομο Asperger».

Tony Attwood
 .
Νατάσσα Γιάννακα
MSc Εξελικτικής Ψυχολογίας
MSc Ψυχογλωσσολογίας 

πηγή

   Για άτομα με σύνδρομο Άσπεργκερ (αγγλ.)


Ελ.σ.σ.Α - Ελληνικός Σύλλογος για το σύνδρομο Asperger




και πολλές άλλες συνδέσεις στην πηγή

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki