Friday, 6 November 2015

Το παιχνίδι σε ανοικτούς χώρους μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης μυωπίας στα παιδιά

Οι ανοικτοί ορίζοντες όπως λένε οι οφθαλμίατροι χρόνια τώρα καταπολεμούν την εμφάνιση μυωπίας καθώς τα μάτια εκπαιδεύονται στο να εστιάζουν μακριά.

Μια νέα μελέτη που έγινε με τη σύμπραξη Κινέζων και Αυστραλών επιστημόνων σε μαθητές του Δημοτικού Σχολείου έδειξε ότι τα παιδάκια που παίζουν σε ανοικτούς χώρους παρουσιάζουν μυωπία σε μικρότερο ποσοστό από τα παιδιά που παίζουν σε κλειστούς χώρους.
Για τις ανάγκες της μελέτης οι επιστήμονες παρακολούθησαν τα παιδάκια από 12 Δημοτικά Σχολεία με μέση ηλικία τα 6,6 έτη. Στα μισά έβαλαν υποχρεωτικό παιχνίδια κάθε μέρα για 40 λεπτά σε ανοιχτούς χώρους και τα υπόλοιπα τα άφησαν όπως ήταν σε κλειστούς.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης η οποία δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό του Αμερικανικού Ιατρικού Συλλόγου (JAMA), όταν ξεκίνησαν μόνο το 2% των παιδιών είχε μυωπία και στις δύο ομάδες. Έπειτα από τρία χρόνια από τα παιδιά που έπαιζαν σε ανοικτό χώρο είχαν μυωπία το 30% ενώ από αυτά που έπαιζαν σε κλειστό χώρο το 40%.
Ο επικεφαλής της μελέτης τον δρα Μινγκουάνγκ Χε από του Πανεπιστήμιο «Σαν Γιατ-σεν» της Γκουανγκτσού, επισημαίνει ότι οι δραστηριότητες σε ανοικτούς χώρους βοηθούν τα μάτια να εξασκηθούν στις μακρινές αποστάσεις, ενώ αντίθετα όσο πιο κλεισμένα είναι τα παιδιά τόσο πιο «τεμπέλικο» γίνεται το μάτι καθώς εστιάζει πολύ γρήγορα σε αυτό που ψάχνει. 
Προτρέπει μάλιστα του γονείς να βγάζουν τα παιδιά στο ύπαιθρο τακτικά καθώς όπως λέει, η μυωπία έχει αυξητικές τάσεις σε πολλές χώρες.

naftemporiki.gr

Πώς να κάνετε το παιδί ξεφτέρι στην ανάγνωση

Αφού τα παιδιά πάρουν κάποιες βασικές γνώσεις, μπορείτε με κάποιους απλούς και εύκολους τρόπους να ενισχύσετε την προσπάθειά τους και να τα βοηθήσετε να εξοικειωθούν με την ανάγνωση. 

Δείτε κάποιες εύκολες συμβουλές που μπορείτε να εντάξετε στο καθημερινό σας πρόγραμμα.

1. Θεσπίστε μία ρουτίνα
Βάλτε ένα πρόγραμμα που θα το ακολουθείτε καθημερινά, και αφιερώστε ένα τέταρτο στο οποίο θα διαβάζετε μαζί με το παιδί σας. Προτιμήστε κάποια ώρα μέσα στην ημέρα που το παιδί θα είναι παραγωγικό και ξεκούραστο. Είναι πολύ σημαντικό να επιμείνετε στο σωστό, συγκεκριμένο χρόνο μελέτης, γιατί διαφορετικά θα αντιμετωπίσετε αργά ή γρήγορα το φαινόμενο του «έχω κι αυτό γι' αύριο» την τελευταία στιγμή, που θα γεμίσει μεγάλους και παιδί με άγχος.

2. Προτιμήστε ευχάριστα παραμύθια ή αγαπημένα του βιβλία
Κάντε την εξάσκηση, παιχνίδι. Καλό είναι τα βιβλία που θα διαβάζετε να ξέρετε ήδη ότι του αρέσουν, για να μην βλέπει την όλη διαδικασία σαν ένα «δεύτερο σχολείο», και αποφεύγοντας έτσι να την αντιμετωπίσει σαν αγγαρεία. Προτιμήστε παραμύθια και βιβλία με πολλές εικόνες. Μπορείτε, μάλιστα, να το αφήσετε να επιλέξει εκείνο ποιο βιβλίο θέλει να διαβάσετε, κάνοντας την ανάγνωση πιο ευχάριστη και ενδιαφέρουσα.
Μία καλή ιδέα είναι να επισκεφθείτε την κοντινή σας Δημοτική Δανειστική Βιβλιοθήκη και να του δώσετε την πρωτοβουλία να επιλέξει μέσα από μία μεγάλη ποικιλία τίτλων.

3. Γεμίστε το δωμάτιό του με βιβλία
Πριν ακόμη το παιδί σας μάθει να διαβάζει, μπορείτε να τοποθετήσετε στο δωμάτιό του μία μικρή βιβλιοθήκη που θα γεμίσετε με παραμύθια και βιβλία. Μεγαλώνοντας το παιδί θα αρχίσει να τα ξεφυλλίζει και να τα χαζεύει. Ακόμα και αυτή η οπτική επαφή με τις λέξεις μπορεί να το βοηθήσει να εξοικειωθεί σιγά-σιγά με την ανάγνωση.

4. Αφήστε το παιδί να διαβάσει μόνο του
Καλό θα είναι να αφήνετε το παιδί να διαβάζει μόνο του δυνατά. Είναι πολύ σημαντικό να διαβάζει και να ακούει τη φωνή του. Σε περίπτωση που δυσκολευτεί, μην βιαστείτε να το διακόψετε ή να διαβάσετε εσείς τη λέξη που του φαίνεται πιο σύνθετη. Μάλιστα, μπορείτε να υπογραμμίζετε με χρωματιστούς μαρκαδόρους τις λέξεις που το δυσκολεύουν και να τις επαναλαμβάνετε στο τέλος.

5. Συνεργαστείτε με τον/την εκπαιδευτικό
Ένας καλός δάσκαλος μπορεί να καταστήσει εντελώς περιττή τη δική σας βοήθεια. Επισκεφτείτε τον εκπαιδευτικό και μιλήστε μαζί του για τις ελλείψεις, τα προτερήματα και τον... σχολικό χαρακτήρα του παιδιού. Εκείνος μπορεί να σας υποδείξει τον σωστό τρόπο βοήθειας, να σας δείξει κόλπα και tips ή να σας αποτρέψει από το να εμπλακείτε, αν το θεωρεί απαραίτητο. Η συνεργασία γονιών-δασκάλων είναι εγγύηση για μια επιτυχημένη σχολική πορεία.

6. Επιμορφωτικά Παιχνίδια
Επειδή η διαδικασία της ανάγνωσης μπορεί να κουράσει το παιδί, καλό θα είναι να εμπλουτίσετε το καθημερινό του πρόγραμμα με κάποια επιμορφωτικά παιχνίδια. Μπορείτε να επιλέξετε κάποια επιτραπέζια εκπαιδευτικά παιχνίδια, που θα κάνουν πιο ευχάριστη τη διαδικασία της ανάγνωσης ή, ακόμα καλύτερα, μπορείτε να προτιμήσετε αντίστοιχα παιχνίδια στον υπολογιστή. Ενδεικτικά, κάποια sites που θα σας βοηθήσουν, είναι τα εξής: mikrapaidia.gr, jele.gr και paidika.gr

7. Επιλέξτε έναν ευχάριστο για το παιδί σας χώρο
Δεν είναι ανάγκη να διαβάζετε στο γραφείο ή το τραπέζι. Προτιμήστε ένα μέρος ή έναν χώρο στον οποίο το παιδί αισθάνεται άνετα. Αν, για παράδειγμα, θέλει να διαβάζετε στο κρεβάτι, μείνετε εκεί! Αν πάλι προτιμάει τον άνετο καναπέ στο σαλόνι, μπορείτε να κάνετε εκεί την εξάσκησή σας! Έχει μεγάλη σημασία το παιδί να συνδέσει την ανάγνωση με κάτι ευχάριστο και οικείο.
Ωστόσο, αν πρόκειται να το βοηθήσετε με την ανάγνωση που έχει αναθέσει η δασκάλα για την επόμενη μέρα, είναι πολύ σημαντικό να κάνετε τη σχολική «δουλειά» στο γραφείο του, ούτως ώστε το παιδί να μάθει από μικρό, ότι η μελέτη για το σχολείο γίνεται συγκεντρωμένα και σε καθορισμένο χώρο-ειδικό γι' αυτήν.

8. Χρησιμοποιείστε ένα ειδικό βιβλίο
Για να έχετε και εσείς μία μικρή βοήθεια, μπορείτε να προμηθευτείτε κάποιο από τα ειδικά επιμορφωτικά βιβλία με ασκήσεις και εικόνες, που θα λύνετε μαζί με το παιδί. 

9. Ενθαρρύνετε συχνά το παιδί
Είναι πολύ σημαντικό να επιβραβεύετε το παιδί σας! Αυτόματα, αισθάνεται πολύ καλύτερα με τον εαυτό του, γιατί πέτυχε κάτι σημαντικό, και βρίσκει το θάρρος να συνεχίσει. Αντίθετα, αν του κάνετε παρατηρήσεις, είναι πολύ πιθανό να αποθαρρυνθεί, και να σταματήσει να προσπαθεί. Μην ξεχνάτε, λοιπόν, να του λέτε «μπράβο» κάθε φορά! Μπορείτε επίσης να αγοράσετε πολύχρωμα αυτοκόλλητα και να του χαρίζετε ένα κάθε φορά που τελειώνετε την εξάσκησή σας στην ανάγνωση -ειδικά τα κορίτσια, λατρεύουν τα πρωτότυπα, χρωματιστά αυτοκολλητάκια.

10. Δύσκολες λέξεις και φθόγγοι
Το «η» είναι το «η του ήλιου», το οι είναι το «οι του οικοδόμου» και το «αι» είναι το «αι του παιδιού». Για κάθε φθόγγο ή δίφθογγο που το δυσκολεύει, βρείτε μια απλή λέξη στην οποία περιέχεται και χρησιμοποιήστε αυτήν ως παράδειγμα. Τα παραδείγματα λειτουργούν αποτελεσματικά στην εκπαιδευτική διαδικασία όταν είναι συγκεκριμένα και συνεχώς, λίγο-πολύ, τα ίδια. Γι' αυτό φροντίστε να τα επαναλαμβάνετε και να μην τα αλλάζετε.
Όταν το παιδί δυσκολεύεται με κάποια λέξη, δώστε του χρόνο να τη διαβάσει μόνο του, εξηγήστε του με απλά λόγια τη σημαίνει και στη συνέχεια, φτιάξτε μαζί προτάσεις που την περιλαμβάνουν. Προσπαθήστε να κάνετε προτάσεις αστείες ή βγαλμένες από την καθημερινότητά του για να γίνει η διαδικασία ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική.
Σε περίπτωση που καταλάβετε ότι το παιδί σας αντιμετωπίζει κάποια μαθησιακή δυσκολία ή κάποιο πρόβλημα που δεν είστε σε θέση να διαχειριστείτε, καλό θα είναι να συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό. Αν, λοιπόν, υποπέσει κάτι τέτοιο στην αντίληψή σας, μην το αμελήσετε και ζητήστε αμέσως τη βοήθεια ειδικού, για να αντιμετωπίσετε το θέμα στη ρίζα του όσο ακόμα το παιδί είναι μικρό. Διαφορετικά, μεγαλώνοντας, είναι πολύ πιθανό το πρόβλημα να επιδεινωθεί.

Πηγή: mama365.gr

Είσαι έγκυος; Απολύεσαι!!

Κάποιοι νομίζουν ότι έτσι θα πάνε μπροστά, αλλά μετά έρχεται το κλείσιμο των επιχειρήσεών τους από την αντικοινωνική τακτική τους ! Παραδείγματα πολλά...

Πάτρα: Θες δουλειά; Υπόγραψε ότι δεν θα κάνεις παιδί για 5 χρόνια!
Τα περασμένα χρόνια, τότε πού η κοινωνία στεκόταν κάπως στα πόδια της, και πού ελάχιστοι εργοδότες τολμούσαν να βάλουνε χέρι στον οικογενειακό προγραμματισμό των εργαζομένων γυναικών με απαγορευτικά verboten στην σύλληψη, στον τοκετό, και στην γέννα, «γιατί πρόσεξε, σε διώχνω μόλις μείνεις έγκυος …», υπήρχε μία εργασιακή ασφάλεια στο «μένω έγκυος, θα με περιμένει το αφεντικό να ξαναγυρίσω, αλλά δεν χάνω και την δουλειά μου…».
Τότε, οί περισσότεροι τουλάχιστον εργοδότες, σε μια τοπική κοινωνία κλειστή πού δεν είχε πολυεθνικές και μεγαλομάγαζα και πού ο ένας ήξερε τον άλλον δεν τολμούσαν να δείξουν πόρτα σε μία έγκυο, υπήρχε ένας σεβασμός, μια υπομονή, και μία κατανόηση ανθρώπινη ότι κι΄ αυτή η γυναίκα άνθρωπος ήταν και είχε δικαίωμα στα όνειρά της και στο στήσιμο της οικογενειακής θαλπωρής και φωλιάς της…. 
Στο να κάνει δηλαδή ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ !

Σήμερα δυστυχώς τα πράγματα έχουν πολύ αλλάξει !

Εργαζόμενες σε ενδιαφέρουσα, αληθινές ηρωίδες, πού με την ψυχή στο στόμα θέλουν να φέρουν στον κόσμο όσα παιδιά τούς δώσει ο Θεός για να έχουν και την διαρκή ευλογία Του !
-----------------------------------
Κι αντί η φτώχεια και η ανέχεια της οικονομικής κρίσης που οι περισσότεροι περνάμε να συνενώσει περισσότερο τους ανθρώπους, (όπως σ΄ εκείνα τα χρόνια της Γερμανικής Κατοχής πού περάσαμε, και πού ο ένας σκεπτόταν και τον άλλον ως επί το πλείστον δηλαδή, και εκτός από τους μαυραγορίτες, τους δοσίλογους και τους εφιάλτες…), αντίθετα σήμερα έχουν αγριέψει οι άνθρωποι και με διάφορες μπαγαποντιές και προστυχιές θα λέγαμε, προσπαθούν να εκμεταλλευτούν και την τελευταία πνοή και δύναμη κάθε εργαζόμενου ώστε να βγάζουν αυτοί περισσότερα χρήματα λες και θα τα πάρουν μετά και μαζί τους!


Θυμάμαι σ΄ έναν κεντρικό φούρνο της γειτονιάς, τις δυο κοπέλες πού είχε σαν πωλήτριες .
Δούλευαν ασταμάτητα σαν μηχανές τα χέρια τους, τα πόδια τους, και τα μάτια τους για να εξυπηρετήσουν τις ουρές του κόσμου πού συνέρρεαν καθημερινά εκεί, και δεν προλάβαιναν.
Η μία, άρρωστη φαινόταν η καημένη δεν θα άντεχε για πολύ, το έδειχνε άλλωστε και το παρουσιαστικό της, κατακίτρινη όπως ήταν, ίδιο «ζόμπυ» νεκραναστημένο θα λέγαμε πάντα όμως ευγενική πού έσερνε τα πόδια της αποχώρησε στο τέλος γιατί έτσι όπως πήγαινε αν έμενε εκεί σίγουρα θα πέθαινε δίπλα στον πάγκο με τα ψωμιά. Και ο φούρναρης ασφαλώς θα εύρισκε κάποια άλλη ολόφρεσκη και καινούργια «μηχανή» να βάλει στην θέση της…

Και έβαζε κάθε μέρα ο φούρναρης κι΄ άλλες ποικιλίες αρτοσκευασμάτων, και δώστου, μπαγκέτες, τοστ, σάντουιτς, καφέδες, κουλούρια με μέλι, με μαρμελάδα, με κάστανο, με ντομάτα, με λουκάνικο ( ! ), έκοβε και καφέ, πούλαγε και εισιτήρια, μπύρες, νερά πορτοκαλάδες, έβγαλε και πάγκους στο πεζοδρόμιο και όλα αυτά να τα εξυπηρετούν δυο πωλήτριες μέσα και έξω πού να τους βγαίνει η ψυχή ανάποδα με την πλεονεξία του φούρναρη!
Παραθέσαμε το πραγματικό αυτό γεγονός πού ακόμα υφίσταται, σαν ένα μικρό δείγμα της «πλεονεξίας των αφεντικών» του καιρού μας.
Οι περισσότεροι σήμερα, ενώ βγάζουν αρκετά όπως και πρώτα, ειδικώς πουλώντας φαγώσιμα και καφέδες βρίσκουν σαν πρόφαση την κρίση και δίνουν ξεροκόμματα στους εργαζόμενους και μάλιστα με πρωί – απόγευμα παρουσία τους μη υπολογίζοντας ούτε τα 4πλά εισιτήρια τους πού τους τρώνε σχεδόν τον μισό μισθό τους ούτε και την ολοήμερη και μέχρι αργά το βράδυ ταλαιπωρία τους.

Εν τω μεταξύ το αφεντικό μπορεί να κοιμάται ήσυχο γνωρίζοντας ότι οι εντεταλμένες υπηρεσίες ελέγχου εργαζομένων πού ακούνε στο όνομα «Επιθεώρηση Εργασίας» κοιμούνται στον μακάριο ύπνο τους και στην αδιαφορία ελέγχων «γιατί έχουμε πέντε υπαλλήλους μόνο, τι να προλάβουμε άλλωστε κι΄ εμείς οι καημένοι ;».
Ναι, αλλά τον μισθό σας ξέρετε να τον παίρνετε κανονικά, έστω και με την πλημμελή προστασία πού παρέχετε στους αδικουμένους υπαλλήλους πού δεν μπορούν να βρούνε πουθενά το δίκιο τους.
Αλλά δεν τους είδαμε και κάπου αλλού τουλάχιστον «να προλαβαίνουν» σε κάποια περιστατικά καταγγελιών, πού να βγούνε όμως και στο φως της δημοσιότητας δείχνοντας έτσι ότι κάνουν σωστά την δουλειά τους και ότι δεν αδιαφορούν για την προστασία των εργαζομένων, ή τουλάχιστον δεν κοιμούνται όπως λένε κάποιες κακές γλώσσες…

Άσε τώρα και τους τοπικούς βουλευτές πού παίρνουν καμιά 20αριά χιλιάδες ευρώ τον μήνα κατά μέσο όρο ο καθ΄ ένας τους, ουδεμία υπηρεσία προσφέροντας στις τοπικές κοινωνίες και στα τοπικά θέματα πλην του «παρών» και της υπογραφής τους στο κάλεσμα του αρχηγού τους !
..................
περισσότερα εδώ

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki