Saturday, 20 October 2012

Η διαφορετικότητα στο σχολείο

Όλο και συχνότερα συναντάμε παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού. Μια λέξη που άδικα τρομάζει πολλούς γονείς.

10840831 small painted handsΤα παιδιά με αυτή τη διάγνωση είναι τελείως διαφορετικά μεταξύ τους και μπορεί να έχουν από μια μικρή δυσκολία στην κοινωνική επαφή, μέχρι πιο σοβαρές δυσκολίες στη συμπεριφορά.  
Παιδιά που είναι ευαίσθητα, με αφοπλιστική ειλικρίνεια, με ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης, με πολλές δυνατότητες και πολλές φορές με σπάνιες ικανότητες, καλούνται να προσαρμοστούν σε ένα σχολικό περιβάλλον που δεν είναι απαραίτητα δημιουργικό, αλλά αντίθετα είναι κάποιες φορές βαρετό, χαοτικό ή ακόμα και εχθρικό
Είναι όμως παιδιά που ανήκουν στο χώρο του σχολείου,
έστω και αν κάποιες φορές χρειάζονται μια επιπλέον βοήθεια (παράλληλη τάξη, τάξη ένταξης). Ο θεσμός αυτών των τάξεων υπάρχει στις περισσότερες χώρες του κόσμου, από τα τέλη της δεκαετίας του '70.
Έχουν γίνει πολλές έρευνες για το αν η ένταξη σε "κανονικό" σχολείο βοηθάει τα παιδιά με δυσκολίες.

Τι γίνεται όμως με τα παιδιά που δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα;
Πολλοί γονείς αναρωτιούνται αν είναι καλό να υπάρχουν παιδιά με δυσκολίες μάθησης ή συμπεριφοράς  στην τάξη του παιδιού τους. Δεν υπάρχουν πολλές έρευνες στον τομέα αυτό, αλλά φαίνεται ότι υπάρχουν σημαντικά οφέλη για τα παιδιά χωρίς δυσκολίες, χωρίς να υπάρχει κάποιο κόστος στην ποιότητα της εκπαίδευσης που τους παρέχεται.

Τα παιδιά που δεν αντιμετωπίζουν δυσκολίες μπορούν να μάθουν:
  • να αποδέχονται τους άλλους
  • να νιώθουν άνετα ανάμεσα σε διαφορετικούς ανθρώπους
  • να μην κρίνουν επιφανειακά
  • να μην απορρίπτουν κάτι μόνο και μόνο γιατί δυσκολεύονται να το καταλάβουν 
  • να παίρνουν ικανοποίηση από το γεγονός ότι μπορούν να βοηθήσουν κάποιον άλλο
  • να έχουν περισσότερη επιμονή
Οι γονείς θα ήταν καλό να ενθαρρύνουν την επαφή με καινούργια ερεθίσματα και διαφορετικούς ανθρώπους από πολύ νωρίς, από την παιδική χαρά και τον παιδότοπο. Η σωστή αντιμετώπιση, η αποδοχή και η κατανόηση της διαφορετικότητας είναι πολύ σημαντική για όλους. Ένα μεγάλο μέρος του ταξιδιού της ζωής είναι να μάθουμε να ακολουθούμε τα άγνωστα μονοπάτια της και έτσι να μαθαίνουμε καινούργιες πτυχές του εαυτού μας.

γράφει: Χριστίνα Μαγκλιβέρα (Ειδική παιδαγωγός)

Εκπαίδευση του παιδιού στις συνήθειες της τουαλέτας

Για να ξεκινήσουμε με το παιδί τη διαδικασία εκπαίδευσης στην τουαλέτα, πρέπει να διαλέξουμε μια ήρεμη περίοδο χωρίς πολλές αλλαγές. Σε μια περίοδο που πρόκειται να μετακομίσουμε ή περιμένουμε το δεύτερο παιδί να έρθει στην οικογένεια, δεν είναι η πιο κατάλληλη στιγμή για να ξεκινήσουμε αυτή τη διαδικασία.  
Εκεί κοντά γύρω στα δύο, ανάλογα και με την ωριμότητα
του κάθε παιδιού, συνήθως οι περισσότερες μητέρες
ξεκινούν την προσπάθεια.
Η ηλικία που πρέπει να ξεκινήσουμε την προσπάθεια δεν είναι ίδια για όλα τα παιδιά. Εκεί κοντά γύρω στα δύο, ανάλογα και με την ωριμότητα του κάθε παιδιού, συνήθως οι περισσότερες μητέρες ξεκινούν την προσπάθεια. Καλό είναι να μην ξεκινάμε νωρίτερα απ’ τα δύο, γιατί μπορεί να έχουμε αντίθετα αποτελέσματα απ’ αυτά που περιμένουμε. 
Μια καλή περίοδο αποτελεί η αρχή του καλοκαιριού. Το σπίτι δεν είναι στρωμένο με χαλιά, οπότε και να έχουμε «ατυχήματα», εύκολα μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε. Επιπλέον, έχουμε ένα μεγάλο χρονικό διάστημα μπροστά μας μέχρι το Φθινόπωρο, για να κάνουμε πρόοδο στην προσπάθειά μας.

Κάποιες χρήσιμες συμβουλές για να γίνει πιο ομαλά η εκπαίδευση του παιδιού στις συνήθειες της τουαλέτας:
  • Πριν ξεκινήσουμε τη διαδικασία καλό είναι με κάποιους τρόπους να βοηθήσουμε το παιδί να συνειδητοποιήσει τις λειτουργίες του οργανισμού του, τονίζοντάς του το γεγονός όταν του αλλάζουμε πάνα.
  • Τοποθετούμε το γιογιό στην τουαλέτα ώστε το παιδί να το βλέπει και να έχει την ευκαιρία να εξοικειωθεί μαζί του πριν του προτείνουμε να το χρησιμοποιήσει.
  • Συζητάμε με το παιδί και του εξηγούμε ότι τώρα πια μεγάλωσε και η χρήση του δοχείου θα το διευκολύνει και το ίδιο.
  • Αν δούμε ότι το παιδί είναι ιδιαίτερα αρνητικό και δεν θέλει να χρησιμοποιήσει το γιογιό, τότε μπορούμε να αναβάλλουμε για λίγο καιρό την προσπάθεια. Δεν χρειάζεται να το πιέσουμε αν δεν είναι έτοιμο ακόμα. Αν βέβαια η κατάσταση αυτή εξακολουθεί και μέχρι τα τέσσερα χρόνια το παιδί δεν έχει κατορθώσει να απαλλαγεί πλήρως απ’ την πάνα, θα πρέπει οπωσδήποτε να απευθυνθούμε στον παιδίατρό μας.
  • Αν το παιδί καταφέρει να χρησιμοποιήσει κάποιες φορές το γιογιό, μπορούμε πλέον να του δείξουμε κάποια εμπιστοσύνη και να το αφήνουμε χωρίς πάνα για να αρχίσει να συνηθίζει στην ιδέα αυτή.
  • Υπενθυμίζουμε στο παιδί σε τακτά χρονικά διαστήματα μέσα στην ημέρα να καθίσει στο γιογιό. Σε αυτό το στάδιο υπάρχουν πολλές πιθανότητες να ξεχνιέται. Γι’ αυτό χρειάζεται υπομονή και σίγουρα την κατανόησή μας. Η θετική μας στάση σίγουρα θα βοηθήσει, ενώ αντίθετα ο εκνευρισμός και η δυσαρέσκεια από μέρους μας μπορεί να καθυστερήσουν την πρόοδο του παιδιού.
  • Όταν θα έχει πια συνηθίσει το δοχείο, είναι καιρός να το ενθαρρύνουμε να χρησιμοποιήσει τη λεκάνη.
  • Σχετικά με τον βραδινό ύπνο, πρέπει να περιμένουμε αρκετό καιρό μέχρι να απομακρύνουμε τη πάνα. Ένα καλό σημάδι για το πότε να το επιχειρήσουμε, είναι όταν θα αρχίσουμε να βρίσκουμε την πάνα στεγνή το πρωί.
  • Κάτι πολύ σημαντικό που δεν πρέπει να ξεχνάμε, είναι να ενθαρρύνουμε και να συγχαίρουμε το παιδί σε κάθε βηματάκι που κάνει προς την επιτυχία.
By sotiria78 

Μάθετε στο παιδί σας να αγωνίζεται μέχρι να τα καταφέρει!!

Ένα απ’ τα πιο σημαντικά μαθήματα που πρέπει να δώσουμε στο παιδί μας, είναι να προσπαθεί όσο χρειάζεται μέχρι να καταφέρει αυτό που θέλει και να μην παραιτείται εύκολα απ’ τον στόχο του.
Μάθετε στο παιδί σας να αγωνίζεται μέχρι να τα καταφέρει!!
Τα επιτεύγματά του ενισχύουν την αυτοπεποίθησή του
και το κάνουν να αποκτά ενθουσιασμό
για την κατάκτηση του επόμενου στόχου.
Αυτό είναι κάτι που θα το βοηθήσει γενικά στη ζωή του να κατακτάει τους στόχους του, θα το βοηθήσει στην εργασία του, αλλά και στην καθημερινότητά του. 
Η ζωή είναι γεμάτη προκλήσεις και δυσκολίες και το παιδί θα διευκολυνθεί ιδιαίτερα αν έχει μέσα του το αίσθημα ότι μπορεί να τα καταφέρει.
Από την προσχολική ηλικία κιόλας, μπορούμε να ξεκινήσουμε την προσπάθεια να το ενθαρρύνουμε να κατακτά μικρούς στόχους, σύμφωνα πάντα με τις ικανότητές του. 
Επιτεύγματα όπως να μάθει να κάνει ποδήλατο χωρίς βοηθητικές ρόδες, να μάθει να κολυμπάει, να μάθει να γράφει το όνομά του, να βοηθάει στις δουλειές του σπιτιού και πολλά άλλα, ενισχύουν την αυτοπεποίθησή του και το κάνουν να αποκτά ενθουσιασμό για την κατάκτηση του επόμενου στόχου.
Κάποιες φορές βέβαια, μπορεί το παιδί να δυσκολεύεται σε κάτι και είναι απόλυτα φυσικό. Δεν χρειάζεται να συγκρίνουμε τις ικανότητές του με αυτές των άλλων παιδιών της ίδιας ηλικίας. Κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό ανάπτυξης και είναι απόλυτα φυσιολογικό κάποια παιδιά να τα καταφέρνουν καλύτερα από κάποια άλλα σε ορισμένα θέματα. 
Αυτό που εμείς πρέπει να κάνουμε, είναι να εστιάζουμε στην προσπάθεια του παιδιού και όχι στο αποτέλεσμα.  
Το συγχαίρουμε κάθε φορά που προσπαθεί, έστω και αν το αποτέλεσμα δεν ήταν το καλύτερο. Με τον τρόπο αυτό, παρατείνουμε τον χρόνο που το παιδί είναι διατεθειμένο να αφιερώσει για την κατάκτηση ενός στόχου. 
Αντίθετα, αν μας βλέπει ενθουσιασμένους μόνο όταν έχει καταφέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα, μπορεί στο μέλλον να αποφεύγει να δοκιμάζει νέες προκλήσεις και να παίρνει ρίσκα, έχοντας το φόβο ότι μπορεί να αποτύχει.

infochildren.com

Γίνε εθελοντής στο Παιδικό Χωριό SOS

Το Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας του Παιδικού Χωριού SOS Θράκης χρειάζεται εθελοντές για την στελέχωση και τον συντονισμό Εκπαιδευτικών Ομάδων και Ομάδων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών και Εφήβων.
Γίνε εθελοντής στο Παιδικό Χωριό SOS
Η ανακοίνωση απευθύνεται σε φοιτητές και σε όποιον πιστεύει ότι μπορεί να βοηθήσει προσφέροντας ελάχιστο από τον χρόνο του για εθελοντική εργασία.
Όποιος πιστεύει ότι μπορεί να βοηθήσει προσφέροντας ελάχιστο από τον χρόνο του για εθελοντική εργασία, ας επικοινωνήσει μαζί μας στο 2551051890.

Η «χυδαία μετριότητα» και η «Μαύρη Νύχτα»

«Κάθε εναγκαλισμός και χάϊδεμα χριστιανού η πολύ περισσότερο ιερωμένου προς την Χρυσή Αυγή δείχνει μπέρδεμα φρικτό και ακύρωση της πίστης.» 

Πυρά του μητροπολίτη Σιατίστης Παύλου
για «Χρυσή Αυγή» και «Corpus Christi»
 

 
«Η Χρυσή Αυγή είναι Μαύρη Νύχτα» 

Δημοσιεύθηκε στα ΝΕΑ:
Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2012


Δριμεία κριτική για τα επεισόδια που σημειώθηκαν την περασμένη εβδομάδα έξω από το θέατρο «Χυτήριο» με αφορμή την παράσταση «Corpus Christi» ασκεί ο Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης, Παύλος. O ίδιος πάντως χαρακτηρίζει το έργο «άθλιο» και «χυδαία μετριότητα», του οποίου οι συντελεστές πέτυχαν το σκοπό τους να διαφημιστούν.

Εξαπολύει επίθεση κατά της Χρυσής Αυγής, επισημαίνοντας πως «είναι θλιβερό ότι κάποιοι "χριστιανοί αγωνιστές" ταυτίστηκαν μαζί της για να υπερασπιστούν το Χριστό».
Όπως τονίζει ο Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης στο άρθρο του στην ιστοσελίδα εκκλησιαστικών ειδήσεων romfea.gr, «η Χρυσή Αυγή διώκει τον Χριστό, τον προσβάλλει και τον εξευτελίζει καθημερινά και το πράττει στα πρόσωπα των προσφύγων, των μεταναστών, ακόμα και των παιδιών».
«Μαύρη νύχτα είναι στην πραγματικότητα η Χρυσή Αυγή» συνεχίζει.
Στο άρθρο του ο κ. Παύλος κάνει εκτενή αναφορά στο έργο «Corpus Christi», υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων ότι «μέχρι τα πρόσφατα γεγονότα η αντικειμενική κριτική είχε αποφανθεί ότι πρόκειται για έργο αμφιβόλου καλλιτεχνικής αξίας», ενώ σε άλλο σημείο αναφέρει ότι «η ταύτιση της χυδαιότητας με την τέχνη δεν τιμά αυτούς που το επιχειρούν».

Ο Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης αναφέρει:

«Τελικά οι θλιβεροί συντελεστές του έργου πέτυχαν στο στόχο τους.
»Διαφημίστηκαν, παρουσιάστηκαν σαν θύματα οι πραγματικοί θύτες, παρουσίασαν σαν τέχνη, την χυδαιότητα του εσωτερικού τους κόσμου, τέθηκαν υπό την προστασία του γνωστού λόμπυ Τατσόπουλος-Ρεπούση και σία και έτσι πέτυχαν οι δήθεν υπερασπισταί του Χριστού να γίνουν οι καλύτεροι διαφημιστές μιας χυδαίας μετριότητας.
»Να παρουσιαστεί σαν τέχνη το άτεχνο, σαν σημαντικό το ασήμαντο, να φανούν σαν σπουδαίοι οι μετριότητες, να παριστάνουν τους ηθο-ποιους οι φθορείς και διαφθορείς του ήθους και της αξιοπρέπειας, ανήγαγαν σε μεγέθη ασήμαντα τα θλιβερά ανθρωπάκια».
Υποστηρίζει επίσης ότι στην Εκκλησία είχαν περιέλθει πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες οι συντελεστές της παράστασης επεδίωκαν την αντίδραση της Εκκλησίας για λόγους διαφημιστικούς. Για τον λόγο αυτόν, λέει, η Ιερά Σύνοδος αποφάσισε να μην ασχοληθεί.

Ο κ.Παύλος απευθυνόμενος προς τους «χριστιανούς αγωνιστές», όπως τους αποκαλεί, χρησιμοποιώντας τις λέξεις εντός των εισαγωγικών τονίζει: «Κάθε εναγκαλισμός και χάιδεμα
χριστιανού ή πολύ περισσότερο ιερωμένου προς τη Χρυσή Αυγή δείχνει μπέρδεμα φρικτό και ακύρωση της πίστης».

Αναλυτικά ο μητροπολίτης σχολιάζει:

Τον Χριστό που η «χρυσή αυγή» τον διώκει, τον προσβάλλει και τον εξευτελίζει καθημερινά και το πράττει στα πρόσωπα, των προσφύγων, των μεταναστών ακόμα και των παιδιών.
«Άφησα τελευταία τη «Χρυσή Αυγή» που στην πραγματικότητα είναι «μαύρη νύκτα».
»Είναι θλιβερό ότι κάποιοι 'χριστιανοί αγωνιστές' ταυτίστηκαν με τη χρυσή αυγή για να υπερασπιστούν τον Χριστό.
»Τον Χριστό που η «χρυσή αυγή» τον διώκει, τον προσβάλλει και τον εξευτελίζει καθημερινά και το πράττει στα πρόσωπα, των προσφύγων, των μεταναστών ακόμα και των παιδιών.
»Ξεχάσατε αγαπητοί μου χριστιανοί το λόγο του Χριστού «εφόσον εποιήσατε, ενί τούτων των αδελφών μου των ελαχίστων, εμοί εποιήσατε;»
»Δεν είναι ο άνθρωπος εικόνα του Χριστού όποιος και εάν είναι; Δεν είναι ένας μετανάστης, ένας πρόσφυγας, ελάχιστος αδελφός του Χριστού;
»Δεν είναι ο «πλησίον» της Παραβολής του Καλού Σαμαρείτη; Σύμφωνα λοιπόν με την χρυσαυγίτικη αντίληψη θα έπρεπε ο Σαμαρείτης βλέποντας τον πληγωμένο Ιουδαίο να τον πετάξει στα σκουπίδια, τότε θα ήταν «καλός».
»Κάθε εναγκαλισμός και χάϊδεμα χριστιανού η πολύ περισσότερο ιερωμένου προς την Χρυσή Αυγή δείχνει μπέρδεμα φρικτό και ακύρωση της πίστης.
»Κανείς δεν μπορεί να παίζει «εν ου παικτοίς». Ο λόγος του Θεού έχει απόλυτο και αιώνιο κύρος.
»Είναι άλλο το θέμα των προσφύγων και των προβλημάτων που μια ανίκανη πολιτική ηγεσία άφησε να δημιουργηθούν και άλλο η απόλυτη αξία του ανθρώπινου προσώπου.
»Δεν θα ακυρώσουμε την αλήθεια του Θεού για να λύσουμε τα προβλήματα μας. Αντιθέτως τα προβλήματα δημιουργήθηκαν γιατί την αλήθεια του Θεού την αντικαταστήσαμε με την αλαζονεία μας και την επιπολαιότητα μας».

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο του Μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης, Παύλου:
http://www.romfea.gr/epikairotita/14101-corpus-christi

Τα Νέα 

Στοιχεία συλληφθέντων για παιδική πορνογραφία

Λύσσαξαν οι διεστραμμένοι...

Στη δημοσιότητα έδωσε η ΕΛΑΣ, μετά από εισαγγελική διάταξη, τα ονόματα των τριών ατόμων που συνελήφθησαν στο πλαίσιο της επιχείρησης «Cyber - Touch» της Υπηρεσίας Οικονομικής Αστυνομίας, για την καταπολέμηση του φαινομένου της παιδικής πορνογραφίας μέσω διαδικτύου.
Όπως ανακοινώθηκε, πρόκειται για τους:

Αντώνιο Ιωάννη Ζαγκλή, ο οποίος γεννήθηκε το 1971 στην Αθήνα και διαμένει στις Αχαρνές Αττικής


Κωνσταντίνο Θεοδώρου Παπαδόπουλο, ο οποίος γεννήθηκε το 1984 στο Μαρούσι Αττικής και κατοικεί στην Αθήνα


Αναστάσιο Κωνσταντίνου Λαμνάτο, ο οποίος γεννήθηκε το 1975 στην Αθήνα και κατοικεί στην Αθήνα.


Σε βάρος του πρώτου ασκήθηκε ποινική δίωξη για την αξιόποινη πράξη της πορνογραφίας ανηλίκων, κατ' επάγγελμα και κατά συνήθεια, με τη χρησιμοποίηση ανηλίκου, που δεν έχει συμπληρώσει το 15ο έτος της ηλικίας του.
Σε βάρος των άλλων δύο ασκήθηκε ποινική δίωξη για την αξιόποινη πράξη της πορνογραφίας ανηλίκων (προμήθεια, κατοχή, διανομή) με τη χρήση διαδικτύου, η παραγωγή του υλικού της οποίας συνδέεται με τη χρησιμοποίηση ανηλίκου, που δεν έχει συμπληρώσει το 15ο έτος της ηλικίας του κατ' εξακολούθηση.

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση της ΕΛΑΣ, η δημοσίευση των στοιχείων ταυτότητας και της ποινικής δίωξης αποσκοπεί στην προστασία του κοινωνικού συνόλου και των ανηλίκων.


από nooz
ethnos.gr 

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki