Monday, 13 July 2020

Ίδρυμα για το παιδί «Η Παμμακάριστος»

Το ΄Ιδρυμα για το Παιδί «Η ΠΑΜΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ» στη Νέα Μάκρη, λειτουργεί από το 1953 σαν φορέας παροχής προστασίας και εκπαίδευσης παιδιών.

Είναι Ν.Π.Ι.Δ. φιλανθρωπικού μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, επιδοτούμενο από το Υπουργείο Υγείας Πρόνοιας και είναι συμβεβλημένο με όλους τους ασφαλιστικούς φορείς. Διοικείται από 9μελές Διοικητικό Συμβούλιο. Χρέη νομίμου εκπροσώπου εκτελεί η Γ. Διευθύντρια.

Δέχεται άτομα με ειδικές ανάγκες ή/και κοινωνικά προβλήματα, ημίτροφα ή οικότροφα από την ευρύτερη περιοχή της Αττικής και από όλη την Ελλάδα. Από το 1953 μέχρι σήμερα έχει προσφέρει διάφορες υπηρεσίες σε περίπου 4.000 παιδιά και νέες πάνω σε θέματα εκπαίδευσης, κοινωνικής πρόνοιας και επαγγελματικής κατάρτισης.
Τα τελευταία 20 χρόνια, λόγω των αναγκών που παρουσιάστηκαν εξειδικεύθηκε και δέχεται παιδιά και νέες με γνωσιακές-νοητικές μειονεξίες και που επιπρόσθετα μπορεί να παρουσιάζουν:

* στοιχεία αυτισμού ή αυτισμό
*  δυσκολίες στο λόγο και στην επικοινωνία
*  δυσκολίες στην προσοχή και στη συγκέντρωση, με συνοδές εκδηλώσεις στη συμπεριφορά
*  ή συνδυασμός των παραπάνω μειονεξιών
Σήμερα το ΄Ιδρυμα περιθάλπτει περίπου 200 άτομα, από 3 ετών, που μπορούν να παραμείνουν μέχρι 30 ετών. Τα άτομα αυτά φοιτούν ανάλογα στον Παιδικό Σταθμό, στο Ειδικό Δημόσιο Δημοτικό Σχολείο ή εκπαιδεύονται στα Εξειδικευμένα Εργαστήρια Επαγγελματικής Κατάρτισης βοηθούμενα από την Ειδική Επιστημονική Ομάδα του Ιδρύματος καθώς και από θεραπευτικά και δημιουργικά προγράμματα. 

TMHΜΑΤΑ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Λειτουργούν:
Παιδικός Σταθμός
Για κανονικά παιδιά. Στο Τμήμα υπάρχει ενσωματωμένη ομάδα παιδιών με σοβαρά προβλήματα.

Δημόσιο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο
Εκτός του προγράμματος του Ειδικού Σχολείου λειτουργούν και 12 τμήματα προ-βαθμίδων, που δέχονται παιδιά που ως ασκήσιμα δεν τα συμπεριλάμβανε η ειδική αγωγή.

Προεπαγγελματικό τμήμα
Μονοετές ή διετές πρόγραμμα για εφήβους που καλύπτει όλο το φάσμα της νοητικής καθυστέρησης και προβλημάτων στην επικοινωνία.

Επαγγελματικά Εργαστήρια
Με τμήματα που εξειδικεύονται στη ΤΑΠΗΤΟΥΡΓΙΑ, ΥΦΑΝΤΙΚΗ, ΓΑΖΩΤΙΚΗ, ΚΕΝΤΗΤΙ-ΚΗ, ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ, ΠΛΕΚΤΙΚΗ, ΚΕΡΑΜΙΚΗ, ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, και στη χρήση ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ.

Οικοτροφείο
Για κορίτσια 3-30 ετών, τα οποία αδυνατούν να φοιτούν σαν εξωτερικά :


α) Λόγω παντελούς απουσίας οικογενειακού περιβάλλοντος
β) Λόγω επιβεβλημένης ανάγκης απομάκρυνσής τους από το οικογενειακό περιβάλλον, που υποφέρει είτε από σοβαρά κοινωνικά προβλήματα (κακοποίηση, ψυχοπαθολογία οικογένειας, κ.λ.π.), είτε από οικονομική ανέχεια
γ) Λόγω απόστασης, καθώς τα προγράμματα του Ιδρύματος παρακολουθούν ΑΜΕΑ από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, όπου παρατηρείται ανυπαρξία ανάλογων πλαισίων.
Διαθέτει Ιατροπαιδαγωγικό Σταθμό, Κοινωνική Υπηρεσία και εξειδικευμένους επαγγελματίες που πλαισιώνουν την ειδική εκπαίδευση.
Παρέχονται:

* Λογοθεραπεία, αποκατάσταση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών (Δυσλεξία, κ.λ.π.) και εφαρμογή προγραμμάτων γλωσσικής ανάπτυξης (π.χ. Makaton)
* Κινησιοθεραπεία με ειδικά μαθήματα γυμναστικής, και ειδικής ρυθμικής (Graham)
* Αθλοπαιδιές, στίβος, χορός, ρυθμός, εφαρμοσμένη φυσική αγωγή
* Μουσική αγωγή με το σύστημα Orff, Μουσικοθεραπεία.
* Αυτοσχεδιασμός, θεατρικό παιχνίδι, ζωγραφική.
* Υποστήριξη της ειδικής αγωγής με ηλεκτρονικούς υπολογιστές και χρήση ειδικού εκπαιδευτικού λογισμικού ( Computer Assisted Learning)
* Aγωγή με το σύστημα RAMAIN
ΚΟΙΝΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Το ΄Ιδρυμα για το Παιδί «Η ΠΑΜΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ» oργάνωσε:
Από το 1982 μέχρι το 1994 Προγράμματα Επαγγελματικής Κατάρτισης.
Συγκεκριμένα, οργάνωσε ένα πρόγραμμα απασχόλησης και κοινωνικής ένταξης νέων με νοητικά προβλήματα. Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος, χρησιμοποιήθηκαν ειδικές μέθοδοι από την ψυχολογία, την παιδαγωγική και την κοινωνιολογία, για να καλυφθούν οι ιδιαίτερες ανάγκες των παραπάνω ατόμων.

Την περίοδο 1984-1986, Πιλοτικό Πρόγραμμα για την ταχύρρυθμη επαγγελματική κατάρτιση νέων με νοητικά προβλήματα, μέσω της ανάπτυξης καινοτόμων μεθόδων.
Το 1993, Πρωτοβουλία HORIZON, που αναφερόταν στην εκπαίδευση εκπαιδευτών, με σκοπό τη βελτίωση των επαγγελματικών προσόντων των ΑΜΕΑ. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με επιτυχία το 1994, έχοντας προσφέρει εκπαίδευση σε θέματα ψυχολογίας, ψυχιατρικής και λογοθεραπείας, συνολικής διάρκειας 350 ωρών. Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος αναπτύχθηκε και διακρατική συνεργασία με το INSTITUΤ S. RAMAIN της Γαλλίας.
Tο 1994, μέσω της ίδιας Πρωτοβουλίας, πρόγραμμα που αφορούσε στην εφαρμογή ενός γλωσσικού προγράμματος για την αντιμετώπιση σοβαρών γλωσσικών προβλημάτων επικοινωνίας. Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος, αναπτύχθηκε διακρατική συνεργασία με το ΜΑΚΑΤΟΝ VOCABULARY DEVELOPMENT PROJECT της Αγγλίας.
Το 1996 - 97 μαζί με άλλους φορείς συμμετέχει σε δύο προτάσεις της Πρωτοβουλίας «ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ HORIZON»:

α. στο έργο «ΕΣΤΙΑ», για την επαγγελματική κατάρτιση ΑΜΕΑ σε περιβάλλοντα εργασίας όπου χρησιμοποιούνται υπολογιστές και τοποθέτησή τους στην ελεύθερη αγορά και
β. στο πρόγραμμα «ΕΡΓΑΝΗ-ΑΘΗΝΑ» για την επαγγελματική κατάρτιση ΑΜΕΑ με νοητική καθυστέρηση, την απασχόλησή τους στην ελεύθερη αγορά ή και σε παραγωγικά εργαστήρια και τη δημιουργία διακρατικού συνεταιρισμού.
Επίσης συμμετέχει:

- Στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΑΠO ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ», που αφορά στην Προκατάρτιση και Κατάρτιση ΑΜΕΑ σε εξειδικευμένα Επαγγελματικά Εργαστήρια και σε Συνοδευτικές και Υποστηρικτικές Υπηρεσίες, ως ανάδοχος φορέας
- και στην Πρωτοβουλία «ΣΩΚΡΑΤΗΣ» με το Πρόγραμμα 4 - ODeLios «Ανοιχτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση» που αφορά στο σχεδιασμό ενός ευέλικτου αναλυτικού προγράμματος για παιδιά με νοητική καθυστέρηση ή/και αυτισμό.
ΑΛΛΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Από το 1996 λειτουργούν επίσης και δύο νέα αποτελεσματικά προγράμματα που προσφέρουν υπηρεσίες στην ευρύτερη περιοχή.

α. Το «ΚΕΝΤΡΟ ΛΟΓΟΥ & ΜΑΘΗΣΗΣ», με στόχο την αξιολόγηση και την απόκατάσταση προβλημάτων λόγου και μαθησιακών δυσκολιών, καθώς και τη διοργάνωση εκπαιδευτικών σεμιναρίων για ειδικούς.
β. «ΠΑΜ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ» που παρέχει εκπαίδευση στη χρήση Η/Υ σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες.

Δράση του φορέα στο έργο ΕΣΤΙΑ

Το Ίδρυμα Παμμακάριστος, μέλος της Κοινοπραξίας που υλοποίησε το συγκεκριμένο έργο, συμμετείχε στις ακόλουθες ενέργειες :
1. ΠΑΡΟΧΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΜΕΣΩ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
* Προπαρασκευαστικές ενέργειες για την προετοιμασία συγκεκριμένων σχεδίων.
Ανάπτυξη προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης για ΑΜΕΑ (αναφορικά με τις χρήσεις των νέων τεχνολογιών στους χώρους εργασίας ή εκπαίδευσης ).
Οι ανωτέρω ενέργειες ολοκληρώθηκαν το Νοέμβριο του 1997 και καταρτίσθηκαν 22 ΑΜΕΑ με νοητικές μειονεξίες.
2- ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ.

* Δημιουργία Κέντρων Παραγωγής και παροχής Υπηρεσιών
* Καινοτομική Οργάνωση Εργασιών για τη διευκόλυνση της Απασχόλησης των ΑΜΕΑ
* Λειτουργία Συστημάτων Εργασιακής Υποστήριξης για κάθε ΑΜΕΑ.
pammakaristos.gr

Τι να κάνετε όταν το παιδί σας μιλάει άσχημα

 «Το παιδί μας μιλάει άσχημα και χυδαία. Τι πρέπει να κάνουμε»;

Πολλές φορές, οι γονείς σαστίζουν μπροστά στην εικόνα του παιδιού τους που βρίζει και συμπεριφέρεται με ανάρμοστο τρόπο. Στην περίπτωση αυτή, η γκάμα των συμπεριφορών μπορεί να περιλαμβάνει ύβρεις, χειρονομίες και προκλητική συμπεριφορά.

Πότε εμφανίζεται αυτή η συμπεριφορά;

Συνήθως, αυτή η συμπεριφορά εμφανίζεται με μεγαλύτερη συχνότητα την περίοδο που το παιδί αρχίζει να κοινωνικοποιείται στο σχολείο του και αρχίζει τότε να μιμείται τη συμπεριφορά των άλλων παιδιών.
Άλλοτε, η προκλητική συμπεριφορά εστιάζεται περισσότερο ως προς το άλλο φύλο, κάτι που προκαλεί την έντονη αμηχανία του πατέρα και της μητέρας του.

Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς;

Σε καμία περίπτωση, οι γονείς μπροστά σε μια τέτοια συμπεριφορά του παιδιού δεν θα αντιδράσουν με υπερβολή και ένταση. Ωστόσο, οφείλουν να οριοθετήσουν το παιδί τους και να του εξηγήσουν ότι η συμπεριφορά του θα πρέπει είναι σωστή και να δείχνει σεβασμό και ευγένεια απέναντι στους άλλους.

Το λάθος που κάνουν οι γονείς;

Ένα κοινό λάθος που κάνουν οι γονείς σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι να τιμωρούν το παιδί αλλά και να το προσβάλλουν αποδίδοντας τη συμπεριφορά αυτή στον «κακό» του χαρακτήρα. Είναι όμως πολύ πιο βοηθητικό για το παιδί να οριοθετείται με ήρεμο και απλό τρόπο και να αποθαρρύνεται για την συγκεκριμένη συμπεριφορά και όχι συνολικά σαν προσωπικότητα.
Εάν, ωστόσο, η συμπεριφορά αυτή λάβει ακραίες διαστάσεις, τότε οι γονείς πρέπει να διερευνήσουν περισσότερο το τι μπορεί να συμβαίνει.

Οι παρέες του παιδιού

Είναι χρήσιμο να γνωρίζουν βασικά πράγματα για τις παρέες του παιδιού και τον τρόπο που κοινωνικοποιείται στο σχολείο. Εάν το πρόβλημα συνεχιστεί, τότε έχει σημασία να εξετάσουν το ενδεχόμενο να υπάρχουν άλλοι στρεσογόνοι παράγοντες που βρίσκονται πίσω από αυτή την συμπεριφορά του παιδιού.

Θάνος Ε. Ασκητής, Νευρολόγος-Ψυχίατρος
newsbomb.gr

«Αν παίρνεις αγκαλιά το μωρό κάθε φορά που κλαίει, θα το κακομάθεις!»

Η μητρότητα… Το πιο μεγάλο και ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι στην ζωή μιας γυναίκας. Προετοιμαζόμαστε για αυτό σε όλη την πορεία της ζωής μας. Τι συμβαίνει όμως όταν πλέον καλούμαστε να υιοθετήσουμε αυτόν τον ρόλο;
Οι πιο κοντινοί σου άνθρωποι θα είναι δίπλα σου σε όλη την πορεία αυτού σου του έργου. Οι πληροφορίες και τα ερεθίσματα που μπορεί να λαμβάνεις είναι πολλά. Κάποια είναι και αντικρουόμενα μεταξύ τους. Πώς ξέρεις ποιο είναι πιο σωστό να κάνεις σε κάθε περίπτωση;

“Μην το έχεις όλη την ώρα πάνω σου το παιδί, μετά δεν θα ξεκολλάει!”, “Mην το παίρνεις αγκαλιά κάθε φορά που κλαίει, γιατί θα κακομάθει!” , “Mην τρέχεις όλη την ώρα από πίσω του, πρέπει να γίνει ανεξάρτητο!”.

Όλες αυτές οι συμβουλές που μπορεί να δεχθείς είναι αρκετά χρήσιμες, αλλά δεν είναι οι κατάλληλες σε όλες τις περιπτώσεις.
Ένα μωρό έχει συνηθίσει να βρίσκεται στην κοιλιά της μητέρας του. Αυτό είναι το μόνο περιβάλλον που γνωρίζει και έχει συνηθίσει να ζει μέσα σε αυτό. Δεν έχει αντιληφθεί για τον εαυτό του ούτε το τι είναι, ούτε το τι θα γίνει. Ξέρει μόνο το πού βρισκόταν μέχρι κάποια χρονική στιγμή, δηλαδή σε ένα χώρο ήσυχο, σκοτεινό, υγρό και ζεστό.

Από την στιγμή που γεννιέται, μεταφέρεται αυτόματα σε κάτι εντελώς διαφορετικό από αυτό που γνωρίζει, γεγονός που του προκαλεί ιδιαίτερο σοκ. Συγκεκριμένα, ένα μωρό όταν γεννιέται και για τους πρώτους μήνες ζωής του, δεν μπορεί να καταλάβει πού τελειώνει αυτό και πού αρχίζει ο υπόλοιπος κόσμος, δεν αντιλαμβάνεται τα όριά του και νιώθει ότι αιωρείται σε ένα κενό. Το μόνο σημείο που του δίνει μια παρηγοριά είναι η αγκαλιά της μαμάς του και αυτό γιατί προσομοιάζει στις συνθήκες του περιβάλλοντος που είχε συνηθίσει μέχρι τότε να ζει.

Ένα μωρό δεν έχει μόνο βιολογικές ανάγκες, ανάγκες δηλαδή που έχουν να κάνουν με την επιβίωσή του. Έχει και ιδιαίτερες συναισθηματικές ανάγκες, οι οποίες έχουν να κάνουν με την μετέπειτα ψυχοσύνθεσή του στην ενήλικη ζωή.

Όσο κακό μπορεί να κάνει σε ένα μωρό η στέρηση τροφής, άλλο τόσο μπορεί να προκληθεί με το να αφήνουμε ένα νεογέννητο μωρό να κλαίει μέχρι να το πάρει ο ύπνος. Η μη κάλυψη της συναισθηματικής ανάγκης που μπορεί να έχει το μωρό εκείνη τη στιγμή, μπορεί να δημιουργήσει ένα αρνητικό εντύπωμα στον ψυχισμό του, γεγονός που μπορεί να έχει συνέπειες στην συναισθηματική του υγεία ως ενήλικας άνθρωπος.

Η αγκαλιά και η στοργή που θα λάβει από εσάς είναι η μόνη που μπορεί να το κάνει να νιώσει ασφάλεια και θαλπωρή.
Για αυτό, μην στερείτε από το μωρό σας την αγκαλιά για όσο είναι βρέφος, και μην ανησυχείτε ότι αγκαλιάζοντας το μωρό σας, θα δημιουργήσετε έναν ψυχικά εξαρτημένο ενήλικα.
Η αγάπη και αγκαλιά μιας μητέρας ποτέ δεν “κακόμαθε” κανένα παιδί. Δώστε όσες περισσότερες μπορείτε!

*Γράφει η Κατερίνα Μπέκιου, μαία
https://mothersbird.gr/pairneis-agkalia-moro-kathe-fora-poy-klaiei-tha-kakomatheis

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki