Monday, 18 July 2022

«Ο Θάνατος της Ομιλίας»

Μια υπέροχη ταινία μικρού μήκους για την επικοινωνία

Η ανθρώπινη επικοινωνία (σπηλαιογραφίες, γλώσσα) αναπτύχθηκε πριν από εκατομμύρια χρόνια εφόσον οι άνθρωποι ένιωθαν από νωρίς αυτήν την ανάγκη. Σήμερα η επικοινωνία παίζει μεγάλο ρόλο στη ζωή μας αφού ολόκληρη η καθημερινότητά μας εξαρτάται από αυτήν. 
Όμως, με την πρόοδο της τεχνολογίας έχουν αλλάξει πολλά.

Μια καταπληκτική μικρού μήκους κινουμένων σχεδίων για την ποιότητα της επικοινωνίας σήμερα. 

Ο τίτλος της φυσικά «ο θάνατος της ομιλίας» και τα λέει όλα. 
Οι διαπροσωπικές σχέσεις έχουν αντικατασταθεί με εικονίδια και διάφορες συνομιλίες στο facebook, viber, iMessage, whatsapp κτλ.

Όλοι σκυμμένοι πάνω από μια οθόνη, πληκτρολογώντας ασταμάτητα σαν υπνωτισμένοι. 
Υπερβολή ή όχι… έτσι όπως πάμε, ο θάνατος της ομιλίας δεν είναι μακριά.
πηγή
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

    Σε μόλις 85 δευτερόλεπτα, η animation ταινία σφάζει με το γάντι την σημερινή ποιότητα της επικοινωνίας των ανθρώπων και δη ενός ζευγαριού. Ο τίτλος της προφανής -«Ο θάνατος της ομιλίας»- και σε αυτήν βλέπουμε τον σκυφτό άνθρωπο πάνω σε μια οθόνη 5 ιντσών να «επικοινωνεί» υπνωτισμένα με όλους τους άλλους… εκτός από αυτούς που έχει δίπλα του. 
Ένα… Black Mirror 1,5 λεπτού.

Σενάριο, σκηνοθεσία, ιδέα: Menzkie – Black Wasabi Studio

«Καλά, είναι 4 και δεν γράφει το όνομα του;»

Η διαφορά μεταξύ δύο παιδικών χεριών 5 και 7 ετών 
“Θα γράψουμε όταν είμαστε έτοιμα!”

«Καλά είναι 4 και δεν ξέρει να γράφει το όνομα του;»
«Θα πρέπει να του μάθετε να γράφει λεξούλες, πριν το φέρετε στο προνήπιο.»
«Πόσες λέξεις ξέρει να γράφει;»

Πόσες φορές τα έχεις ακούσει αυτά; 
Πόσες φορές έγινε θέμα σε παιδικούς σταθμούς ή νηπιαγωγεία για το ότι ένα παιδί δεν γνωρίζει γραφή; 
Είμαι σίγουρη ότι τα έχεις συναντήσει και εσύ όπως και εγώ.

Γιατί, όμως, δεν πρέπει να πηδάμε στάδια και να υποχρεώνουμε ένα παιδί να μάθει γραφή πριν έρθει η ώρα να το κάνει;
Τα παιδιά σε προσχολική ηλικία προτιμούν πλαστελίνες, δαχτυλομπογιές, τουβλάκια και παρόμοιες δραστηριότητες. Αυτό συμβαίνει για μεγάλο χρονικό διάστημα προτού γίνουν φυσικά ικανά ή δείξουν ενδιαφέρον για την πρακτική της γραφής.
Αυτοί οι τρόποι να μαθαίνουν, είναι βασισμένοι στο παιχνίδι, Έτσι ενισχύουν τις λεπτές κινητικές δεξιότητες, το συντονισμό χεριών-ματιών, αλλά και της σωστής στάσης του σώματος και ενδυνάμωσης του κορμού τους.
Όλα αυτά είναι η φυσική προεργασία και η δημιουργία των πραγματικών θεμελίων για να μπορεί το παιδί να γράψει.
Το πώς ένα παιδί κρατά ένα μολύβι είναι μια διαδικασία μάθησης από μόνη της. 
Τα παιδιά από τα 4 μέχρι τα 6 χρόνια τους περνούν από τα στάδια εκμάθησης κερδίζοντας συνολική επιδεξιότητα με το δικό τους ρυθμό.
Αριστερά, βλέπουμε το χέρι ενός παιδιού προσχολικής ηλικίας .
Δεξιά, το χέρι ενός παιδιού 7 ετών.
Κοιτάξτε τις διαφορές.

Θέλετε να μάθετε γιατί ένα παιδί προσχολικής ηλικίας δεν μπορεί να γράψει ακόμα;
Αυτός είναι ο λόγος! 
Τα χέρια τους εξακολουθούν να αναπτύσσονται και δεν είναι πλήρως διαμορφωμένα.
Τι πρέπει λοιπόν να κάνουν; ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ!
Πλαστελίνες, κόψιμο, κόλλες, παιχνίδι έξω στη φύση, σκάψιμο. Αισθητηριακά παιχνίδια, επιστημονικά πειράματα, χάντρες, παζλ, μπάλες κ.λπ.
Όλα αυτά τα πράγματα βοηθούν τα χέρια τους να αναπτυχθούν. Όταν είναι φυσικά έτοιμα να γράψουν, θα το κάνουν!

Δεν χρειάζεται βιασύνη και να τα αναγκάζουμε να γράφουν. Θα μας δείξουν εκείνα, όταν είναι έτοιμα!

πηγή

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki