Monday 9 May 2016

Ιστορικά: Οι Γερμανοί δεν θα ξεχάσουν ΠΟΤΈ την 9η Μαΐου 1945. Η ανθρωπότητα πρέπει να θυμάται τα εγκλήματα των Ναζιστών... - 'Ghosts of Dachau'

Τα σημαντικότερα κεφάλαια της Ιστορίας είναι εκείνα που γράφονται με αίμα. Με το αίμα των λαών. Αυτό είναι το «μελάνι» της Ιστορίας. 
«Μελάνι» ανεξίτηλο. Κόκκινο.
Ήταν 9 Μάη του 1945. Ήταν η ημέρα που η σημαία της απελευθέρωσης κυμάτισε στο Ράιχσταγκ.

Σήμερα, συμπληρώνονται 71 χρόνια, όταν ενώπιον του στρατάρχη Γκιόργκι Κονσταντίνοβιτς Ζούκοφ, η ναζιστική Γερμανία υπέγραφε την άνευ όρων συνθηκολόγησή της.

Η νίκη του Ανθρώπου εναντίον του φασισμού, η Αντιφασιστική Νίκη ήταν γεγονός. Το πανανθρώπινο επίτευγμα κατορθώθηκε με τις ανείπωτες θυσίες εκατομμυρίων ανθρώπων. Χωρίς προηγούμενο η συμβολή της Σοβιετικής Ένωσης και του Κόκκινου Στρατού.
Σ' ένα μέτωπο, το μήκος του οποίου κυμαινόταν από 3.000 έως 6.200 χιλιόμετρα, ο Κόκκινος Στρατός έδωσε αδιάλειπτα μάχες για 1.418 μερόνυχτα.
Κάθε λεπτό του πολέμου, η Σοβιετική Ένωση θρηνούσε κατά μέσο όρο 9 νεκρούς. Κάθε ώρα 507 νεκρούς. Κάθε μέρα 1.400 νεκρούς.
Σε έναν πόλεμο που η Βρετανία είχε 375.000 νεκρούς και οι ΗΠΑ περίπου 400.000, η ΕΣΣΔ προσέφερε πάνω από 20 εκατομμύρια παιδιά της.

Πάνω από 10 εκατομμύρια οι ανάπηροι και οι τραυματίες.Ο ανθός του σοβιετικού λαού έφραξε με τα στήθια του το Στάλινγκραντ, το Λένινγκραντ, τη Μόσχα, το Κουρσκ, τη Σεβαστούπολη.
Ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος στοίχισε στην ΕΣΣΔ σε υλικές ζημιές το κολοσσιαίο ποσό των 485 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μεγαλύτερο απ' αυτό που δαπάνησαν ΗΠΑ, Αγγλία και Γαλλία μαζί.
Πάνω από 1.700 πόλεις, πάνω από 70.000 χωριά, πάνω από 30.000 βιομηχανικές επιχειρήσεις, πάνω από 100.000 συνεταιριστικές μονάδες, αμέτρητες χιλιάδες νοσοκομεία, σχολεία, βιβλιοθήκες έγιναν στάχτη στο έδαφος της ΕΣΣΔ από τους ναζί.
............

η συνέχεια εδώ: enikos

Η ανθρωπότητα πρέπει να θυμάται τα εγκλήματα των Ναζιστών... 
'Ghosts of Dachau'

Ένα τραγούδι για το Νταχάου...
.
Stay with me angel
Don't get lost in history
Don't let all we suffered
Lose it's meaning in the dark
That we call memory


από την αγαπημένη μας Ιδεοπηγή

Τα πιο κοινά αισθητηριακά θέματα σε παιδιά με Διαταραχές Αισθητηριακής Επεξεργασίας (Δ.Α.Ε)

Κάθε παιδί είναι μοναδικό, με τον ίδιο τρόπο που κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός, αν και όλοι μας έχουμε κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Πολλοί από εμάς γνωρίζουν το αίσθημα της ζήλιας, της αμφιβολίας, της χαράς, της λύπης κ.λ.π. 

Τα παιδιά με Διαταραχές Αισθητηριακής Επεξεργασίας (Δ.Α.Ε) έχουν επίσης κάποια κοινά χαρακτηριστικά για τα οποία θα γίνει λόγος στη συνέχεια.

" Δεν αγγίζει ακατάστατα- τσαπατσούλικα πράγματα" (Απτικό).
Τα περισσότερα παιδιά έχουν κάποια άποψη σχετικά με τα πράγματα που τους αρέσει και όχι, να αγγίζουν. Για παράδειγμα τα χνουδωτά αρκουδάκια έχουν σχεδόν καθολική αποδοχή απο όλα τα παιδιά, σε λιγότερα αρέσει η αίσθηση όταν βάζουν το χέρι τους μέσα σε μία κολοκύθα για να βγάλουν τους σπόρους της και σε πολύ λιγότερα θα αρέσει να ακουμπήσουν το δάχτυλο τους στο αγκάθι μιας τριανταφυλλιάς. Για τα παιδιά όμως, με Διαταραχές Αισθητηριακής Επεξεργασίας, η επιλογή αυτή είναι κάτι πολύ πιο βαθύ απο μια προτίμηση. Συγκεκριμένα, πρόκειται για μια έγνοια ή ακόμη περισσότερο για μια ανάγκη να αισθάνονται ή όχι συγκεκριμένα πράγματα.

Ένα παιδί που είναι υπερ-ευαίσθητο στα απτικά ερεθίσματα, πιθανώς να:
Αποφεύγει ή να ενοχλείται από τo απαλό άγγιγμα.
Ενοχλείται από συγκεκριμένα υφάσματα, υφές ή ρούχα.
Ενοχλείται από ετικέτες ρούχων.
Ενοχλείται από κολλώδη υφές στο πρόσωπο ή τα χέρια του.
Έχει αποστροφή σε αγκαλιές, χάδια, φιλιά κ.λ.π.
Αναζητά έντονη πίεση.
Στριμώχνεται σε σφιχτά μέρη.
Ξαπλώνει κάτω απο το στρώμα.
Προτιμά βαριές κουβέρτες.

Ένα παιδί που είναι υπο-ευαίσθητο στα απτικά ερεθίσματα, πιθανώς να:
Αγγίζει τους γύρω του (ακόμη και όταν αυτό δεν ενδείκνυται).
Έχει μια πολύ έντονη επιθυμία να αγγίζει όλες τις υφές.
Επιθυμεί τη βαριά εργασία ή "σκληρές" (απτικά) δραστηριότητες.
Αναζητά στενά μέρη (όπως αναφέρθηκε και σε υπερευαίσθητα παιδιά).
Ξαπλώνει κάτω απο το στρώμα (όπως αναφέρθηκε και σε υπερευαίσθητα παιδιά).
Προτιμά βαριές κουβέρτες (όπως αναφέρθηκε και σε υπερευαίσθητα παιδιά).
Παρουσιάζει ένα ασυνήθιστα, χαμηλό ή υψηλό, όριο πόνου.

2. " Αποσπάται η προσοχή του πολύ εύκολα" (Οπτικό).
Τα παιδιά τείνουν να παρατηρούν πράγματα τα οποία οι μεγάλοι παραβλέπουν, γεγονός το οποίο είναι πολύ θετικό γνώρισμα της παιδικής ηλικίας. Αλλά τα παιδιά με Διαταραχές Αισθητηριακής Επεξεργασίας πολλές φορές είναι περισσότερο ή λιγότερο επηρεασμένα από φωτεινά, αστραφτερά και κινούμενα πράγματα γύρω τους.

Ένα παιδί που είναι υπερ-ευαίσθητο στην οπτική διέγερση, πιθανώς να:
Ενοχλείται απο το φως ή τους λαμπτήρες φθορισμού.
Ενοχλείται από συγκεκριμένα πατρόν.
Έχει δυσκολία να διαβάσει κείμενα υψηλής αντίθεσης μεταξύ φόντου και γραμμάτων (π.χ. λευκό-μαύρο).
Τρίβει τα μάτια του συχνά, στραβίζει, βλεφαρίζει.

Ένα παιδί που είναι υπο-ευαίσθητο στην οπτική διέγερση, πιθανώς να:
Αναζητά έντονα την οπτική διέγερση.
Έλκεται έντονα απο το φως.
Κοιτάζει εντονα κάποια αντικείμενα, ιδιαιτέρως, τα κινούμενα.
Επιδεικνύει έντονο ενδιαφέρον για καθρέφτες και γενικά αστραφτερά αντικείμενα.

3."Έχει πρόβλημα με την ισορροπία του" (Αιθουσαίο).
Όλα τα παιδιά πρέπει να μάθουν να ισορροπούν, και ενώ για κάποια παιδιά αυτό κατακτιέται δύσκολα, άλλα φαίνεται να γεννιούνται με μία φυσική ικανότητα στο να αναρριχώνται, να σκαρφαλώνουν και να ισορροπούν. Παρακάτω ακολουθούν κάποια σημάδια Διαταραχής Αισθητηριακής Επεξεργασίας που σχετίζονται με την ισορροπία.

Ένα παιδί που είναι υπερ-ευαίσθητο στην αίσθηση της ισορροπίας, πιθανώς να:
Φοβάται τις πτώσεις.
Έχει ανασφάλεια βαρύτητας.
Μην θέλει να αφήσει το πόδι του απο το έδαφος.
Έχει κακή ισορροπία, πιθανώς να πέφτει συχνά.

Ένα παιδί που είναι υπο-ευαίσθητο στην αίσθηση της ισορροπίας πιθανώς να:
Μην παρατηρεί εαν πέφτει.
Μην είναι ικανό να ανακτήσει την ισορροπία του.
Πέφτει εύκολα.
Να μην ζαλίζεται όταν κάνει σβούρες.

4. "Γκρινιάζει για το φαγητό- Τρώει πολύ επιλεκτικά" (Γευστικό).
Δεν χωρά αμφισβήτηση οτι στα περισσότερα παιδιά αρέσουν συγκεκριμένα φαγητά όπως για παράδειγμα οι τηγανιτές πατάτες και τα hot dog. Τα παιδιά όμως που έχουν γευστικές Διαταραχές Αισθητηριακής Επεξεργασίας έχουν αυξημένη ή μειωμένη ευαισθησία στις γεύσεις και τις υφές που εισάγονται στο στόμα τους.

Ένα παιδί που είναι υπερ-ευαίσθητο στην γευστική διέγερση, πιθανώς να:
Είναι ευαίσθητο σε υφές φαγητών.
Είναι ευαίσθητο στο βούρτσισμα των δοντιών.
Τρωει πολύ συγκεκριμένες υφές και γεύσεις (π.χ. μόνο κρέμες).
Αντιμετωπίζει προβλήματα στοματοκινητικού συντονισμού.
Έχει καθυστέρηση στον λόγο.
Προτιμά να τρώει τα ίδια φαγητά κάθε μέρα.

Ένα παιδί που είναι υπο-ευαίσθητο στην γευστική διέγερση, πιθανώς να:
Αναζητά γευστική διέγερση.
Αναζητά φαγητά με έντονη γεύση (π.χ. καυτερά, πικάντικα, ξινά).
Μασά και να πιπιλίζει πράγματα όπως στυλό, μανίκια απο μπλούζες, κ.λ.π.
Προτιμά έντονες υφές π.χ. τραγανά φαγητά, παγάκια κ.λ.π.

5. "Δεν αντέχει αρκετές μυρωδιές" (Οσφρητικό).
Όλοι μας έχουμε αγαπημένες και λιγότερο επιθυμητές μυρωδιές. Σε κάποιους από εμάς πιθανώς να αρέσουν μυρωδιές όπως το σκόρδο ή η βενζίνη ενώ άλλοι μπορεί να τις απεχθάνονται. Αλλα για τα παιδιά με Διαταραχές Αισθητηριακής Επεξεργασίας κάποιες μυρωδιές μπορούν να τους προκαλέσουν δεκαπλάσια ενόχληση, ακόμη και να τους προκαλέσουν έντονη δυσαρέσκεια.

Ένα παιδί που είναι υπερ-ευαίσθητο σε μυρωδιές πιθανώς να:
Αγχώνεται ή να ζαλίζετε από συγκεκριμένες οσμές.
Παρατηρεί μυρωδιές που οι υπόλοιποι δεν παρατηρούν.
Ταράζεται ή να έχει μια έκρηξη θυμού στην μυρωδιά κάποιων ουσιών.

Ένα παιδί που είναι υπο-ευαίσθητο σε μυρωδιές, πιθανώς να:
Αναζητά την μυρωδιά από όλα τα αντικείμενα γύρω του.
Αναζητά πολύ δυσάρεστες οσμές όπως αυτή των σκουπιδιών ή των περιττωμάτων.

6. "Δεν μπορεί να καθίσει χωρίς να κινείται/ είναι υπερκινητικό/ ζητά κίνηση συνεχώς" (Ιδιοδεκτικό).
Σε σχεδόν όλα τα παιδιά αρέσει η κίνηση, όταν όμως αυτή δείχνει να τα φοβίζει, ή αντίθετα να την αναζητούν μανιωδώς,πιθανώς να υπάρχει κάποια Διαταραχή Αισθητηριακής Επεξεργασίας.

Ένα παιδί που είναι υπερ-ευαίσθητο στην κίνηση, πιθανώς να:
Επιδεικνύει ευαισθησία στην κίνηση.
Αποφεύγει κούνιες και άλλα παιχνίδια που έχουν έντονες κινήσεις.
Φοβάται την είσοδο και παραμονή του σε αυτοκίνητα.
Εμφανίζεται αδρανές και αργό.
Προτιμά καθιστικές δραστηριότητες σε αντίθεση με το κινητικό παιχνίδι.
Κινείται για να ηρεμήσει.

Ένα παιδί που είναι υπο-ευαίσθητο στην κίνηση, πιθανώς να:
Εμπλέκεται σε δραστηριότητες που απαιτούν έντονη κίνηση, να κινείται νευρικά και σπασμωδικά, να πηδά και να στριφογυρίζει.
Απολαμβάνει έντονες-σκληρές δραστηριότητες.
Αναζητά δραστηριότητες με έντονες κινήσεις.
Κάνει σβούρες χωρίς να ζαλίζεται.
Έχει δυσκολία να καθίσει χωρίς να κινείται.

7. "Έχει ευαισθησία στον ήχο" (Ακουστικό).
Μέσα σε αυτόν τον θορυβώδη κόσμο στον οποίο ζούμε τα παιδιά με Διαταραχές Αισθητηριακής Επεξεργασίας και αυτά χωρίς, μπορούν πολύ εύκολα να αναστατωθούν. Για ένα παιδί με Διαταραχές Αισθητηριακής Επεξεργασίας, δεν έχει σημασία αν βρίσκεται σε ποδοσφαιρικό αγώνα ή σε ένα επίσημο δείπνο, καθώς οποιαδήποτε δημόσια συνάντηση μπορεί να το αναστατώσει.

Ένα παιδί που είναι υπερ-ευαίσθητο σε ακουστικά ερεθίσματα, πιθανώς να:
Αποσπάται εύκολα από ήχους.
Κάνει το ίδιο θόρυβο για να "πνίξει" τους εξωτερικούς θορύβους.
Αποφεύγει συσκευές που κάνουν θόρυβο οπως το πλυντήριο πιάτων, η ηλεκτρική σκούπα κ.λ.π.
Θυμώνει όταν μπαίνει σε κάποιο μέρος με θόρυβο.
Αντιδρά με φόβο σε δυνατούς και οξείς ήχους.
Παρατηρεί ήχους που οι άλλοι δεν ακούν.
Ζητά, συχνά, από άτομα γύρω του να ησυχάσουν ή να μιλήσουν πιο χαμηλά.
Απομακρύνεται από δυνατούς ήχους, ακόμη και να έχει έκρηξη θυμού.

Ένα παιδί που είναι υπο-ευαίσθητο σε ακουστικά ερεθίσματα πιθανώς να:
Αναζητά θορυβώδη μέρη ή συγκεκριμένους ήχους.
Κάνει θόρυβο, χωρίς κανένα λόγο.
Να μην αποκρίνεται σε λεκτικές νύξεις ακόμη και όταν απευθυνθούμε σε αυτό με το όνομα του.
Του αρέσουν πολύ έντονοι ήχοι και θόρυβοι.
Αναζητά συγκεκριμένους ήχους.
Μην μπορεί να μας πει απο που έρχεται κάποιος θόρυβος.
Μην θυμάται ή να μην καταλαβαίνει πράγματα που του έχουν ειπωθεί με αποτέλεσμα να χρειάζεται να του δώσουμε ξανά και ξανά οδηγίες.
Ρωτά συχνά "Τί;"
Μην ήταν πολύ ομιλητικό ως νήπιο.

8. "Δεν συντονίζει τις κινήσεις του" (Αδρή κινητικότητα).
Για τα παιδιά με Διαταραχές Αισθητηριακής Επεξεργασίας που επηρεάζουν την αδρή τους κίνηση είναι αρκετά δύσκολο να λάβουν μέρος και να ολοκληρώσουν δραστηριότητες που απαιτούν αδρή κίνηση.

Ένα παιδί με Διαταραχές Αισθητηριακής Επεξεργασίας που επηρεάζουν την αδρή του κίνηση, πιθανώς να:
Είναι δύσκολο να"σχεδιάσει" πως θα κινηθεί.
Έχει φτωχό συντονισμό κινήσεων.
Κινείται αδέξια ή εμφανίζεται τσαπατσούλικο.
Καθυστερεί να περπατήσει, να τρέξει, ανέβει σκαλιά, να πιάσει μία μπάλα.
Έχει υψηλό ή χαμηλό μυϊκό τόνο.
Είναι δύσκολο να μάθει-ακολουθήσει βήματα σε μία άσκηση ή χορό.

9. "Έχει φτωχό γραφοκινητικό έλεγχο" (Λεπτή κινητικότητα).
Κανένας μας δεν γεννιέται με δεξιότητες λεπτής κινητικότητας, αντιθέτως προσπαθούμε πολύ σαν παιδιά για να τις κατακτήσουμε.

Ένα παιδί με Διαταραχές Αισθητηριακής Επεξεργασίας που επηρεάζουν την λεπτή του κινητικότητα πιθανώς να:
Έχει δυσκολία στο γράψιμο.
Έχει δυσανάγνωστα γράμματα.
Σπάει την μύτη του μολυβιού.
Δυσκολεύεται να ανοιγοκλείσει ένα κουμπί ή ένα συνδετήρα.
Ρίχνει πράγματα.
Έχει δυσκολίες στο ντύσιμο και στο φαγητό.
Bάζει μεγάλη πίεση για να πιάσει αντικείμενα.
Έχει καθυστέρηση σε δεξιότητες όπως: να χρωματίσει, ή να κόψει με το ψαλίδι.

10. "Έχει κοινωνική ανασφάλεια" (Κοινωνικότητα).
Σχεδόν όλοι μας θέλουμε να έχουμε φίλους, να ταιριάζουμε σε παρέες και να γινόμαστε αποδεκτοί, όμως οι κοινωνικές δεξιότητες σε κάποιους "βγαίνουν" πιο φυσικά απ' ότι σε άλλους. Τα παιδιά με Διαταραχές Αισθητηριακής Επεξεργασίας προτιμούν να είναι μόνα τους, αλλά με την σωστή καθοδήγηση μπορούν να μάθουν τα οφέλη της παρέας με άλλα άτομα, να κάνουν φίλους και να γίνουν φίλοι.

Τα παιδιά με Διαταραχές Αισθητηριακής Επεξεργασίας που επηρεάζουν την κοινωνικότητα τους, πιθανώς να:
Αποφεύγουν μέρη με πολύ κόσμο.
Έχουν δυσκολίες να κάνουν φίλους.
Είναι μοναχικά.
Φοβούνται τα μέρη με πολύ κόσμο και να αποφεύγουν να κάθονται κοντά σε άλλα άτομα.
Νιώθουν άβολα σε πολυπληθή μέρη.

ΠΗΓΗ : Μπουρνάκα Αικατερίνη, Εργοθεραπεύτρια.

ΣΟΦΙΑ Μ. ΚΟΥΛΟΥΡΗ
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ S.I.
www.anaptixipaidiou.gr

ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΠΑΙΔΙΟΥ : ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΩΣ ΜΕΣΟ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

Δημοσιεύτηκε 21 hours ago από τον χρήστη Αλεξανδρόπουλος Μπάμπης

Τι είναι η Διαταραχή Αισθητηριακής Επεξεργασίας;
What Sensory Processing Disorder looks like

Αναρωτιέστε αν το παιδί σας θα μπορούσε να έχει διαταραχή Αισθητηριακής ολοκλήρωσης ή μήπως αναρωτιέστε τι ακριβώς σημαίνει αυτό;

Για να σας βοηθήσουμε, παρουσιάζουμε τα βασικά σημεία της κατάστασης καθώς και τα πιθανά συμπτώματα σε παιδιά διαφόρων ηλικιών.

Τι είναι η Διαταραχή Αισθητηριακής Επεξεργασίας;
Η διαταραχή Αισθητηριακής ολοκλήρωσης, γνωστή και ως Δυσλειτουργία Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης είναι μια κατάσταση που προκύπτει όταν τα αισθητήρια σήματα λαμβάνονται αλλά δεν ερμηνεύονται. Όπως εξομολογείται η Αθηνά, μαμά ενός 5χρονου κοριτσιού 
«Το πρόβλημα είναι ότι η κόρη μου δυσκολεύεται να ερμηνεύσει τα μηνύματα που λαμβάνει. Ο εγκέφαλός της παρερμηνεύει κάποια συναισθήματα και τη θερμοκρασία, όπως αυτό του πόνου ή μπορεί να μη αισθάνεται τον πόνο. Όταν ήταν δύο ετών την πονούσαν τα ρούχα της, δεν μπορούσαμε να την αγγίξουμε! Ακόμα και το βούρτσισμα των μαλλιών την έφερναν σε σημείο δακρύων. Δεν μπορούσε να υποφέρει και το αίσθημα της θερμοκρασίας ή το νερό την ώρα του μπάνιου!.»
Τα παιδιά με διαταραχή της αισθητηριακής ολοκλήρωσης μπορεί να νιώσουν ένα χάδι σαν ένα χαστούκι….
Ενδέχεται δηλαδή να παρουσιάσουν μια υπερευαισθησία σε μια αισθητική εμπειρία.

Πόσο συχνή είναι η Διαταραχή Αισθητηριακής Επεξεργασίας;
Διάφορες μελέτες έχουν δείξει ότι οπουδήποτε 1 στα 20 παιδιά ή 1 στα 6 παιδιά βιώνουν αισθητικά συμπτώματα που θα μπορούσαν να επηρεάζουν την καθημερινή τους ζωή.

Ποια είναι η θεραπεία;
Η εργοθεραπεία είναι η κύρια μορφή θεραπείας για παιδιά με Διαταραχή Αισθητηριακής Επεξεργασίας. Συχνά η διαταραχή δεν αντιμετωπίζεται μέχρι το παιδί να φτάσει τουλάχιστον στην ηλικία των τεσσεράμισι ετών. Η εργοθεραπεία πάντως θα βοηθήσει το παιδί να οργανώσει το κεντρικό νευρικό του σύστημα, να συντονίζει και να ελέγχει την αισθητηριακή πληροφορία και να αναπτύξει μια πιο οργανωμένη αντίδραση στο αισθητηριακό ερέθισμα.

Ποια είναι τα συμπτώματα;
Τα σημάδια ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό μεταξύ των παιδιών. Το πιο συνήθη σύμφωνα με το Ίδρυμα της Διαταραχής αισθητηριακής επεξεργασίας στις ΗΠΑ, είναι τα ακόλουθα.

Σε βρέφη και νήπια:
Έχουν προβλήματα με το φαγητό.
Αρνούνται να πάνε σε οποιονδήποτε, παρά μόνο σε εκείνον που βλέπουν συνέχεια (συνήθως η μαμά.)
Έχουν προβλήματα ύπνου ή υπνηλίας.
Είναι εξαιρετικά ευερέθιστοι όταν είναι ντυμένοι/ Αισθάνονται άβολα με τα ρούχα
Σπάνια παίζουν με τα παιχνίδια, ειδικά εκείνα που απαιτούν δεξιότητες.
Έχουν δυσκολία να μετατοπίσουν το κέντρου βάρους από ένα αντικείμενο ή δραστηριότητα στο άλλο.
Δεν παρατηρούν τον πόνο.
Αντιστέκονται στις αγκαλιές.
Δεν μπορούν να αντισταθούν στο πιπίλισμα μιας πιπίλας ή κοιτάζουν επίμονα τα παιχνίδια ή ακούνε τη φωνή του γονέα.
Έχουν κακή ισορροπία, πέφτουν πάνω σε πράγματα κλπ.
Μιλάνε λίγο ή καθόλου.
Εύκολα ξαφνιάζονται.
Είναι εξαιρετικά ζωηρά, κινούν συνεχώς το σώμα τους ή τρέχουν ασταμάτητα.
Καθυστερούν να μπουσουλήσουν και να κάνουν τα πρώτα τους βήματα.

Στα παιδιά προσχολικής ηλικίας:
Δυσκολία στην εκπαίδευση της τουαλέτας.
Υπερβολική ευαισθησία στο ερέθισμα ή αντιδρούν υπερβολικά στην υφή, τον θόρυβο και τις μυρωδιές.
Δεν αναγνωρίζουν το άγγιγμα εκτός κι αν γίνεται με εξαιρετική δύναμη.
Έχουν μαθησιακές δυσκολίες.
Είναι αδέξιοι.
Βρίσκονται σε συνεχή κίνηση.
Παίρνουν τον χώρο των άλλων και θέλουν να ακουμπήσουν τα πάντα γύρω τους.
Δυσκολεύονται να κάνουν φίλους (υπερβολική επιθετικότητα ή παθητικότητα.)
Έχουν ξαφνικές αλλαγές της διάθεσης και ξεσπάσματα που είναι απροσδόκητα.
Φαίνονται αδύναμα.
Είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς την ομιλία τους.
Δεν φαίνεται να κατανοούν τις προφορικές οδηγίες.
Παιδιά σχολικής ηλικίας
Υπερβολική ευαισθησία στο ερέθισμα ή αντιδρούν υπερβολικά στην υφή, τον θόρυβο και τις μυρωδιές.
Αποσπάται εύκολα η προσοχή τους στην τάξη και είναι πολύ νευρικοί.
Ενθουσιάζονται εύκολα στην παιδική χαρά, στο διάλειμμα και στην τάξη.
Αργούν να κάνουν τα μαθήματά τους για το σχολείο.
Αποφεύγουν τις υποχρεώσεις τους όπως π.χ το διάβασμα.
Είναι αδέξιοι, σκοντάφτουν συχνά κ.α.
Δυσκολεύονται να μάθουν νέες δραστηριότητες.
Βρίσκονται σε συνεχή κίνηση.
Προτιμούν τις καθιστικές δραστηριότητες.
Δυσκολεύονται να κάνουν νέους φίλους.
«Κολλάνε» με δραστηριότητες και προτιμούν να κάνουν τα ίδια και τα ίδια.
Δυσκολεύονται στην ανάγνωση.
Δυσκολεύονται στη ομιλία/δεν έχουν ευχέρεια λόγου και είναι κάπως διστακτικοί.

Οι παραπάνω πληροφορίες είναι εκπαιδευτικού και μόνο χαρακτήρα. Για συγκεκριμένες ιατρικές συμβουλές, διαγνώσεις και θεραπεία, συμβουλευτείτε το γιατρό σας.

popsugar.com

anaptixipaidiou

Τα πιο συχνά λάθη που κάνουν οι γονείς με το μάρσιπο αγκαλιάς! - Common Mistakes When Fitting a Baby Carrier

Μαμάδες, (και μπαμπάδες) φορέστε τα παιδιά σας!
Μη φοβάστε, δε θα τα κάνετε "μαμάκιες"
Το μάρσιππο και το δέσιμο με τη μαμά!

Ένα μωρό σε μάρσιπο αγκαλιάς βρίσκεται σε άμεση επαφή με τη μαμά που το «φοράει». 
Τα μωρά είναι προορισμένα για να κουρνιάζουν μέσα στα χέρια της μαμάς τους, να χώνονται στο μαλακό στήθος της, να βολεύονται κοντά στο λαιμό της. 
Όταν κουβαλάμε ένα μωρό σε sling, εκείνο αντιλαμβάνεται τη θέρμη του κορμιού μας, τις συχνές αλλαγές θέσης, το δυνατό άγγιγμα της αγκαλιάς μας, την κίνησή μας. 
Και φυσικά βρίσκει την ευκαιρία να μάθει να ισορροπεί το κεφάλι του, να στηρίζει τον κορμό του και να χρησιμοποιεί τους μύες του σώματός του για να κρατιέται πάνω μας.

Τα τελευταία χρόνια, το
babywearing και οι μάρσιποι αγκαλιάς κερδίζουν συνεχώς έδαφος και ανεβαίνουν στις προτιμήσεις των γονιών ως απαραίτητη πρώτη αγορά για το μωρό. Τα slings, ή αλλιώς μάρσιποι αγκαλιάς, διαφέρουν απ' τους συμβατικούς μάρσιπους. 
Common Mistakes When Fitting a Baby Carrier
Δεν είναι μόνο ένας τρόπος μεταφοράς του μωρού, είναι και ένα πολύτιμο εργαλείο για να βοηθήσει τους γονείς να αναπτύξουν δεσμούς με το μωρό τους, αλλά και να τους επιτρέψει να κάνουν κι άλλα πράγματα ενώ «φορούν» το μωρό τους. 
Είναι κατάλληλοι για νεογέννητα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από την πρώτη μέρα με απόλυτη ασφάλεια. Το μωρό δεν «κρέμεται» σε ένα sling, αντίθετα βρίσκεται στη φυσική στάση αγκαλιάς που από μόνο του ένα νεογέννητο μωρό υιοθετεί: με τα πόδια λυγισμένα, τα γόνατα ψηλά και ακουμπώντας στο σώμα της μαμάς ή του μπαμπά με τον ίδιο τρόπο που θα ήταν στην αγκαλιά τους.

Πόσο σωστά όμως το χρησιμοποιούμε και ποια λάθη κάνουμε που μπορούν να βλάψουν το μωρό μας;

Δεν διαβάζουμε τις οδηγίες χρήσης
Κάθε εργαλείο έχει και τις κατάλληλες οδηγίες χρήσης. Ακόμη κι αν σας φαίνεται απλή η χρήση του μην αμελήσετε να διαβάσετε τις οδηγίες χρήσης , νομίζοντας ότι θα το κάνετε σωστά με την πρώτη προσπάθεια. Εκτός από το προσπέκτους ψάξτε και στο διαδίκτυο ώστε να μάθετε να αναδιπλώνετε σωστά το ύφασμα, βήμα - βήμα.

Αγοράζουμε λάθος νούμερο
Γενικά να θυμάστε ότι μάρσιππο διαλέγουμε ανάλογα με το ύψος και το βάρος του παιδιού και όχι σύμφωνα με την τιμή. Ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους για τον οποίο οι γονείς σταματούν να χρησιμοποιούν τον μάρσιπο, οφείλεται στο γεγονός ότι όταν τον αγόρασαν πήραν το λάθος νούμερο. Αυτό δεν πρέπει να είναι ούτε πάρα πολύ μεγάλο ούτε πολύ μικρό. Ο καλύτερος τρόπος για να εξασφαλιστεί η ορθή εφαρμογή είναι να πάρετε το μωρό μαζί σας στο κατάστημα και να το δοκιμάσετε παρέα!

Τοποθετούμε το μάρσιπο πολύ χαμηλά 
Το να κρέμεται το μωρό χαμηλά, δεν είναι καλό ούτε για το μωρό, αλλά ούτε και για τη μέση σας. Το κεφάλι του μωρού πρέπει να είναι σε θέση ώστε να ξεκουράζεται στο στήθος σας και όταν μεταφέρεται στην πλάτη σας να ξεκουράζεται στον ώμο σας. Επίσης, όταν ένα μωρό είναι τοποθετημένο πολύ χαμηλά και οι ιμάντες είναι χαλαροί γέρνει κατά τη μεταφορά.

Κάνουμε δουλειές με το μωρό αγκαλιά
Πολλές γονείς όταν μεταφέρουν το μωρό τους με μάρσιπο έχουν την εντύπωση ότι μπορούν να ολοκληρώσουν κάποιες δουλειές τους και αφήνουν τα χέρια τους ελεύθερα. Ο μάρσιπος σας δίνει μια αίσθηση ελευθερίας κινήσεων αλλά αυτό δεν σημαίνει πως μπορείτε να κάνετε τα πάντα όπως το να μαγειρεύετε πάνω από ένα καυτό τηγάνι. Θυμηθείτε πώς τα μωρά μπορούν να κινηθούν απότομα και οι ιμάντες να ξεδιπλωθούν.

Καλύπτουμε το προσωπάκι του μωρού 
Θα πρέπει πάντα να ρίχνετε μια γρήγορη ματιά στο μωρό σας ώστε να είστε βέβαιοι ότι το προσωπάκι του δεν είναι καλυμμένο από ύφασμα, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος ασφυξίας!

Δεν υποστηρίζουμε το λαιμό του μωρού 
Τους πρώτους μήνες της ζωής τους, τα μωρά δεν έχουν ακόμη τους μύες για να υποστηρίξουν το κεφάλι τους, και κυριολεκτικά γέρνουν προς τα πίσω αν δεν είναι άνετα στην θέση τους.

Περιορίζουμε το μωρό στην αναπνοή 
Προσοχή! Αν παρατηρήσετε ότι το πηγούνι του μωρού σας στηρίζεται σταθερά πάνω στο στήθος σας, θα πρέπει να το αναπροσαρμόσετε. Μια τέτοια θέση μπορεί δυνητικά να διακόψει την παροχή οξυγόνου στο μωρό.

Αφήνουμε τα ποδαράκια του μωρού σε εντελώς ευθεία γραμμή
 
Τα ποδαράκια των μωρών δεν πρέπει να κρέμονται σε εντελώς ευθεία γραμμή, όπως σε αυτή τη θέση, γιατί υπάρχει κίνδυνος για ανάπτυξη δυσπλασίας του ισχίου. Ιδανικά, το μωρό θα πρέπει να είναι σε στάση «βατραχάκι» με τα γόνατα ελαφρώς λυγισμένα. Τα στρέφουμε μπροστά πολύ νωρίς

Μη βιαστείτε να βάλετε το μωρό σας στο μπροστινό μέρος του μάρσιπου
Τα νεογέννητα χρειάζονται χρόνο για να ενισχύσουν τη δύναμη από το λαιμό τους. Η γενική σύσταση είναι να περιμένετε έως ότου το μωρό σας μπορέσει να κρατήσει το κεφάλι του ψηλά σταθερά, συνήθως στους 4-6 μήνες.

Δεν αλλάζουμε συχνά θέση στο μωρό 
Αν έχετε βρει μια θέση που σας αρέσει πολύ καλό είναι να μη τη συνηθίσετε. 
Όχι μόνο είναι σημαντικό να δοκιμάζετε διαφορετικές θέσεις για να προετοιμάσετε το μωρό σας για όταν μεγαλώσει και γίνει πιο κινητικό, αλλά είναι ζωτικής σημασίας τους πρώτους μήνες να βεβαιωθείτε ότι το κεφάλι του μωρού σας κινείται και στις δύο κατευθύνσεις εξίσου. Αν για παράδειγμα μεταφέρετε το μωρό σας με το κεφάλι του προς τα αριστερά, μπορεί να δημιουργηθούν μυϊκές ανισορροπίες και αίσθηση ζάλης.
Συμβουλές υψίστης ασφάλειας 

Να παρακολουθείτε διαρκώς εάν το μωρό σας αναπνέει σωστά.
Βεβαιωθείτε ότι το πηγούνι του βρέφους δεν ακουμπάει στον θώρακά του και ότι η πλάτη του στηρίζεται με ασφάλεια.
Τοποθετήστε το μωρό σε όρθια θέση αμέσως μετά το θηλασμό.
Προσέξτε το βήμα σας, καθώς η ισορροπία σας μπορεί να επηρεαστεί ενώ περπατάτε φορώντας τον μάρσιπο.
Λάβετε υπόψη τα αντικείμενα που βρίσκονται στο περιβάλλον γύρω σας, καθώς οι δυο σας καταλαμβάνετε περισσότερο χώρο απ’ ότι εσείς ως μονάδα. 
Προσέξτε ιδιαιτέρως τις γωνίες των επίπλων και τις πόρτες των αυτοκινήτων.
Βεβαιωθείτε ότι είστε σε θέση να βλέπετε διαρκώς το πρόσωπο του μωρού σας και ότι δεν καλύπτεται από το ύφασμα του μάρσιπου.
Να ρυθμίζετε τον μάρσιπο σε τέτοια απόσταση, ώστε να είστε σε θέση να φιλήσετε το μωράκι σας.
Μην επιχειρήσετε καμιά δραστηριότητα η οποία απαιτεί τη χρήση του εξοπλισμού ασφαλείας, όπως ποδηλασία, κωπηλασία ή κατάβαση.
Μην χρησιμοποιείται τον μάρσιπο στο αυτοκίνητο. Σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστά το απαραίτητο καθισματάκι.
Μην συμμετέχετε σε φυσικές ασκήσεις που περιλαμβάνουν υπερβολικές αναπηδήσεις. Ένας χαλαρός περίπατος ή πεζοπορία είναι η ιδανική άσκηση για όσους γονείς χρησιμοποιούν μάρσιπο.

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki