Friday, 10 April 2020

Νύχτα 10ης προς 11η Απριλίου 1826: Η Έξοδος του Μεσολογγίου

ή κατά ορισμένους συγγραφείς το "Ολοκαύτωμα του Μεσολογγίου" αναφέρεται στην έξοδο που πραγματοποίησαν οι πολιορκημένοι στρατιώτες και άμαχοι του Μεσολογγίου, 
όταν οι δυνατότητες συνέχισης της άμυνας απέναντι στα τουρκικά και αιγυπτιακά στρατεύματα είχαν χαθεί, λόγω εξάντλησης των τροφίμων. 
Το γεγονός συνέβη την νύχτα μεταξύ 10ης και 11ης Απριλίου 1826, κατά τη διάρκεια της επανάστασης του 1821. 

περισσότερα εδώ
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Γιώργος Μαυρογιώργος: Εάν την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση δεν την κάνεις Εγγύτητα...

... δαγκώνει και σκοτώνει
Έχω τη γνώμη ότι έχει χαθεί το μέτρο.
Πρόκειται για απολύτως σπασμωδικές, αποσπασματικές κινήσεις που έχουν κατά βάση επικοινωνιακό χαρακτήρα, αν σκεφτούμε ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αντιμετωπίζεται ως επείγουσα προτεραιότητα εν μέσω της παραζάλης μιας πανδημίας που έχει παραλύσει τα πάντα. 
Αφού έγινε η βίαιη και άτακτη έναρξη μαθημάτων τηλεκπαίδευσης, τώρα, μετά το Πάσχα προγραμματίζεται και σχεδιάζεται ΤΑΧΥΡΡΥΘΜΟ επιμορφωτικό πρόγραμμα εξ αποστάσεως για την εξ αποστάσεως.

Τι σημαίνει το “μετά το Πάσχα”;
Πρώτα γενικεύθηκε η εφαρμογή της στους μαθητές και εκ των υστέρων επιμορφώνονται οι εκπαιδευτικοί!
Υπάρχει κάποια εκτίμηση ότι τελικά τα σχολεία θα λειτουργούν με την εξ αποστάσεως μεθοδολογία για πολύ; Και τι σημαίνει τηλεκπαίδευση, χωρίς να είναι πλαισιωμένη και λειτουργικά ενταγμένη στην κανονικότητα του συμβατικού σχολείου;

Από ό,τι βλέπω ΙΕΠ και ΕΑΠ επιστρατεύονται για νομιμοποίηση του εγχειρήματος. Στα πρότυπα του κ. Τσιόδρα και του ΕΟΔΥ, έχουμε εξαμελή επιτροπή. 
Είναι οι αυτοαποκαλούμενοι “γκουρού” της τεχνικής και μηχανικής της εκπαίδευσης ενηλίκων και της εξ αποστάσεως.
Μόνο που για μια ακόμη φορά η επιμόρφωση θα εξαντληθεί στα τεχνικά ζητήματα εφαρμογής. Για μια ακόμη φορά θα εξαφανιστεί το περιεχόμενο των προσφερομένων μαθημάτων… και της παιδευτικής συνάντησης.

Φαίνεται ότι από όλη αυτήν την υπόθεση θα ακυρωθεί ανεπανόρθωτα και η όποια συμβολή μπορεί να έχει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες σχεδιασμού, προετοιμασίας υλικού, συντονισμού, συνοχής, σύνδεσης και λειτουργικής ένταξης σε ολοκληρωμένο πρόγραμμα μαθημάτων με συνθήκες παιδαγωγικής συνάντησης.
Λέτε να έχουμε κάποιο πρόπλασμα για την πιλοτική διολίσθηση του σχολείου σε τηλεσχολείο; 
Όπως μια δεκαετία τώρα μας έλεγαν ότι ευτυχώς που έχουμε τα μνημόνια για να εκσυγχρονιστούμε, ώρα είναι να ακούσουμε κάτι αντίστοιχο για τον κορωνοϊό. Ευτυχώς που μας ανάγκασε να καθιερώσουμε τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης!

Δεν είναι υπερβολή αν ισχυριστώ ότι από όλο αυτό το εγχείρημα θα υποστούν σοβαρές στρεβλώσεις και παραμορφώσεις: 
η επιμόρφωση, 
η εξ αποστάσεως, 
το σχολείο, 
η μάθηση, 
η διδασκαλία, 
η γνώση, 
με άμεσο σοβαρό αντίκτυπο στους ίδιους τους δασκάλους και στους μαθητές.

Είπαμε, να βγούμε πιο στοχαστικοί από τη δοκιμασία της πανδημίας. 
Αυτό που γίνεται είναι μια άθλια καρικατούρα σχολικών μαθημάτων σε πρωτόγνωρες συνθήκες που δεν περισσεύει χρόνος και ενέργεια για περιττές και πρόχειρες ασκήσεις μιας ακατανόητης εργασιομανίας, υπεραπασχόλησης και τιμωρίας των έγκλειστων του “Μένουμε Σπίτι” και “Δε Μαθαίνουμε”.
Είδα το πρώτο μάθημα εκπαιδευτικής τηλεόρασης "Γραμματικής" και "Ιστορίας" Δ΄Δημοτικού και τρόμαξα μπροστά στην προφανή προχειρότητα του εγχειρήματος
Έκλεισα την τηλεόραση!
Την είχα ανοίξει με ενδιαφέρον λες και ήμουν μαθητής!
Αφήνω, ως τελευταίο σχόλιο το μεγάλο πλήγμα που δέχονται οι οικογένειες που “δεν έχουν στον ήλιο μοίρα” με όσα μας συμβαίνουν δέκα χρόνια, με τα μνημόνια και τώρα με τον ιό. 
Έχουν αναρωτηθεί, άραγε, τι αποκλεισμούς και τι ταξικά εμπόδια ορθώνουν αυτού του είδους τα επείγοντα εγχειρήματα για παιδιά μη προνομιούχων κοινωνικών στρωμάτων;

Προσωπικά, την εξ αποστάσεως όταν την είχα εφαρμόσει στο ΕΑΠ με τους μεταπτυχιακούς μας, την είχα αισθανθεί ως μια εμπειρία εγγύτητας. Μάρτυρες οι φοιτητές μου…. 
Αν δεν εξασφαλίζονται προϋποθέσεις εγγύτητας στη συνεργασία δάσκαλου και μαθητών, η εξ αποστάσεως εκφυλίζεται σε μια άνευρη μηχανιστική εκτέλεση εντολών σε μια πλατφόρμα που συνωμοτεί σε μια υπόθεση θανάσιμης τυποποίησης.
Έχω υπόψη μου κάποιες πρακτικές και εμπειρίες από ιδιωτικά πανεπιστήμια μιας άλλη χώρας με ακριβά μεταπτυχιακά προγράμματα, με τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Ξέρετε σε τι έχει εξελιχθεί η όλη διαδικασία; 
Σε μια μορφή νόμιμης ιδιότυπης “κοπάνας” δασκάλων και φοιτητών, που δίνει πτυχίο!
Ένα πτυχίο που στοιχίζει για να το αγοράσεις.

Ένα πτυχίο που έχει ανυπολόγιστες αρνητικές συνέπειες, όταν αυτό αξιοποιείται, με τυφλά μετρήσιμα μόρια, για θέσεις ευθύνης στην εκπαίδευση.

* Ο Γιώργος Μαυρογιώργος είναι ομότιμος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων με ερευνητικά ενδιαφέροντα την εκπαίδευση και επιμόρφωση εκπαιδευτικών και την εκπαίδευση ενηλίκων και εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

antapocrisis
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

«Αρκαδία Χαίρε»: Το Εξαιρετικό Ντοκιμαντέρ του Φίλιππου Κουτσαφτή ..

... είναι ελεύθερο για θέαση από το σπίτι
Το ντοκιμαντέρ του σκηνοθέτη της ταινίας «Αγέλαστος Πέτρα» μας μας ταξιδεύει σε ένα διαφορετικό μέρος της Ελλάδας - τη μουσική στην ταινία υπογράφει ο Κωνσταντίνος Βήτα

Το ντοκιμαντέρ αυτό είναι μια περιπλάνηση στο χθες και το σήμερα της Αρκαδίας, ενός τόπου τόσο φορτισμένου με μύθους και αναφορές που μοιάζει να κατοικεί σ' ένα πεδίο που δεν ανήκει αποκλειστικά στη σύγχρονη πραγματικότητα. Ενός τόπου που έχει τη δική του ξεχωριστή θέση στο χρόνο και το χώρο, αλλά και στη συνείδηση αμέτρητων ανθρώπων ανά τους αιώνες, που ονειρεύτηκαν το ιδανικό της, ή τα όσα η Αρκαδία συμβολίζει.

youtube

Τιμήθηκε με το Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI) στο 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2015, ως η καλύτερη ελληνική παραγωγή. Διάρκεια: 90΄

Κείμενα - Φωτογραφία - Σκηνοθεσία: Φίλιππος Κουτσαφτής 
Μοντάζ Εικόνας & Ηχου: Ιωάννα Σπηλιοπούλου 
Μουσική: Κωνσταντίνος Βήτα 
Κάμερα: Νικόλας Καρανικόλας, Σταμάτης Κούρος 
Παραγωγή: Κοινωφελές Ίδρυμα Μιχαήλ Ν. Στασινόπουλος - Βιοχάλκο

ευχαριστούμε την καλή μας φίλη Ρούλη, που μας το έστειλε 😊

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Κορωνοϊός: Πώς θα καθαρίσουμε σωστά τις έξυπνες συσκευές μας

Καθώς η πανδημία του κορονοϊού εξαπλώνεται, όλοι δίνουμε μεγάλη σημασία στο σχολαστικό πλύσιμο των χεριών. Πλένουμε, λοιπόν, τακτικά και συχνά τα χέρια μας και, μάλιστα, καθώς υπάρχει έλλειψη αντισηπτικών στην αγορά, μπαίνουμε στη διαδικασία να φτιάξουμε μόνοι μας τα δικά μας αντισηπτικά.


Είναι, ωστόσο, τα παραπάνω μέτρα αρκετά για την προστασία μας; Έχει γίνει γνωστό από τους επιστήμονες πως ο κορονοϊός παρουσιάζει δυνατότητα επιβίωσης που φτάνει στις 9 μέρες, σε ορισμένες επιφάνειες, όπως το πλαστικό, το σίδερο και το γυαλί. Όπως καταλαβαίνετε, το παραπάνω χρονικό διάστημα είναι αρκετά μεγάλο και, συνεπώς, χρειάζεται να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή από μέρους μας στην παραμικρή λεπτομέρεια.

Επιπλέον, γνωρίζατε πως σύμφωνα με έρευνα, που πραγματοποιήθηκε από τη HONOR Greece, οι περισσότεροι από τους χρήστες κινητής τηλεφωνίας αγγίζουν το κινητό τους περίπου 2,617 φορές; Μάλιστα, το νούμερο εκτοξεύεται στις 5,427 φορές την ημέρα για όσους έχουν αναπτύξει σχέση λατρείας με το κινητό τους τηλέφωνο.

Φροντίζουμε, λοιπόν, να διατηρούμε καθαρή κάθε επιφάνεια που έρχεται σε επαφή με το πρόσωπο και τα χέρια μας και πλενόμαστε σχολαστικά. Παράλληλα, όμως, δεν παραλείπουμε να λαμβάνουμε τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης και για τις προσωπικές ηλεκτρονικές φορητές συσκευές μας. Ο καρδιολόγος/γιατρός εργασίας κος Ιωάννης Γκαμάζ επεσήμανε, σχετικά με τα παραπάνω, στην HONOR:
«Καλό θα ήταν οποιαδήποτε προσωπική ηλεκτρονική φορητή συσκευή μας να παραμένει κοντά μας, να μην αλλάζεται ή να δίνεται σε άλλους χρήστες. Πάντα θα πρέπει όταν την καθαρίζουμε να έχουμε καθαρά χέρια, αλλά και να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στις επιφάνειες στις οποίες αφήνουμε τις ηλεκτρονικές μας συσκευές (laptop/κινητά/tablets), ή οποιεσδήποτε συσκευές έρχονται σε επαφή με τα χέρια και το πρόσωπο μας».
Παρακάτω, θα βρείτε χρήσιμα tips της Honor, για να κρατήσουμε τον κορονοϊό μακριά μας, προφυλάσσοντας τη δική μας υγεία αλλά και την υγεία των συμπολιτών μας:

Προστασία για της θήκες των έξυπνων συσκευών

Για να καθαρίσετε τη θήκη, αφαιρέστε την πρώτα από τη συσκευή. Ύστερα, καθαρίστε την με κανονικά οικιακά καθαριστικά. Πριν την τοποθετήσετε ξανά στη συσκευή σας, εξακριβώστε ότι είναι στεγνή.

Προστασία της οθόνης των έξυπνων συσκευών

  1. Μην παραλείπετε να καθαρίζετε συχνά όλες τις έξυπνες συσκευές, συμπεριλαμβανομένων των smartwatches. Επίσης, να θυμάστε ότι και τα ακουστικά χρειάζονται σχολαστικό καθάρισμα, καθώς τα αγγίζουμε πολλές φορές στη διάρκεια της ημέρας.
  2. Μην καθαρίζετε τις έξυπνες συσκευές σας με τα οικιακά προϊόντα καθαρισμού.
  3. Για τον καθαρισμό, χρησιμοποιείστε με σύνεση την κατάλληλη ποσότητα υγρού, για να αποφύγετε τον κίνδυνο να εισχωρήσει αυτό στον εξοπλισμό και να προκαλέσει δυσλειτουργία στη συσκευή σας.
  4. Προτιμήστε, αν είναι εφικτό, ένα καθαριστικό οθόνης που ψεκάζεται πρώτα σε μια καθαριστική επιφάνεια πολύ μεγάλης απαλότητας ή σε μια πετσέτα χαρτιού και όχι απευθείας στην οθόνη.
Εναλλακτική Δράση
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki