Friday, 15 April 2022

Μόνο αυτό θα θυμούνται οι άνθρωποι...

    Όταν τα χρόνια πια περάσουν, 
οι άνθρωποι δε θα θυμούνται τα λόγια που τους είπες, ούτε τις συμβουλές που τους έδωσες.
    Όταν τα χρόνια πια περάσουν, 
οι άνθρωποι δε θα θυμούνται το τι δουλειά έκανες, το αν ήσουνα σπουδαίος ή αν είχες πλούτη μαζεμένα.
    Όταν τα χρόνια πια περάσουν, 
οι άνθρωποι δε θα θυμούνται τα γλέντια και τις γιορτές, που κάνατε μαζί.
    Όταν τα χρόνια πια περάσουν, 
οι άνθρωποι πολλά θα έχουνε ξεχάσει για σένα.
Το μόνο που θα θυμούνται σίγουρα, είναι το πώς τους έκανες να νιώθουν. To πώς τους έκανες να νιώθουν, όταν ήσουν δίπλα τους…
Την αγάπη που τους έδειξες.
Μόνο αυτό θα θυμούνται οι άνθρωποι, όταν τα χρόνια πια περάσουν...

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

George Lucas (Star Wars): Επιστροφή σε Πλάτωνα, Αριστοτέλη και Όμηρο

Ο Τζορτζ Λούκας, ο δημιουργός του Star Wars, είναι ιδρυτής και του Edutopia ενός project που βοηθάει τα παιδιά να εκπαιδευτούν πιο αποτελεσματικά. Μέσα στα πλαίσια της δράσης του μιλάει για την εκπαίδευση και ζητάει να υπάρξει ξανά μια επιστροφή στην σχέση δασκάλου-μαθητή όπως ήταν η σχέση Πλάτωνα και Αριστοτέλη, στην επιστροφή σε μια χειρωνακτική εργασία και στην μεταβίβαση σοφίας μέσω αφηγητών όπως ο αρχαίος Όμηρος.

George Lucas Wants More “Greek Philosophers and Cobblers”

Ο Τζορτζ Λούκας θέλει περισσότερους «Έλληνες φιλόσοφους και τσαγκάρηδες»
Πώς μπορούν οι άνθρωποι να κατανοήσουν τα συνεχώς αναπτυσσόμενα —και πολύ γρήγορα ξεπερασμένα— βουνά πληροφοριών στον κόσμο; Ο σκηνοθέτης Τζορτζ Λούκας πιστεύει ότι οι απαντήσεις μπορούν να βρεθούν σε εκπαιδευτικές πρακτικές που ήταν κοινές πριν από πολλούς αιώνες.
«Με τα χρόνια, οι παλαιότερες μορφές μάθησης φαίνεται να είναι οι πιο αποτελεσματικές μορφές μάθησης»
Χωρίζει αυτές τις μορφές σε δύο μέρη που είναι εξίσου σημαντικά στη διαμόρφωση του τρόπου με τον οποίο οι άνθρωποι σκέφτονται και ενεργούν.
Το πρώτο μέρος είναι «η φιλοσοφική-διανοητική πλευρά», στο στυλ Αριστοτέλη/Πλάτωνα, όπου ένας δάσκαλος εμπλέκει και ενθαρρύνει μια μικρή ομάδα μαθητών με ερωτήσεις και συζητήσεις. Το δεύτερο μέρος είναι η πρακτική «σχολή μάθησης χειροτεχνών», όπου, ας πούμε, ένας τσαγκάρης αναλαμβάνει μερικούς μαθητευόμενους και τους δείχνει πώς να φτιάχνουν παπούτσια.

Μόλις μπήκαμε στη Βιομηχανική Επανάσταση, αυτές οι δύο μορφές μάθησης παραμερίστηκαν και η εκπαίδευση έγινε μια άσκηση για το “μπούκωμα” όσο το δυνατόν περισσότερων πληροφοριών στα παιδιά, λέει ο Lucas.
“Είναι σαν μια βιομηχανική γραμμή παραγωγής και στο τέλος της γραμμής παραγωγής, οι μαθητές φτύνουν πίσω τις πληροφορίες και παίρνουν ένα δίπλωμα. Αυτό δεν λειτουργεί.”

Μέσω του Μορφωτικού Ιδρύματος Τζορτζ Λούκας, εφαρμόζει την αφήγηση και την τεχνική του ικανότητα για να προσελκύσει μαθητές και να αναδείξει πιο οξυδερκείς στοχαστές που μπορούν να ευδοκιμήσουν σε μια εποχή υπέρ-πληροφόρησης. Πιστεύει ότι η μελλοντική μας επιτυχία εξαρτάται από αυτές τις αρχαίες πρακτικές – μια κατάλληλη ιδέα που προέρχεται από έναν άνθρωπο που έφτιαξε το φουτουριστικό Star Wars και ωστόσο το τοποθέτησε χρονολογικά «πολύ, πολύ καιρό πριν».

Διδάξτε «Συναισθηματική Νοημοσύνη»
«Το κλειδί για την εκπαίδευση είναι να βοηθάς τους μαθητές να βρουν πληροφορίες, να αξιολογήσουν αυτές τις πληροφορίες για να ελέγξουν την ακρίβειά τους και να χρησιμοποιήσουν τις πληροφορίες με δημιουργικούς τρόπους»
Η εργασία σε ομάδες και όχι σε απομόνωση θα διδάξει επίσης στους μαθητές «συναισθηματική νοημοσύνη». Οι μαθητές θα βαθμολογηθούν όχι μόνο με βάση τις ατομικές συνεισφορές τους, αλλά και με βάση την επιτυχία της ομάδας, την πνευματική ποιότητα του έργου και το πόσο καλά τα πήγαιναν τα μέλη της ομάδας.
«Η μάθηση βάσει έργου διδάσκει ευγένεια και συναισθηματική νοημοσύνη, τα οποία δεν φαίνεται να εκτιμούμε μέχρι να είναι πολύ αργά», 
λέει ο Lucas.
«Οι άνθρωποι δεν απολύονται επειδή είναι ηλίθιοι. Απολύονται επειδή δεν μπορούν να συνεργαστούν με άλλους ανθρώπους».
Ο Όμηρος ήταν περισσότερο δάσκαλος παρά αφηγητής
Αυτός ο τύπος εκπαιδευτικού συστήματος, πιστεύει ο Λούκας, θα βελτίωνε σημαντικά τον χαρακτήρα των ανθρώπων που προέρχονται από αυτό.
«Θα ήταν πιο ανεξάρτητοι στοχαστές, πιο κριτικοί στοχαστές, πιο λογικοί στοχαστές. Και θα ήταν καλύτερα εξοπλισμένοι για έναν κόσμο που είναι εντελώς γεμάτος πληροφορίες».
Μια άλλη κρίσιμη πτυχή – και αυτό που αρχικά τράβηξε τον Lucas στην εκπαίδευση – είναι η ανάγκη να αξιοποιηθεί η ψηφιακή επανάσταση. Λέει ότι άτομα με υψηλή μόρφωση, όπως μηχανικοί, δικηγόροι ή γιατροί, θα έκαναν καλύτερες παρουσιάσεις εάν η σχολική τους εκπαίδευση είχε τονίσει την ανάγκη να επικοινωνούν τόσο αποτελεσματικά με τα γραφικά και τον ήχο όσο και με τις λέξεις.
Αυτή η περιγραφή μοιάζει με τον μέντορα Τζεντάι Γιόντα — έναν από τους αξέχαστους χαρακτήρες δασκάλου που δημιούργησε ο Λούκας. Ως αφηγητές, δάσκαλοι όπως ο Γιόντα και ο καθηγητής Ιντιάνα Τζόουνς ιντριγκάρουν τον Λούκας.

«Εγγενώς, οι αφηγητές είναι δάσκαλοι», απαντά. «Ο Όμηρος ήταν περισσότερο δάσκαλος παρά αφηγητής. Το πραγματικό μας επάγγελμα είναι να διδάσκουμε, αλλά με διασκεδαστικό τρόπο. Αυτό χάνεται στο εμπόριο της σύγχρονης ζωής, αλλά τελικά η καλή αφήγηση βασίζεται σε ορισμένες αλήθειες, ιδέες και παρατηρήσεις από τις οποίες μπορούν να μάθουν οι άνθρωποι».

πηγή
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

«Το σπίτι της κυρίας Ηρεμίας»

Αυτοί είναι οι κανόνες που θα σας βοηθήσουν να το αποκτήσετε

Τα “μη” και τα “δεν”, ιδίως όταν δεν υπάρχουν επιχειρήματα, δεν βοηθούν τα παιδιά να προσεγγίσουν τη συμπεριφορά εκείνη που θα οδηγήσει σε μια όμορφη και αρμονική ατμόσφαιρα μέσα στο σπίτι. Υπάρχουν όμως πάντα οι τρόποι που θα κατευθύνουν πρώτα εμάς τους γονείς στη θέσπιση κανόνων προς τα παιδιά, οι οποίοι αφενός θα ωφελήσουν τα παιδιά αφετέρου θα δημιουργήσουν ένα όμορφο περιβάλλον μέσα στο οποίο θα μπορέσουν να μεγαλώσουν και να ωριμάσουν.

Πολλοί γονείς θέτουν τους κανόνες στο σπίτι και απαιτούν την υπακοή των παιδιών τους. Τα μεγαλώνουν σ’ ένα περιβάλλον με «μη» χωρίς να εξηγούν γιατί το συγκεκριμένο απαγορεύεται. Συχνά, το αιτιολογούν με τις φράσεις «το είπε η μαμά , «όχι αυτό, δεν αρέσει του μπαμπά» ή «στο απαγορεύω, γιατί έτσι». Τα παιδιά με τη σειρά τους, άλλες φορές υπακούν, παρόλο που δεν καταλαβαίνουν το λόγο και άλλες φορές αντιδρούν, μέχρι μια τιμωρία ή μια υποχώρηση των γονιών τους να δημιουργήσει μια διαφορετική αντίδραση.

Η ψυχολόγος Υγείας και ψυχοθεραπεύτρια, Άννα Μαρία Παπαδοπούλου, ανάρτησε μια έξυπνη αφίσα υπό τον τίτλο το «Το σπίτι της κυρίας Ηρεμίας» όπου περιλαμβάνει κωδικοποιημένα τους 13 κανόνες που πρέπει να τηρούν τα παιδιά στο σπίτι τους για το κοινό καλό της οικογένειας.

Μπορείτε αν θέλετε να βάλετε τους κανόνες αυτούς σε ένα εμφανές σημείο στο σπίτι σας που να μπορεί το παιδί να τους βλέπει. Η συμμετοχή του στους κανόνες είναι πολύ σημαντική καθώς θα έχει ένα κίνητρο παραπάνω να τους υπακούσει, αφού ήταν παρών στην θέσπισή τους.

Οι τιμωρίες δεν βοηθούν

Όταν γίνεται παράβαση των κανόνων, οι τιμωρίες και οι απειλές δεν βοηθούν, καλό είναι να μιλήσετε με το παιδί σας και να σας εξηγήσει τι έφταιξε. Μπορεί να έχει μεγαλώσει και ο κανόνας αυτός να παρεμποδίζει την ικανοποίηση κάποιας νέας του ανάγκης. Όποτε, καλό είναι να συζητήσετε και να δείτε πώς μπορείτε να το ρυθμίσετε. Με τον τρόπο αυτό δίνετε την δυνατότητα στο παιδί σας, να μάθει να συζητά, να διεκδικεί τα θέλω του, να γίνεται πιο δημιουργικό ως προς την εύρεση λύσεων, υπεύθυνο και με αυτοπεποίθηση.

Αυτοί είναι οι 13 κανόνες, που θα πρέπει να τηρούνται σε κάθε σπίτι με παιδιά

  • Ακούμε τις συμβουλές των γονιών μας
  • Μιλάμε ευγενικά
  • Κάνουμε ησυχία, όταν κάποιος ξεκουράζεται
  • Τακτοποιούμε τα παιχνίδια μας
  • Παίζουμε όμορφα στο δωμάτιο μας
  • Κάνουμε ησυχία τις μεσημεριανές ώρες
  • Αφήνουμε τα αδέρφια μας να κάνουν τα μαθήματά τους
  • Μέσα στο σπίτι φοράμε παντόφλες
  • Κοιμόμαστε νωρίς
  • Τρώμε στο τραπέζι
  • Πλένουμε τα χέρια μας πριν από το φαγητό
  • Διατηρούμε το σπίτι μας καθαρό
  • Ζητάμε βοήθεια, όταν χρειαζόμαστε
healthstories.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki