Στις έρευνες βρέθηκε σε ψηφιακά αρχεία ιδιαίτερα σκληρό παιδικό πορνογραφικό υλικό
Μεγάλη επιχείρηση με την κωδική ονομασία «Δούρειος Ίππος» για την
καταπολέμηση και τον εντοπισμό ατόμων που διακινούσαν υλικό παιδικής
πορνογραφίας, ολοκληρώθηκε σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Γιαννιτσά, Ρόδο,
Κρήτη και Ξάνθη. Συνολικά συνελήφθησαν 13 άτομα ενώ σχηματίστηκαν τρεις δικογραφίες για
έναν από τη Κοζάνη, έναν από την Κρήτη και μέσω της Interpol για έναν ο
οποίος διαμένει στο εξωτερικό. Στις έρευνες βρέθηκε σε ψηφιακά αρχεία ιδιαίτερα σκληρό παιδικό
πορνογραφικό υλικό και περισσότερες από 500.000 φωτογραφίες ανηλίκων. Για πέντε από τους συλληφθέντες υπάρχουν σχετικές διατάξεις της
εισαγγελίας και δόθηκαν στη δημοσιότητα τα στοιχεία τους.
Πρόκειται για
τους:
- Νικόλαο Μπαλτά, γεννηθείς το 1977, αστυνομικός των ΕΚΑΜ - Οικονόμου Παντελής γεννηθείς το 1956
- Οικονόμου Γεώργιος, γεννηθείς το 1988
- Οικονόμου Στυλιανός γεννηθείς το 1991. (ωραία οικογένεια!!)
Ακόμα ανακοινώθηκε το όνομα του Τούρκου υπηκόου Οζ Ατλάν, ο οποίος είναι κάτοικος Αθηνών.
Θα σας διηγηθώ μια ιστορία που έγινε στις καλοκαιρινές μας διακοπές και
που με γέμισε με περηφάνια για το γιο μου αλλά και αγανάκτηση για τους
ανθρώπους γύρω μας...
" νινί γαβ μαμα 'λαιει"
Είναι πρωί και με το 2,5 χρονών γιο μου κάνουμε βόλτα με το ποδηλατάκι
του και βρισκόμαστε έξω από το δημοτικό σχολείο του χωριού.. Ξαφνικά
προσπαθεί να κατέβει από το ποδήλατο και μου λέει " Μαμά 'λαιει, μαμά
'λαιει".... Δείχνει το μικρό του χεράκι μέσα στα χόρτα και συνεχίζει να
φωνάζει "πάμε μαμά πάμε".. Έχει δίκιο! Ακούγεται ένα μικρό σιωπηλό κλάμα.. μα που το άκουσε
αναρωτιέμαι.. ψάχνω στα χόρτα και βρίσκω κουλουριασμένο ένα μικρό
σκυλάκι κάποιων εβδομάδων να κλαίει, ταλαιπωρημένο, μέσα στον ήλιο,
αδύναμο...
Ο Δημήτρης ανοίγει διάπλατα τα μάτια του, σαν να ανακάλυψε το μεγαλύτερο
θησαυρό και μου λέει " νινί γαβ μαμα 'λαιει" και θέλει να το
αγκαλιάσει.. Κοιτάμε γύρω μας , είμαστε στο πιο κεντρικό σημείο του
χωριού, δίπλα σε δημόσιες υπηρεσίες, καφενεία, σχολεία και ιατρεία,
εκατοντάδες άνθρωποι περνούν από αυτό το σημείο καθημερινά, αλλά κανείς
δεν δίνει σημασία..
Φωνάζω έναν κύριο με στολή, αλλά μου λέει ότι είναι βιαστικός... Έναν άλλο ηλικιωμένο κύριο μέσα από το δημαρχείο αλλά αποστομωτικά μου λέει : - Η μάνα του το παράτησε εσύ θα το σώσεις; Μα είμαι και εγώ μάνα του λέω
και με κοιτάει απορημένος.. Με παραπέμπει στον πρόεδρο που με κοιτάει
σαν ούφο και υπόσχεται να κάνει κάτι αλλά χωρίς να κουνηθεί από την
δερμάτινη καρέκλα του.. Φεύγω θυμωμένη και απευθύνομαι σε μια καταστηματάρχη της γειτονιάς,
είναι γυναίκα και μάνα, δεν μπορεί κάτι θα ξέρει παραπάνω.. :
- Υπάρχει κάποιος να μαζεύει τα αδέσποτα, είναι ένα κουταβάκι εδώ έξω, ξέρετε κάποιον να θέλει σκυλάκι;
- Τι να τα κάνουμε κυρία μου τα ζώα, μας γεμίζουν ψύλλους τις αυλές,
κανένας δεν ενδιαφέρεται.... Εσείς τι είστε; Φιλόζωη; μου λέει
εκνευρισμένη.. Ο Δημήτρης περιμένει στο ποδηλατάκι του απορημένος, δεν καταλαβαίνει γιατί μιλάει η μαμά με τόσους ανθρώπους, γιατί φωνάζει..
Μου τραβάει το χέρι, σαν να καταλαβαίνει, και μου λέει " Έλα μαμά,
πάμε", πλησιάζει το κουτάβι, παίρνει το παγουρίνο του με το γάλα και
προσπαθεί να το βάλει στο στόμα του κουταβιού... "Μαμά νινί γάλα" μου λέει... Και τότε βουρκώνω, δυο χρονών παιδί και
προσπαθεί να ταΐσει ένα κουτάβι και κανείς γύρω δεν δίνει δεκάρα..
-Πάμε Δημήτρη να φέρουμε γάλα στο σκυλάκι του λέω και πετάει από την
χαρά του, ο φούρνος είναι στα 100 μέτρα και η φουρνάρισσα καλή γυναίκα,
φτωχή και σπλαχνική, την ξέρω από παιδί... Κυρά Τούλα, το και το της λέω, δώσε μου γάλα και 2 κεσεδάκια για να ταΐσω το κουτάβι και άσε με να κάνω ένα τηλέφωνο..
Γυρνώντας πίσω, ο Δημήτρης μου λέει, " μαμά γαβ 'πίτι" θέλοντας να το
πάρουμε σπίτι.... Άντε τώρα να εξηγήσεις σε ένα δίχρονο γιατί δεν μπορείς
να το πάρεις στο διαμέρισμα και στο ότι η πολυκατοικία μας απαγορεύει τα
ζώα.... Άλλο και αυτό το αλλόκοτο.. Ο κτηνίατρος έχει φτάσει, ευτυχώς είναι φίλος μου.. Υπόσχεται να το
φροντίσει εκείνος μέχρι να βρεθεί μια οικογένεια να το πάρει.
- " Μπαι μπαι νινι γαβ , Μίμης "πάει" (Ο Δημήτρης σ' αγαπάει) είπε ο γιος μου και βυθίστηκε στην αγκαλιά μου... Πόσο θα θέλαμε να το είχαμε κάνει μέρος της οικογένειας μας σκέφτηκα..
- Να ' σαι καλότυχο του είπα όταν το είδα για τελευταία φορά..
Αναρωτιέμαι ολόκληρη τουριστική Χαλκιδική δεν έχει ένα φορέα για τα
αδέσποτα; Τι εικόνα δίνουμε στους τουρίστες; Τι εικόνα δίνουμε στα
παιδιά μας; από mamafromgreece
Μάλιστα, η “LA Times” αποκαλύπτει πως το περιστατικό καταγράφηκε σε παιδικό σταθμό.
Η 19χρονη Tiana Harris, η 21χρονη Estefania Myers και η 47χρονη Lisa Parker ήταν αυτές που φυλακίστηκαν και που θα δικαστούν. Άλλωστε είχαν φτάσει στα χέρια των αρχών βίντεο, τα οποία καταδείκνυαν τις αηδιαστικές τους πράξεις. Αυτές έπειθαν παιδάκια να χτυπούν το ένα το άλλο, σαν να δίνουν αγώνα μέχρι τελικής πτώσεως. Μάλιστα είχαν απαγορέψει τα τσιμπήματα, ώστε να αυξήσουν τη βιαιότητα του θεάματος. Φυσικά ο παιδικός σταθμός έκλεισε άμεσα. lcitynews
Προτού ξεκινήσουμε, για το πώς να διδάξετε δεξιότητες γραφής στο
παιδί σας, θα πρέπει καταρχήν να γνωρίζετε εάν το παιδί σας είναι
δεξιόχειρας ή αριστερόχειρας.
Είναι πολύ απλό να το προσδιορίσετε. Απλώς
παρατηρήστε το παιδί σας όταν ξεκινά να μαζεύει πράγματα. Το χέρι που
χρησιμοποιεί για το σκοπό αυτό θα σας δείξει εάν είναι αριστερόχειρας ή
όχι. Τα αριστερόχειρα παιδιά διαφέρουν λιγάκι από τα συνηθισμένα παιδιά. Υπάρχουν κάποια σημεία τα οποία θα πρέπει να έχετε κατά νου όταν θα ξεκινήσετε να τους διδάσκετε να γράφουν:
Αφήστε το παιδί σας να κατανοήσει ότι παρόλο που γράφει με το αριστερό χέρι, αυτό δεν είναι σε καμία περίπτωση ελάττωμα.
Κάντε το να καταλάβει ότι υπάρχουν πολλά ακόμη παιδιά σαν και αυτό, αν και μπορεί να μην είναι κοντά του.
Βεβαιωθείτε ότι μπορεί να γράψει την κάθε λέξη με καλή γραφή και με όμορφα γράμματα.
Μην το εξαναγκάζετε ποτέ να χρησιμοποιεί το δεξί χέρι, αυτό μπορεί να προκαλέσει επιπλέον πίεση, και μπορεί να μην καταφέρει να γράψει καλά.
Το παιδί θα πρέπει να κρατάει τις σημειώσεις κοντά στο “αριστερό του χέρι” δημιουργώντας την κατάλληλη γωνία σύμφωνα με τη θέση του χεριού του.
Το σημειωματάριο θα πρέπει, επίσης, να έχει την
κατάλληλη απόσταση, και να τοποθετείται στο κατάλληλο ύψος με σκοπό να
κάνει το παιδί να αισθάνεται άνετα κατά τη διάρκεια του γραψίματος.
Διδάξτε του πώς να κρατάει/πιάνει με τον κατάλληλο τρόπο ένα μολύβι μεταξύ του δείκτη, του μεσαίου δακτύλου και του αντίχειρα.
Να προσπαθείτε πάντα να κινητοποιείτε και να εκτιμάτε το παιδί σας όταν γράφει και χρησιμοποιεί το αριστερό του χέρι.
Δώστε του να κρατήσει χρωματιστά μολύβια/στυλό που να ελκύουν την προσοχή του, και να διατηρούν το ενδιαφέρον του στο γράψιμο.
Είναι σημαντικό να γνωρίζετε την ικανότητα κατανόησης και μάθησης του παιδιού σας ενώ το διδάσκετε. Αυτό θα σας βοηθήσει να το διδάξετε με τον κατάλληλο τρόπο.
Προσπαθήστε να κατανοήσετε την υπομονή του παιδιού
σας, και ακόμη και όταν απογοητεύεται παραμείνετε ψύχραιμοι. Απαιτείται
μεγάλη προσπάθεια από τη δική σας πλευρά.
Προσπαθήστε να το διδάξετε εικονικά – μέσω εικόνων, και πείτε του να γράψει για αυτό που βλέπει. Αυτό θα βελτιώσει τον τρόπο χειρισμού του χεριού του.
Τέλος, κάθε παιδί με αριστερή πλευρίωση θα πρέπει να ακολουθεί κάποιες τεχνικές κατά την εμπλοκή του σε γραφοκινητικές δραστηριότητες καθώς η φορά της γραφής, αλλά και η κατεύθυνση έχει αναπτυχθεί από δεξιόχειρες για δεξιόχειρες!!!
Ουσιαστικά προσπαθούμε να κάνουμε το παιδί να γράψει αντίθετα από τον φυσικό του τρόπο… Ας δούμε λοιπόν πώς μπορούμε να κάνουμε λίγο ποιο εύκολη τη ζωή του…
Οι αριστερόχειρες θα πρέπει να κάθονται ελάχιστα ποιο ψηλά στην
καρέκλα από τους δεξιόχειρες. Έτσι η οπτική επαφή με αυτό που γράφουν θα
είναι καλύτερη. Ένα μαξιλαράκι στο κάθισμα θα βοηθήσει αρκετά.
Επίσης, με την ίδια ακριβώς λογική θα πρέπει να πιάνει το όργανο πιο ψηλά (περίπου 3,5 εκατοστά από την μύτη του μολυβιού).
Η δύναμη που βάζουμε στο μολύβι θα πρέπει να είναι ίση σε κάθε
δάκτυλο (αντίχειρας, μέσος και δείκτης) ώστε η θέση να μην χαλάει.
Η θέση του χαρτιού είναι εξαιρετικά σημαντική!!! Ποτέ το χαρτί
παράλληλο με το σώμα του παιδιού αλλά παράλληλο με το χέρι που γράφει!!
(Στην περίπτωση μας σκεφτείτε ότι η αριστερή πάνω γωνία θα πρέπει
περίπου να «δείχνει» την πάνω πλευρά του γραφείου / θρανίου).
Επίσης, καλό θα ήταν να χρησιμοποιούμε αρχικά μολύβι με μαλακή μύτη ώστε η ροή πάνω στο χαρτί να είναι πιο ομαλή.
Στα γράμματα που απαιτούν οριζόντιες γραμμές δεν θα πρέπει να
είμαστε αυστηροί με την φορά (αριστερά προς δεξιά) αλλά θα πρέπει να
αφήσουμε τα παιδιά να διαλέξουν ό,τι τα βολεύει!
Επίσης, αν είναι δυνατό στο σχολείο καλό θα ήταν να μην κάθεται στο ίδιο θρανίο ένας αριστερόχειρας με έναν δεξιόχειρα!!! από ikidcenters
Οι ερευνητές θέλησαν να δουν πως αντιδρούν τα παιδιά στα γλυκά. Αν μπορούν ακόμη να συγκρατηθούν σε κάποια πράγματα. Και να τι έκαναν. Έβαζαν παιδιά μέσα σε ένα δωμάτιο. Μπροστά τους έβαζαν ένα πλαστικό πιάτο με ζαχαρωτό. Η υπεύθυνη του έλεγε ότι
μπορούν να φάνε το ζαχαρωτό τώρα ή αν περιμένουν 20 λεπτά χωρίς να το φάνε θα τους έδινε και ένα δεύτερο και θα μπορούσαν να τα
φάνε αμέσως και τα δύο. Οι αντιδράσεις το παιδιών προκαλούν γέλιο. Όμως όπως εξήγησαν οι επιστήμονες το πείραμα αυτό βοηθάει στο να καταλήξουν σε
πολλά συμπεράσματα για το πως λειτουργεί το παιδικό μυαλό και ποιους περιορισμούς μπορεί να βάλει. Τα συμπεράσματα θα δημοσιοποιηθούν σύντομα. Δείτε το βίντεο και τις αντιδράσεις των παιδιών...
της Αγγελίνας Φούρναρη, Ψυχολόγου Λειτουργού Κέντρου Κοινωνικής και Πνευματικής Στήριξης Ιεράς Μονής Κύκκου
Όλοι οι γονείς θέλουν τα παιδιά τους να είναι ευτυχισμένα. Κι όμως
πολλές φορές παρά τις προσπάθειές τους να τα προστατέψουν και να τα
ευχαριστήσουν τα παιδιά βιώνουν απογοήτευση, ματαίωση και κάποιες φορές
πίκρα. Όλα τα παιδιά κάποιες φορές αισθάνονται λυπημένα. Κάποια παιδιά
όμως φαίνονται να μοιάζουν θλιμμένα, απογοητευμένα ή και απελπισμένα. Τα
παιδιά με κατάθλιψη παρουσιάζουν συμπτώματα που είναι πέραν της
φυσιολογικής μελαγχολίας.
Η έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία είναι απαραίτητη για το παιδί ή τον
έφηβο που αντιμετωπίζει κατάθλιψη.
Η συμπεριφορά ενός καταθλιπτικού παιδιού διαφέρει από αυτήν του
καταθλιπτικού ενήλικα. Τα νεαρά άτομα με κατάθλιψη συναντούν δυσκολίες
στο να αντιμετωπίσουν τις συνθήκες της καθημερινής ζωής, έχουν δυσκολία
στην επικοινωνία με τρίτους και έχουν πολύ χαμηλή αυτοεκτίμηση.
Δραστηριότητες που στο παρελθόν προκαλούσαν το ενδιαφέρον του παιδιού
τώρα το αφήνουν εντελώς απαθές. Οι έφηβοι που αντιμετωπίζουν
καταθλιπτική διαταραχή κάνουν πολλές φορές λόγο για αυτοκτονία ή ακόμα
και θάνατο και στην προσπάθειά τους να νιώσουν καλύτερα πολλές φορές
καταφεύγουν στο αλκοόλ ή και στα ναρκωτικά. Κάποια από τα παιδιά που έχουν κατάθλιψη έχουν βιώσει στρεσογόνα
γεγονότα που τους άφησαν τραύματα, όπως κακοποίηση, βία στην οικογένειά
τους, συχνοί καβγάδες ανάμεσα στους γονείς, θάνατος ενός γονέα η κάποιου
σημαντικού προσώπου. Η ψυχολογική πίεση που προκύπτει μέσα από όλες
αυτές τις καταστάσεις μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη της διαταραχής
κατάθλιψης. Τα σημάδια κατάθλιψης συχνά περιλαμβάνουν: Αίσθημα αβοήθητου, μειωμένο ενδιαφέρον ή και ανικανότητα συμμετοχής σε δραστηριότητες που
στο παρελθόν ήταν ευχάριστες, χαμηλή ενεργητικότητα, χαμηλή
αυτοεκτίμηση, ευερεθιστότητα, συχνά παράπονα για σωματικές ενοχλήσεις, υπερβολική ευαισθησία στην απόρριψη και αποτυχία, φτωχή συγκέντρωση, συχνές απουσίες από το σχολείο και μειωμένη σχολική επίδοση., προβλήματα
ύπνου και διατροφής κ.ά. Στα πολύ μικρά παιδιά λόγω του ότι η λεκτική επικοινωνία δεν είναι
αναπτυγμένη σε μεγάλο βαθμό μπορούμε να διακρίνουμε σημάδια στις
εκφράσεις του προσώπου, στη στάση του σώματος, στα επίπεδα
δραστηριότητας, στον ύπνο και στις διατροφικές συνήθειες. Τα παιδιά
σχολικής ηλικίας είναι περισσότερο σε θέση να περιγράψουν τα
συναισθήματα τους. Συνηθίζουν να παραπονιούνται για σωματικές ενοχλήσεις
όπως στομαχόπονο και πονοκέφαλο. Οι έφηβοι είναι σε θέση να
αναγνωρίσουν συναισθήματα και δε παραπονιούνται τόσο για σωματικές
ενοχλήσεις. Συνήθως έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση, νιώθουν το αίσθημα του
αβοήθητου και έχουν αλλαγές στο σωματικό τους βάρος. Η κατάθλιψη είναι αποτέλεσμα συνδυασμού πολλών παραγόντων όπως το
οικογενειακό ιστορικό, το περιβάλλον, τα αρνητικά γεγονότα της ζωής, των
βιοχημικών αλλαγών καθώς και της γενετικής ευαισθησίας του ατόμου στην
κατάθλιψη. Η έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία είναι απαραίτητη για το παιδί ή τον
έφηβο που αντιμετωπίζει κατάθλιψη. Η καταθλιπτική διαταραχή απαιτεί
αντιμετώπιση και θεραπεία από επαγγελματίες της ψυχικής υγείας. Οι
γονείς μπορούν να κρατούν κάποιες σημειώσεις για ανησυχητικές
συμπεριφορές που εκδηλώνει το παιδί τους και μέσα από μια σωστή
συνεργασία με τον ειδικό να δοθεί η κατάλληλη θεραπεία. Μπορούν επίσης
οι ίδιοι οι γονείς να ενημερωθούν για τη καταθλιπτική διαταραχή. Αν τα
καταθλιπτικά συμπτώματα έχουν διάρκεια δυο εβδομάδες ή και περισσότερο,
τότε οι γονείς πρέπει να πάρουν το παιδί στον γιατρό για να σιγουρευτούν
ότι δεν υπάρχει οργανική αιτία. Στη συνέχεια ο ειδικός ψυχικής υγείας
μέσω του ιστορικού που θα λάβει, μέσω ερωτηματολογίων (και για τους
γονείς και τα παιδιά) και πληροφοριών θα μπορέσει να βάλει τη σωστή
διάγνωση. Η ψυχική υγεία των παιδιών αλλά και των εφήβων είναι ιδιαίτερα
σημαντική γι’ αυτό και ο γονείς θα πρέπει να φροντίζουν το παιδί τους να
έχει την κατάλληλη και σωστή διάγνωση και θεραπευτική αντιμετώπιση. Πηγή: «Ενατενίσεις», Περιοδική Έκδοση Ιεράς Μητροπόλεως Κύκκου και Τηλλυρίας, Τεύχος 5ο, Μάΐος – Αύγουστος 2008 vatopaidifriend4
Για πορνογραφία ανηλίκων συνελήφθη στο Παλαιό Φάληρο ένας 23χρονος, η δράση του οποίου απλωνόταν στο Facebook.
Η υπόθεση ερευνήθηκε μετά από καταγγελία 43χρονης ότι άγνωστος
παραβίασε το προφίλ της ανήλικης κόρης της στην ιστοσελίδα κοινωνικής
δικτύωσης και συνομιλούσε με φίλες της.
Όπως προέκυψε, ο 23χρονος συνομιλούσε με ανήλικες και ζητούσε να
επικοινωνήσουν μαζί του μέσω e mail ή στο MSN, όπου αναρτούσε άσεμνες
φωτογραφίες. Παράλληλα, έστελνε άσεμνες φωτογραφίες στις ανήλικες,
προκειμένου να τις σχολιάσουν και τους ζητούσε να του στείλουν γυμνές
φωτογραφίες τους και να του γνωστοποιήσουν τον κωδικό εισόδου στο προφίλ
τους στο facebook.
Ο δράστης ταυτοποιήθηκε από ψηφιακή διαδικτυακή έρευνα των
αστυνομικών της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Ακολούθησε έρευνα στο
σπίτι του, παρουσία Εισαγγελικού Λειτουργού και σε έλεγχο που
πραγματοποιήθηκε στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές του, βρέθηκε
αποθηκευμένο πλήθος αρχείων πορνογραφίας ανηλίκων.
Ο 23χρονος οδηγείται σήμερα (02/08/12) στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών.
Στα χέρια της Αστυνομίας έπεσε ένας 54χρονος, πατέρας τεσσάρων
παιδιών, ιδιωτικός υπάλληλος, στην Θεσσαλονίκη, ο οποίος είχε στην
κατοχή του και διακινούσε υλικό παιδικής πορνογραφίας.
Μετά από έρευνες στο διαδίκτυο, η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος,
εντόπισε τα ψηφιακά του ίχνη του. Μετά την έρευνα στο σπίτι του, στον
ηλεκτρονικό υπολογιστή του πολύτεκνου, βρέθηκαν συνολικά 469 αρχεία που
περιείχαν φωτογραφίες και βίντεο παιδικής πορνογραφίας. Ο 54χρονος κατά την απολογία του στην ανακρίτρια Θεσσαλονίκης,
φέρεται να ισχυρίστηκε ότι είχε χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα
στον υπολογιστή του για να έχει πρόσβαση σε υλικό πορνογραφίας ενηλίκων
και όχι ανηλίκων. Σύμφωνα με τον ίδιο, το συγκεκριμένο υλικό
παιδοφιλίας βρισκόταν εν αγνοία στον υπολογιστή του. Τελικά μετά από την σύμφωνη γνώμη εισαγγελέως και ανακρίτριας, ο
άνδρας αφέθηκε ελεύθερος με εγγύηση 3.000 ευρώ, απαγόρευση εξόδου από
την χώρα και εμφάνιση μία φορά τον μήνα στο αστυνομικό τμήμα του τόπου
διαμονής του.
Με μελλοντικά ψυχικά νοσήματα σχετίζεται η παιδική κακοποίηση
Νέα Υόρκη
Οι
εγκεφαλικές αλλαγές που σχετίζονται με την παιδική κακοποίηση μπορεί να
αποτελέσουν την βάση για μελλοντικά ψυχικά νοσήματα, σύμφωνα με έρευνα
που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Neuropsychopharmacology. Η μελέτη, που συνέκρινε τους εγκεφάλους εφήβων που είχαν κακοποιηθεί ως
παιδιά με συνομηλίκους τους που δεν είχαν υποστεί βίαιη μεταχείριση,
είναι η πρώτη παρακολουθεί άτομα πριν διαγνωστούν με ψυχική νόσο.
Ενισχύεται έτσι η περίπτωση της αιτιολογικής σχέσης μεταξύ βλάβης και
νόσου. «Η κακομεταχείρηση κάνει το άτομο ευάλωτο στη μείζονα καταθλιπτική
διαταραχή και την κατάχρηση ουσιών» εξηγεί ο Δρ Χάο Χουανγκ από το Πανεπιστημιακό Ιατρικό Κέντρο «Southwestern», του Τέξας. Ο κακοποιημένος εγκέφαλος Αναρίθμητες μελέτες έχουν σχετίσει την παιδική κακοποίηση με διαρκείς
αλλαγές στον εγκέφαλο. Τον περασμένο Φεβρουάριο, μελέτη που δημοσιεύθηκε
στο Proceedings of the National Academy of Sciences,
κατέληγε στο συμπέρασμα ότι τα κακοποιημένα, παραμελημένα παιδιά έχουν
μικρότερο ιππόκαμπο από τα παιδιά που δεν έχουν υποστεί κακομεταχείριση.
Ο ιππόκαμπος εμπλέκεται στο σχηματισμό των αναμνήσεων και μπορεί να
συρρικνωθεί μετά την έκθεση στις ορμόνες του στρες. Πιο πρόσφατη έρευνα σε παιδιά που είχαν μεγαλώσει σε ορφανοτροφεία στη
Ρουμανία, έδειξε ότι η απλή παραμέληση, ειδικά η έλλειψη συναισθηματικής
σχέσης με τους φροντιστές, προκαλούσε μόνιμες αλλαγές στην φαιά και
λευκή ουσία του εγκεφάλου. Η φαιά ουσία απαρτίζεται από τα σωματίδια των νευρικών κυττάρων του
εγκεφάλου, ενώ η λευκή ουσία από τις λιπώδεις προεξοχές των κυττάρων
αυτών. Η λευκή ουσία καθιστά εφικτή την επικοινωνία των εγκεφαλικών
περιοχών μεταξύ τους. Ο Δρ Χουανγκ και οι συνεργάτες του επικεντρώθηκαν στην λευκή ουσία των
εφήβων. Μελέτησαν προσεκτικά τους εγκεφάλους τους προκειμένου να
διασφαλίσουν ότι δεν έπασχαν από ιατρικά και ψυχιατρικά προβλήματα.
Συμπεριλήφθηκαν 19 θύματα κακοποίησης, μαζί με 13 εφήβους που δεν είχαν
υποστεί βία. Ηκακοποίηση περιλαμβάνει τόσο την σωματική όσο και την σεξουαλική
κακομεταχείριση, όπως επίσης και την θέαση για τουλάχιστον έξι μήνες
επεισοδίων οικογενειακής βίας. Χρησιμοποιώντας μαγνητική τομογραφία διάχυσης (DTI) για να απεικονίσουν
τους εγκεφάλους των παιδιών, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσοι έφηβοι
είχαν υποστεί βία είχαν μικροσκοπική βλάβη στην λευκή ουσία, συγκριτικά
με εκείνους που δεν είχαν υποστεί κακομεταχείριση. Για τα επόμενα πέντε χρόνια, οι ερευνητές έθεσαν τα παιδιά υπό ιατρική
παρακολούθηση με ιατρικούς ελέγχους ανά εξάμηνο. Σε κάθε έλεγχο
υποβάλλονται και σε ψυχιατρική εκτίμηση. Στο διάστημα αυτό, έξι παιδιά
εκδήλωσαν κατάθλιψη και πέντε προβλήματα κατάχρησης ουσιών. Πέντε εκ των
καταθλιπτικών και ένα με πρόβλημα εξάρτησης ουσιών, είχαν υποστεί
κακοποίηση. Η μελέτη αν και μικρή σε μέγεθος συμφωνεί με παλαιότερα ευρήματα.
Εξάλλου ζωικές έρευνες έχουν δείξει ότι η έκθεση σε συνθήκες στρες κατά
το στάδιο της εγκεφαλικής ανάπτυξης μπορεί να προκαλέσει αλλαγές στην
εγκεφαλική δομή.
Ενώ το αφέψημα είναι ακόμα καυτό, διαλύουμε τη ζάχαρη και τη ζελατίνη. Το αφήνουμε στα σταθεί 10 λεπτά και μετά το ανακατεύουμε καλά και
προσθέτουμε τα πέταλα. Βάζουμε το ζελέ στο ψυγείο και το αφήνουμε μέχρι
να στερεοποιηθεί. Μετά το βγάζουμε και το χτυπάμε με το σύρμα, έτσι που να γίνει μικρά
μικρά ψίχουλα. Το βάζουμε σε ποτήρι με ψηλό πόδι και το γαρνίρουμε με τα
φυλλαράκια του δυόσμου.
Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους ο 42χρονος καθηγητής μαθηματικών! Το γύρο του κόσμου έχουν κάνει τα πλάνα των Ελλήνων μαθητών
“Παγίδευε” την αίθουσα και κατέγραφε μαθητές και μαθήτριες την ώρα του μαθήματος
80 λήψεις μέσα από την αίθουσα είχε στο σπίτι του
Πάγωσε η κοινωνία στη Θεσσαλονίκη στο άκουσμα της είδησης ότι
ο 42χρονος καθηγητής που ήδη από το 2010 έχει συλληφθεί για παιδική
πορνογραφία δεν περιοριζόταν μόνο σε βίντεο που αγόραζε. Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που έφερε στο φως η Δίωξη Ηλεκτρονικού
Εγκλήματος και τα εργαστήρια ο καθηγητής παγίδευε τις αίθουσες
διδασκαλίας με κάμερες και κατέγραφε τους μαθητές του την ώρα του
μαθήματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις λήψεις ακούγονται ολόκληρες
παραδόσεις μαθημάτων! Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες οι άνδρες της
Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο
καθηγητής είχε εγκαταστήσει τουλάχιστον 3 κάμερες και κατέγραφε τα
παιδιά. Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία υπάρχουν 80 αρχεία με λήψεις που είχαν γίνει
μέσω υπολογιστή. Η κάμερα φέρεται να είχε τοποθετηθεί σε τέτοια σημεία
της αίθουσας, ώστε να είναι δυνατή η λήψη απόκρυφων σημείων του σώματος
των μαθητών. Οι αστυνομικοί έμειναν άφωνοι βλέποντας τα πλάνα και ειδικά όταν
συνειδητοποίησαν ότι οι ομιλίες ήταν στα ελληνικά και άρα οι λήψεις
είχαν γίνει σε ελληνικό σχολείο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν στα χέρια τους οι άνδρες της Δίωξης
Ηλεκτρονικού Εγκλήματος είναι πολύ πιθανό οι εικόνες με τους μαθητές που
κατέγραψε ο 42χρονος καθηγητής μαθηματικών να έχουν κάνει το γύρο του
κόσμου καθώς βρέθηκε λογισμικό ανταλλαγής εικόνων με άλλους στον
υπολογιστή του. Μπορεί ήδη να έχει πέσει στα χέρια της αστυνομίας ο 42χρονος καθηγητής
από τον Ιανουάριο του 2010, ωστόσο με βάση τον νέο νόμο για τις
προφυλακίσεις δεν έχει καταλήξει στο κελί!. Είναι ελεύθερος με
περιοριστικούς όρους! Τα νέα στοιχεία δίνουν άλλη διάσταση στην έρευνα
εναντίον του που φαίνεται ότι αρχίζει και πάλι από την αρχή. newsit
Όταν κοιμάται, ο τετράχρονος γιoς μου
μοιάζει με μπίζνεσμαν που μόλις έκλεισε ένα καλό deal. Τον κοιτάζω συχνά
έτσι όπως είναι ξαπλωμένος στο κάτω κρεβάτι της κουκέτας, αγέρωχος,
μακάριος, παραδομένος σε κάποιο ανέφελο παιδικό όνειρο με γαϊδούρια και
φάλαινες (οι πιο πρόσφατες εμμονές του). Στο επάνω κρεβάτι, η αδελφή
του, με τα χέρια και τα πόδια απλωμένα στις τέσσερις γωνίες σαν ακρίδα,
μονίμως ξεσκέπαστη, με το πρόσωπό της μωρουδίστικο ακόμη, στα έξι της
χρόνια. Εγώ, πάλι, που από συνήθεια πλέον σηκώνομαι κάνα-δυο φορές μέσα
στη νύχτα κάποιον να σκεπάσω, σε κάποιον να φέρω νερό ή να χαϊδέψω
διώχνοντας μακριά «το κακό ονειράκι», αναπολώ συχνά τις ημέρες που
μπορούσα να κοιμάμαι χωρίς διαλείμματα, χωρίς ενοχές και, βέβαια, χωρίς
κάποιον να σκαρφαλώνει ξημερώματα πάνω μου και να με ρωτάει: «Οι
δεινόσαυροι έχουν αφτιά;». Πάει, τελείωσε, η μητρότητα πάει πακέτο με τον διακεκομμένο και τον
ταραγμένο ύπνο. Τα πρωινά στο σχολείο ήμουν ο περίγελος των φίλων
μαμάδων. Εμφανιζόμουν με φόρμα, πρόχειρα πιασμένο μαλλί και μαύρο γυαλί,
ενώ δεν είχα προλάβει να πιω ούτε γουλιά καφέ, γεγονός που σαφώς
επιδείνωνε την κατάσταση. Δεν υπήρξα ποτέ πρωινός τύπος και το να
σηκώνομαι στις 07.15, κυνηγώντας δύο μικρούς ανθρώπους να ντυθούν
«γρήγορα γρήγορα», καταλήγει συχνά σκέτος εφιάλτης. Η αλήθεια είναι ότι
κάποιες μητέρες, με πιο καλοκουρδισμένο βιολογικό ρολόι από το δικό μου,
συμφιλιώνονται πιο εύκολα με αυτή τη νέα πραγματικότητα. Εξ ού και
κάμποσες πέφτουν για ύπνο από τις 10.00 και έτσι μπορούν να εμφανίζονται
πρωί πρωί φρέσκες και καλοχτενισμένες δίπλα στο δικό μου απομεινάρι. Βέβαια, δεν θα άλλαζα με τίποτε αυτές τις υπέροχες, μουλωχτές
αγκαλιές, με τα μικρά χέρια να τυλίγονται ικετευτικά γύρω από τη μέση
μου ενώ κοιμάμαι. Όπως δεν θα άλλαζα και τις εκπλήξεις. Όταν ο γιος μου
ήταν δυόμισι ετών, μια θυμωμένη κραυγή με ξυπνούσε συχνά μέσα στο άγριο
σκοτάδι: «Είμαι ξεσκέπαστοοος!». Σηκωνόμουν τρεκλίζοντας από τη νύστα
και τα γέλια.
Τα ευρήματα μιας έρευνας στην οποία
συμμετείχαν περίπου 1.000 άτομα από τη Νέα Ζηλανδία, έδειξαν ότι οι
νεαροί χρήστες κάνναβης αυξάνουν το ρίσκο της μη αναστρέψιμης μείωσης
του ΙQ τους. Μια διεθνής ομάδα ερευνητών ανακάλυψε ότι τα άτομα που
ξεκίνησαν να καπνίζουν κάνναβη πριν τα 18 τους, εμφάνιζαν πτώση του ΙQ
τους, καθώς ο εγκέφαλός τους αναπτυσσόταν ακόμα. Ένας Βρετανός
ειδικός πιστεύει ότι τα αποτελέσματα αυτά απαντούν στο ερώτημα γιατί
συνήθως οι χρήστες της ναρκωτικής ουσίας έχουν συχνά αποτυχίες στη ζωή
τους. Όπως αναφέρει το BBC, για παραπάνω από 20 χρόνια, οι ερευνητές
μελετούσαν τη ζωή μιας ομάδας ανθρώπων από την πόλη Dunedin στη Νέα
Ζηλανδία. Όταν ξεκίνησε η έρευνα οι συμμετέχοντες ήταν ακόμα παιδιά και
δεν είχαν ξεκινήσει τη χρήση ναρκωτικών. Οι επιστήμονες εξέταζαν
επανειλημμένα τα επιλεγμένα άτομα μέχρι να κλείσουν τα 38. Τα αποτελέσματα ήταν άκρως αποκαλυπτικά καθώς οι επιστήμονες, οι
οποίοι είχαν υπόψη τους και άλλους παράγοντες όπως η εξάρτηση στο αλκοόλ
ή στα τσιγάρα, καθώς και τη διάρκεια της εκπαίδευσης, ανακάλυψαν ότι
εκείνοι που έκαναν εκτεταμένη χρήση κάνναβης εμφάνιζαν και μειωμένο IQ. Σημειώνεται ότι ακόμα και μετά τη λήξη χρήσης της ναρκωτικής ουσίας το χαμένο IQ δεν μπόρεσε ποτέ να αναπληρωθεί.
Τα έβαλε με την διεφθαρμένη εξουσία. Στηλίτευσε με πάθος όλους τους επίορκους.
Άγιος: Σημαίνει τον καθαρό, τον ευσεβή, τον απαλλαγμένο από αμαρτίες, τον
ιερό, στον οποίο οφείλουμε τιμή και σεβασμό. Ετυμολογικά προέρχεται από
το ρήμα άζω - άζομαι που σημαίνει τιμώ, σέβομαι. άγιος, -αγία, -άγιον:αρχαία ελληνική, 1: που έχει σχέση με το Θεό, 2: που έχει ζήσει τη ζωή του σύμφωνα με τις οδηγίες της θρησκείας του, 3: που είναι πολύ καλός και ήρεμος
Ποιος παίρνει αυτό τον τίτλο; Ποιος θεωρείται Άγιος;
Κατά την γνώμη μου, σύμφωνα με την αρχαία ελληνική λέξη, αυτός που σέβεται τις αξίες, που δεν προδίδει τα πιστεύω του, αυτός που αγωνίζεται γι αυτά που πιστεύει. Αυτός που δεν παρεκκλίνει του στόχου.
Ένα πολύ ωραίο video για μικρά και μεγάλα χαμομηλάκια :)
Αυτό έκανε ο Ιωάννης. Σε όλη του την ζωή προσπάθησε να είναι στην ευθεία οδό. Να κάνει το σωστό, να μην παραβεί τις αξίες του. Στον ίδιο στόχο παρακινούσε όλους τους συνανθρώπους του. Αυτή ήταν η ζωή του. Προσπαθούσε με όλη την δύναμη της ψυχής του να οδηγήσει τους συνανθρώπους του στη Σωτηρία. Στη Γαλήνη και ηρεμία της ψυχής του. Με τον μοναδικό τρόπο που είναι εφικτό αυτό. Κάνοντας το σωστό και το άριστο.
Και δεν ήταν μόνο λόγια ο Ιωάννης, ήταν και έργα.
Τα έβαλε με την διεφθαρμένη εξουσία. Στηλίτευσε με πάθος όλους τους επίορκους.
Κατήγγειλε την ανώτατη εξουσία, τους βασιλείς. Τους κατήγγειλε με πάθος και ένταση, ακόμη και όταν τον φυλάκισαν.
Έγινε η τύπτουσα συνείδηση κάθε άρχοντα και αρχόντισσας, ακόμη και όταν τον απείλησαν με θάνατο.
Και δεν λιποψύχησε ακόμα και όταν πήγε ο δήμιος μπροστά του για να τον αποκεφαλίσει.
Κι αυτό, το έκανε για τους άλλους. Δεν το έκανε για τον εαυτό του.
Αυτός, ήταν ο απόλυτος ασκητής. Ακρίδες (βλαστάρια χόρτων) και άγριο μέλι έτρωγε. Ένα κουρέλι φορούσε για ένδυμα.
Ο Ιωάννης θυσιάστηκε για όλους εμάς. Θυσιάστηκε με πλήρη επίγνωση και με ελεύθερη βούληση. Έδωσε τη ζωή του ως τελευταίο χτύπημα στην Εξουσία.
Αυτός που αξιώθηκε να "δει" ότι ήρθε η ώρα για τον Σωτηρία του κόσμου. Και Προ-είπε, προφήτευσε το επικείμενο. Την έναρξη του έργου του Χριστού.
Είναι αυτός που άνοιξε τον Δρόμο, για αυτό και τον Είπαν Πρόδρομο.
Εσύ με ξέρεις πιο πολύ, απ' όλους στη ζωή μου τα μαγικά ταξίδια μου, τα έκανες κι εσύ Όταν η νύχτα μ' έστελνε, στα στέκια της ερήμου για σένα ήταν πάντα απλό, να ψάξεις να με βρεις Σου λέω με ξέρεις πιο πολύ, απ' όλους στη ζωή μου για σένα είναι πάντα απλό, να ψάξεις να με βρεις. Κι απόψε, μες την έρημη την πόλη, που με βρήκες πάλι, πάρε με κοντά σου Κρύψε με μες το παλτό σου, κάνε με κορμί δικό σου ως την άκρη του μυαλού σου, ως την άκρη του ουρανού σου Τύλιξέ με στο κασκόλ σου, σαν παιδί σαν άγγελό σου να χαθώ στη μυρωδιά σου, να χωρέσω στ' όνομά σου Η πόλη παίζει τη σκληρή, στα ενήλικα παιδιά της κι αν λείπει το άλλο σου μισό, μισός μένεις κι εσύ μα όταν μαζί σου περπατώ, στα έρημα στενά της στο πέλαγος της μοναξιάς μου, γίνεσαι νησί Η πόλη παίζει τη σκληρή, στα ενήλικα παιδιά της κι αν λείπει το άλλο σου μισό, μισός μένεις κι εσύ.
Γιατί τα παιδιά βαριούνται τη γυμναστική; Πολλά παιδιά εγκαταλείπουν τον αθλητισμό πριν από τα 13 τους χρόνια. Η βασική αιτία είναι πως δεν βλέπουν πια την αθλητική τους δραστηριότητα ως ευχάριστη διασκέδαση.
Πίσω από αυτό το απλό «βαριέμαι» του παιδιού, συχνά βρίσκονται σημαντικοί λόγοι όπως οι παρακάτω:
- Δεν νιώθει αυτοπεποίθηση. Αν χάσει αρκετές προπονήσεις, αν δεν αποδίδει καλά, αν δεν αισθάνεται πως οι γονείς του το στηρίζουν η αυτοπεποίθηση του παιδιού θα μειωθεί και το ενδιαφέρον του για το άθλημα θα χαθεί. Η συστηματική παρακολούθηση και ο θετικός τρόπος σκέψης θα βοηθήσουν το παιδί να ξεμπλοκάρει. - Δεν έχει βρει παρέα. Ένας φίλος είναι ισχυρό κίνητρο σε κάθε δραστηριότητα –όχι μόνο για τα παιδιά. Συμβουλή για τους γονείς: Βοηθήστε το να βρει φίλους στο νέο σπορ ή να «παρασύρει» φίλους του από το σχολείο στο γήπεδο. - Δεν του αρέσουν οι εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός. Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς: Συζητώντας με το παιδί ίσως διαπιστώσετε με έκπληξη πως μπορεί να το ενοχλεί η έλλειψη καθαριότητας ή οι φθορές που βλέπει στο γήπεδο. Εξασφαλίστε του καλές συνθήκες προπόνησης αν θέλετε να αγαπήσει πραγματικά τον αθλητισμό. - Φοβάται ότι θα αποτύχει. Οι υψηλές προσδοκίες για επιτυχία προκαλούν άγχος σε εκείνα τα παιδιά που αποζητούν την έγκριση των άλλων ή που ανησυχούν για το τι σκέφτονται οι άλλοι γι αυτά. Πώς θα βοηθήσουν οι γονείς: Μιλήστε του ανοιχτά και εξηγήστε πως εσείς θέλετε μόνο να περνάει καλά. - Δεν θέλει να κάνει λάθη. Μερικά παιδιά κρίνουν πολύ αυστηρά τον εαυτό τους, βάζουν ψηλά τον πήχυ και δεν ανέχονται το γεγονός πως μπορεί να κάνουν λάθη. Βοηθήστε το να αγαπήσει τα λάθη του γιατί είναι και αυτά ανθρώπινα και δεν μειώνουν την αξία κανενός. - Το κάνει για να ευχαριστήσει εσάς. Βεβαιωθείτε πως διασκεδάζει πραγματικά στο άθλημα που διάλεξε και δεν πηγαίνει απλώς για να ικανοποιήσει τις δικές σας προσδοκίες. Αν το κάνει για να ευχαριστήσει εσάς, πολύ γρήγορα θα το παρατήσει γιατί δεν του δίνει καμία προσωπική ευχαρίστηση.
Tip Οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν το παιδί να επιλέξει την αθλητική δραστηριότητα που του αρέσει και το διασκεδάζει έστω και αν αλλάξει πολλές φορές σπορ και γήπεδο μέχρι να βρει το δρόμο του. Δεν έχει σημασία αν θα γίνει «κορυφαίος» σε κάποιο άθλημα αλλά να αγαπήσει τον αθλητισμό και να τον κάνει κομμάτι της ζωής του.
Μπορεί να χρειάζεται βοήθεια το παιδί μας, το φιλαράκι του ή ακόμα κι εμείς για να μπορέσουμε να το αντιμετωπίσουμε. Υπάρχουν σημάδια που μπορούμε να "διαβάσουμε". Κινήσεις που μπορούμε να κάνουμε για να προστατέψουμε το παιδί, συμπεριφορές που μπορούμε να υιοθετήσουμε.
Πρώτα απ' όλα όμως, ας καταλάβουμε τον φόβο που περιβάλλει το παιδί και
εμάς τους ίδιους όταν χρειάζεται να αντιμετωπίσουμε αυτήν την τόσο
δύσκολη κατάσταση.
Η αφορμή ήρθε με το γράμμα μιας μαμάς που είχε υποστεί σεξουαλική
κακοποίηση σε μικρή ηλικία και ακόμη και τώρα, 30 χρόνια μετά, αγωνιά
για τον εαυτό της και τα παιδιά της.
Παραθέτουμε το γράμμα: "Καλημέρα σας, χρειάζομαι τη βοήθεια της ψυχολόγου σας, για ένα
θέμα σεξουαλικής παρενόχλησης που μου συνέβη όταν ήμουν μικρή και με
επηρεάζει ακόμα και τώρα που είμαι μητέρα δύο μικρών παιδιών. Όταν
ήμουν μικρή, περίπου 8-9 χρονών περνούσαμε τα καλοκαίρια μας σε
παραθαλάσσια περιοχή, στο εξοχικό μας. Είχα συγκεκριμένες παρέες,
ιδιαίτερα με ένα κορίτσι 1 χρόνο μικρότερο από εμένα. Στο σπίτι αυτού
του παιδιού έρχονταν συχνά οικογενειακοί τους φίλοι και για ένα διάστημα
τουλάχιστον 5 χρόνων, ένα ζευγάρι με ένα μικρό παιδί. Ο μπαμπάς αυτού
του παιδιού έκανε παρέα με εμάς τα κορίτσια. Μας έβαζε να ντυνόμαστε με
μεγαλίστικα γυναικεία ρούχα και μας τραβούσε φωτογραφίες, μας έλεγε πόσο
όμορφες είμαστε ντυμένες έτσι, μας έβαζε να τον κουνάμε στην αιώρα για
να κοιμηθεί το μεσημέρι ή για να παίξουμε μαξιλαροπόλεμο και να
γαργαλιόμαστε… Αργότερα έτυχε να μείνουμε στην ίδια πολυκατοικία και του
διάβαζα το γιό το μεσημέρι. Ήμουνα 12 χρονών. Όταν τελείωνε το διάβασμα
του μικρού, καθόμασταν στο σαλόνι (μικρό σπίτι με υπνοδωμάτιο στο
σαλόνι) και ο μικρός στο δωμάτιο του. Εκεί μου έβαζε κάτι ταινίες στο
video με ημίγυμνες γυναίκες να παίρνουν σεξουαλικές πόζες (electric
blue) οι οποίες αναφέρονται πλέον στο internet σαν soft porn της
δεκαετίας του ’80. Μου εξηγούσε όλες τις πόζες, πόσο όμορφες έβρισκε τις
γυναίκες και αυτή τη συμπεριφορά, νομίζω ότι μου πρότεινε να κάνω τα
ίδια πάνω στο κρεβάτι για να γελάσουμε… μόνο που δεν μπορώ να θυμηθώ αν
το έκανα. Κάποια στιγμή, οι γονείς μας απαγόρευσαν να ανεβαίνουμε στο σπίτι του και να κάνουμε παρέα. Μετά αυτός μετακόμισε. Όλα αυτά τα χρόνια είχα ξεχάσει αυτή την περίοδο της ζωής μου. Αυτόν τον άνθρωπο. Τώρα
που η κόρη μου είναι 5 χρονών και τυχαίνει φίλοι μου να παίξουν μαζί
της, ενοχλούμαι. Αν βρίσκεται πολύ ώρα σε ένα δωμάτιο με έναν ενήλικα
(μόνοι τους), ενοχλούμαι. Εκνευρίζομαι και τσεκάρω συνεχώς. Έχω υποψίες
για τους πάντες. Ακόμα και για τους δικούς μου ανθρώπους. Καταλαβαίνω
ότι είμαι υπερβολική και ότι προέρχεται από τη δική μου εμπειρία. Τώρα
που άρχισα να θυμάμαι, ξεκίνησα συζητήσεις με τη μητέρα μου και με τη
φίλη μου προσπαθώντας να καλύψω τα κενά. Νιώθω ανακούφιση που μπορώ να
το συζητήσω. Που δεν είναι πλέον μυστικό. Μα δεν ξέρω πώς να συνεχίσω. Πώς να καταλαγιάσω την ανησυχία μου για τα παιδιά μου, τη φρίκη
μου με τους ενήλικες που τα παίζουν λίγο παραπάνω, την καχυποψία μου. Δεν
ξέρω πώς να καταλαγιάσω τον θυμό που εμφανίζεται σιγά – σιγά απέναντι
στον ψυχανώμαλο, στους γονείς μου που συνέβαινε κοντά τους και δεν το
βλέπανε, στον εαυτό μου που κράτησα το μυστικό τόσα χρόνια και το ξέχασα
τελικά. Δεν ξέρω επίσης αν είναι σωστό να το ανακινώ και να το φωνάζω. Εμένα
με ανακουφίζει, αλλά φέρνω σε δύσκολη θέση πολλούς ανθρώπους γύρω μου
(την μητέρα μου, την φίλη μου, τον άντρα μου). Είναι πολλά τα ερωτηματικά μου και νιώθω περίεργα που τα καταγράφω και ζητάω βοήθεια". Η Τόνια Σταυρίδου (Ψυχολόγος) απάντησε: "Αγαπητή φίλη, καταρχήν κάνετε πολύ καλά που το συζητάτε και ανοίγετε αυτό το τόσο σημαντικό για σας και τα παιδιά σας θέμα. Υπάρχουν δύο ζητήματα τα οποία έχετε να χειριστείτε και να αντιμετωπίσετε. Το πρώτο είναι το πως να παρέχετε ουσιαστική προστασία στα παιδιά σας χωρίς να χαλάσετε τις σχέσεις σας με τους φίλους και συγγενείς σας κάνοντας υπερβολές. Το δεύτερο και σημαντικότερο όμως ζήτημα, που θα σας βοηθήσει και στην επίλυση του πρώτου ζητήματος, είναι να κάνετε μερικές συνεδρίες θεραπευτικές
με κάποιον ειδικό, ώστε να σας στηρίξει στο να νιώσετε πιο
ανακουφισμένη σε σχέση με τα παλιά συναισθήματα που αναδύονται από αυτήν
την εμπειρία".
Ξεκινάει λοιπόν η ενότητα της παιδικής κακοποίησης
με το άρθρο "Ενήλικες, θύματα παιδικής κακοποίησης"
της Νικολέτας Γεωργίου: "οι ενήλικες που έχουν υπάρξει θύματα
κακοποίησης κατά τη παιδική τους ηλικία, μπορούν να διερευνήσουν και να
επεξεργαστούν τα συναισθήματα που προκύπτουν από την κακοποίηση έτσι ώστε να ελαχιστοποιήσουν την αρνητική επίδραση τους στην ενήλικη ζωή τους" και αναλύει τα 3 βασικά στάδια θεραπείας.
Συνεχίζουμε με το άρθρο του Δημήτρη Κούκη [Παιδοψυχολόγος (ΒΑ, MSc) – Ψυχοθεραπευτής] που μας εξηγεί τι είναι η "Σεξουαλική Παρενόχληση στα παιδιά",
από ποιους γίνεται, ποιες είναι οι συνέπειες για το παιδί, ποιά είναι
τα σημάδια στη συμπεριφορά του παιδιού που μπορούμε να "διαβάσουμε" και
πως τελικά να το προφυλάξουμε.