Tuesday, 29 November 2022

Δεν πειράζει, κ. Λεοντή... «Πού να χωρέσει τ΄ όνειρo...;»

Δρόμοι όλο λάσπη και σπίτια ρημαδιό
πού να χωρέσει τ’ όνειρο σε κάμαρη δυο πήχες.
Έλα καλή μου, φόρεσε τ’ άσπρο μαντήλι που είχες
και τ’ αύριο πιο καλό απ’ το χθες, για μας τους δυο.

Σφυρίζει η φάμπρικα, η βάρδια μου τελειώνει
κι αν θες ν’ αλλάξουμε ζωή, να πάμε σε μιαν άλλη,
έλα καλή μου, φόρεσε τ’ άσπρο μαντήλι σου πάλι
και τ’ αύριο πιο καλό απ’ το χθες για μας τους δυο.

Πέφτει σκοτάδι στους δρόμους τους στενούς
και τα παιδιά μαζεύτηκαν τριγύρω στο μαγκάλι.
Έχουμε οι δυο μας δύναμη να ξαναρχίσουμε πάλι
σε κόσμους άλλους κι ουρανούς, πιο φωτεινούς
Μουσική: Χρήστος Λεοντής
Στίχοι: Μιχάλης Παπανικολάου
Eρμηνεία: Δημήτρης Μητροπάνος - Μανώλης Μητσιάς, Δώρος Δημοσθένους, Γιάννης Κούτρας, Ιωάννα Φόρτη, Μαρία Σουλτάτου και χορωδία
Δίσκος: Τραγούδια ευφρόσυνα.
Ωδείο Ηρώδου του Αττικού 2005

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Τεχνικές αυτών που θέλουν να σας εκμεταλλευτούν

    Δυστυχώς, η πραγματικότητα είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι, εάν τους δοθεί η ευκαιρία, θα προσπαθήσουν να σας εκμεταλλευτούν. 
Η γνώση αποτελεί την καλύτερη άμυνα, γι’ αυτό χρήσιμο είναι να γνωρίζετε κάποιες από τις τεχνικές που θα χρησιμοποιήσουν για να πετύχουν τον σκοπό τους.

1. Αξιοποιούν την αδυναμία σας, όταν έχετε έλλειψη χρόνου ή είστε κουρασμένοι.
    Την κατάλληλη στιγμή θα προσπαθήσουν να σας πείσουν να δεσμευτείτε για κάτι, που υπό διαφορετικές συνθήκες θα είχατε αρνηθεί. Η κατάλληλη στιγμή είναι συνήθως όταν βιάζεστε ή είστε πνευματικά κουρασμένοι.
Παράδειγμα:
Την Παρασκευή, καθώς φεύγετε από το γραφείο, ο συνάδελφός σας ρωτάει αν θα μπορούσατε την επόμενη εβδομάδα να κάνετε μία δικιά του δουλειά, αφού αυτός θα λείπει διακοπές.
“Φυσικά, μπορώ” απαντάτε βιαστικά. “Στείλε μου με ένα e-mail με τις λεπτομέρειες.”
Τη Δευτέρα το πρωί που θα διαβάσετε το email θα συνειδητοποιήσετε ότι πρόκειται για σημαντικές και δύσκολες εργασίες, και θα μετανιώσετε που δεσμευτήκατε.

2. Παραποιούν δεδομένα και γεγονότα.
    Συχνά συμβαίνει κάποιος να επιχειρηματολογεί αναφέροντας κάτι αναληθές ως γεγονός.
Παράδειγμα:

“Μην το δέχεσαι μόνο και μόνο επειδή το λέω, να ξέρεις ότι 9 στους 10 γιατρούς συμφωνούν ότι αυτό το χάπι διατροφής είναι ασφαλές.”
Όμως, το στατιστικό στοιχείο που συνήθως χρησιμοποιούν είναι αυθαίρετο.

3. Χρησιμοποιούν περίπλοκες έννοιες για να εξηγήσουν κάτι απλό.
    Ειδικά στον χώρο της υψηλής τεχνολογίας , η χρησιμοποίηση τεχνικών και πολύπλοκων όρων ακόμα και στην Αγγλική γλώσσα, είναι μια τακτική που χρησιμοποιοείται συχνά για να συμφωνήσετε με κάτι που δεν κατανοείτε πλήρως.
Παράδειγμα:
“Το dynamic flow capacity matrix χρησιμοποιεί πρωτόκολλο απαράμιλλης αντοχής σε downtime.”

4. Εκμεταλλεύονται την θέσης εξουσίας.
    Είναι πολύ πιο πιθανό να πειστείτε από κάποιον που σας αρέσει ή από κάποιον που κατέχει θέση εξουσίας .
Παράδειγμα:
Ένας αστυνομικός σας λέει «Πρέπει και είναι νόμιμο να ψάξω το διαμέρισμά σας.» 
Δεδομένου της ιδιότητας του ως αστυνομικός (παρόλο που δεν σας δείχνει το ένταλμα έρευνας) πιστεύετε ότι πρέπει να λέει την αλήθεια.

5. Ζητούν αρχικά κάτι υπερβολικό.
    Πρώτα ζητάει κάτι υπερβολικό το οποίο φυσικά θα αρνηθείτε. Στη συνέχεια, προσποιούμενος τον απογοητευμένο, ζητάει κάτι που είναι πιο λογικό.
Παράδειγμα:
- Θα μου δανείσεις 1000 ευρώ;
- Δυστυχώς δεν μου το επιτρέπουν τα οικονομικά μου.
- Καλά, θα μπορούσες να μου δανείσεις τουλάχιστον 300 ευρώ;

6. Αναφέρουν αυθαίρετα συμπεράσματα.
    Όταν κάποιος προσπαθεί να σας πείσει, αναφέροντας αυθαίρετα συμπεράσματα που δεν σχετίζονται με αυτό για το οποίο θέλει να σας πείσει.
Παράδειγμα:
«Αυτή η παιδική τροφή είναι εμπλουτισμένη με βιταμίνες και μέταλλα. Είναι εξαιρετικά υγιεινή. Εάν συνεχίσετε ν’ αγοράζετε άλλα είδη παιδικών τροφών, τότε διακινδυνεύετε την υγεία του μωρού σας.»

7. Δημιουργούν την ψευδαίσθηση της έλλειψης.
    Αν για ένα προϊόν δεν υπάρχει διαθεσιμότητα, θα πρέπει να υπάρχει μεγάλη ζήτηση γι' αυτό, έτσι δεν είναι; Πολλές φορές η έλλειψη διαθέσιμων προϊόντων είναι τεχνητή και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα . Τα προϊόντα (και οι ευκαιρίες), μας φαίνονται πολύ πιο ελκυστικά, όταν νομίζουμε ότι υπάρχει περιορισμένη διαθεσιμότητα.
Παράδειγμα:
«Τελευταία ημέρα πωλήσεων! Περιορισμένη διαθεσιμότητα! Προλάβετε, πριν ξεπουλήσουμε!»

8. Παρουσιάζουν κάπως καλύτερη την πραγματικότητα.
    Πολλές φορές προσπαθούν να σας πείσουν για κάτι που δεν είναι ακριβώς όπως το θέλετε, παρουσιάζοντας τα δεδομένα καλύτερα από ότι πραγματικά είναι.
Παράδειγμα:
«Θα είναι όλα έτοιμα σε πέντε λεπτά.»
Έτσι ακούγεται πολύ καλύτερα από από ότι αν έλεγε την πραγματικότητα : «σε δεκαπέντε λεπτά».

9. Το τεκμήριο της ενοχής.
    Όταν προβάλει κάποιον ισχυρισμό που αυτομάτως εικάζει και την ενοχή σας.
Παράδειγμα:
«Είδα τους μώλωπες στην πλάτη του γιου σας. Δεν πιστεύετε ότι είναι κακό να χτυπάτε ένα παιδί;»

10. Ο εκφοβισμός και η λύση.
    Παίζοντας με τα συναισθήματα σας και προξενώντας το αίσθημα του φόβου. Έτσι είστε πιο έτοιμος να αποδεχτείτε την πρόταση που σας κάνει στην συνέχεια.
Παράδειγμα:
«Η απόδοση σου δεν είναι καλή τελευταία και ο διευθυντής είπε ότι αν δεν βελτιωθείς θα σε διώξει. Μην ανησυχείς όμως, δεν θα το κάνει άμεσα. Αλλά ως αντάλλαγμα θέλει να του αποδείξεις ότι είσαι ικανός. Θα σε πείραζε λοιπόν αν εργαζόσουν και το Σάββατο για να βελτιώσεις τα αποτελέσματα της δουλειάς σου ;….»

11. Ξεκινούν με μικρές απαιτήσεις, και ζητούν όλο και περισσότερα.
    Σας ζητάνε αρχικά κάτι μικρό, και όταν το πάρουν ζητάνε κάτι μεγαλύτερο. Στην συνέχεια κάτι ακόμα μεγαλύτερο…

Παράδειγμα:
Διάλογος μαμάς και γιου
- Μαμά, μπορώ να πάω έξω για μια ώρα για να δω τον Αντώνη;
- Φυσικά.
- Θα πάει στον κινηματογράφο. Μπορώ να πάω μαζί του;
- Ναι
- Έχω μόνο 10 ευρώ . Θα μπορούσες να μου δώσεις χρήματα να ψωνίσω κάτι από εκεί; 
- … Μήπως θα μπορούσε να μας “πετάξεις” μέχρι εκεί;
- … Θα μπορούσες να 'ρθεις να μας πάρεις μετά;

πηγή
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Χρυσοί Κανόνες της Χορήγησης Φαρμάκου στα Παιδιά

«Κάνει μια γκριμάτσα και το φτύνει», 
«Τρέχει μακριά μόλις με βλέπει με το φάρμακο» ή 
«Νομίζω ότι έκανα λάθος κατά την ανασύσταση του σιροπιού».
Είναι πολλά τα παράπονα των γονιών και ακόμα περισσότερα αυτά των μικρών ασθενών μας, όταν λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή!

Ακολουθούν μερικές συμβουλές, ώστε να γίνει ομαλά και σωστά η χορήγηση του φαρμάκου στα παιδιά.

Οι Χρυσοί Κανόνες της Χορήγησης Φαρμάκου στα Παιδιά.
How to Use Liquid Medicines for Children
  • Για την ορθή χορήγηση φαρμάκων σε ένα παιδί, οι γονείς πρέπει πρώτα να ενημερώνονται σωστά.
  • Στη συνέχεια πρέπει να μιλούν με το παιδί. Να το προειδοποιήσουν καθαρά και ήρεμα ότι δεν έχει άλλη επιλογή από το να πάρει το φάρμακο.
  • Επίσης, είναι καλύτερο να αποφύγουμε τα αρνητικά σχόλια
Για παράδειγμα σχετικά με τη γεύση του σιροπιού ή να παρουσιαστεί το φάρμακο ως τιμωρία!

Εάν, παρά τα σαφή και καθησυχαστικά επιχειρήματα, το παιδί αρνείται να το πάρει, ακολουθούν μερικές συμβουλές.

Είναι η γεύση το πρόβλημα;

Για ένα φάρμακο σε υγρή πόσιμη μορφή, η χορήγηση χρησιμοποιώντας μια σύριγγα ή μια πιπέτα, μειώνει την πίεση στις γευστικές θηλές της γλώσσας.

Το ίδιο συμβαίνει αν το χορηγήσουμε αφού καταναλώσει ένα κρύο χυμό ή νερό ή βουρτσίσει τα δόντια του. 
Αυτές οι κινήσεις μειώνουν την αντίληψη της γεύσης.

Επίσης, προτείνεται η ανάμιξη του φαρμάκου με ένα γλυκό σιρόπι, ένα χυμό φρούτων και η εναλλαγή της δόσης με ένα κουτάλι κομπόστα.

Φοβάται το παιδί τον θάλαμο εισπνοής;
    Σε αυτήν την περίπτωση, πριν εφαρμόσει ο γονιός τη μάσκα στο πρόσωπό του, μπορεί να την τοποθετήσει στο δικό του πρόσωπο. Μπορεί επίσης να αφήσει το παιδί να εξασκηθεί με το αγαπημένο του κουκλάκι.

    Στην πραγματικότητα, ανεξάρτητα από τον τρόπο χορήγησης, η συμμετοχή του παιδιού στη διαδικασία, μπορεί να δώσει μια αίσθηση ελέγχου της κατάστασης. Έτσι θα αμβλύνει τυχόν φόβο ή άρνηση που μπορεί να δημιουργήσουν τα εξαρτήματα, η γεύση και η αίσθηση που προκαλεί το φαρμακευτικό σκεύασμα.

    Επιλέγοντας το δοχείο, τοποθετώντας αυτοκόλλητα της αρεσκείας του παιδιού, κλείνοντας τη μύτη του και κρατώντας τον θάλαμο εισπνοής μαζί με το παιδί, μπορεί να το «ξεγελάσουμε» και να μειώσουμε την άμυνα του.
Έτσι, θα διευκολύνουμε τη χορήγηση των εισπνεόμενων φαρμάκων.

Συμβουλές για το βρέφος
Φυσώντας το απαλά στο πρόσωπο κατά τη χορήγηση της από του στόματος φαρμακευτικής αγωγής, προκαλεί το αντανακλαστικό της κατάποσης.
................
Τέλος, οι γονείς δεν πρέπει να ξεχνούν την επιβράβευση με ένα μεγάλο μπράβο ή ένα γλειφιτζούρι αφού λάβει το φάρμακο.
.........
περισσότερα στην πηγή
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki