Εκφοβισμός στο σχολείο: Αντιμετωπίστε τον!
Την Κυριακή 30 Μαΐου
Ίσως σας έχει απασχολήσει το θέμα προσωπικά είτε έχετε ακούσει ανήσυχους γονείς να το συζητούν, ζητώντας απεγνωσμένα κάποια «δεύτερη» γνώμη.
Ο εκφοβισμός στα σχολεία είναι ένα θέμα που -δυστυχώς- πλέον κάνει συχνά την εμφάνισή του στα σχολεία μεταξύ των μαθητών.
Και επειδή καλό είναι να γνωρίζετε πώς θα αντιμετωπίσετε τέτοια φαινόμενα, μη χάσετε τη σηζήτηση της Κυριακής στον Ελληνικό Κόσμο.
Με καταξιωμένους ομιλητές από διαφορετικούς τομείς, o «Ελληνικός Κόσμος» (www.hellenic-cosmos.gr) φιλοξενεί τις Κυριακές διαλέξεις που απευθύνονται τόσο στο ευρύ κοινό όσο και στους γονείς των παιδιών που συμμετέχουν στα Κυριακάτικα Εκπαιδευτικά Προγράμματά του.
Την Κυριακή 30 Μαΐου η κα Βασιλική Κονδύλη, παιδοψυχίατρος-σύμβουλος στην τηλεφωνική γραμμή της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας Παιδιού και Εφήβου, θα αναλύσει το θέμα «Εκφοβισμός στο σχολείο».
Κυριακάτικες Διαλέξεις Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»
Ώρα έναρξης 12:30
Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», Πειραιώς 254 Ταύρος
Τηλ. 212 254 0600
Είσοδος ελεύθερη
Students who engage in bullying behaviors seem to have a need to feel powerful and in control.
They appear to derive satisfaction from inflicting injury and suffering on others, seem to have little empathy for their victims, and often defend their actions by saying that their victims provoked them in some way.
Studies indicate that bullies often come from homes where physical punishment is used, where the children are taught to strike back physically as a way to handle problems, and where parental involvement and warmth are frequently lacking. Students who regularly display bullying behaviors are generally defiant or oppositional toward adults, antisocial, and apt to break school rules. In contrast to prevailing myths, bullies appear to have little anxiety and to possess strong self-esteem. There is little evidence to support the contention that they victimize others because they feel bad about themselves (Batsche & Knoff, 1994; Olweus, 1993).
Students who are victims of bullying are typically anxious, insecure, cautious, and suffer from low self-esteem, rarely defending themselves or retaliating when confronted by students who bully them.
They may lack social skills and friends, and they are often socially isolated. Victims tend to be close to their parents and may have parents who can be described as overprotective. The major defining physical characteristic of victims is that they tend to be physically weaker than their peers--other physical characteristics such as weight, dress, or wearing eyeglasses do not appear to be significant factors that can be correlated with victimization (Batsche & Knoff, 1994; Olweus, 1993).