Friday, 10 January 2020

«Ποτέ δεν χτυπάμε τα άλλα παιδιά»

Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Παρασκευής στέλνει το πιο ηχηρό μήνυμα κατά του bullying

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αγίας Παρασκευής ανέλαβε πρωτοβουλία κατά του bullying και καλεί όλους τους γονείς  να εμφυσήσουν 13 κανόνες – συμπεριφορές στα παιδιά τους ούτως ώστε από μικρά να είναι ευαισθητοποιημένα για τους συμμαθητές τους και να μην ανέχονται κανένα περιστατικό βίας ούτε φυσικά να είναι θύτες τέτοιων καταστάσεων.

Ποτέ μα ποτέ δεν χτυπάμε άλλα παιδιά

Με σύνθημα «Χτυπάμε μια πόρτα αν είμαστε ευγενικοί, χτυπάμε ξύλο αν είμαστε προληπτικοί, χτυπάμε μαγιονέζα με αυγά, αλλά ποτέ μα ποτέ δεν χτυπάμε άλλα παιδιά» προτείνει σε όλους τους γονείς να μάθουν στα παιδιά τους από μικρή ηλικία την ενσυναίσθηση και το συμπάσχειν με τους εξής τρόπους:
  1. Δημιουργώ διάλογο στο σπίτι, σε ήσυχους χώρους, μακριά από τηλεόραση και tablet.
  2. Δεν περιμένω το παιδί μου να γίνει στόχος για να ευαισθητοποιηθώ, η πρόληψη είναι η καλύτερη στρατηγική αποφυγής δυσάρεστων καταστάσεων.
  3. Εάν στην τάξη δει κάποιο παιδί στεναχωρημένο, καλό θα είναι να πλησιάσει και να το ρωτήσει τι έχει. Όταν μοιραζόμαστε την στεναχώρια μας, πάντα τα πράγματα γίνονται πιο εύκολα!
  4. Αν οι συμμαθητές τους ενοχλούν, χλευάζουν ή μιλάνε άσχημα σε κάποιον συμμαθητή του, δεν πρέπει να συμμετάσχει ή να τους ενθαρρύνει να συνεχίσουν αυτή την συμπεριφορά.
  5. Διδάσκω στο παιδί μου ότι το ‘αστείο’ σταματά εκεί που ο άλλος υποφέρει.
  6. Στα αθλήματα και τις ομαδικές δραστηριότητες, του μαθαίνω να ζητά στην ομάδα του, το παιδί που οι άλλοι επιλέγουν πάντα τελευταίο.
  7. Υπενθυμίζω στο παιδί μου συχνά, ότι θα μπορούσε να βρίσκεται το ίδιο στην θέση του συμμαθητή του που κοροϊδεύουν οι άλλοι.
  8. Εάν στο διάλλειμα δει κάποιο παιδί να κάθεται μόνο του, ας το ρωτήσει τι θα ήθελε να παίξουν μαζί ή να το καλέσει στην ομάδα τους.
  9. Εάν διαπιστώσει ότι κάποιο παιδί πέφτει καθημερινά θύμα bullying, θα πρέπει να ενημερώσει άμεσα την δασκάλα του και τους γονείς του.
  10. Να μην φοβάται να μιλήσει για οτιδήποτε δει που θεωρεί άδικο και προκαλεί ψυχική ή σωματική βλάβη στον ίδιο ή στους συμμαθητές του. Ο φόβος ακινητοποιεί, εφοδιάστε το παιδί σας με αυτοπεποίθηση και θάρρος για να μάθει να προστατεύει τον εαυτό του. Είναι σίγουρο, ότι όταν μάθει να εκφράζει τον φόβο του, πάντα θα βρεθεί η κατάλληλη βοήθεια ή λύση σε ότι το απασχολεί.
  11. Εάν κάνει το ίδιο “πλάκα“ σε κάποιο άλλο παιδί, θα πρέπει να του ζητήσει συγγνώμη και να σταματήσει όταν δει ότι τον ενοχλεί.
  12. Εάν στεναχωρήσει κάποιο παιδί χωρίς να το θέλει, πρέπει να του ζητήσει συγγνώμη. Λάθη κάνουμε όλοι, μικροί – μεγάλοι. Σημασία έχει να το κατανοούμε, να ζητάμε μια ειλικρινή συγγνώμη από όποιον στεναχωρήσαμε ή αδικήσαμε και να μην το επαναλαμβάνουμε στο μέλλον. Αν το επαναλάβουμε συνειδητά, η ‘συγγνώμη’ μας χάνει κάθε νόημα και αξία.
  13. Σκέψου πριν ενεργήσεις, έλα στη θέση του άλλου και αυτό θα πει ενσυναίσθηση και σεβασμός προς τους συμμαθητές μας και όσους νοιαζόμαστε!
Να θυμάσαι
  • Οι λέξεις έχουν μεγάλη δύναμη, μπορούν να πληγώσουν την ψυχή ενός ατόμου και να αφήσουν πληγές που δύσκολα κλείνουν και μέχρι την ενήλικη ζωή του.
  • Κάποιοι άνθρωποι δεν επιλέγουν να είναι διαφορετικοί, απλά γεννιούνται διαφορετικοί και χρειάζονται περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον την στήριξη μας και την αγάπη μας.
  • Η σωστή εκπαίδευση και παιδεία στηρίζεται πρώτα στο να μάθουμε τα παιδιά μας τον σεβασμό προς τους άλλους, την ευγένεια, την αποδοχή της διαφορετικότητας, την ειλικρίνεια, την αλήθεια, την προσφορά, το φιλότιμο… αξίες που δεν κοστίζουν σε χρήμα αλλά έχουν πολύ μεγάλη ανθρώπινη αξία!


infokids.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Ένας στους δύο Εφήβους παρουσιάζει Διατροφική Διαταραχή λόγω των Social Media/use and disordered eating in young adolescents

Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Reuters συνδέει την έντονη ενασχόληση με τα social media με την εμφάνιση διατροφικών διαταραχών.

Ιδιαίτερα υψηλή διείσδυση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην καθημερινότητα των νεαρών εφήβων διαπιστώνει έρευνα που δημοσίευσε το Reuters, γεγονός το οποίο συνδέεται και με την εμφάνιση διατροφικών διαταραχών. 
Ειδικότερα, οι ερευνητές ρώτησαν 996 παιδιά ηλικίας κατά μέσο όρο 13 ετών για τη χρήση μέσω κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το Instagram, το Snapchat και το Tumblr.
Παράλληλα, έθεσαν ερωτήσεις γύρω από τις διατροφικές τους συμπεριφορές και κατά πόσο ανησυχούν για το βάρος και το σώμα τους, αν τρώνε διαρκώς ή αν παραλείπουν γεύματα, ακόμα και αν έχουν αυστηρά προγράμματα άσκησης.

Συνολικά, το 75% των κοριτσιών και το 70% των αγοριών είχαν τουλάχιστον έναν λογαριασμό σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Ένα στα δύο κορίτσια (52%) ανέφεραν τουλάχιστον μια διαταραγμένη διατροφική συνήθεια, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στα αγόρια ήταν επίσης υψηλό στο 45%.

Μάλιστα, σε σύγκριση με έφηβους που δεν διέθεταν κανένα λογαριασμό στα social media, αγόρια και κορίτσια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εμφάνιζαν περισσότερες πιθανότητες να δηλώσουν κάποια διαταραγμένη διατροφική συμπεριφορά. Η συχνότητα αυτών των συμπεριφορών αυξάνεται με τον αριθμό των social media στα οποία έχει παρουσία ο έφηβος ή η έφηβη.

Υποπτευόμαστε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενθαρρύνουν τους νέους ανθρώπους να συγκρίνουν τους εαυτούς τους με τους συνομηλίκους τους αλλά και άλλους, ειδικά γύρω από την εμφάνιση, σε μια ηλικία που οι έφηβοι είναι ιδιαιτέρως ευάλωτοι στην πίεση των συνομήλικων, δήλωσε ο επικεφαλής της μελέτης Simon Wilksch του Πανεπιστημίου Flinders στην Αδελαΐδα της Αυστραλίας.

Σε ό,τι αφορά στη συχνότητα ανησυχίας των εφήβων για το σώμα τους ή τις διατροφικές τους συνήθειες, τα κορίτσια που χρησιμοποιούσαν το Snapchat είχαν 39% περισσότερες πιθανότητες να αναφέρουν τέτοιου είδους ζητήματα από κορίτσια που δεν χρησιμοποιούσαν την πλατφόρμα.
 Οι χρήστες και χρήστριες του Tumblr είχαν κατά 43% περισσότερες πιθανότητες να αναφέρουν προβλήματα στη διατροφή τους.

Στην περίπτωση των αγοριών και οι τέσσερις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης σχετίστηκαν με αυξημένες προβληματικές συμπεριφορές. Ο αυξημένος κίνδυνος κυμάνθηκε από 24% στο Snapchat σε 53% στο Tumblr.

Συγκρίνοντας τα κορίτσια χωρίς λογαριασμούς σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τα κορίτσια με δύο ή και τρεις λογαριασμούς είναι τριπλάσιες πιθανότητες να αναφέρουν διαταραγμένες διατροφικές συμπεριφορές. 
Αγόρια με τρεις ή τέσσερις λογαριασμούς είχαν πενταπλάσιες πιθανότητες εμφάνισης τέτοιων συμπεριφορών σε σχέση με αγόρια που δεν είχαν παρουσία στα social media.

Θα πρέπει πάντως να διευκρινίσουμε ότι η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Διεθνές Περιοδικό Διατροφικών Διαταραχών, δεν σχεδιάστηκε για να αποδείξει άμεση σύνδεση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με προβλήματα στην αντίληψη των εφήβων γύρω από το σώμα τους ή με διατροφικές διαταραχές. 
Όπως αναφέρουν ψυχολόγοι, η χρήση των social media είναι περίπλοκη και διαρκώς μεταβαλλόμενη και έχει πιθανότατα αλλάξει και την κοινωνική αλληλεπίδραση των εφήβων.
Οι γονείς που υποπτεύονται πως τα παιδιά τους έχουν προβληματικές σκέψεις ή συμπεριφορές γύρω από το φαγητό θα πρέπει να ζητήσουν τη βοήθεια ειδικών. 
Παράλληλα, πρέπει να συζητούν ανοικτά με τα παιδιά τους γύρω από την ασφάλεια στον κόσμο των social media.

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Γιατί δεν είναι σωστό να γαργαλάμε τα παιδιά

Το γαργαλητό είναι ένας πολύ συνηθισμένος τρόπος με τον οποίο οι γονείς και άλλοι ενήλικες προσπαθούν να διασκεδάσουν τα παιδιά.
Στην πραγματικότητα αυτό το παιχνίδι δεν είναι τόσο αθώο, όπως προειδοποιούν κάποιοι ειδικοί. 

Πρόκειται για μια κατάσταση όπου ο γονιός δεν έχει απλώς το πάνω χέρι, αλλά τον απόλυτο έλεγχο, ιδιαίτερα αν το παιδί μας είναι βρέφος ή νήπιο και δεν μπορεί να πει «σταμάτα!».
Αλλά ακόμα και αν βρίσκεται σε ηλικία που έχει κατακτήσει τη δεξιότητα της ομιλίας, το ανεξέλεγκτο γέλιο που προκαλεί το γαργάλημα δεν του επιτρέπει να εκφράσει ό,τι νιώθει.
Σύμφωνα με μια μελέτη του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, το γέλιο από το γαργάλημα δεν είναι αυθεντικό, δεν εκφράζει ευτυχία, ικανοποίηση, αλλά πρόκειται για μια αντανακλαστική αντίδραση του νευρικού συστήματος – όπως είναι το τίναγμα του γονάτου όταν ο νευρολόγος το κοπανάει ελαφρά με ένα σφυράκι.
Έτσι, ενώ εμείς πιστεύουμε, γαργαλώντας το παιδί μας και βλέποντάς το να ξεκαρδίζεται στα γέλια, ότι το διασκεδάζει, ίσως εκείνο να αισθάνεται δυσφορία, ακόμα και πανικό.

in.gr

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki