Saturday, 3 March 2012

Η εμπιστοσύνη ανάμεσα στον γονέα και το παιδί
How to Earn and Keep Your Children's Trust

Ποιες είναι οι βασικές τεχνικές για το χτίσιμο της εμπιστοσύνης;
Το χτίσιμο της εμπιστοσύνης του παιδιού προς στον γονιό είναι μια διαδικασία η οποία ξεκινά από τη γέννηση κιόλας του βρέφους. 

How to Earn and Keep Your Children's Trust

Η μητέρα αρχίζει και λειτουργεί ως ένα υποκείμενο μιας άνευ όρων αγάπης, πηγής τροφής και συναισθηματικής ανακούφισης απέναντι στο μωρό της, το οποίο αρχίζει και σχηματοποιεί μέσα του το πρώτο βίωμα της ασφάλειας.
Η μητρική ασφάλεια είναι αυτή που διαμορφώνει στο μωρό έναν εσωτερικό «χάρτη» εμπιστοσύνης για τον εαυτό του και τον έξω κόσμο. Οι ματαιώσεις στην επάρκεια της συναισθηματικής ασφάλειας που βιώνει ένα βρέφος μπορεί εν δυνάμει να λειτουργήσουν ως εμπόδια στη δυνατότητά του να εμπιστεύεται τον έξω κόσμο όσο μεγαλώνει.
Φυσικά είναι και τα αρνητικά γεγονότα ζωής στο περιβάλλον του παιδιού που μπορούν να «κλέβουν» την εμπιστοσύνη του, όπως π.χ. η κακοποίησή του, αναξιόπιστα μέλη της οικογένειας που λένε ψέματα ή εκμεταλλεύονται τις αδυναμίες του, οι εφιαλτικές και αλλεπάλληλες τιμωρίες, η κυριαρχία της δυσπιστίας ως κανόνας και περιρρέουσα ατμόσφαιρα στο σπίτι.
Αντίθετα, ο σεβασμός στην προσωπικότητα του παιδιού και η εμπιστοσύνη κατ’ αρχήν του γονιού προς το παιδί και τον έξω κόσμο αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για να μπορεί το ίδιο να κατακτήσει την πολύτιμη αξία της εμπιστοσύνης που κάθε παιδί δικαιούται.
Ως γονείς πρέπει να σιωπούμε ή όχι, προκειμένου το παιδί μας να μας ανοίγεται και να μας εμπιστεύεται;
Πολλές είναι οι καταστάσεις που πυροδοτούν το μεγάλο δίλημμα «να το πω στο παιδί μου ή όχι;».
Οι περισσότεροι γονείς επιλέγουν τον δρόμο της αποφυγής, της απόκρυψης της αλήθειας από το παιδί. Ενεργοποιείται έτσι ο αμυντικός μηχανισμός της «άρνησης» απέναντι στο πρόβλημα, ο οποίος όχι μόνο μεταμορφώνεται σε μια ψευδή εικόνα απέναντι στο παιδί ότι «όλα βαίνουν καλώς» αλλά λειτουργεί επιβαρυντικά και στον γονιό, διαστρεβλώνοντας τελικά τη δική του αντίληψη για την πραγματικότητα.
Η προσδοκία ότι η απόκρυψη της αλήθειας από το παιδί έχει μαγικές ιδιότητες είναι απατηλή. Δρα ανακουφιστικά στο εδώ και τώρα με τη συλλογιστική ότι «η σιωπή είναι σοφότερη από τις λέξεις», μακροπρόθεσμα όμως επιβαρύνει τον ψυχισμό του παιδιού αφού αυτό βιώνει την πραγματικότητα, ενώ γίνεται δέκτης διπλών και συχνά αντιφατικών μηνυμάτων που το αποδιοργανώνουν και το καθιστούν δύσπιστο.
Το κάθε παιδί κατανοεί και ενεργεί. Οι γονείς πρέπει να ενισχύουν αυτήν την παιδική δύναμη και όχι να την ευνουχίζουν. H συγκάλυψη όχι μόνο δεν ωφελεί την ψυχική υγεία του παιδιού, αλλά χτίζει μια ενήλικη προσωπικότητα φοβική, δύσπιστη, αμυντική και φυγόπονη.
Οσο το δυνατόν περισσότερο να είμαστε ειλικρινείς και αληθινοί με τον εαυτό μας, να είμαστε συνεπείς στη στάση και τον λόγο μας, χωρίς να δίνουμε διπλά και αντιφατικά μηνύματα στα παιδιά μας.
Mυρσίνη Κωστοπούλου

Η «Ντενεκεδούπολη» της Ευγενίας Φακίνου ξαναζωντανεύει στο Θέατρο Badminton

Η Μηλίτσα και ο Βουτυρένιος
επιστρέφουν

Την γνωστή και αγαπημένη «Ντενεκεδούπολη» της Ευγενίας Φακίνου, σε μουσική Γιάννη Μαρκόπουλου και σκηνοθεσία Φωτεινής Μπαξεβάνη παρουσιάζει η Παιδική Σκηνή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος στο Θέατρο Badminton, από σήμερα, Σάββατο ώς τις 18 Μαρτίου.

Η Ντενεκεδούπολη είναι μια πολιτεία αλλιώτικη απ' τις άλλες. Δεν είναι φτιαγμένη από τούβλα, πέτρες, τσιμέντο ή γυαλί. Είναι ολόκληρη φτιαγμένη από ντενεκέδες. Και μένουν σ' αυτή, τι... άλλο; Ντενεκεδάκια. Άδεια, σκουριασμένα, παλιά ντενεκεδάκια. Βρέθηκαν όλα πεταμένα σ' ένα σκουπιδότοπο κι αποφάσισαν να φτιάξουν τη δική τους πολιτεία, για να μένουν μόνα τους και να έχουν την ησυχία τους.
Τα ντενεκεδάκια που μένουν εδώ
 έχουν περίεργα ονόματα: Σαρδέλας, Μηλίτσα, Βουτυρένιος, Σοφός, Οκέυ-μπαμ  μπαμ. Ο Σαρδέλας είχε πριν τον πετάξουν σαρδέλες, η Μηλίτσα είχε κομπόστα μήλο, ο Βουτυρένιος βούτυρο, ο Οκέυ - μπαμ - μπαμ είχε κόκα - κόλα κι ο Σοφός είχε μέσα του καφέ.
Ζούσαν όλα πολύ ευτυχισμένα στην Ντενεκεδούπολη, ώσπου μια μέρα...
Τα γνωστά ντενεκεδάκια ζωντανεύουν στην παράσταση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, σ’ έναν πρωτότυπο συνδυασμό αντικειμενοθεάτρου-μαύρου θεάτρου και κινουμένου σχεδίου. Μία παράσταση ατμοσφαιρική, χαρούμενη, με τη χρήση άχρηστων υλικών αλλά και σημερινής τεχνολογίας και θεατρικών εφέ.

Έναρξη παραστάσεων: Σάββατο 3 Μαρτίου. Παραστάσεις: Τρίτη-Παρασκευή: 10.00 π.μ. (για σχολεία),

Σάββατο 3:00 μ.μ., Κυριακή 11:30 π.μ. και 3:00 μ.μ. (για το κοινό). 

Τιμές Εισιτηρίων:
Γενική είσοδος Σάββατο-Κυριακή 15 ευρώ (ενήλικες), 10 ευρώ μαθητικό-σπουδαστικό.

Τα Νέα

«Στοπ» στα πολύ αδύνατα μοντέλα
Οι μαμάδες φταίνε για την εφηβική ανορεξία


Έρευνα του LSE προτρέπει τις κυβερνήσεις να δράσουν κατά της νευρικής ανορεξίας
Το μητρικό άγχος της ζυγαριάς και τα λιπόσαρκα
«celebrities» των περιοδικών μόδας
τρομάζουν τα νεαρά κορίτσια
Λονδίνο 
Η απαγόρευση των λιπόσαρκων μοντέλων από τις διαφημίσεις μόδας και τις πασαρέλες μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά στην «επιδημία» της νευρικής ανορεξίας, υποστηρίζει έρευνα του βρετανικού πανεπιστημίου LSE.
Οι διάσημοι οίκοι μόδας και τα περιοδικά ακόμη χρησιμοποιούν πολύ αδύνατα μοντέλα στην παρουσίαση των προϊόντων τους με αποτέλεσμα πολλές, νέες κυρίως, γυναίκες να προβαίνουν σε επικίνδυνες για την υγεία τους δίαιτες. Πρόκειται για την πρώτη οικονομική ανάλυση της ανορεξίας: οι επιστήμονες του LSE μελέτησαν περίπου 3.000 γυναίκες από τη Βρετανία και την υπόλοιπη Ευρώπη και διαπίστωσαν ότι... 

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki