Tuesday, 6 November 2012

Δεν γίνεται να σβήσει η Ελλάδα, ...

 
Δείτε τι έλεγαν δυο τεράστιοι άνθρωποι του πνεύματος για τον Ελληνισμό και την προσφορά μας στο παγκόσμιο γίγνεσθαι, και το που θα ήταν ο πλανήτης χωρίς εμάς.



Ο Γάλλος λογοτέχνης και δραματουργός Ρισπέν Ζαν είχε αναφέρει...

Γκρεμίστε ὅλη τὴν Ἑλλάδα σὲ βάθος 100 μέτρων. Ἀδειάστε ὅλα τὰ μουσεῖα σας, ἀπὸ ὅλον τὸν κόσμο. Γκρεμίστε κάθε τί Ἑλληνικὸ ἀπὸ ὅλο τὸν πλανήτη... Ἔπειτα σβῆστε τὴν Ἑλληνικὴ γλώσσα ἀπὸ παντοῦ. Ἀπὸ τὴν ἰατρική σας, τὴν φαρμακευτική σας, τὰ μαθηματικά σας (γεωμετρία, ἄλγεβρα), ἀπὸ τὴν φυσικὴ, τὴν χημεία, τὴν ἀστρονομική, τὴν πολιτική, τὴν καθημερινότητά σας.


Διαγράψτε τὰ μαθηματικά, διαγράψτε κάθε σχῆμα, κάντε τὸ τρίγωνο-ὀκτάγωνο, τὴν εὐθεία-καμπύλη, σβῆστε τὴν γεωμετρία ἀπὸ τὰ κτίρια σας, τοὺς δρόμους σας, τὰ παιχνίδια σας, τὰ ἁμάξια σας, σβῆστε τὴν ὀνομασία κάθε ἀσθένειας καὶ κάθε φαρμάκου, διαγράψτε τὴν δημοκρατία καὶ τὴν πολιτική, διαγράψτε τὴν βαρύτητα καὶ φέρτε τὸ πάνω κάτω, ἀλλάξτε τοὺς δορυφόρους σας νὰ ἔχουν τετράγωνη τροχιά, ἀλλάξτε ὅλα τὰ βιβλία σᾶς (γιατί παντοῦ θὰ ὑπάρχει καὶ ἔστω μία ἑλληνικὴ λέξη), σβῆστε ἀπὸ τὴν καθημερινότητα σᾶς κάθε ἑλληνικὴ λέξη, ἀλλάξτε τὰ εὐαγγέλια, ἀλλάξτε τὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ ποὺ καὶ αὐτὸ βγαίνει ἀπὸ τὰ Ἑλληνικὰ καὶ σημαίνει αὐτὸς ποὺ ἔχει τὸ χρίσμα, ἀλλάξτε καὶ τὸ σχῆμα κάθε ναοῦ (νὰ μὴν ἔχει τὴν ἑλληνικὴ γεωμετρία), σβῆστε τὸν Μέγα Ἀλέξανδρο, σβῆστε ὅλους τους Μυθικοὺς καὶ Ἱστορικοὺς ἥρωες, ἀλλάξτε τὴν παιδεία σας, ἀλλάξτε τὸ... ὄνομα τῆς ἱστορίας, ἀλλάξτε τὰ ὀνόματα στὰ πανεπιστήμια σας, ἀλλάξτε τὸν τρόπο γραφῆς σας, χρησιμοποιῆστε τὸν ἀραβικό, διαγράψτε τὴν φιλοσοφία, διαγράψτε, διαγράψτε, διαγράψτε...
Θὰ πεῖτε "δὲν γίνεται". Σωστά, δὲν γίνεται γιατί μετὰ δὲν θὰ μπορεῖτε νὰ στεριώσετε οὔτε μία πρόταση! Δὲν γίνεται νὰ σβήσει ἡ Ἑλλάδα, ὁ Ἕλληνας, ἡ προσφορὰ τοῦ πάνω σὲ αὐτὸν τὸν πλανήτη...
Ἡ πρόκληση πάντως ἰσχύει.
 

Ρισπὲν Ζᾶν (Ἀλγερία 1849 – Παρίσι 1926). Γάλλος λογοτέχνης καὶ δραματουργός

Ο Φρειδερίκος Βίλχελμ Νίτσε (Friedrich Wilhelm Nietzsche) ήταν σημαντικός Γερμανός φιλόσοφος, ποιητής, συνθέτης και φιλόλογος.
(15 Οκτωβρίου 1844 - 25 Αυγούστου 1900) 

Δεν υπάρχει λαός στον κόσμο ο οποίος να έχει προσφέρει τόσα στην ανθρωπότητα όσα ο ελληνικός και να έχει καταπολεμηθεί τόσο πολύ, από τόσο πολλούς λαούς, οι οποίοι δεν προσέφεραν τίποτα σε αυτήν.

to alfabito

27 τρόποι να πείτε σήμερα ΝΑΙ μπορούμε!

Σήμερα πείτε ΝΑΙ μπορούμε να καταπολεμήσουμε τη σπατάλη του φαγητού και να στηρίξουμε ανθρώπους που ζουν στα όρια της φτώχειας και μας έχουν ανάγκη. Ο καθένας από εμάς με τον τρόπο του, με το χρόνο του, με την ειδικότητά του, με τα μέσα που διαθέτει μπορεί σίγουρα να βοηθήσει λίγο ή πολύ. 
Εμείς σκεφτήκαμε και προτείνουμε 27 τρόπους.

1. Έχεις είδη σε άριστη κατάσταση που δεν τα χρειάζεσαι;
Τρόφιμα, ρουχισμός, παιχνίδια, βιβλία, σχολικά είδη, έπιπλα, ηλεκτρονικοί υπολογιστές κλπ.
Είτε αφορά εσένα προσωπικά ή μία εταιρεία επικοινώνησε μαζί μας και θα σε φέρουμε σε επαφή με τον κοντινότερο άνθρωπο στη γειτονιά σου, ίδρυμα, οργανισμό που έχει την ανάγκη των ειδών που προσφέρεις.

2. Θέλεις να προσφέρεις τρόφιμα αλλά δεν έχεις χρόνο ή τρόπο να ψωνίσεις; 
Μπορείς να προσφέρεις δωροεπιταγές από σουπερμάρκετ δίνοντας έτσι τη δυνατότητα να αγοράσει κανείς ό,τι έχει ανάγκη. π.χ. ένας άνθρωπος που παίρνει φαγητό από συσσίτιο, με τη δωροεπιταγή σου θα προμηθευτεί είδη καθαρισμού. Η βοήθεια αυτή γίνεται σε συνεννόηση με τς κοινωνικές υπηρεσίες ιδρυμάτων και δήμων και όχι αυθαίρετα.

3. Οργανώνεις ή βρίσκεσαι σε μια εκδήλωση όπου έχει περισσέψει φαγητό;
Γάμοι, βαφτίσεις, πάρτυ, δεξιώσεις, συνέδρια
Πολύ συχνά περισσεύει φαγητό. Επικοινώνησε μαζί μας όταν οργανώνεις την εκδήλωση ή ακόμα κι αν βρίσκεσαι εκείνη την ώρα σε μια εκδήλωση και υπάρχει περισσευούμενο φαγητό! Μπορούμε να βρούμε άμεσα λύση για να προσφερθεί αυτό το φαγητό, το μόνο που έχεις να κάνεις εσύ είναι ένα τηλεφώνημα στο 210 3237805.

4. Εργάζεσαι σε επιχείρηση που βλέπεις να περισσεύει ή να πετιέται φαγητό;
Εάν εργάζεσαι σε επιχείρηση όπως: catering, εστιατόριο, καφέ, φούρνο, πιτσαρία, ξενοδοχείο, σουβλατζίδικο, ζαχαροπλαστείο, πρόχειρο φαγητό κλπ. όπου υπάρχει περισσευούμενο φαγητό μίλησέ τους για το ΜΠΟΡΟΥΜΕ και δικτύωσέ τους μαζί μας.

5. Θέλεις να προσφέρεις εθελοντική εργασία, αλλά δεν ξέρεις πως;
Εάν είσαι δάσκαλος, καθηγητής, ιατρός, γυμναστής, κουρέας, λογιστής κλπ. θα μπορούσες και εσύ να βοηθήσεις, π.χ. να βοηθήσεις παιδιά στο διάβασμά τους, να εξετάσεις μία φορά το μήνα τα παιδιά ενός ιδρύματος που δεν έχει γιατρό, να προσφέρεις μαθήματα γυμναστικής, να υποστηρίζεις τα λογιστικά ενός φορέα κλπ.

6. Σου αρέσει να μαγειρεύεις;
Μπορείς να μαγειρεύεις όσο συχνά θέλεις και να προσφέρεις σε μια οικογένεια ή ένα ίδρυμα στην γειτονιά σου. Εμείς θα σε δικτυώσουμε!

7. Θέλεις να προσφέρεις εθελοντική εργασία εκτός της ειδικότητάς σου;
Μπορείς να βοηθήσεις στη διανομή ενός συσσιτίου, να διευκολύνεις έναν ηλικιωμένο ή έναν άνθρωπο με ειδικές ανάγκες κάνοντας κάποιες εξωτερικές εργασίες για αυτόν (πληρωμή λογαριασμών, ψώνια κλπ) ή συνοδεύοντάς τον στο γιατρό.

8. Θέλεις να “σώσεις” τρόφιμα στη γειτονιά σου;
Μπορείς να ρωτήσεις το φούρνο της γειτονιάς σου, τον μανάβη, τον μπακάλη, τον κρεοπώλη, τον ψαρά εάν έχουν περισσευούμενα είδη που πετάνε και να τους ενημερώσεις για το ΜΠΟΡΟΥΜΕ.

9. Έχεις κάποιο χόμπι;
Μπορείς μέσα από το πάθος σου γι’ αυτό να προσφέρεις σε αυτούς που σε έχουν ανάγκη. π.χ. εάν σου αρέσει το ψάρεμα, μπορείς να προσφέρεις τα ψάρια που ψάρεψες σε ένα ίδρυμα, εμείς θα σε βοηθήσουμε. Εάν σου αρέσει να φτιάχνεις κοσμήματα, να ράβεις, να πλέκεις ή να κεντάς μπορείς να παραδώσεις μαθήματα. Εάν σου αρέσει η μαγειρική μπορείς να μαγειρέψεις μαζί με τα παιδιά ενός ιδρύματος ή σχολείου και να τους μάθεις τις αγαπημένες συνταγές σου. Σου αρέσει η μουσική και παίζεις κάποιο όργανο; Μπορείς να ψυχαγωγήσεις ανθρώπους που το έχουν ανάγκη ή να παραδώσεις μαθήματα.

10. Είσαι μαθητής ή φοιτητής;
Οργάνωσε μια δράση με σκοπό τη συγκέντρωση τροφίμων, πρότεινε τη διεξαγωγή ενός εκπαιδευτικού σεμιναρίου με θέμα την σπατάλη του περισσευούμενου φαγητού, διάδωσε το και ενεργοποίησε και άλλους συμμαθητές/συμφοιτητές σου.

11. Μπορείς να διαδώσεις το ΜΠΟΡΟΥΜΕ στους φίλους σου
Συγκέντρωσε τους φίλους σου και μίλησέ τους για το ΜΠΟΡΟΥΜΕ, ενημέρωσέ τους μέσω email, μέσω του facebook και του twitter.

12. Παντρεύεσαι ή βαφτίζεις το παιδί σου;
Πρότεινε στους καλεσμένους σου αντί για δώρο να προσφέρουν χρήματα ή είδος για κάποιο σκοπό. Είμαστε εδώ για να σου προτείνουμε που να βοηθήσεις.

13. Θέλεις να κάνεις μία δωρεά εις μνήμην κάποιου και δεν ξέρεις πως να διαθέσεις τα χρήματα;
Επικοινώνησε μαζί μας και θα σε βοηθήσουμε να βρεις ιδρύματα που χρειάζονται άμεση βοήθεια.

14. Έχεις ή δουλεύεις σε εμπορική επιχείρηση;
Μπορείς να προσφέρεις είδη προηγούμενης σεζόν ή είδη που υπάρχουν στο κατάστημά σου για πολύ καιρό και δεν πουλιούνται π.χ. ρούχα, παπούτσια, τσάντες, σεντόνια, πετσέτες, είδη οικιακής χρήσης, ηλεκτρικές συσκευές κ.λ.π. Εμείς μπορούμε να σε βοηθήσουμε να βρεις πού θα τα δώσεις.

15. Δραστηριοποιήσε στο χώρο παροχής υπηρεσιών;
Μπορείς να προσφέρεις και εσύ τις υπηρεσίες σου, π.χ. εάν έχεις διαγνωστικό κέντρο μπορείς να προσφέρεις δωρεάν εξετάσεις, εάν έχεις φροντιστήριο μπορείς να προσφέρεις δωρεάν μαθήματα, εάν είσαι τεχνίτης υδραυλικός, ηλεκτρολόγος, μαραγκός κλπ, μπορείς να αναλάβεις την επισκευή ή συντήρηση σε κάποιο ίδρυμα, σχολείο ή οργανισμό. Εμείς θα σε βοηθήσουμε να εντοπίσεις τους ανθρώπους που χρειάζονται τις υπηρεσίες σου.

16. Δουλεύεις σε διαφημιστική εταιρεία, εταιρεία δημοσίων σχέσεων κλπ.;
Επικοινώνησε με το ΜΠΟΡΟΥΜΕ για να φτιάξουμε σε συνεργασία μαζί σου ένα πρόγραμμα που να ταιριάζει στις ανάγκες του πελάτη σου στα πλαίσια της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.

17. Αγαπάς τα λουλούδια, έχεις φυτώριο ή δουλεύεις σε αυτό;
Μπορείς να προσφέρεις φυτά για τον κήπο ή το μπαλκόνι ενός σχολείου, ιδρύματος, γηροκομείου και να τους βοηθήσεις να τα φυτέψουν ή ακόμα να φτιάξεις ένα μικρό λαχανόκηπο στο χώρο τους που θα ενισχύσει τις ανάγκες τους για φαγητό.

18. Έχεις ή δουλεύεις σε φαρμακείο;
Μπορείς να προσφέρεις φάρμακα σε ένα ίδρυμα, σχολείο που τα έχει ανάγκη. Μπορείς να ενεργοποιήσεις φίλους και πελάτες να συμμετέχουν και αυτοί.

19. Πουλάς αναπηρικά και ορθοπεδικά είδη;
Μπορείς να στηρίξεις κάποιες ανάγκες ή να “υιοθετήσεις” ένα ίδρυμα.

20. Εργάζεσαι ή έχεις κατάστημα με ποδήλατα, παιχνίδια ή βιβλιοπωλείο;
Μπορείς να δωρίσεις μερικά είδη σε ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη.

21. Έχεις μονάδα φροντίδας ηλικιωμένων; 
Μπορείς να “υιοθετήσεις” έναν ηλικιωμένο που έχει την ανάγκη σου.

22. Η επιχείρησή σου ασχολείται με αυτοκίνητα;
Μπορείς να παραχωρήσεις κάποιο αυτοκίνητο σε ίδρυμα, σχολείο για μεταφορά μαθητών κλπ.

23. Έχεις βενζινάδικο;
Μπορείς να προσφέρεις βενζίνη για την μετακίνηση ανθρώπων ή για τη συλλογή τροφίμων από διάφορες επιχειρήσεις που παραχωρούν τρόφιμα σε ιδρύματα, σχολεία κλπ.

24. Έχεις συνεργείο αυτοκινήτων;
Μπορείς να υιοθετήσεις το αυτοκίνητο ενός ιδρύματος για ένα διάστημα.

25. Είσαι οδηγός ταξί ή λεωφορείου ή εργάζεσαι σε μεταφορική εταιρεία;
Μπορείς να βοηθήσεις μεταφέροντας παιδιά, ηλικιωμένους, ανθρώπους με ειδικές ανάγκες ή αναλαμβάνοντας τη μεταφορά ειδών.

26. Είσαι αρχιτέκτονας ή μηχανικός; 
Μπορείς να βοηθήσεις στο σχεδιασμό της ανακαίνισης ενός χώρου.

27. Εργάζεσαι σε ξενοδοχειακή επιχείρηση;
Περισσεύουν είδη ιματισμού, ένα πλυντήριο, μία καφετιέρα κ.λ.π.; Μπορείς να τα δώσεις σε ανθρώπους που τα χρειάζονται. Έχεις περισσευούμενα δωμάτια; μπορείς να φιλοξενήσεις κάποιους ανθρώπους που δεν έχουν δυνατότητα να πάνε διακοπές. Εμείς θα σε βοηθήσουμε να τους εντοπίσεις.

Αυτοί είναι μερικοί μόνο τρόποι με τους οποίους μπορεί ο καθένας μας να βοηθήσει. Για ό,τι δε σας είπαμε και για ό,τι εσείς μπορείτε να σκεφτείτε καλέστε μας στο 210 3237805 ή στείλτε μας email στο info@boroume.gr
ΜΗΝ ΠΕΤΑΣ ΤΙΠΟΤΑ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΟΥ ΠΟΥ ΤO ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ. 
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕ ΜΕ ΤΟ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΣΕ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΝ ΒΡΕΙΣ.

«Σκοπός του 'ΜΠΟΡΟΥΜΕ' είναι να συντονίζει τη διαδικασία προσφοράς αγαθών σε όσους έχουν ανάγκη, ενώ
δεν φέρει καμία ευθύνη και δεν εγγυάται για την ποιότητα των κατά περίπτωση προσφερόμενων αγαθών».

Πως θα νικήσετε τις ιώσεις; Διαβάστε μικρά μυστικά!

Ποιος είναι επιρρεπής στις ιώσεις; Σχεδόν όλοι. Είναι πολύ πιο συνηθισμένο όταν ζείτε ή εργάζεστε και κινείστε σε πολυσύχναστα μέρη.
Μάλιστα τα παιδιά μεταδίδουν γρήγορα το κρυολόγημα στους δασκάλους τους. Δείτε πώς μπορείτε να τις αποτρέψετε.

Γιατί κρυολογούμε;
Οι ιοί που προκαλούν τις ιώσεις και τα κρυολογήματα μεταλλάσσονται διαρκώς. Και κάθε αλλαγή στο εξωτερικό περιβάλλον-υγρασία, ξηρότητα, θερμοκρασία, συχνότητα μολύνσεων- μεταβάλλει τις πιθανότητες μετάδοσης.

Πώς μπορείτε να καταπολεμήσετε το κρυολόγημα;
Με το να έχετε ένα ανοσοποιητικό σύστημα που «κινείται» τόσο γρήγορα και τόσο ικανά όσο οι ιοί του κρυολογήματος - με το να ανανεώνεται και να αναγεννάται διαρκώς για να καταπολεμά τις νέες προκλήσεις.

Ενισχύστε το ανοσοποιητικό σας

Κινηθείτε: Οι άνθρωποι που περπατάνε μία ώρα και πλέον κάθε μέρα παρουσιάζουν το μισό αριθμό κρυολογημάτων. Επιπλέον, η έντασή τους φαίνεται να μειώνεται στο μισό. Σε αυτές τις μελέτες, η συνολική μείωση στην ενδεχόμενη βλάβη από το κρυολόγημα ήταν 75%.

Πώς περιορίζει η σωματική δραστηριότητα τα κρυολογήματα; 
Το σώμα είναι μια γιγάντια, ψυχολογικά εξελιγμένη μονάδα επεξεργασίας πληροφοριών. Το πώς βοηθά τον επαναπρογραμματισμό ενός τέτοιου σύνθετου συστήματος η άσκηση μπορούμε μόνο να το μαντέψουμε.

Φαίνεται ότι η αυξημένη σωματική δραστηριότητα αυξάνει άμεσα τη δραστηριότητα των ανοσοποιητικών κυττάρων και, μέσω της αυξημένης ροής αίματος, μεταφέρει αυτά τα κύτταρα στα μέρη όπου είναι πιο χρήσιμα.

Επίσης, η άσκηση εκθέτει τους ανθρώπους σε διαφορετικούς πληθυσμούς ιών του κρυολογήματος – δίνοντας έτσι στον οργανισμό τη δυνατότητα να τους καταπολεμήσει σε καλύτερες συνθήκες.

Κοιμηθείτε καλά: Αρκετές μελέτες δείχνουν ότι ακόμα και μια σχετικά μικρή έλλειψη ύπνου μας καθιστά πιο επιρρεπής σε κρυολογήματα και άλλες μολύνσεις. Γιατί η έλλειψη ύπνου επιδεινώνει την αναγέννηση του ανοσοποιητικού;

Μεγάλο μέρος της διαδικασίας μάθησης πραγματοποιείται στη διάρκεια του ύπνου και όχι μόνο η γνώση που κατανοούμε συνειδητά.

Ο εγκέφαλος επεξεργάζεται επίσης πληροφορίες σχετικά με το ανοσοποιητικό όσο ξεκουράζεσαι, τις μεταβάλλει και τις συνοψίζει. Τέλος, ο ύπνος επιτρέπει στα κύτταρα να αναγεννηθούν και να ανασχηματιστούν.

Μείνετε μακριά από τον καπνό και το αλκοόλ: 
Ο καπνός κάνει τρομακτικά πράγματα στο ανοσοποιητικό. Αρκεί να δείτε τα ποσοστά καρκίνου. Φράσσει τα ιγμόρεια, που στη συνέχεια μπορεί να μετατραπούν σε περιοχές ανάπτυξης ιών.

Οι μικρές δόσεις αλκοόλ ωφελούν το ανοσοποιητικό θετικά σε κάποια θέματα, αλλά δε φαίνεται να ισχύει το ίδιο για τα κρυολογήματα.

Ρυθμίστε το βιολογικό σας ρολόι: 
Όλοι μας έχουμε διαφορετικούς χρόνους σχετικής επιρρέπειας στους ιούς μέσα στο 24ωρο. Αυτό σημαίνει ότι η τακτική δραστηριότητα, το φαγητό, η κίνηση, η ξεκούραση σε καθορισμένες ώρες- βοηθούν συνολικά το ανοσοποιητικό.

Πλένετε τακτικά τα χέρια σας: 
Πρέπει οπωσδήποτε να το κάνετε 
α) πριν και μετά τα γεύματα, 
β) μετά τη χειραψία ή αφού έχετε αγγίξει κάποιο παιδί και 
γ) όταν ξυπνάτε και πριν πάτε για ύπνο. 
Το ερώτημα είναι αν πρέπει να χρησιμοποιήσετε σαπούνι με βάση το οινόπνευμα.

Τα νοσοκομεία προτιμούν αυτήν την εκδοχή, γιατί είναι πιο γρήγορη και σκοτώνει μεγαλύτερες ομάδες βακτηρίων και ιών.

Όμως, 
α) τα καθαριστικά με οινόπνευμα ή άλλα χημικά μπορεί να κάνουν πιο ανθεκτικά κάποια παθογενή βακτήρια, 
β) επιβαρύνετε το περιβάλλον με περισσότερα χημικά και 
γ) το πλύσιμο με ζεστό νερό και απλό σαπούνι αρκεί και είναι πολύ πιο ευχάριστο, ειδικά όταν ετοιμάζεστε για το γεύμα σας.

Βγείτε έξω στο ύπαιθρο και πάρτε μαζί σας και τα παιδιά σας: Στα παιδιά η μεταγενέστερη εμφάνιση άσθματος και άλλων αυτοάνοσων παθήσεων μειώνεται με τη μεγαλύτερη έκθεση στη φύση και τους αναρίθμητους ιούς της.

Η κηπουρική σάς επιτρέπει να βλέπετε τα φυτά σας να μεγαλώνουν, σας εμπλέκει σε ένα είδος σωματικής δραστηριότητας που ενισχύει το ανοσοποιητικό, σας βγάζει έξω στη φύση, κάτι που βελτιώνει τη διάθεση, και μπορεί να αυξήσει την επιθυμία των παιδιών για πιο φυσικές τροφές, που επίσης ενισχύει το ανοσοποιητικό.

Καταναλώνετε τροφές όπως τις δίνει η φύση, κυρίως φρούτα, λαχανικά και βότανα: 
Η κατανάλωση περισσότερων ειδών μαναβικής και η μεταφορά τους στο έντερο μάλλον αλλάζει τους πληθυσμούς ιών και βακτηρίων έτσι ώστε να αποτρέπονται τα κρυολογήματα.

Παρέχουν επίσης απαραίτητες ουσίες για τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και μπορεί να επηρεάζουν άμεσα, μέσω των μικροRNA, την ανοσοποιητική λειτουργία.

Κοινωνικοποιηθείτε: 
Οι άνθρωποι με ισχυρά κοινωνικά δίκτυα φαίνεται πως κρυολογούν λιγότερο,  εικάζεται επειδή έτσι μειώνεται η αντίδρασή τους στο στρες. Κατά κάποιο περίεργο τρόπο, η ανοσία ενός φίλου μπορεί να γίνει και δική σας.

Τα βακτήρια θα είναι πάντα παρόντα, στον αέρα, στο χώμα, στα δάχτυλά σας. Αυτό που σώζει εσάς κι ολόκληρη την ανθρωπότητα από τις πανδημίες είναι ένα δραστήριο, γρήγορο και ευέλικτο ανοσοποιητικό σύστημα.

Ζώντας έναν υγιεινό τρόπο ζωής, με το σωστό φαγητό και την επαρκή δραστηριότητα, ξεκούραση και κοινωνικοποίηση- μπορείτε να κάνετε πιο δυνατό και αποτελεσματικό αυτό το σύστημα.

ΥΓΕΙΑ

Ήρθε η ώρα να πάρεις θέση, δάσκαλε!

«Τιμωρήθηκα γιατί υπερασπίστηκα τη ζωή 
και την αξιοπρέπεια»…
.
Αποβλήθηκε 17χρονη μαθήτρια από σχολείο του Πύργου Ηλείας, γιατί ύψωσε τη γροθιά της στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου.
.
Ήρθε λοιπόν η ώρα, δάσκαλε, να πάρεις πάλι θέση.

Θέλεις οι γροθιές των παιδιών που διδάσκεις να υψώνονται στον αγώνα για ένα καλύτερο αύριο ή να κρύβονται κάτω από το θρανίο όταν σφίγγονται από την πείνα και το φόβο;

Θα διδάσκεις την ιστορία στον ευπρεπή βηματισμό των παρελάσεων μπροστά στους «επισήμους» ή δίνοντας γνώση κι έμπνευση στα νέα παιδικά «ξυπόλυτα τάγματα» να αποπειραθούν να γράψουν νέες σελίδες με την πένα των δικών τους αγώνων;

Θα διδάσκεις υπομονή και εγκαρτέρηση ή θα
καλείς τους μαθητές σου «να αδράξουν τη μέρα»;

Θα διαλέξεις τη θέση σου δίπλα στο «χωροφύλακα» της εξουσίας και της διοίκησης ή πλάι στους μαθητές σου και την αγωνιζόμενη κοινωνία;

Όταν «οι εχθροί» διαβαίνουν τις πύλες, καταπατούν κοινωνικά δικαιώματα και ανάγκες, τσακίζουν νεανικά όνειρα και προσδοκίες για μια ζωή αξιοπρεπή κι αξιοβίωτη, σε ποιο «καθηκοντολόγιο» θα υπακούσεις; Του «δημοσίου (αλήθεια θα υπάρχει σε λίγο τέτοιο;) υπαλλήλου» που εκτελεί διατεταγμένη υπηρεσία ή του δασκάλου του γένους που φλογίζεται από το άδικο και τιμά το λαό που τον πληρώνει;

Δύσκολα τα πράγματα, δάσκαλε. Και οι καιροί απαιτητικοί και γρήγοροι. Και η αξιολόγηση, το πειθαρχικό, η δυσμενής μετάθεση και η απόλυση, σου «κλείνουν το μάτι», μέσα από τα κυβερνητικά νομοσχέδια.

Βλέπεις το «νέο σχολείο» έχει άλλες προσδοκίες από εσένα.
  • Να αγανακτείς κόσμια όταν οι μαθητές σου δεν έρχονται στο σχολείο γιατί κόπηκαν οι μεταφορές. Τι να κάνουμε έτσι κι αλλιώς μπορεί να «μην τα έπαιρναν τα γράμματα». 
  • Να χαμογελάς με «θετική ενέργεια» όταν σου μιλούν για την ανεργία των γονιών τους και το φαΐ που λιγοστεύει. 
  • Να ζητιανεύεις πετρέλαιο για το σχολείο από τις βιομηχανίες που απολύουν τους γονείς και δηλητηριάζουν τα πνευμόνια των μαθητών σου, ευχαριστώντας για τη φιλανθρωπία τους , στον κρύο χειμώνα. 
  • Να υπακούς μηχανικά τους κανόνες των ανωτέρων σου, να συμπληρώνεις όλες τις φόρμες των στοιχείων. 
  • Να εμφανίζεις απαραιτήτως στο Βιβλίο ύλης, διδαγμένη την ύλη των εξετάσεων ανεξάρτητα με το τι μαθαίνουν τα 27 παιδιά της τάξης σου. 
  • Κι αν χάνονται εκατοντάδες ώρες από τα κενά των εκπαιδευτικών, που λείπουν από τα σχολεία μήνα Νοέμβρη πια, ε μην βγαίνεις και σε πολλές απεργίες διεκδίκησης γιατί οι μαθητές θα χάσουν μάθημα. 
  • Τα μαθήματα του ξεσηκωμού για το δίκιο των ανθρώπων δεν χρειάζεται να τα δείξεις με την πράξη σου. Είναι καλύτερο να τα διδάξεις στο μαυροπίνακα. Κι αν έχεις και διαδραστικό ακόμη καλύτερα. Γιατί η χρήση της καινοτομίας είναι απαραίτητος όρος για να σε αξιολογήσει θετικά η διοίκηση.
Οι επιλογές σου να διδάσκεις γνώση κι ελευθερία, ενοχλούν πλέον το καθεστώς της τρόικας. Αντίκειται στους μνημονιακούς κανόνες. 
Παραβιάζουν το πρωτόκολλο των γιορτών και των παρελάσεων. Σκύψε λοιπόν στο ύψος της υποταγής που απαιτούν οι ανώτεροί σου. 
Μην επιτρέψεις στους μαθητές σου να κοιτάξουν ψηλά και να νομίσουν, αυτοί οι αυθάδεις πως μπορούν τόσο μικροί να ζητούν ζωή κι αξιοπρέπεια και μάλιστα παραβιάζοντας τους κανόνες. 
Να νομίσουν πως μπορούν –αν είναι δυνατόν- αυτοί να γράψουν επιτέλους, ένα κεφάλαιο στην ιστορία της φτωχής ανθρωπότητας.

Δάσκαλε, πάρε θέση. Οι δάσκαλοι που αναπνέουν μέσα στην τάξη και την κοινωνία, στις αγωνίες και τους πόνους της, ξέρουμε. Οι υψωμένες γροθιές δεν αποβάλλονται αλλά τιμούνται.

(μια εκπαιδευτικός που προσβάλλεται από την ποινή αυτή και καθόλου δεν θεωρεί ότι είναι η μόνη…)

Πηγή της πηγήςaakaristotelis
το πήραμε από teleytaiothranio

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki