Saturday, 22 December 2012

To μικρό μου άρχισε να τρώει μόνο του!!

Όταν το παιδί αρχίσει να τρώει μόνο του, αυτό, είναι μια ξεχωριστή διαδικασία όχι μόνο για το ίδιο αλλά και για εσάς. Όλη αυτή η προσπάθεια να φάει με το κουτάλι μόνο του, εντάσσεται στην γενικότερη διαδικασία της ανεξαρτητοποίησής του. Σίγουρα είναι ένα στάδιο που θέλει μεγάλη υπομονή και ενίσχυση!

Encouraging your baby to self feed

Μικρές συμβουλές για να το βοηθήσετε:
  • Είναι καλό να χρησιμοποιείτε σκληρές πλαστικές σαλιάρες σ’ αυτήν την διαδικασία. Οι σαλιάρες αυτές επειδή ακριβώς «γυρίζουν» στην άκρη τους προς τα μέσα, έχουν την δυνατότητα να συγκρατούν μεγάλο μέρος του φαγητού που πέφτει
  • Δώστε στο παιδί ένα σκληρό πλαστικό κουτάλι. Αρχίστε με τροφές που έχουν συμπαγή υφή, όπως είναι για παράδειγμα οι λιωμένες πατάτες
  • Μην απογοητεύεστε εάν καθώς τρώει αφήνει ανά διαστήματα το κουτάλι του και τρώει με τα χέρια. Να θυμάστε ότι είναι μια νέα διαδικασία γι’ αυτό και ενώ τρώει παράλληλα παίζει.
  • Χρησιμοποιείτε ένα ψηλό καρεκλάκι για το φαγητό του ή άλλο ειδικό καρεκλάκι που προσαρμόζεται στο τραπέζι. Είναι καλό το παιδί σας να κάθεται εκεί όταν αρχίσει να τρώει μόνο του, έτσι ώστε να είναι στο κατάλληλο ύψος σε σχέση με τα αντικείμενα που θα πρέπει να διαχειριστεί.
  • Είναι καλό να μην βάζετε το μωρό σας στο καρεκλάκι του φαγητού όσο εσείς του μαγειρεύετε ακόμα. Όσο εκείνο πρέπει να περιμένει για να ετοιμαστεί το φαγητό, επειδή ακριβώς δεν μπορεί να κατανοήσει την καθυστέρηση, του προκαλείται εκνευρισμός. Θα σας εξυπηρετήσει περισσότερο, να του μιλάτε κατά την διαδικασία προετοιμασίας του φαγητού του και να του επιτρέψετε να σας παρακολουθεί.
  • Σταδιακά το παιδικό καρεκλάκι θα πρέπει να αντικατασταθεί από μία κανονική καρέκλα και το παιδί να κάθεται μαζί με τους υπόλοιπους στο τραπέζι για να φάει.
  • Πέρα από το δικό του κουτάλι είναι χρήσιμο να έχει και το δικό του ποτήρι. Υπάρχουν στην αγορά ειδικά πλαστικά ποτηράκια με ειδικό στόμιο και λαβές για να μπορεί το παιδί να το χρησιμοποιεί μόνο του.
  • Είναι σημαντικό να δείχνετε μεγάλη υπομονή και επιμονή κατά την διαδικασία αυτή. Το παιδί είναι πολύ φυσιολογικό στο αρχικό διάστημα της διαδικασίας, να λερωθεί και να λερώσει και τα πάντα γύρω του καθώς τρώει. Μην δείχνετε εκνευρισμό. Χαμογελάστε του και βοηθήστε το. Μόλις το φαγητό του αρχίσει να λιγοστεύει στο πιάτο και βλέπετε ότι δυσκολεύεται να το «μαζέψει» στο κουτάλι του, μπορείτε να επέμβετε και να το βοηθήσετε.
  • Το παιδί, με την δική μας ενίσχυση και επιβράβευση ικανοποιείται από την συμμετοχή του και πολύ σύντομα θα κατακτήσει την δεξιότητα αυτή. Όταν αυτό συμβεί, τότε μπορείτε σταδιακά να αφαιρέσετε την σαλιάρα, να αντικαταστήσετε τα ξεχωριστά σερβίτσια με το κοινό σερβίτσιο της κουζίνας σας και καθώς μεγαλώνει, το παιδικό καρεκλάκι με το κανονικό κάθισμα.
Δεν υπάρχει παιδί που δεν μπορεί να τα καταφέρει, αρκεί να του δώσουμε χώρο και χρόνο να προσπαθήσει!
από anaptixipaidiou
ΠΗΓΗ της πηγής: www.my-family.gr

Σεξουαλική κακοποίηση παιδιού:
Τα μυστικά που δεν πρέπει να κρατάμε...

«Εάν αποκαλύψεις το μυστικό θα αυτοκτονήσω», «Εάν το πεις πουθενά θα αρρωστήσω και θα πεθάνω». 
.
Stop It Now: Child Sexual Abuse Is Preventable
Δύο εκφράσεις που ακούστηκαν από αγαπημένους ανθρώπους των παιδιών πριν και μετά που τα κακοποίησαν σεξουαλικά. 
Το ερώτημα που τίθεται στους περισσότερους ακροατές τέτοιων πραγματικών ιστοριών είναι «και τα παιδιά το πίστεψαν;». 
Η απάντηση είναι ναι.

Οι κακοποιητές παιδιών ιδίως όταν προέρχονται από το στενό οικογενειακό και κοινωνικό τους περιβάλλον χρησιμοποιούν πολύ την έννοια του μυστικού καθώς εκμεταλλεύονται την αγάπη και την εμπιστοσύνη που τα παιδιά τρέφουν προς το πρόσωπο τους. Η αγάπη αυτή και η εμπιστοσύνη σε συνδυασμό με τον φόβο, τον θυμό, την ντροπή και την ενοχή που γεννά η κακοποίηση οδηγεί τα παιδιά να κρατούν αυτό το ένοχο μυστικό.

Μυστικά όλοι έχουμε.... διασφαλίζουν την ατομικότητα μας και σε κάποιες περιπτώσεις τη σχέση μας με κάποιον. Ωστόσο κομμάτι της διαπαιδαγώγησης των γονέων πρέπει να αποτελεί και η εκπαίδευση στα μυστικά. Οι γονείς θα πρέπει να εξηγήσουν στα παιδιά ότι όλοι έχουμε μυστικά αλλά κάποια μυστικά είναι επικίνδυνα.

Και πως ξεχωρίζουμε ένα επικίνδυνο μυστικό από ένα άλλο;
- Δεν υπάρχει κανένα μυστικό που να μας κάνει να φοβόμαστε, να ντρεπόμαστε και να μην μπορούμε να κοιμηθούμε τα βράδια. Εάν κάποιος μας ζητήσει να κρατήσουμε ένα τέτοιο μυστικό ξέρουμε κατευθείαν ότι πρέπει να το πούμε στην μαμά ή τον μπαμπά, τον δάσκαλο ή την δασκάλα.
- Δεν υπάρχει κανένα μυστικό από την μαμά, τον μπαμπά, τον δάσκαλο ή την δασκάλα. Εάν κάποιος μας ζητήσει να τους κρατήσουμε κάτι κρυφό ξέρουμε ότι κατευθείαν θα πρέπει να τους το πούμε.
 
Είναι σημαντικό τα παιδιά να ξέρουν τα συναισθήματα τους αλλά κυρίως και σημάδια που κινδυνεύουν ή όχι. Η έννοια του μυστικού πρέπει να γίνει κομμάτι της διαπαιδαγώγησης των γονέων.

Για περισσότερες πληροφορίες καλέστε στην Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056 .

Επιβράβευση και δυσλεξία

«Κυρία το μπράβο ή το πολύ καλά είναι πιο καλό;»!!
είναι εξαιρετικά σημαντικό να επιβραβεύεται
η παραμικρή πρόοδος
"Κυρία να ρωτήσω κάτι";
" Ό,τι θέλεις!"
"Κυρία το μπράβο ή το πολύ καλά είναι καλύτερο; Ξέρω... το άριστα είναι το πιο καλό αλλά επειδή παίρνω όλο μπράβο στο σχολείο για αυτό ρώτησα"!!!

Αυτός ο διάλογος διαδραματίστηκε όταν τελειώναμε την συνεδρία μας με ένα αγόρι 11 χρονών της Δ' Δημοτικού για την αντιμετώπιση των μαθησιακών του δυσκολιών λόγω δυσλεξίας και διάσπασης προσοχής.

Ακόμα μια φορά αποδεικνύεται ότι το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες όσο "αδιάφορο" και να φαίνεται ή αφήνει να φανεί ότι είναι για την αξιολόγηση της επίδοσης του τόσο αυτό είναι ψευδές. Συνήθως η εντύπωση που δίνει στο οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον είναι ότι "δεν το νοιάζει" να πάει διαβασμένο, να ανεβάσει τους βαθμούς του, να αποδίδει στην τάξη. 

Η πραγματικότητα είναι όμως ότι ο καθένας για να έχει το κίνητρο και την εσωτερική παρακίνηση να προσπαθεί να παραμένει παραγωγικός πρέπει να έχει μια θετική ανταπόκριση και την αίσθηση ότι "κάτι πάει καλύτερα". 
Για να υπάρχουν θετικά συναισθήματα απέναντι στην μαθησιακή διαδικασία είναι εξαιρετικά σημαντικό να επιβραβεύεται η παραμικρή πρόοδος για να μην καταλήξουμε στην ματαίωση και παραίτηση της προσπάθειας του μαθητή.

Υπάρχουν 10 κανόνες αξιολόγησης για παιδιά με Δυσλεξία και άλλες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που μπορούμε να ακολουθούμε στην σχολική τάξη.


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
dyslexia at home

Επιβράβευση!

Καθημερινά κάθε παιδάκι μαθαίνει πολλά πράγματα. 
Αρχίζει να στηρίζει το κεφαλάκι του, τον κορμό του, να μπουσουλάει, να περπατάει, να λέει μία λέξη και σιγά – σιγά πρόταση, να τρώει μόνο του, να πλένει τα χέρια του, να παίζει, να διαβάζει κτλ. 
Αρχικά, όλοι ενθουσιάζονται και σκορπίζουν χαμόγελα, αγκαλιές και πολλά μπράβο. 
Πολλές φορές, όμως, καθώς ο χρόνος περνάει, πολλά θεωρούνται δεδομένα και συνήθως οι γονείς παύουν να τα ενθαρρύνουν ή να τα επιβραβεύουν. 
Αντίθετα, όμως, τιμωρούν πάντα μία ανεπιθύμητη συμπεριφορά. Έτσι, χωρίς να το καταλαβαίνουν ασχολούνται με τα παιδιά όταν είναι άτακτα και κάνουν σκανταλιές. 
Αυτό έχει σαν συνέπεια να παιδιά να ενισχύουν και να επαναλαμβάνουν αυτή την συμπεριφορά λόγω της προσοχής που κερδίζουν. 

Όταν π.χ. το μικρό παιδάκι βλέπει το μεγαλύτερο να κάθεται στο γραφείο του να διαβάζει και προσπαθεί να το μιμηθεί παίρνοντας κάποιο περιοδικό στο τραπέζι, τότε επιβραβεύοντάς το με ένα απλό «μπράβο» τότε αυξάνεται η πιθανότητα να μιμηθεί και άλλες συμπεριφορές από κάποιον μεγαλύτερο. 

Οι επιβραβεύσεις μπορεί να είναι υλικές πχ μία καραμέλα, ένα γλύκισμα, ένα βιβλίο, ένα παιχνίδι, να δει λίγο τηλεόραση κτλ ή ηθικές πχ ένα μπράβο, μία μεγάλη αγκαλίτσα, ένα φιλάκι, ένα χαμόγελο, ένας έπαινος. 

Είναι πολύ σημαντικό η επιβράβευση: 
  • να συνοδεύεται πάντα από οπτική επαφή 
  • να είναι ανάλογη με αυτό που πέτυχε το παιδί 
Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως όταν μία συμπεριφορά ενθαρρύνεται αμέσως, τότε η πιθανότητα να επαναληφθεί είναι μεγάλη.

ΣΟΦΙΑ Μ. ΚΟΥΛΟΥΡΗ
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ S.I.

Του φτωχού είναι το ψωμί που σου περισσεύει,
του γυμνού το ρούχο που φυλάς στις ντουλάπες σου...

«Του φτωχού είναι το ψωμί που σου περισσεύει, του γυμνού το ρούχο που φυλάς στις ντουλάπες σου, αυτού που τα χρειάζεται είναι τα χρή­ματα που έχεις αποταμιεύσει. Αδικείς λοιπόν τόσους πολλούς, όσους θα μπορούσες να ωφελήσεις.»

Μέγας Βασίλειος
Δείτε το video


«Δώσε ψωμί, όσο μπορείς. Δεν έχεις ψωμί; Δώσε τουλάχιστον έναν οβολό. Δεν έχεις οβολό; Δώσε ένα ποτήρι δροσερό νερό. Δεν έχεις ούτε αυτό; Πένθησε μαζί με το θλιμμένο και θα λά­βεις μισθό. Γιατί ο μισθός εξαρτάται από την προαίρεσή σου και όχι από το τι μπόρεσες να κάμεις.»       
Ιωάννης ο Χρυσόστομος

«—Δώσε κάτι, έστω και ελάχιστο, σ’ εκείνον που έχει ανάγκη. Αντί για μεγάλη προσφορά, δώσε την προθυμία σου. Κι αν δεν έχεις τίποτα, δάκρυσε.»
 
    Γρηγόριος Θεολόγος

«—Ας μη γίνουμε κακοί διαχειριστές των αγαθών που μας δόθη­καν. Ας μη κοπιάζουμε για να θησαυρίζουμε και ν’ αποταμιεύ­ουμε, ενώ άλλοι υποφέρουν από την πείνα.»
 
    Γρηγόριος Θεολόγος

Αναγνωρίστε τις παιδικές ασθένειες και καταπολεμήστε τις

Τα τελευταία χρόνια είναι διαδεδομένη η άποψη ότι οι παιδικές ασθένειες αποτελούν ένα πρόβλημα του παρελθόντος και ότι τα παιδιά της εποχής μας δεν αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να αντιμετωπίσουν μία από αυτές.

Η άποψη αυτή είναι εν πολλοίς σωστή, αφού τα σημερινά εμβόλια έχουν εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε τα περισσότερα παιδιά να περνούν κάποιες από αυτές τις ασθένειες σε πολύ ελαφριά μορφή. Στις ολοένα και μεγαλύτερες ομάδες του πληθυσμού, ωστόσο, στις οποίες ο εμβολιασμός είναι ανεπαρκής ή ανύπαρκτος, οι παιδικές ασθένειες έχουν εμφανιστεί ξανά με μεγαλύτερη συχνότητα από ό,τι πριν από λίγα χρόνια.

Στο τεύχος του «Εθνος – Υγεία» παρουσιάζονται οι πιο γνωστές παιδικές ασθένειας, τα συμπτώματα και οι τρόποι αντιμετώπισής τους.


Ανεμοβλογιά
Η ανεμοβλογιά έχει ως κύριο σύμπτωμα τον πυρετό και τις φυσαλίδες που εμφανίζονται σε κάθε σημείο του σώματος, από το κεφάλι μέχρι τα δάχτυλα των ποδιών. Σε ακραίες περιπτώσεις οι φυσαλίδες εμφανίζονται ακόμα και μέσα στο στόμα, στο εσωτερικό του αυτιού ή κάτω από τα μαλλιά. Κάποιες φορές η εμφάνιση της ασθένειας συνοδεύεται και από βήχα, πόνο στον λαιμό και την κοιλιά και ρινίτιδα. Μετά από 4 – 5 μέρες τα εξανθήματα αυτά ξεραίνονται και το παιδί παρουσιάζει έντονο κνησμό. Η μετάδοση του ιού της ανεμοβλογιάς γίνεται πολύ εύκολα με σταγονίδια από το στόμα και τη μύτη από δύο μέρες πριν από την εμφάνιση του εξανθήματος έως και έξι μέρες μετά.

Συνολικά, το εξάνθημα διαρκεί από έξι έως οκτώ μέρες και στο τέλος αυτής της περιόδου ο ασθενής έχει αναρρώσει πλήρως. Ο γονιός θα πρέπει να μιλήσει με τον γιατρό αν διαπιστώσει ότι το παιδί έχει δυνατό πονοκέφαλο, συνεχείς εμετούς, υπνηλία, σύγχυση, δύσπνοια και ενδείξεις μόλυνσης του δέρματος.

Σε ομάδες πληθυσμού στις οποίες ο εμβολιασμός είναι ανεπαρκής, οι παιδικές ασθένειες επανεμφανίζονται

Ερυθρά
Η ερυθρά είναι μια ασθένεια που ξεκινά με ελαφρύ πυρετό, ενώ παράλληλα παρατηρείται διόγκωση των αδένων που βρίσκονται πίσω από τα αυτιά και κάτω από τον λαιμό. Οταν περάσει ένα εικοσιτετράωρο, κάνει την εμφάνισή του ένα πολύ χαρακτηριστικό ροζ εξάνθημα με κόκκινες κηλίδες το οποίο διαρκεί από τρεις έως πέντε ημέρες. Το εξάνθημα εντοπίζεται αρχικά πίσω από τα αυτιά και σιγά σιγά επεκτείνεται στο κάτω μέρος του σώματος. Αρχίζει να φεύγει από τα σημεία όπου εμφανίστηκε αρχικά. Σε αντίθεση με την ανεμοβλογιά, το εξάνθημα της ερυθράς δεν προκαλεί κνησμό. Αλλα συμπτώματα που μπορεί να συνοδεύσουν την εμφάνιση της ερυθράς είναι η επιπεφυκίτιδα και η ρινίτιδα.

Ο χρόνος επώασης της ασθένειας κυμαίνεται από 14 έως 21 ημέρες, ενώ ο ιός που την προκαλεί μεταδίδεται μέσω σταγονιδίων από το στόμα και τη μύτη. Η χρονική περίοδος στην οποία ένα παιδί μπορεί να μεταδώσει την ασθένεια είναι από μία εβδομάδα πριν από την εμφάνιση των συμπτωμάτων έως μία εβδομάδα μετά. Το παιδί πρέπει να μείνει στο σπίτι όσο είναι άρρωστο, αλλά δεν θα πρέπει να βρίσκεται στο κρεβάτι για πολλές ώρες. Πρέπει να σημειωθεί επίσης ότι τα παιδιά που πάσχουν από ερυθρά δεν θα πρέπει να έρθουν σε επαφή με έγκυο, κυρίως αν αυτή βρίσκεται στο πρώτο τρίμηνο της κύησης.

Ιλαρά
Η ιλαρά ξεκινά με καταρροή, υψηλό πυρετό, μάτια που δακρύζουν και έντονο βήχα. Μετά από τρεις μέρες κάνουν την εμφάνισή τους εξανθήματα τα οποία είναι κόκκινες κηλίδες ενωμένες μεταξύ τους, ενώ ο πυρετός παραμένει υψηλός. Το εξάνθημα εμφανίζεται αρχικά στο κεφάλι και μετά στο υπόλοιπο σώμα, ενώ διαρκεί από πέντε ημέρες έως μία εβδομάδα. Το παιδί αναρρώνει πλήρως μετά από 10 έως 14 ημέρες. Η περίοδος που χρειάζεται για να εκδηλωθεί η ασθένεια είναι περίπου 10 με 12 μέρες από τη στιγμή που το παιδί προσβλήθηκε από τον ιό.
Η ιλαρά μεταδίδεται πολύ εύκολα, όπως και οι υπόλοιπες παιδικές ασθένειες, με τα σταγονίδια από τη μύτη και το στόμα σε μια περίοδο από τέσσερις μέρες πριν από την εμφάνιση του εξανθήματος έως τέσσερις μέρες μετά. Απαραίτητη είναι η ξεκούραση στο κρεβάτι, ενώ σε αυτό το διάστημα το παιδί πρέπει να αποφεύγει το διάβασμα και την τηλεόραση για να προστατεύσει τα μάτια του.

Οστρακιά: Χαρακτηριστικό το εξάνθημα
Η ασθένεια κάνει την εμφάνισή της με πόνους στην κοιλιά και στον λαιμό, καθώς και εμετό. Μετά από ένα διήμερο παρουσιάζεται εξάνθημα το οποίο αποτελείται από μικρά σκληρά κόκκινα σπυράκια. Το εξάνθημα ξεκινά από το πρόσωπο και τον λαιμό αφήνοντας ανεπηρέαστη την περιοχή γύρω από το στόμα, ενώ στη συνέχεια εμφανίζεται κάτω από τις μασχάλες και στους βουβώνες πριν επεκταθεί σε όλο το σώμα. Η διάρκεια του εξανθήματος είναι περίπου τέσσερις με πέντε ημέρες και στη συνέχεια εξαφανίζεται ξεφλουδίζοντας το δέρμα. Κατά τη διάρκεια της ασθένειας η γλώσσα του παιδιού είναι άσπρη και στη συνέχεια γίνεται κόκκινη. Επίσης μπορεί να εκδηλωθεί αμυγδαλίτιδα, να πρηστούν οι αδένες στον λαιμό και το παιδί να αισθάνεται αδύναμο χωρίς να έχει ανεβάσει πυρετό. Ο κύκλος της ασθένειας ολοκληρώνεται μετά από περίπου δέκα μέρες όταν σταματήσει το ξεφλούδισμα του δέρματος. Ο χρόνος επώασης της οστρακιάς κυμαίνεται από δύο έως επτά ημέρες, ενώ η μετάδοση γίνεται από τις εκκρίσεις της μύτης ή του λαιμού.

Κοκίτης: Σήμα κινδύνου, βήχας και πυρετός
Ο κοκίτης είναι η παιδική ασθένεια με τη μεγαλύτερη χρονική διάρκεια. Για μια περίοδο που μπορεί να φτάσει και τις δύο εβδομάδες το παιδί έχει βήχα και ελαφρύ πυρετό, ενώ αρχίζουν να τρέχουν η μύτη και τα μάτια του. Κατά τη διάρκεια της ασθένειας το παιδί θα έχει αρκετά παροξυσμικά επεισόδια βήχα τα οποία θα σταματούν μόνο όταν αποβάλει τη βλέννα που έχει συγκεντρωθεί. Πολύ συχνά τα επεισόδια αυτά ακολουθούνται από εμετό, ενώ το τέλος τους συνοδεύεται από θόρυβο κατά τη διάρκεια της αναπνοής.

Παρωτίτιδα: Απαραίτητη η ξεκούραση
Η παρωτίτιδα είναι η ασθένεια κατά τη διάρκεια της οποίας διογκώνονται οι αδένες κάτω και μπροστά από τα αυτιά. Η ασθένεια προκαλεί ισχυρούς πόνους κυρίως όταν το παιδί τρώει και μιλάει, ενώ συνοδεύεται από υψηλό πυρετό. Η διόγκωση υποχωρεί μετά από περίπου μία εβδομάδα ενώ το παιδί αναρρώνει πλήρως μέσα σε δέκα ημέρες. Ο χρόνος επώασης κυμαίνεται από 12 έως 25 ημέρες, ενώ ο ιός μεταδίδεται από τρεις μέρες πριν από την έναρξη των συμπτωμάτων μέχρι μία εβδομάδα μετά. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η μεταδοτικότητα της παρωτίτιδας είναι μέτρια. Για την αντιμετώπιση του πυρετού που προκαλεί η παρωτίτιδα συνιστάται η παρακεταμόλη, ενώ το παιδί πρέπει να τρώει μαλακές τροφές για να καταπίνει πιο εύκολα. Επίσης, πρέπει να αποφεύγονται τα ξινά φαγητά, ενώ απαραίτητη είναι η ξεκούραση και η παραμονή στο σπίτι. Σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις η παρωτίτιδα μπορεί να προκαλέσει μηνιγγίτιδα, εγκεφαλίτιδα ή παγκρεατίτιδα.

  alttherapy
Το διαβάσαμε στο: secret real truth

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki