Sunday 9 February 2020

«Ομιλείτε Ελληνικά»: Είδηση γραμμένη στα Αρχαία για την παγκόσμια ημέρα Ελληνικής γλώσσας

Με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας, το Αθηναϊκό Πρακτορείο τίμησε τη σημερινή παγκόσμια ημέρα της Ελληνικής γλώσσας με μία είδηση γραμμένη στα αρχαία ελληνικά. 
Η είδηση του Αθηναϊκού Πρακτορείου
«Αἱ Ἐκδόσεις τοῦ τῆς Μακεδονίας Πανεπιστημίου γέμουσιν βιβλίοις τὰ Σχολεῖα Δευτέρας Εὐκαιρίας τῶν σωφρονιστικῶν ἱδρυμάτων τοῖς Διαβατοῖς Θεσσαλονίκης, τῇ Νιγρίτᾳ Σερρῶν, τῷ Μαλανδρίνῳ Φωκίδος καὶ τῷ Δομοκῷ Φθιώτιδος.

Ἡ διευθυντὴς τῶν Ἐκδόσεων Πανεπιστημίου Μακεδονίας ἔφη:  «Προσφέρομεν βιβλία εἰς βιβλιοθήκας δεσμοτηρίων καὶ γνόντες τὸ συντελούμενον ἔργον τοῖς τῆς προσθέτου μορφώσεως καὶ τῆς δημιουργικῆς ἀπασχολήσεως  προγράμμασι, ἐδόκει ἡμῖν δημιουργῆσαι δρᾶσιν τοιαύτην, δώρου δίκην τοῖς τοιούτοις Σχολείοις.   

Εὐχόμεθα δημιουργῆσαι δῶρον συλλογικόν, ἀγάπης δῶρον, ἓν βιβλίον ἐξ ἑκάστου ἡμῶν τούτων πρὸς ἕκαστον τῶν ἀνθρώπων. Πέραν τοῦ ἀκαδημαϊκοῦ, ἐκπαιδευτικοῦ προσωπικοῦ καὶ τῶν φοιτητῶν, πάντας ἐκαλέσαμεν ἀναγνώστας τοὺς δυναμένους χαρίζειν ἐκ τῶν σφετέρων βιβλιοθηκῶν βιβλία τοῖς κρατουμένοις, οἳ φοιτῶσι εἰς τὰ Σχολεῖα Δευτέρας Εὐκαιρίας Διαβατῶν καὶ Νιγρίτας Σερρῶν.  

Οἱ ἄνθρωποι ἠσπάσθησαν τὴν δρᾶσιν ἀσμένως, διὸ καὶ παράτασις ταύτης ἐγένετο καὶ ἔτι δύο σχολεῖα ἐνισχύθησαν, τῷ Μαλανδρίνῳ Φωκίδος καὶ τῷ Δομοκῷ Φθιώτιδος.

«Τὰ βιβλία, μία συνθήκη πνευματικῆς ἐλευθερίας»

Οἱ δεσμῶται δύνανται γνῶναι λογοτεχνίαν, θέατρον, εἰκαστικά, μουσικήν. Δεῖ σφίσιν κτήσασθαι γνώσεις, ἃς οὐκ ἠδύναντο ἄλλῳ τρόπῳ.

Χρὴ ἡμᾶς ἅπαντας νοῆσαι τὰ βιβλία δύνασθαι ἔξοδον εἶναι ἐκ τοῦ ἡμερίου βίου, μία συνθήκη πνευματικῆς ἐλευθερίας. Ἔξεστιν τοῖς βιβλίοις μᾶλλον βοηθῆσαι εἰς τὸ τοῦ σωφρονισμοῦ ἔργον πρὸς ἀνθρώπους, οἳ χαίρουσιν καθ΄ ἡμέραν ἀναγνῶναι καὶ μὴ μόνον μανθάνειν ἀρέσκει αὐτοῖς ἀλλὰ καὶ ποιεῖν ἴδια γράμματα.       

Συνείλεκται ἤδη 1.000 καὶ πλέονα βιβλία καὶ εὐέλπιδές ἐσμεν, ὡς καλυφθήσονται αἱ ἀνάγκαι τῶν βιβλιοθηκῶν. Ὡς εἰκός ἐστίν, ἀποστελοῦμεν σὺν τοῖς συλλεχθεῖσι βιβλίοις τίτλους ἐκδόσεων, ἵνα πλουτῶμεν τὰ διαφέροντα καὶ τὰς γνῶσεις, ἃ ταῦτα ἔξεστι πορίζειν.    

Τὰ βιβλία ἑκάστῃ ἡμέρᾳ συλλέγονται, Δευτέρα ἕως Παρασκευή, 9:00 ἕως 15:00, ἐν τῷ χώρῳ τῶν Ἐκδόσεων, τῷ ἰσογείῳ τοῦ Πανεπιστημίου Μακεδονίας (Ἐγνατία 156),  ἕως τῇ 14ῃ Φεβρουαρίου 2020».

Η απόδοση στην νεοελληνική
Μία πρωτοβουλία των Εκδόσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, «γεμίζει» με βιβλία τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας των καταστημάτων κράτησης στα Διαβατά Θεσσαλονίκης, τη Νιγρίτα Σερρών, το Μαλανδρίνο Φωκίδας και τον Δομοκό Φθιώτιδας.

«Μετά από αιτήματα που είχαμε δεχτεί κατά καιρούς για να προσφέρουμε βιβλία σε βιβλιοθήκες φυλακών και γνωρίζοντας το έργο που συντελείται σε προγράμματα επιμόρφωσης και δημιουργικής απασχόλησης στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε τη δική μας δράση, ένα δικό μας δώρο προς αυτά τα Σχολεία», ανέφερε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Ιωάννα Δανδέλια, διευθύντρια των Εκδόσεων Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

«Η ευχή μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα συλλογικό δώρο, ένα δώρο αγάπης, ένα βιβλίο από τον καθένα από εμάς για τον καθένα από αυτούς τους ανθρώπους», σημείωσε η κ. Δανδέλια. «Η αρχική μας σκέψη για να χαρίσουμε βιβλία από τις εκδόσεις του Πανεπιστημίου Μακεδονίας απέκτησε νόημα και δυναμική όταν αποφασίσαμε να διευρύνουμε το κάλεσμα από το ακαδημαϊκό και εκπαιδευτικό προσωπικό και τους φοιτητές, στη συνέχεια σε όλο τον κόσμο, σε αναγνώστες που θα πρόσφεραν ένα βιβλίο από τη βιβλιοθήκη τους για τους κρατούμενους που παρακολουθούν τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας Διαβατών και Νιγρίτας Σερρών», πρόσθεσε.

Το μέγεθος της ανταπόκρισης του κόσμου αλλά και η πρόταση να ενισχυθούν ακόμη δύο σχολεία στις φυλακές Μαλανδρίνου και Δομοκού, οδήγησαν στην απόφαση της παράτασης της δράσης.

«Τα βιβλία, μία συνθήκη πνευματικής ελευθερίας»

Οι κρατούμενοι που συμμετέχουν έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη λογοτεχνία, το θέατρο, τα εικαστικά, τη μουσική. Να αποκτήσουν γνώσεις που σε άλλη περίπτωση δε θα είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν, πόσο μάλλον σε συνθήκες εγκλεισμού.

«Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πως το πρόγραμμα αυτό και τα βιβλία μπορούν να αποτελέσουν μια διέξοδο από την πραγματικότητα που βιώνουν, μια συνθήκη πνευματικής ελευθερίας. Αυτήν ακριβώς τη συνθήκη θελήσαμε να ενισχύσουμε με τη δική μας δράση. Η δράση “ Χαρίζουμε βιβλία στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας στις Φυλακές” είναι ένα άνοιγμα στην κοινωνία, για όσα αυτή μπορεί να προσφέρει στους ανθρώπους αυτούς, ώστε αυτοί κάποια στιγμή να επανενταχθούν σε αυτήν», εξήγησε η κ. Δανδέλια.

Μέχρι στιγμής, οι χώροι των Εκδόσεων Πανεπιστημίου Μακεδονίας «μετρούν» πάνω από 1.000 βιβλία, που περιμένουν να διατεθούν στις βιβλιοθήκες των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας.

Τα βιβλία θα συνεχίσουν να συγκεντρώνονται καθημερινά, Δευτέρα έως Παρασκευή, από τις 9 το πρωί έως τις 3 μετά το μεσημέρι, στον χώρο των Εκδόσεων, στο ισόγειο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (Εγνατία 156), μέχρι και την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
skai.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

9 Φεβρουαρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας - Καθιερώθηκε για πρώτη φορά το 2017

Κυριακή, 9 Φεβρουαρίου σήμερα και για τρίτη συνεχή χρονιά γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, η οποία συμπίπτει με την ημέρα που είναι αφιερωμένη στη μνήμη του εθνικού ποιητή, Διονυσίου Σολωμού.
Η Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας καθιερώθηκε για πρώτη φορά το 2017, με κοινή απόφαση των Υπουργείων Εσωτερικών, Εξωτερικών και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
 
Με αφορμή αυτή την ημέρα, όλη η εξερχόμενη αλληλογραφία του Υπουργείου Εξωτερικών προς τις εδρεύουσες στην Ελλάδα πρεσβείες και του διεθνείς οργανισμούς θα είναι γραμμένη στα ελληνικά, για την περίοδο 9 έως15 Φεβρουαρίου.
 
Τα ελληνικά είναι η επίσημη γλώσσα της Ελλάδας και της Κύπρου, καθώς και μία από τις 23 επίσημες γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
 
Επίσης, είναι επίσημα αναγνωρισμένη ως μειονοτική γλώσσα στην Αλβανία, την Αρμενία, την Ιταλία, την Ουγγαρία, τη Ρουμανία, την Ουκρανία και την Τουρκία.
 
Με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας, η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Διπλωματίας του Υπουργείου Εξωτερικών δημοσίευσε στο YouTube μια καμπάνια υπό τον τίτλο «Did you know you speak Greek?» (Γνωρίζατε ότι μιλάτε Ελληνικά;)

Το πρωτογενές υλικό απέστειλαν τα Γραφεία Δημόσιας Διπλωματίας που λειτουργούν στις ελληνικές διπλωματικές και προξενικές αρχές.

cnn.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Όταν το παιδί δεν θέλει να πάει σχολείο

Δεν υπάρχει κάποιο παιδί στον κόσμο που να θέλει να πηγαίνει σχολείο κάθε μέρα, είναι λογική αυτή η άρνηση επειδή κατά κάποιον τρόπο τους στερεί τη βολή. Υπάρχουν παιδιά που ανυπομονούν να πάνε στο σχολείο, είτε επειδή θα συναντήσουν τους φίλους τους, είτε επειδή είναι ευχάριστο το κλίμα στο σχολείο, είτε επειδή ανυπομονούν για τη συνέχεια του μαθήματος.
Αν κάνει τον κόπο ο γονέας να θυμηθεί τα δικά του σχολικά χρόνια θα του είναι περισσότερο εύκολο να συναισθανθεί τις συναισθηματικές διακυμάνσεις του παιδιού του. Υπάρχουν βέβαια ορισμένοι εξωτερικοί παράγοντες που αναστέλλουν τη χαρά του παιδιού να πάει στο σχολείο. Ας δούμε ποιοι μπορεί να είναι αυτοί.
Ένας πυρηνικός παράγοντας είναι το οικογενειακό περιβάλλον. Η οικογένεια είναι το πρώτο κοινωνικό σύνολο-σύστημα που συναντάει το παιδί. Το σύστημα αυτό χρειάζεται να λειτουργεί με τέτοιον τρόπο ώστε να ενθαρρύνει το παιδί να εκφράζεται και να είναι αποδεχτό, παράλληλα να του ικανοποιεί τις ανάγκες ανάλογα με το εξελικτικό στάδιο που βρίσκεται το παιδί και να είναι οριοθετημένο ώστε να αισθάνεται ασφάλεια. Αρκεί ένας από τους παραπάνω θεμελιώδεις κανόνες να μην λειτουργεί εποικοδομητικά (για συνεχόμενο χρονικό διάστημα) για να παρουσιάσει το παιδί ένα σύμπτωμα. Όταν το παιδί διανύει τη σχολική περίοδο, το σύμπτωμα αυτό εκδηλώνεται αρχικά ως κακή διάθεση, δυσαρέσκεια και θυμό τον οποίο ίσως αρχικά τον εκδηλώσει με την άρνηση του να φάει, να διαβάσει, να παίξει, να συμμετέχει ενεργά στις δραστηριότητες που έχει και αν διαιωνιστεί η κατάσταση καταλήγει σε σχολική άρνηση. Με απλά λόγια, όταν οι γονείς δυσκολεύονται να επικοινωνήσουν ή έχουν κάποιο πρόβλημα στην μεταξύ τους σχέση, η κατάσταση αυτή επιβαρύνει το παιδί. Αντίθετα, όταν το παιδί λαμβάνει την απαραίτητη γονική φροντίδα, καθημερινό ενδιαφέρον που πετυχαίνεται αποκλειστικά μέσω της συζήτησης, παιχνίδι με τους γονείς, οικογενειακές δραστηριότητες, αθλητικές δραστηριότητες, σταθερά όρια στο χαρτζιλίκι, στην ώρα του φαγητού και του ύπνου, χαρά και χιούμορ στην οικογένεια, απουσία εντάσεων, είναι δύσκολο να εμφανίσει δυσαρέσκεια για το σχολείο, εκτός αν έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία ή εκτός αν συμβαίνει κάτι αρνητικό στο σχολικό περιβάλλον.

Εξίσου σημαντικός παράγοντας με την οικογένεια είναι και το σχολικό περιβάλλον. Ο εκπαιδευτικός έχει διπλή αποστολή η οποία είναι κάποιες φορές δύσκολη, πετυχαίνεται όμως. Το πρώτο σκέλος του έργου του είναι να μεταδώσει τη γνώση με τέτοιο τρόπο ώστε να παρακινήσει το ενδιαφέρον των παιδιών και το δεύτερο σκέλος είναι ότι χρειάζεται να συμβάλλει διακριτικά στην ομαλή σχέση των παιδιών μεταξύ τους.

Τι σημαίνει αυτό
Υπάρχουν παιδιά που ίσως έχουν διαφορετική αντίληψη και σκέψη από άλλα παιδιά, αυτά χρειάζεται να τα ενσωματώσει στο υπόλοιπο σύνολο και να μην επιτρέψει κανένα μα κανένα είδος bulling προς αυτά. Ακριβώς το ίδιο ισχύει και για τα παιδιά που μπορεί να έχουν κάποια ιδιαίτερα εξωτερικά χαρακτηριστικά. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος καλό είναι να μην επιτρέπει σαρκαστικά σχόλια και να δίνει χώρο και χρόνο ισότιμα σε όλους έτσι ώστε να μην υπάρχουν διακρίσεις. Αν υπάρχεις κάποιος μαθητής/-ρια που είναι ντροπαλός χρειάζεται να τον/την ενθαρρύνει.

Το σχολικό περιβάλλον είναι η δεύτερη και ευρύτερη κοινωνία που συναντάει το παιδί και για αυτό πέρα από τη γνωστική εκπαίδευση χρειάζεται να είναι σαν μία μεγάλη αγκαλιά ισότιμη προς όλα. Με αυτόν τον τρόπο λειτουργεί θετικά προς την ομαλή ανάπτυξη του παιδιού. Σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι η εφαρμογή των παραπάνω θα αποτρέψει τυχόν εντάσεις μεταξύ των μαθητών. Εντάσεις θα υπάρχουν και είναι λογικό, παιδιά είναι, σε ένα τέτοιο κλίμα οι εντάσεις λύνονται άμεσα δίχως να υπάρχει διαιώνιση αυτών.

Τέλος είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει συνεργασία της οικογένειας με το σχολείο, είναι δύο θεμελιώδη περιβάλλοντα που είναι άμεσα υπεύθυνα για την ομαλή και υγιής ανάπτυξη του παιδιού.

Τι σημαίνει αυτό
Όταν το παιδί γυρνάει από το σχολείο είναι γεμάτο από ερεθίσματα, εμπειρίες, σκέψεις και συναισθήματα τα οποία χρειάζεται να τα επικοινωνήσει με ανθρώπους που νοιώθει εμπιστοσύνη και ασφάλεια. Αυτοί είναι οι γονείς. Η απουσία της κριτικής δηλώνει την αποδοχή και είναι απαραίτητη η ύπαρξη της για την επίτευξη της παραπάνω ανάγκης. Καθημερινά οι γονείς καλό είναι να ακούν με προσοχή και ενδιαφέρον το πώς κύλησε η μέρα στο σχολείο και να συζητούν με το παιδί τυχόν δυσκολίες ή αρνητικές καταστάσεις που θα προκύψουν. Συζήτηση σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει «δίνω συμβουλές», αντιθέτως σημαίνει «ακούω», και ακούει αυτό που λέει και αυτό που δεν λέει. Επίσης οι γονείς είναι υποχρεωμένοι να ενημερώνονται τακτικά από τους εκπαιδευτικούς τόσο για την γνωστική πορεία του παιδιού τους όσο και για τη συμπεριφορά του. Είναι επίσης υποχρεωμένοι να ενημερώσουν τη διεύθυνση για κάτι αρνητικό που συνέβη στο παιδί τους και η διεύθυνση με τη σειρά της είναι υπεύθυνη για την άμεση επίλυση του. Αυτά τα δύο περιβάλλοντα λειτουργούν ως συγκοινωνούντα δοχεία και για αυτό καλό είναι να έχουν μία καλή σχέση.

Κάποιες φορές τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί δυσκολεύονται να κατανοήσουν τη συμπεριφορά του παιδιού και είναι επόμενο αυτό επειδή το παιδί επικοινωνεί με έναν μη αρθρωμένο λόγο, τη συμπεριφορά του. Σε αυτό το σημείο τη σκυτάλη την αναλαμβάνει κάποιος «ειδικός».

Τάσος Δαφνομήλης, Συνθετικός Ψυχοθεραπευτής, εργάζεται αποκλειστικά με ενήλικες στον ιδιωτικό του χώρο και τον ενδιαφέρουν περισσότερο οι σχέσεις Γονέων-παιδιών. Τηλ.: 6985089194
schooltime.gr

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki