Monday 11 January 2021

Κάπως έτσι, καταστρέφουμε τα παιδιά μας.

Κάπως έτσι, φτιάχνουμε ανθρώπους ανίκανους να αγαπήσουν και να αγαπηθούν:

Να ζήσεις πρώτα τη ζωή σου
Να αποκτήσεις εμπειρίες. Να μην βιαστείς να εγκλωβιστείς μέσα σε μία σχέση. Να ζήσεις τη ζωή σου. Να αλλάξεις συντρόφους, να γνωρίσεις ανθρώπους διαφορετικούς. Άνθρωπος που δεν την έχει ζήσει τη ζωή, βγάζει στερητικά. Εσύ λοιπόν, να μην βιαστείς.
Κοίτα να περάσεις καλά τώρα, και κάποια στιγμή, θα βρεις έναν άνθρωπο να νοικοκυρευτείς, να ζήσετε μαζί το υπόλοιπο σας.
Μην βάζεις στο κεφάλι σου υποχρεώσεις από τώρα. Κοίτα πρώτα να χορτάσεις από τα όσα έζησες, να γεμίσεις, για να μπορέσεις μετά να είσαι εντάξει. Για να μην ψάχνεσαι. Για να μπορέσεις να στεριώσεις.

Αυτά λέμε στα παιδιά μας…
Και κάπως έτσι, φτιάχνουμε ανθρώπους μαλθακούς, ανίκανους να αγαπήσουν και να αγαπηθούν. 
Δαιμονοποιούμε στα μάτια τους τις σχέσεις λες και πρόκειται για κάποιου είδους καταδίκη. 
Τα μαθαίνουμε πως να προσεγγίζουνε τον άλλον άνθρωπο καθαρά ηδονιστικά, κερδοσκοπικά. 
Προστατεύουμε και τρέφουμε το εγώ τους, ωθώντας τα σε μια νοοτροπία, "ό,τι αρπάξεις", χωρίς υποχρεώσεις, χωρίς συνέπειες, χωρίς προσπάθεια. 
Και ζούμε με την ψευδαίσθηση ότι αυτά τα παιδιά, κάποια στιγμή, αφού κάνουν το κύκλο τους, θα στεριώσουν σε μια σχέση.

Πώς; Πως θα συμβεί αυτό; 
Πώς αφού τα έχουμε ευνουχίσει; 
Πώς αφού ποτές δεν πάλεψαν, να μάθουν να αγαπούν, να μάθουν με τον άλλον άνθρωπο να μοιράζονται, να συνυπάρχουν;

Τα καταστρέφουμε τα παιδιά μας.
Και όχι σε σχέση δε θα μπορέσουν να σταθούν ποτέ, αλλά ούτε και στην ζωή την ίδια.

Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος, 
Ψυχολόγος M.Sc.
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Θα είναι για πάντα τα παιδιά σου, κάποια στιγμή όμως θα πάψουν να είναι παιδιά και εσύ...

... δεν θα είσαι για πάντα εκεί…
Θα είναι για πάντα τα παιδιά σου, κάποια στιγμή όμως θα πάψουν να είναι παιδιά. 
Κάποια στιγμή θα γίνουν άντρες και γυναίκες και θα κάνουν τα δικά τους παιδιά. 
Κάποια στιγμή θα χρειαστεί να σταθούν στα πόδια τους και να τα βγάλουν πέρα, μόνα τους…

Εκτός λοιπόν από όλα τα άλλα, την αγάπη, την φροντίδα, τις περιποιήσεις... 
φρόντισε να τους μάθεις και να αγωνίζονται. 
Φρόντισε να τους μάθεις να παλεύουν. 
Φρόντισε να τους μάθεις να πολεμούν. 
Φρόντισε να τους μάθεις να αντέχουν.

Γιατί θα έρθουν δύσκολοι καιροί. Θα έρθουν χειμώνες. Θα έρθουν κακουχίες. Θα έρθουν καταστάσεις ζόρικες, και θα πρέπει να τα βγάλουν πέρα.
Δε θα είσαι για πάντα εκεί εσύ, για να τους κρατάς το χέρι…
Για αυτό φρόντισε όσο είναι νωρίς. 
Φρόντισε να γίνουν άνθρωποι ελεύθεροι. 
Φρόντισε, να μάθουν να πατάνε, μόνα τους, στα δικά τους πόδια.

Θα είναι για πάντα τα παιδιά σου, κάποια στιγμή όμως θα πάψουν να είναι παιδιά.

Να το θυμάσαι…

e-psyxologos
Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος, Ψυχολόγος M.Sc.

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Δυσλεξία και ομιλία στο παιδί: Δείτε τα συμπτώματα για κάθε στάδιο ηλικίας

Τα σημάδια της δυσλεξίας διαφέρουν ανάλογα με την ηλικία. Εάν το παιδί σας έχει ένα ή δύο από τα παρακάτω συμπτώματα, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι έχει δυσλεξία.

Αλλά εάν έχει πολλά από τα παρακάτω συμπτώματα ανά ηλικία, τότε το παιδί σας να πρέπει να δει έναν ειδικό γιατρό για πιθανή δυσλεξία.


Δυσλεξία: Συμπτώματα στην προσχολική ηλικία 
  • Μιλάει αργότερα από ό,τι τα περισσότερα παιδιά.
  • Έχει μεγαλύτερη δυσκολία από ό,τι τα άλλα παιδιά να προφέρει λέξεις. Για παράδειγμα, το παιδί μπορεί να διαβάσει αλλάζει το πρώτο γράμμα από κάποιες λέξεις, καθώς τις προφέρει δυνατά.
  • Καθυστερεί να εμπλουτίσει με νέες λέξεις το λεξιλόγιό του και δυσκολεύεται να θυμηθεί τη σωστή λέξη.
  • Έχει πρόβλημα στην εκμάθηση της αλφαβήτου, των αριθμών, των ημερών της εβδομάδας, των χρωμάτων, των σχημάτων, στο πώς να συλλαβίσει και στο πώς να γράψει το όνομά του.
  • Έχει δυσκολία να απαγγέλλει απλά ποιηματάκια ή λέξεις με ομοιοκαταληξία.
Καθυστερεί να αναπτύξει επιδέξιες κινητικές ικανότητες. Για παράδειγμα, το παιδί σας μπορεί να καθυστερήσει να μάθει το πώς να κρατήσει ένα μολύβι σε θέση γραφής, το πώς να χρησιμοποιήσει τα κουμπιά και το φερμουάρ, ή το πώς να βουρτσίσει τα δόντια του
.

Δυσλεξία: Συμπτώματα από το νηπιαγωγείο μέχρι τα 9-10 χρόνια 
  • Έχει δυσκολία στην ανάγνωση μεμονωμένων λέξεων που δεν περιβάλλονται από άλλες λέξεις.
  • Δυσκολεύεται να μάθει τη σχέση μεταξύ γραμμάτων και ήχων.
  • Συγχέει μικρές λέξεις όπως “σε” και “με”.
  • Κάνει συχνά συγκεκριμένα λάθη στην ανάγνωση και αντίστοιχα ορθογραφικά λάθη, όπου συνήθως αλλάζει τη θέση γραμμάτων σε μια λέξη, ή εναλλάσσει το πρώτο με το τελευταίο γράμμα σε μικρές λέξεις.
  • Δυσλεξία: Συμπτώματα από την ηλικία των 10 έως την ηλικία των 14 ετών
  • Κάνει ανάγνωση σε πιο αργό ρυθμό από ό,τι αναμενόταν.
  • Αλλάζει τη σειρά των γραμμάτων σε κάποιες λέξεις.
  • Καθυστερεί να αναγνωρίσει και να μάθει προθέματα, επιθήματα, λέξεις ρίζες και άλλες παραμέτρους ανάγνωσης και ορθογραφίας.
  • Έχει δυσκολία στην ορθογραφία και μπορεί να γράψει την ίδια λέξη με διαφορετικούς τρόπους στην ίδια σελίδα.
  • Αποφεύγει την ανάγνωση φωναχτά.
  • Έχει δυσκολία με ασκήσεις/προβλήματα λέξεων στα μαθηματικά.
  • Γράφει με δυσκολία ή έχει δυσανάγνωστη γραφή. Ή ο τρόπος που πιάνει το μολύβι/στυλό είναι περίεργος (με ολόκληρη την παλάμη) ή πολύ σφιχτός.
  • Αποφεύγει να γράφει γενικώς.
Δυσλεξία: Συμπτώματα από το γυμνάσιο και μετά

  • Πολύ αργή ανάγνωση με πολλές ανακρίβειες.
  • Εξακολουθεί να συλλαβίζει λανθασμένα, ή να γράφει την ίδια λέξη με διαφορετικούς τρόπους σε ένα ενιαίο κομμάτι κειμένου.
  • Αποφεύγει τα τεστ που απαιτούν ανάγνωση και γραφή και χρονοτριβεί σε τέτοιου είδους σχολικά προβλήματα/ασκήσεις.
  • Έχετε πρόβλημα να κάνει περιλήψεις ενός κειμένου.
  • Έχει μειωμένη ικανότητα μνήμης και χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσει μια εργασία για το μάθημα από ό,τι αναμενόταν.
  • Έχει φτωχό λεξιλόγιο και δεν μπορεί να αποθηκεύσει πολλές πληροφορίες από την ανάγνωση ενός κειμένου.

thermisnews.gr

Δυσλεξία: Δεν είναι αρρώστια. Το δυσλεκτικό παιδί έχει ένα άλλο τρόπο εκμάθησης 

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki