Sunday 31 January 2021

Πως έγινες έτσι Άνθρωπε;

Πως έγινες έτσι Άνθρωπε;

Βλέπεις τον αδερφό σου σαν εχθρό. Θυμώνεις με όποιον σε πλησιάσει λίγο παραπάνω. Μιλάς μόνο για κρούσματα, για θετικούς και αρνητικούς και αντιμετωπίζεις τους ανθρώπους που νοσούνε ως ενόχους.

Πως έγινες έτσι Άνθρωπε;

Κάποτε ξέρεις, αν κάποιος ήταν άρρωστος, έψαχνες τρόπο να του σταθείς. Προσπαθούσες να τον στηρίξεις. Έστω και από ευγένεια ρωτούσες ένα “Πως είσαι; Τι κάνεις;’’. Σήμερα, τον σταυρώνεις.

Πώς έγινες έτσι Άνθρωπε;

Άφησες το Θεό στα αζήτητα. Του γύρισες τη πλάτη. Εναπόθεσες τις ελπίδες σου σε ανθρώπους. Καλή και άγια η επιστήμη, και ναι, θέλει προσοχή αλλά και προσευχή συνάμα θέλει. Που είναι οι λιτανείες σου Άνθρωπε; Που είναι οι εικόνες της Παναγιάς να σεργιανίζουνε τον τόπο; Πιστεύεις; Πιστεύεις ότι μπορεί Αυτή, να διώξει το κακό;

Λίγοι μήνες ήταν αρκετοί, για να παραβούμε μαζικά τις δυο πιο σπουδαίες εντολές που μας δοθήκανε: Να αγαπάς τον Θεό και τον συνάνθρωπό σου”.

Ώρα να το πιάσουμε αλλιώς το πράγμα…

Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος
Ψυχολόγος M.Sc.
e-psyxologos.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Παιδί με νεύρα: Τελικά το παιδί μου έχει δύσκολο χαρακτήρα ή μήπως το πρόβλημα είμαι εγώ … ;

Παιδί και νεύρα: Τακτικές διαχείρισης των κρίσεων
  • Φροντίστε το οικογενειακό σας περιβάλλον: 
Μήπως το παιδί φωνάζει και νευριάζει επειδή βλέπει να το κάνουν σε σταθερή βάση και οι γονείς του; Υπάρχουν κανόνες που τηρούνται, συνεννόηση των γονιών, πλαίσιο, τάξη και πρόγραμμα που το καθησυχάζουν;
  • Στηρίξτε από νωρίς το δικαίωμά του να είναι διαφορετικό: 
πχ. μην κάνετε συνεχείς επεμβάσεις στο χώρο του, αφήστε το να έχει που και που τα παιχνίδια του άνω- κάτω, είναι το «βασίλειό» του. Πρέπει να μάθει να τακτοποιεί τον προσωπικό του χώρο αλλά και να τον διαχειρίζεται μερικές φορές όπως επιθυμεί το ίδιο. 
Δώστε του πρωτοβουλίες στη καθημερινή ζωή της οικογένειας: να διαλέξει το παγωτό που θα φάτε την Κυριακή, ποια παιδική ταινία θα δείτε όλοι μαζί κλπ. Νοιώθει ικανό, ότι το εμπιστεύεστε, ότι μπορεί να πάρει αποφάσεις.
  • Αφήστε το να εκφράσει τον θυμό του και βοηθήστε το να τον διαχειριστεί σωστά. 
Μην αδιαφορείτε, μην αντιδράτε υπερβολικά: ένα θυμωμένο παιδί δραματοποιεί τις καταστάσεις. Φροντίστε να φέρετε το ζήτημα σε φυσιολογικά πλαίσια, χωρίς να μειώνετε την σημασία των όσων νοιώθει. 
Ακραίες εκφράσεις τύπου: «Εγώ δεν θα ξανακάνω/ δεν θα ξαναπάω ποτέ …» σας δείχνουν ότι νοιώθει αβοήθητο και φοβισμένο και περιμένει να το βοηθήσετε. 
Μιλήστε μαζί του, ζητήστε του να σας εξηγήσει τι του συμβαίνει. 
Βεβαιώστε το για την αγάπη σας και την επιθυμία σας να το βοηθήσετε. 
Το παιδί χρειάζεται πάνω απ’ όλα να νοιώθει ότι οι γονείς στέκονται δίπλα του και το στηρίζουν.
  • Τις στιγμές έντασης αν δεν μπορείτε να συζητήσετε μαζί του, χρήσιμο είναι να το βοηθήσετε να χαλαρώσει. 
Τραβήξτε του την προσοχή σε κάτι άλλο που του αρέσει και μπορεί να το απασχολήσει και, αργότερα, που θα είναι πιο ήρεμο κάνετε την συζήτηση που πρέπει.
  • Αναγνωρίστε κι εσείς τα λάθη σας (και οι γονείς κάνουν λάθη!), συζητήστε τα μαζί του, ζητήστε συγγνώμη, αλλάξτε γνώμη αν εκείνο έχει μια καλύτερη ιδέα! 
Μείνετε σταθεροί όσο αφορά στα πλαίσια που έχουν να κάνουν με τις επιθετικές του συμπεριφορές, μείνετε όμως ανοιχτοί και ενδυναμωτικοί στις δημιουργικές του προτάσεις.
  • Μην το κοροϊδεύετε, μην το ειρωνεύεστε, μην το εκβιάζετε συναισθηματικά. 
Μην χρησιμοποιείτε εκφράσεις τύπου: «είσαι κακό παιδί, η μαμά στενοχωρήθηκε και δεν σε αγαπάει καθόλου!». Μην τονίζετε τις αδυναμίες και τις ελλείψεις του. 
Όλα αυτά είναι εκφράσεις της δικής σας οργής, που προδίδουν ότι δεν μπορείτε να την διαχειριστείτε και γίνεστε κι εσείς ένα παιδί, ενώ εκείνο σας χρειάζεται ως ενήλικο, για να βοηθήσετε. 
Αγαπήστε το και δεχθείτε το όπως είναι, όχι όπως φανταστήκατε ότι θα είναι!
  • Κατά κανόνα, τα φαινόμενα αυτά με μια σωστή διαχείριση από του γονείς είναι ελεγχόμενα και δεν ενοχλούν δραματικά την οικογενειακή ειρήνη. 
Αν όμως δεν επιλύονται, επαναλαμβάνονται με μεγαλύτερη συχνότητα, το παιδί δείχνει αυξανόμενη επιθετικότητα χωρίς προφανή αιτία, ζητήστε έγκαιρα την συμβουλή ειδικού για να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα.

Παιδί και νεύρα: Συμπέρασμα

Σύμφωνα με έρευνες η λεκτική βία και οι φωνές των γονιών προς τα παιδιά τους, αυξάνει τον κίνδυνο να εμφανίσουν κατάθλιψη, επιθετικότητα και άλλα προβλήματα συμπεριφοράς. 
Πιο συγκεκριμένα, μπορεί οι σημερινοί γονείς να μην χτυπάνε πια τα παιδιά τους (τουλάχιστον οι περισσότεροι) καθώς πιστεύουν ότι μπορούν να καταφέρουν αυτό που θέλουν με τη φωνή τους, ωστόσο, οι φωνές δεν έχουν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. 
Ως λεκτική βία μπορεί να θεωρηθεί οποιαδήποτε ψυχολογική πίεση με θυμωμένα ή προσβλητικά λόγια προκειμένου το παιδί να νιώσει συναισθηματικά πληγωμένο, σε μια προσπάθεια να διορθωθεί ή να ελεγχθεί η συμπεριφορά του, μεταξύ των οποίων οι δυνατές φωνές, οι βλαστήμιες, οι κατάρες, καθώς και οι ταμπέλες.

Οι γονείς που θέλουν να αλλάξουν τη συμπεριφορά των παιδιών τους, θα πρέπει να επικοινωνήσουν μαζί τους στο ίδιο επίπεδο και να εξηγήσουν το σκεπτικό τους και τις ανησυχίες τους, χωρίς φωνές!

newshealth
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Νηπιαγωγός έβγαλε 4χρονη στο κρύο για τιμωρία ...

Ένα εξοργιστικό περιστατικό έλαβε χώρα πριν λίγες μέρες στο 1ο Νηπιαγωγείο Αγίου Νικολάου Χαλκίδας, όπως έδειξε ο ΑΝΤ1 με θύμα ένα 4χρονο κοριτσάκι που η Νηπιαγωγός για να το τιμωρήσει για την συμπεριφορά του-η οποία όπως η ίδια ισχυρίζεται, έπαθε κρίση και ήταν εκτός εαυτού- το έβγαλε έξω από την τάξη και το άφησε να ξεροσταλιάζει μέσα στο κρύο, εκλιπαρώντας το παιδί να μπει μέσα. 

Σύμφωνα με το evima.gr  το περιστατικό αποκαλύπτει τη σκοτεινή πλευρά της δημόσιας εκπαίδευσης και μάλιστα στην τρυφερή ηλικία κατά την οποία τα παιδιά καλούνται να κοινωνικοποιηθούν μέσω του συστήματος ακολουθώντας αδιαμφισβήτητες και εγγυημένες παιδαγωγικές πρακτικές. Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς τις εικόνες που περνούν μπροστά από τα μάτια του και που έχουν μαγνητοσκοπηθεί έξω από τον φράχτη του 1ου Νηπιαγωγείου Αγίου Νικολάου Χαλκίδας, την Τρίτη 26 Ιανουαρίου 

Ένα κοριτσάκι ντυμένο στα ροζ εκλιπαρεί με ουρλιαχτά τη δασκάλα του να το βάλει πάλι μέσα στην αίθουσα. Είναι μόλις 4 ετών. Η νηπιαγωγός έχει βγάλει το κοριτσάκι έξω στο κρύο, καταχείμωνο, για να το τιμωρήσει. Το παιδάκι παρακαλεί και ζητάει τη μητέρα του με λυγμούς. Η νηπιαγωγός απτόητη ζητάει από το μικρό παιδί -σύμφωνα με την καταγγελία- να της ζητήσει συγγνώμη… Το κοριτσάκι παραμένει στο κρύο, εκτός σχολείου, στο προαύλιο. Σημειώνεται ότι, όταν συνέβη το περιστατικό, επικρατούσαν συνθήκες ψύχους στη Χαλκίδα.

Όπως δήλωσε ο διευθυντής Της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης νομού Ευβοίας Γρηγόρης Λάσκος στο evima.gr  δεν υπάρχει επίσημη καταγγελία γονέα για το συγκεκριμένο περιστατικό ωστόσο προέβη στις άμεσες ενέργειες σύμφωνα με τις οποίες έκανε γνωστό το περιστατικό μέσω των δημοσιευμάτων στην πρωτοβάθμια της περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, με τις οποίες λέει ζητά γραπτή εξήγηση από την συγκεκριμένη νηπιαγωγό.

koutipandoras.gr

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki