Sunday 13 September 2020

«Μια αγκαλιά για την Μυτιλήνη»

Η αλληλεγγύη είναι η δύναμη μας
Επειδή δεν γεννηθήκαμε σε μια πατρίδα που μισεί τους ξένους. 
Επειδή δεν μάθαμε να γυρνάμε το βλέμμα όταν βλέπουμε απόκληρους. 
Επειδή ντρεπόμαστε να βλέπουμε τα νησιά μας να ξαναγίνονται κολαστήρια ψυχών. 
Επειδή η μόνη ρεαλιστική μεταχείριση των ανθρώπων είναι η ανθρώπινη.

Για αυτό, δεν θα αφήσουμε ούτε τους Μυτιληνιούς ούτε τους πρόσφυγες της Μόριας στους λύκους. 
Για αυτό δεν θα αφήσουμε το νησί που το καλοκαίρι του '15 έγινε το παγκόσμιο παράδειγμα αλληλεγγύης και ανθρωπιάς να γίνεται το αποκρουστικό παράδειγμα του τρόμου. 

Τώρα χρειάζεται την αλληλεγγύη μας. 

Η δραματική κυβερνητική επιλογή του εγκλωβισμού χιλιάδων ανθρώπων οδήγησε στην καταστροφή και τις σημερινές δραματικές εξελίξεις. 
Αυτό πρέπει να τελειώσει τώρα. 
Η Λέσβος, η Σάμος, η Χίος, η Λέρος, η Κως, τα νησιά μας να αδειάσουν, οι μετανάστες και οι πρόσφυγες να μετεγκατασταθούν ανθρώπινα στην Ελλάδα και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Κάλεσμα σε πανελλαδική κινητοποίηση για συλλογή ειδών πρώτης ανάγκης για τους πρόσφυγες και τους μετανάστες της Μόριας, απευθύνουν σε κοινή ανακοίνωση με τίτλο «Μια αγκαλιά για την Μυτιλήνη», η περιφερειακή παράταξη Αττικής «Δύναμη Ζωής», και οι δημοτικές κινήσεις «Ανοικτή Πόλη», «Πειραιάς για Όλους», «Θεσσαλονίκη Μαζί».

Αντίστοιχες πρωτοβουλίες δραστηριοποιούνται και στη Μυτιλήνη:
  • ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΟΓΕ
  • ΕΝΩΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΛΕΣΒΟΥ
lesvosnews.net
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Γιατί το παιδί κάνει συνέχεια.. σκανταλιές;

Πολύτιμες συμβουλές και χρήσιμες στρατηγικές για να καταφέρετε να διαχειριστείτε σωστά έναν μικρό.. σκανταλιάρη. 
Οι σκανταλιές δεν έχουν ηλικία και τα περισσότερα παιδάκια περνούν από αυτήν την φάση, η οποία θεωρείται συνήθως φυσιολογική και μπορεί να εκφραστεί ποικιλοτρόπως, είτε αντιμιλώντας σε γονείς και δασκάλους είτε δείχνοντας την ανυπακοή του. Για να βοηθήσετε το παιδί να ξεφύγει από αυτήν την αρνητική συμπεριφορά μπορείτε να δοκιμάσετε τις ακόλουθες στρατηγικές:

*Οι απόψεις στο τραπέζι

Συζητήστε μαζί του και ρωτήστε το ανοιχτά την αιτία της αντιδραστικής συμπεριφοράς του, καθώς ενδέχεται να θέλει να υλοποιήσει το αίτημα σας αλλά με διαφορετικό τρόπο. Παράλληλα μπορεί να αντιδρά γιατί θέλει να σας πει την άποψή του, όμως εσείς δεν το ακούτε. Για αυτό όταν του αναθέτετε κάτι, όπως το να κάνει τις εργασίες του, ρωτήστε το πως σκοπεύει να οργανώσει το διάβασμά του. Έτσι θα νιώσει σιγουριά, αφού η άποψή του μετράει και θα είναι περισσότερο θετικό στο να σας ακούσει. 

*Δώστε του χώρο

Όπως και εσείς, έτσι και εκείνο έχει κάποιες κακές ημέρες, όπου μπορεί να μην αισθάνεται τόσο καλά και να χρειάζεται χώρο και χρόνο. Μιλήστε του με ήρεμο τόνο αλλά να είστε ξεκάθαροι αναφορικά με το τι πρέπει να κάνει. Συζητήστε μαζί του, ζητήστε την άποψή του και αφήστε το να εκφράσει τα συναισθήματά του. Με αυτόν τον τρόπο, το παιδί εκτονώνεται και παραμένει εντός ορίων.

*Ορίστε ξεκάθαρους κανόνες

Θέστε απόλυτα ξεκάθαρους κανόνες και βεβαιωθείτε ότι καταλαβαίνει ακριβώς τι πρέπει να κάνει ή πως να συμπεριφερθεί. Ταυτόχρονα να είστε ξεκάθαροι και με τις συνέπειες των πράξεών τους, τι πρόκειται δηλαδή να συμβεί στην περίπτωση που παραβούν τους κανόνες. Αν τελικά το κάνουν, τότε μην λυγίσετε κι εφαρμόστε όλα όσα τους δηλώσατε νωρίτερα, όπως το κλείσιμο του υπολογιστή για την υπόλοιπη ημέρα. Με αυτόν τον τρόπο θα μάθει να μην αγνοεί τα αιτήματά σας και πολύ περισσότερο ότι κάθε πράξη έχει συνέπειες.

*Επιλέξτε τις «μάχες» σας

Ο συμβιβασμός σε μερικές περιπτώσεις δεν είναι απαραίτητα κακή ιδέα. Αν βλέπετε ότι το παιδί σας επιμένει σε κάτι μικρό, όπως το να φορέσει κοντομάνικο σε μία όχι τόσο καλοκαιρινή ημέρα, αφήστε το να το κάνει παροτρύνοντας το να φορέσει και μία ζακέτα. Έτσι θα έχει την αίσθηση ότι μπορεί να ασκήσει έλεγχο βάσει των επιλογών του αλλά θα σας δίνεται η ευκαιρία να επιμείνετε σε σοβαρότερα θέματα.

imommy.gr

Η επιστροφή στο σχολείο φέτος δεν είναι ιδανική

Η φετινή σχολική χρονιά ξεκινά με τις μεγαλύτερες προκλήσεις που κλήθηκε ποτέ να αντιμετωπίσει τόσο η εκπαιδευτική όσο και η μαθητική κοινότητα. Από τη μια μεριά υπάρχει η αγωνία που ρεαλιστικά προκαλεί η πανδημία και το κατά πόσο αυτή θα επηρεάσει τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Από την άλλη, η ανάγκη όλων μας να μη χάσουμε την επαφή μας με την πραγματικότητα, να μη γυρίσουμε την πλάτη στο μέλλον μας.
Και στη μέση; Στη μέση αναγκαστικά θα πρέπει να επικρατήσει η ψυχραιμία, η διάθεση συνεργασίας και η ευχή να κάνουμε όλοι το καλύτερο που μπορούμε για να ξορκίσουμε το κακό και στο τέλος αυτή της σχολικής χρονιάς να βγούμε νικητές και καλύτεροι άνθρωποι.
Δεν θα μπορούσε να τα πει καλύτερα η εκπαιδευτικός, δασκάλα καλλιτεχνικών, Stephanie Krause στο κείμενο της “Back to School This Year is Ideal for No One”, το οποίο μετέφρασε εξαιρετικά η εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Έλενα Ελληνιάδου:

“Η επιστροφή στο σχολείο φέτος δεν είναι ιδανική για ΚΑΝΕΝΑΝ.
Ούτε για τους δασκάλους.
Ούτε για τους γονείς.
Το υβριδικό δεν είναι ιδανικό.
Το εικονικό δεν είναι ιδανικό.
Πρόσωπο με πρόσωπο μες στην πανδημία δεν είναι ιδανικό.
Για κάθε παιδί που ενθουσιάζεται που θα γυρίσει στην τάξη του υπάρχει ένα άλλο που έχει άγχος για το πώς θα γυρίσει.
Για κάθε γονιό που αναρωτιέται
“πώς θα το διαχειριστώ αυτό;”
υπάρχει ένας δάσκαλος που αναρωτιέται
“πώς θα το διαχειριστώ αυτό;”
Και συχνά κάποιος έχει και τους δύο ρόλους.

Για κάθε γονιό νηπιαγωγείου που λυπάται γιατί αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο το μικρό του θα ξεκινήσει το σχολείο, υπάρχει ένας γονιός τελειόφοιτου που είναι μπερδεμένος που το παιδί του θα τελειώσει το σχολείο έτσι.
Για κάθε έναν θυμωμένο που πρέπει το παιδί του να φοράει μάσκα, υπάρχει ένας τρομοκρατημένος μήπως ο συγγενής του στο σπίτι, που ανήκει σε ευπαθή ομάδα, αρρωστήσει.

Η ζωή μας πέταξε μία τεράστια μπάλα.

Μια απίθανη αλλαγή σεναρίου, αν θέλετε.

Δε θα είναι εύκολο.

Θα είναι πρόκληση.

Θα έχει απογοήτευση.

Ελπίζω να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων.

Ελπίζω να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλον.

Όλοι θα χρειαστούμε βοήθεια.

Ελπίζω να αντιμετωπίσουμε ο ένας τον άλλον με αξιοπρέπεια και χάρη.

Όλοι θα το χρειαστούμε αυτό.

Ελπίζω να συνειδητοποιούμε ότι στο τέλος της μέρας, οι μαθητές, μας χρειάζονται για να τους δείξουμε το φως.

Να θέσουμε τον τόνο.

Να δούμε το καλό.

Να πάρουμε μία ατυχή συγκυρία και να κάνουμε το καλύτερό μας για να την αντέξουμε.

Για αυτούς.

Για εμάς.”
Δείτε την αρχική ανάρτηση της κ. Ελληνιάδου εδώ: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10219871056939085&set=a.1074968586696&type=3&theater



infokids.gr

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki