Wednesday, 11 January 2012

Το μωράκι σας 3 μηνών - Baby 3 months old

Πως μεγαλώνει το μωράκι σας: 
Είναι το μωράκι σας τώρα πια αρκετά δυνατό να κρατήσει το κεφάλι του όρθιο για να δει τι συμβαίνει; Η καλύτερη ευλυγισία των συνδέσμων επιτρέπει σε ένα μωράκι 3 μηνών να κυματίσει τα χέρια του και να κλωτσήσει πιο δυνατά και να ανοίξει τα δάχτυλα του για να κλείσει μαζί τα χέρια του. 
Ένα μωρό 3 μηνών θα πρέπει να μπορεί να ανασηκώνει το κεφάλι του 45° όταν βρίσκεται μπρούμυτα. 

Baby 3 months old
Επίσης τα περισσότερα μωρά γελάνε με ήχο, ανασηκώνουν το κεφάλι τους μέχρι και 90° όταν βρίσκονται μπρούμυτα, κάνουν θορύβους ευχαρίστησης, χαμογελούν, μπορούν να φέρουν τα χέρια τους στη μέση γραμμή, μπορούν να παρακολουθήσουν ένα αντικείμενο σε απόσταση 15εκ και σε πορεία 180°. 
Επίσης βάζουν τα χέρια στο στόμα και εμφανίζουν αυξημένη σιελόρρια χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρόκειται να βγάλουν δόντια. 
Τέλος κάποια μωρά κρατούν σταθερό το κεφάλι τους στην όρθια θέση, μπρούμυτα μπορούν να στηρίζονται στους αγκώνες τους όπως επίσης μπορούν κάποιες φορές έστω και στιγμιαία να κρατήσουν κάποιο αντικείμενο με τα χεράκια τους.
Μπορεί να μην χρειάζεται πλέον να το ταΐζετε το βράδυ, δίνοντας σας την ευκαιρία να ανακαλύψετε ξανά τον ύπνο. Δεν θα συμβαίνει πάντοτε όμως, γιατί μερικά μωράκια συνεχίζουν να έχουν άστατο ύπνο. Εάν είναι τελείως ακαθόριστος ο ύπνος του, μπορείτε να απευθυνθείτε σε ειδική κλινική ύπνου ή κλάματος-- ρωτήστε τον γιατρό σας εάν έχετε φτάσει τα όρια σας.

Πιθανότατα το μικρούλη σας, μοιράζει απλόχερα χαμόγελα σε όσους συναντάει αυτό τον μήνα, αλλά γίνεται και επιλεκτικό ανάλογα με την παρέα που έχει. Σε μεγάλες παρέες ή με ανθρώπους που δεν γνωρίζει, μπορεί να χρειάζεται χρόνο να προσαρμοστεί.
Ο κροταφικός λοβός στον εγκέφαλο του μωρού σας, που χειρίζεται την ακοή, την ομιλία, την όσφρηση, έχει παρά πολύ δουλειά αυτή την περίοδο. Να κάνετε όσα περισσότερα μπορείτε με το να μιλάτε στο μωρό σας, να παίζεται μουσική, και να διαβάζετε δυνατά.

Ο κροταφικός λοβός
Ο κροταφικός λοβός (έχει πάρει αυτή την ονομασία επειδή είναι τοποθετημένος κοντά στους κροτάφους) ελέγχει την ακοή, μερικές πλευρές της γεύσης και της όσφρησης, και μερικά τμήματα της μνήμης και των συναισθημάτων, ιδιαίτερα τον φόβο.
Η ακοή είναι η πρώτη αίσθηση που αναπτύσσεται τελείως στα μωρά. Μέσα σε ορισμένα λεπτά από την γέννηση του ένα νεογέννητο, θα τρομάζει και θα κλαίει όταν θα ακούει δυνατές φωνές. Αυτό συμβαίνει επειδή μεγάλο μέρος της ψυχολογικής ανάπτυξης έχει πραγματοποιηθεί πριν από την γέννηση. Έρευνα δείχνει ότι το αυτί είναι το μοναδικό όργανο αίσθησης που έχει αναπτυχθεί πλήρως πριν ακόμη από την γέννηση. Στην πραγματικότητα, φτάνει το κανονικό του μέγεθος στο μισό της εγκυμοσύνης.

Η όσφρηση επίσης αναπτύσσεται νωρίς στη βρεφική του ζωή. Έρευνες σε δυο ημέρων μωρά έδειξαν ότι αντιδρούν έντονα σε δυνατές μυρωδιές όπως σκόρδο και κρεμμύδι, και λιγότερο έντονα σε πιο απαλές και ευχάριστες μυρωδιές όπως γλυκόριζα. Άλλες έρευνες έδειξαν ότι τα μωρά την Πέμπτη ημέρα θα γυρίσουν προς το πακέτο με το συσκευασμένο γάλα και την δέκατη ημέρα δείχνουν προτίμηση στο μητρικό γάλα.

Πως αλλάζει η ζωή σας:  
Εάν πρόκειται να επιστρέψετε σύντομα στην δουλειά σας, τότε πιθανότατα έχετε μπερδεμένα συναισθήματα. Ενοχές, ενθουσιασμός που θα επιστρέψετε πίσω στην δουλειά σας , κούραση, φόβο, και αγωνία είναι μόνο μερικά από τα συναισθήματα που μπορεί να σας κατακλύζουν. Για περισσότερη βοήθεια μπορείτε να μιλήσετε σε άλλες εργαζόμενες μητέρες για να ισορροπήσετε το νοικοκυριό με την οικογένεια.
Οι μπαμπάδες μπορεί να αισθάνονται πιο δεμένοι με το μωρό τους τώρα που είναι πιο μεγάλο και ενεργητικό. Για να βοηθήσει να ενισχύσει την σχέση τους, μπορεί να κάνει το μπάνιο ή να του διαβάζει συχνά.
πηγή

Κλαίνε περισσότερο τα μωρά που θηλάζουν

Οι νέες μητέρες πρέπει να ξέρουν πως είναι φυσιολογικό να κλαίει περισσότερο το μωρό όταν θηλάζει απ’ ό,τι όταν τρέφεται με τεχνητό γάλα, αναφέρουν βρετανοί επιστήμονες οι οποίοι πραγματοποίησαν νέα μελέτη. 

Breastfed babies 'are more cranky
and cry more'

 Οι επιστήμονες, από το Ιατρικό Ερευνητικό Συμβούλιο (MRC) της Βρετανίας, λένε πως η ευερεθιστότητά του είναι φυσιολογική – και ότι μπορεί να μοιάζουν πιο ικανοποιημένα και ήρεμα τα μωρά που τρέφονται με τεχνητό γάλα, αλλά δεν αποκομίζουν τα οφέλη που τους προσφέρει το γάλα της μητέρας τους.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας και άλλοι διεθνείς υγειονομικοί οργανισμοί συνιστούν στις νέες μητέρες να θηλάζουν αποκλειστικά τα μωρά τους, για τους πρώτους 6 μήνες της ζωής τους τουλάχιστον.
Οι ειδικοί του MRC ελπίζουν ότι εάν οι νέες μητέρες έχουν πιο ρεαλιστικές προσδοκίες για τη συμπεριφορά του μωρού τους, περισσότερες από αυτές θα κατορθώσουν να συνεχίσουν τον θηλασμό.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, οι περισσότερες γυναίκες προσπαθούν να θηλάσουν τα μωρά τους, αλλά έπειτα από λίγους μήνες μόνο η μία στις τρεις συνεχίζει.
Η συνηθέστερη αιτία για τη διακοπή του θηλασμού είναι «το μωρό δεν χορταίνει και κλαίει συνεχώς», σύμφωνα με την μελέτη που πραγματοποίησαν οι ειδικοί του MRC, οι οποίοι λένε πως η αιτιολογία αυτή αντανακλά την τάση των μητέρων να θεωρούν ως κάτι αρνητικό το κλάμα του μωρού.
Ωστόσο, το κλάμα αποτελεί τον φυσικό τρόπο που διαθέτει το μωρό για να επικοινωνήσει με τους γύρω του και να εκφράσει τις ανάγκες του, λένε οι επιστήμονες.
Επιπλέον, το γεγονός ότι τα μωρά που τρέφονται με μπιμπερό είναι πιο ήσυχα, μπορεί κάλλιστα να οφείλεται στο ότι έχουν παραφάει – και αυτό δεν είναι διόλου καλό για τις μελλοντικές συνήθειές τους.
«Τα βρέφη που τρέφονται με το μπιμπερό δείχνουν πιο ικανοποιημένα, αλλά η έρευνά μας υποδηλώνει ότι συχνά υπερταϊζονται και παίρνουν πολύ γρήγορα βάρος», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Κεν Ονγκ.
«Τα ευρήματα αυτά είναι ουσιαστικά παρόμοια με εκείνα στα άλλα στάδια της ζωής: είναι καλά γνωστό πως πολλοί άνθρωποι βρίσκουν παρηγοριά και χαλάρωση στο φαγητό, με συνέπεια να αντιμετωπίζουν πρόβλημα βάρους».
Στη νέα μελέτη, ο δρ Ονγκ και οι συνεργάτες του ζήτησαν από περισσότερες από 300 μητέρες να απαντήσουν σε ερωτήματα για τη συμπεριφορά και το τάισμα του μωρού τους.
Οι 137 από αυτές τα θήλαζαν αποκλειστικά, οι 88 τα τάιζαν αποκλειστικά με τεχνητό γάλα και οι 91 τα θήλαζαν και συμπλήρωναν με τεχνητό γάλα.
Τα μωρά που θήλαζαν αποκλειστικά έκλαιγαν περισσότερο και χαρακτηρίστηκαν από τις μητέρες τους ως «πιο ανήσυχα και δύσκολα».

Επιμέλεια: Ρούλα ΤσουλέαΠηγή : Web Only

Όταν τραγουδούσαμε ποιητές...


Κράτησα τη ζωή μου
ταξιδεύοντας ανάμεσα σε κίτρινα δέντρα,
κάτω απ'το πλάγιασμα της βροχής
σε σιωπηλές πλαγιές φορτωμένες
με τα φύλλα της οξιάς
καμιά φωτιά
στην κορυφή τους βραδιάζει.

Τράπεζα Χρόνου και Αλληλεγγύης στο Μοσχάτο

Η ανταλλαγή υπηρεσιών χωρίς τη μεσολάβηση χρήματος είναι ο σκοπός της Τράπεζας Χρόνου και Αλληλεγγύης στο Μοσχάτο, που ιδρύθηκε από την Κίνηση Πολιτών «Μεσοποταμία». Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι ιδρυτές της, η Τράπεζα 

στοχεύει στην προώθηση της κοινωνικής
αλληλεγγύης μέσω της αμοιβαίας ανταλλαγής
υπηρεσιών και την ενίσχυση των
ασθενέστερων οικονομικά κοινωνικών ομάδων.

Τι είναι η Τράπεζα Χρόνου και Αλληλεγγύης Μοσχάτου
Είναι μια μορφή συναλλαγής κι ένα ανεξάρτητο σύστημα ανταλλαγής υπηρεσιών χωρίς τόκο και κέρδος, που βοηθά τις τοπικές κοινωνίες να αναπνεύσουν, να ζήσουν και να αναπτυχθούν μέσα σε δύσκολες οικονομικά εποχές. Είναι με λίγα λόγια ένας τρόπος να ζεις και να εργάζεσαι χωρίς χρήματα.

Η Τράπεζα Χρόνου και Αλληλεγγύης Μοσχάτου στηρίζεται στην αυτοοργάνωση των ανθρώπων του Μοσχάτου
, οι οποίοι αφού καταγράψουν τις ανάγκες και τις ειδικότητες του καθενός που συμμετέχει, ανταλλάσσουν μεταξύ τους υπηρεσίες ανεξαρτητοποιημένοι από το χρήμα και τις τιμές της προσφοράς και της ζήτησης της αγοράς, φτιάχνοντας έτσι ένα τοπικό δίκτυο. Σε αυτό ο καθένας δηλώνει τι μπορεί να προσφέρει και τι έχει ανάγκη. Η ανταλλαγή αφορά υπηρεσίες ή γνώσεις.

Για παράδειγμα, από την Τράπεζα προσφέρονται ήδη οι υπηρεσίες : 
Μαθήματα Ελληνικών και Αγγλικών για παιδιά, 
Φιλολογικά μαθήματα, 
Βοήθεια για ηλικιωμένους, 
Βοήθεια σε ξυλοκατασκευές, 
Μερεμέτια, 
Εκπαίδευση και βοήθεια σε υπολογιστές, 
Εκπαίδευση σε μοντελισμό, 
Παρασκευή κέϊκ και πολλά άλλα.

Πρόκειται για ένα δίκτυο ανταλλαγής υπηρεσιών, γνώσεων και δεξιοτήτων, που στηρίζεται στην δική του μονάδα συναλλαγής: το χρόνο. Ελάχιστη μονάδα χρόνου ορίζεται η μια ώρα και οι ανταλλασσόμενες  υπηρεσίες εξισώνονται ( δηλ. κάθε υπηρεσία είναι σημαντική εφόσον καλύπτει κάποια ανάγκη).

Τα παρακάτω παραδείγματα δείχνουν πως λειτουργεί η Τράπεζα Χρόνου και Αλληλεγγύης Μοσχάτου:
  • Μια ώρα διδασκαλίας αρχαίων ελληνικών εξισώνεται και ανταλλάσσεται με μια ώρα baby sitting
  • Μια ώρα καθαριότητας του σπιτιού εξισώνεται και ανταλλάσσεται με μια ώρα διδασκαλίας ξένης γλώσσας.
Πρέπει να αναφερθεί ότι όσοι χρησιμοποιούν το σύστημα της Τράπεζας Χρόνου και Αλληλεγγύης Μοσχάτου δεν αφήνουν το κρατικό νόμισμα και τις δουλειές τους, αλλά έχουν ένα παράλληλο δρόμο, που βοηθάει το εισόδημα τους και στην πράξη είναι σαν να γίνεται μεγαλύτερο.
Περισσότερες πληροφορίες στο www.mesopotamia.gr

Ξαναχτυπά το κουδούνι σε ελληνικό σχολείο της Ίμβρου


ΜΕΤΑ ΑΠΟ 47 ΧΡΟΝΙΑ
Την σημαντική εξέλιξη γνωστοποίησε ο εκπρόσωπος των Μειονοτικών Βακουφίων στην Κεντρική Διεύθυνση Βακουφίων της Τουρκίας, Λάκης Βίγκας, ο οποίος ενημερώθηκε από το τουρκικό υπουργείο Παιδείας για την έγκριση αιτήματος αδειοδότησης ελληνικού μειονοτικού σχολείου στην Ίμβρο.

Στην Ίμβρο δεν γιόρταζαν γενέθλια... 
Γιορτή του καθένος ήταν ...



Το σχετικό αίτημα είχε υποβληθεί πέρσι στις τουρκικές Αρχές από μέλη των κοινοτήτων της Ίμβρου.
Με ανακοίνωσή τους ο Σύλλογος Ιμβρίων Αθήνας και η Ιμβριακή Ένωση Μακεδονίας Θράκης, σημειώνουν ότι με τη δυνατότητα επαναλειτουργίας ελληνικού σχολείου στον τόπο τους, θα δοθεί η δυνατότητα να επιστρέψουν στο νησί και οικογένειες με παιδιά από την Κωνσταντινούπολη, αλλά και την Ελλάδα.
«Έτσι, αναμένουμε να ενισχυθούν οι ανακάμπτουσες, τα τελευταία 10 χρόνια, κοινότητές μας και με νεότερους ανθρώπους, ώστε να ανασυσταθεί εκ νέου ο κοινωνικός ιστός», σημειώνουν.
Τα ιμβριακά Σωματεία «χαιρετίζουν αυτή την απόφαση της τουρκικής κυβέρνησης» με την οποία, όπως τονίζουν, «διορθώνονται, εν μέρει, κάποιες από τις μεγάλες αδικίες του παρελθόντος. Αποτελεί βήμα προς ένα καλύτερο μέλλον στην Ίμβρο, με ισονομία και ισοπολιτεία για όλους τους κατοίκους της» και καταλήγουν:
«Ελπίζουμε ότι σύντομα θα έχουμε αντίστοιχα βήματα και σε άλλους τομείς, όπου οι Ίμβριοι αντιμετωπίζουν προβλήματα, όπως τα κληρονομικά δικαιώματα των ξένων υπηκόων, η κατοχύρωση των ακινήτων στο όνομα των πραγματικών δικαιούχων κ.α.».

 Έθνος

22χρονη δασκάλα αποπλανούσε ανηλίκους μαθητές,
ηλικίας 10 έως 15 ετών, μέσω Facebook

Μία ακόμη υπόθεση αποπλάνησης ανηλίκων από εκπαιδευτικό συγκλονίζει την Κρήτη.
Αυτή τη φορά κατηγορείται μία 22χρονη δασκάλα δημοτικού σχολείου σε χωριό του νομού Χανίων, η οποία χρησιμοποιούσε την ιδιότητα της για να προσεγγίζει ανηλίκους, ηλικίας 10 έως 15 ετών, μέσω facebook, προφασιζόμενη ότι θα τους βοηθούσε στα μαθήματά τους.
πηγή

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki