Monday, 10 October 2011

Ραδιοφωνικός Σταθμός Φοιτητών ΕΜΠ

Ραδιοφωνικός Σταθμός Φοιτητών ΕΜΠ

Το 1o σποτάκι για το PolyteXneio FM
τον Σταθμό των Φοιτητών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου. 
Enjoy!


Σκηνοθεσία-Μοντάζ: Σωτήρης Τσελές
Γενική Επιμέλεια: Μιχάλης Βάθης

Συμμετείχαν οι φοιτητές:

Αριστοτέλους Μάριος
Βασιλειάδης Γιώργος
Κακλή Νάντια
Καμπάση Μαρία
Κουτσούπης Γιώργος
Κίτσος Γιάννης
Μακρής Δαβίδ
Μαλαφέκας Γιάννης
Μανωλιουδάκη Στέλλα
Μετσίνη Ηλέκτρα
Μυτιλήνης Δημήτρης
Νικολακάκης Στέλιος
Παυλόπουλος Σπύρος
Πελέκη Κατερίνα
Πελέκη Φωτεινή
Στοφόρος Κωσταντίνος
Τζιβάκος Κωσταντίνος
Τσιλιβάκος Αριστόδημος
Χαλούλος Γιάννης

Ο κ. Θεόδωρος Μπουράς στο ρόλο του καθηγητή.

Πώς να κοιμάται το μωρό και το βρέφος

Κάντε στο μωρό μαθήματα... ύπνου
Ένα από τα μεγάλα προβλήματα των πρώτων μηνών στη ζωή του βρέφους είναι ο ύπνος. Οχι μόνο γιατί επηρεάζει το ίδιο αλλά και γιατί σηκώνει στο πόδι όλη την οικογένεια και δεν την αφήνει να κλείσει μάτι
Κάντε στο μωρό μαθήματα... ύπνου
Μερικά μωρά είναι κουκουβάγιες!
Ξαγρυπνούν τη νύκτα, ενώ κοιμούνται την ημέρα.
Οι γονείς θα πρέπει να αρχίσουν να ελέγχουν
και να «διδάσκουν» στο παιδί καλές συνήθειες στον ύπνο 
Πώς μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου να κοιμάται το βράδυ;
Κατ' αρχάς, οι γονείς θα πρέπει να αρχίσουν να ελέγχουν και να «διδάσκουν» στο παιδί καλές συνήθειες στον ύπνο. Δυστυχώς τις πρώτες ημέρες μετά τη γέννηση του μωρού δεν υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορεί να κάνει κανείς, εκτός από το να οπλιστεί με υπομονή και γνώσεις για το τι πρόκειται να συμβεί στο άμεσο μέλλον (μια που τα προβλήματα του ύπνου λύνονται τελικά). Αν και το νεογέννητο κοιμάται όταν θέλει και όπου θέλει και αυτό δεν μπορούν να το ελέγξουν οι γονείς, ωστόσο μπορούν να θέσουν σε εφαρμογή τα παρακάτω ήδη από την πρώτη ημέρα:
* Δώστε στο παιδί ένα «μεταβατικό» αντικείμενο. Αυτό το αντικείμενο, αρκουδάκι, χνουδωτό ζωάκι, μια κουβερτούλα κτλ., λειτουργεί ως δικλίδα ασφαλείας και αποκτά κατευναστικές ιδιότητες. Σημαντικό είναι να κρατήσει η μητέρα το συγκεκριμένο αντικείμενο κοντά της, ώστε να αποκτήσει την ιδιαίτερη μυρωδιά της και έτσι να συνδεθεί στην οσφρητική μνήμη του μωρού με την παρουσία της. Τα μωρά έχουν ιδιαίτερα ανεπτυγμένη την αίσθηση της όσφρησης και όταν ξυπνούν τρομαγμένα, ιδίως μέσα στη νύχτα, η μυρωδιά της μητέρας δίπλα τους μπορεί να είναι ιδιαίτερα καθησυχαστική και να τα βοηθήσει να ξανακοιμηθούν.
* Κάντε σαφή διαχωρισμό ανάμεσα στον ύπνο και στην κατάσταση του μισοκοιμισμένου. Στη βρεφική ηλικία τα μωρά μεταβαίνουν εύκολα από το ένα στάδιο στο άλλο. Οι γονείς θα πρέπει να αξιοποιούν τις ενδείξεις που τους δίνει το μωρό και όταν αυτό αρχίζει να μισοκοιμάται οι γονείς θα πρέπει να το μεταφέρουν σε συγκεκριμένο σημείο (στο κρεβάτι του, στην κούνια κτλ.) για να κοιμηθεί. Οταν το μωρό είναι ξύπνιο, οι γονείς θα πρέπει να το απασχολούν και να εντείνουν την κοινωνικοποίησή του. Με αυτόν τον τρόπο οι γονείς θα βοηθήσουν το μωρό να συνδέσει τον ύπνο με ένα συγκεκριμένο δωμάτιο και θέση ύπνου.
* Διαχωρισμός ημέρας και νύχτας. Αν και τα μωρά τελικά θα μάθουν να κοιμούνται πιο πολλές ώρες τη νύχτα, τα περισσότερα νεογέννητα μπερδεύουν τη νύχτα με την ημέρα. Οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν το βρέφος να διαχωρίσει τον μεσημεριανό από τον βραδινό ύπνο με τη χρήση διαφόρων τελετουργικών. Το βράδυ μπορεί να συνδεθεί με το μπάνιο, το τραγούδισμα νανουρισμάτων ή το άκουσμα απαλής μουσικής (π.χ., ήχοι τροπικού δάσους, ήχοι μήτρας ή άλλοι ηρεμιστικοί ήχοι) και με τη συσκότιση του δωματίου.
* Ο μεσημεριανός ύπνος χρειάζεται διαφορετική ρουτίνα. Και βέβαια θα πρέπει να έχει μικρότερη διάρκεια.
* Τα νυχτερινά γεύματα θα πρέπει να διαφέρουν από αυτά στη διάρκεια της ημέρας. Οι γονείς θα πρέπει να κάνουν πιο κοινωνικά τα γεύματα του μωρού στη διάρκεια της ημέρας, με παιχνίδια, γέλια και αλληλεπίδραση των δύο. Αντιθέτως, τα νυχτερινά γεύματα θα πρέπει να είναι ήρεμα και να γίνονται όταν το μωρό αρχίζει να διαμαρτύρεται μισοκοιμισμένο, προτού ξυπνήσει εντελώς. Το βράδυ το φως θα πρέπει να μένει σβηστό ή χαμηλωμένο και να μη μιλάει ο γονιός στο παιδί, ενώ στα γεύματα της ημέρας θα πρέπει να κάνει ακριβώς το αντίθετο.
* Ενθάρρυνση προς το μεγαλύτερο βρέφος να κοιμηθεί μόνο του. Αρχικά τα βρέφη κοιμούνται στην αγκαλιά της μητέρας τους την ώρα του ταΐσματος ή του νανουρίσματος. Σταδιακά όμως το βρέφος θα πρέπει να μάθει να κοιμάται μόνο του. Οταν το βρέφος είναι μισοκοιμισμένο, ο γονιός θα πρέπει να το βάλει στο κρεβάτι. Με αυτή την κίνηση και καθώς το βρέφος αισθάνεται όμορφα, με αγάπη και ζεστασιά, συνδέει τον ύπνο με αυτά τα συναισθήματα.

 
Να αφήσουμε το βρέφος να κλαίει ή να μην το αφήσουμε; Ιδού η απορία!

* Ο δρ Richard Ferber προτείνει:
Στρατηγική: Οι γονείς θα πρέπει να αντιδρούν στο νυχτερινό κλάμα του μωρού τους σε χρονικά καθορισμένα διαστήματα (5, 10, 15 λεπτά) και να μειώνουν όσο γίνεται περισσότερο τη νυχτερινή αλληλεπίδρασή τους με το βρέφος.
Πότε: Μετά τους έξι μήνες.
Τι πρέπει να γίνει: Στόχος είναι να μάθει το μωρό να κοιμάται μόνο του. Ο δρ Ferber συμβουλεύει τους γονείς να μην αφήνουν το μωρό τους εντελώς μόνο του αλλά να το καθησυχάζουν κατά διαστήματα δίνοντάς του το μεταβατικό του αντικείμενο, χαϊδεύοντάς το στην πλάτη και λέγοντάς του γλυκά λόγια προτού βγουν από το δωμάτιο. Το πρώτο βράδυ που θα κλάψει το μωρό ο γονιός θα πρέπει να περιμένει πέντε λεπτά προτού εμφανιστεί δίπλα στην κούνια του μωρού, το δεύτερο βράδυ θα πρέπει να περιμένει δέκα λεπτά κ.ο.κ. αυξάνοντας τον χρόνο αναμονής του μωρού για την εμφάνισή του, ώσπου στο τέλος το μωρό θα μάθει να κοιμάται μόνο του. Ωστόσο ο δρ Ferber επισημαίνει ότι η μέθοδος μπορεί να μην ισχύει για όλα τα βρέφη.

* Η δρ Penelope Leach συμβουλεύει τους γονείς:
Στρατηγική: Συμπονετική τακτική σχετικά με το κλάμα του ύπνου, μια που πρεσβεύει ότι, αν οι γονείς αφήσουν το μωρό να κλαίει, αυτό θα αισθανθεί μόνο του νομίζοντας πως το εγκαταλείπουν για πάντα και δεν θα νιώθει ασφάλεια, αίσθημα που ίσως αναβιώσει αργότερα στη ζωή του.
Πότε: Γύρω στους εννέα μήνες τα βρέφη θα πρέπει να αποκτήσουν καλές συνήθειες ύπνου, μια που ως τότε δεν είναι δυνατή η εκμάθησή τους.
Τι πρέπει να γίνει: Στόχος είναι να βοηθήσουν οι γονείς το βρέφος να νιώσει ότι η ώρα του ύπνου είναι όμορφη και ασφαλής και ότι μπορεί να πάει για ύπνο μόνο του. Ετσι οι γονείς δεν θα πρέπει να το εγκαταλείψουν αμέσως αλλά θα πρέπει να τηρήσουν τα τελετουργικά του βραδινού ύπνου και αν το μωρό κλαίει να μπουν στο δωμάτιό του, να το καθησυχάσουν και μετά να ξαναφύγουν.

* Ο δρ Τ. Berry Brazelton πρεσβεύει τα ακόλουθα:
Στρατηγική: «Με υποστηρικτικό τρόπο αφήστε το βρέφος να κλαίει». Για να τεθεί σε ισχύ αυτό το πρόγραμμα και οι δύο γονείς ή άλλα άτομα που εμπλέκονται στη φροντίδα του βρέφους θα πρέπει να το ενστερνιστούν.
Πότε: Εξαρτάται από το μωρό - είτε στους έξι μήνες είτε στα δύο χρόνια. Ο δρ Brazelton προτείνει στους γονείς να εξετάσουν τόσο τα δικά τους όσο και τα κίνητρα του παιδιού τους προτού το ξεκινήσουν.
Τι πρέπει να γίνει: Το μωρό δεν θα πρέπει να κοιμάται μετά τις τρεις το μεσημέρι και θα πρέπει να έχει μια θερμή, γεμάτη αγάπη ρουτίνα βραδινού ύπνου, χωρίς όμως ο γονιός να το ταΐζει ή να το κουνάει για να κοιμηθεί. Ο γονιός θα πρέπει να βάλει το βρέφος στο κρεβάτι και να παραμείνει μαζί του παρηγορώντας το και καθησυχάζοντάς το ότι είναι εκεί αλλά ότι θα πρέπει να το πάρει ο ύπνος από μόνο του. Η μητέρα μπορεί να ξυπνήσει το βρέφος προτού κοιμηθεί η ίδια και να το ταΐσει, ώστε να μην την ξυπνήσει αργότερα, αλλά θα πρέπει να είναι προετοιμασμένη ότι θα ξυπνάει περίπου κάθε τέσσερις ώρες στην καλύτερη περίπτωση. Οταν το μωρό αρχίσει να κλαίει, ο γονιός θα πρέπει να το καθησυχάσει γλυκά, χωρίς να του δίνει πολλά ερεθίσματα και το ξυπνήσει πλήρως. Δεν θα πρέπει να σηκώσει το βρέφος από το κρεβάτι ή να αρχίσει να το κουνάει πέρα-δώθε αλλά θα πρέπει να του μιλάει και να το καθησυχάζει. Οταν ο γονιός νιώσει ότι αυτό πάει καλά, δεν θα πρέπει να πλησιάσει το μωρό (σχετικά μεγαλύτερης ηλικίας) αλλά να του δώσει το αρκουδάκι του ή κάτι ανάλογο. Αν συνεχίζεται το κλάμα, ο γονιός θα πρέπει να περιμένει 10-15 λεπτά και να επαναλάβει την ίδια διαδικασία.
* Ο δρ William Sears προτείνει:
Στρατηγική: Οι γονείς θα πρέπει να κοιμούνται με το μωρό ή να υιοθετήσουν άλλες ευαίσθητες τακτικές, γιατί πρεσβεύει ότι το αποτέλεσμα του να αφήνουν οι γονείς το μωρό να κλαίει είναι μια κουρασμένη μητέρα και ένα θυμωμένο βρέφος που τελικά θα εξαντληθεί και θα το πάρει ο ύπνος, αλλά με μεγάλο ψυχικό κόστος για μητέρα και παιδί.
Πότε: Από τη βρεφική ηλικία, ώσπου το παιδί να είναι έτοιμο για το δικό του κρεβάτι.
Τι πρέπει να γίνει: Μια ιδέα είναι να μοιραστούν οι γονείς το κρεβάτι τους με το μωρό τους, τουλάχιστον τους πρώτους μήνες μετά τη γέννηση. Αν οι γονείς δεν επιθυμούν κάτι τέτοιο, μπορούν να ακολουθήσουν τις άλλες συμβουλές του, όπως: να επισημάνουν τον λόγο για τον οποίο κλαίει το μωρό και να το παρηγορήσουν και να μοιραστούν η μαμά και ο μπαμπάς τις ευθύνες της παρηγοριάς του μωρού.

Παρ' όλα αυτά, προτού κανείς υιοθετήσει την οποιαδήποτε τακτική θα πρέπει να σκεφθεί τι του ταιριάζει καλύτερα σαν γονεϊκό στυλ και τι ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και ανάγκες της οικογένειάς του, αφού καμία στρατηγική από μόνη της δεν είναι η καλύτερη.
Διαφορές στον ύπνο των βρεφών και των ενηλίκων
* Ο ύπνος των βρεφών τους πρώτους μήνες της ζωής τους είναι διακεκομμένος, γιατί ο κύκλος του ύπνου τους είναι σύντομος.
* Ο εγκέφαλος και το νευρικό σύστημα του βρέφους δεν είναι αρκετά ανεπτυγμένα ώστε να μπορεί να κοιμηθεί καθ' όλη τη διάρκεια της νύχτας.
* Οι ενήλικοι περνούν περίπου έξι ώρες σε βαθύ ύπνο και δύο ώρες σε ελαφρύ (REM) ύπνο το βράδυ, συνήθως χωρίς διακοπές. Οταν βρισκόμαστε σε ελαφρύ ύπνο, μπορεί να ξυπνήσουμε στιγμιαία αλλά, αντίθετα από τα βρέφη, ξέρουμε πώς να μας ξαναπάρει ο ύπνος. Τα βρέφη έχουν διπλάσιο αριθμό κύκλων ελαφρού ύπνου από ό,τι οι ενήλικοι, περισσότερο ελαφρύ από ό,τι βαρύ ύπνο, και γενικά οι κύκλοι του ύπνου τους έχουν μικρότερη διάρκεια.

Γιατί τα βρέφη ξυπνούν τη νύχτα
* Δυσφορία ή πόνος: βγάζει δόντια, πεινάει, λερώθηκε, έχει βουλωμένη μύτη, κρυώνει ή ζεσταίνεται κτλ.
* Ιατρικοί λόγοι: κολικοί, πυρετός, αλλεργία, κρυολόγημα.
* Εξελικτικά ζητήματα: «εξάσκηση» μιας συγκεκριμένης αναπτυξιακής ικανότητας κατά τη διάρκεια του ελαφρού ύπνου, όπως μπουσούλισμα ή περπάτημα, άγχος του αποχωρισμού (8-12 μηνών) και περίοδοι έντονης εγκεφαλικής ανάπτυξης.
* Συναισθηματικοί λόγοι: όταν η οικογένεια περνάει κρίση, υπάρχουν λόγοι στρες ή όταν η ρουτίνα του βρέφους διακόπτεται.

Πέντε λόγοι που τα μωρά έχουν διαφορετικό στυλ ύπνου
1. Διαφορετικό ταμπεραμέντο.
2. Διαφορετική αντοχή στα προσλαμβανόμενα ερεθίσματα.
3. Διαφορετικές μεταβατικές περίοδοι.
4. Διαφορετικές νυχτερινές ανάγκες.
5. Διαφορετικές νυχτερινές απαιτήσεις.
 
Η κυρία Λίζα Βάρβογλη είναι ψυχολόγος - ψυχοθεραπεύτρια. varvogli@otenet.gr
Το Βήμα

Ξενώνες Προστασίας & Θεραπείας Κακοποιημένων
Βρεφών & Νηπίων

Η ανάγκη για τέτοιες δομές στην Ελλάδα είναι πολύ μεγάλη καθώς υπολογίζεται ότι κακοποιούνται και παραμελούνται σοβαρά κάθε χρόνο περίπου 28.000 παιδιά, εκ των οποίων 7.500 είναι κάτω των 5 ετών.

Παιδικά χωριά SOS Ελλάδος
Σκοπός – αρχές 

Ο Ξενώνας, είναι Μονάδα Ψυχοκοινωνικής Φροντίδας και Αποκατάστασης παιδιών που έχουν υποστεί κακοποίηση ή/και παραμέληση, ηλικίας 0-5 ετών με δυνατότητα παραμονής έως 18 μήνες. Η λειτουργία του Ξενώνα στηρίζεται στις αρχές της κοινωνικής φροντίδας και της θεραπείας περιβάλλοντος, έτσι ώστε να δημιουργεί το κατάλληλο πλαίσιο το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα κάλυψης των αναγκών φροντίδας, προστασίας και θεραπείας του παιδιού και της οικογένειας του.

Η λειτουργία του Ξενώνα εδράζεται σε δύο άξονες.
  • Στην άμεση προστασία των παιδιών – θυμάτων κακοποίησης / παραμέλησης σε ώρα κινδύνου, μέσω της διασφάλισης σταθερού πλαισίου διαμονής κατά την περίοδο της κρίσης, σχεδιασμένου να καλύπτει τις συναισθηματικές, ψυχικές, μαθησιακές, παιδαγωγικές και κοινωνικές ανάγκες τους και της δυνατότητας διορθωτικών σχέσεων και
  • Στη παροχή εξειδικευμένων ψυχοκοινωνικών και ψυχοθεραπευτικών υπηρεσιών προς την οικογένεια των παιδιών με προτεραιότητα την ασφαλή επιστροφή τους στο φυσικό οικογενειακό τους περιβάλλον ή στη περίπτωση που αυτό δεν είναι δυνατό στην αναζήτηση εναλλακτικών σταθερών πλαισίων διαμονής και φροντίδας τους.
Το έργο του Ξενώνα στοχεύει και διασφαλίζει το απόλυτο συμφέρον του παιδιού, όπως διατυπώνεται στη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Πιο συγκεκριμένα ο Ξενώνας:
  • Λειτουργεί ως Μονάδα Φροντίδας, Θεραπείας και Αντιμετώπισης κρίσεων μέσω της:
α) παροχής άμεσης παρέμβασης στην κρίση για την προστασία του βρέφους και του νηπίου,
β) παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών διάγνωσης, αξιολόγησης του παιδιού, των γονέων, των αδελφών και της ευρύτερης οικογένειας
Καλύπτει θεραπευτικά τις ανάγκες της καθημερινής ζωής, δημιουργικής απασχόλησης και εκπαίδευσης του παιδιού και προσφέρει τη δυνατότητα βιωματικής εμπειρίας ενός σταθερού δεσμού με το πρόσωπο φροντίδας (θεία SOS)
Παρέχει όλες τις αναγκαίες θεραπείες ψυχικής υγείας για το παιδί και την οικογένεια (κοινωνική εργασία, συμβουλευτική, οικογενειακή θεραπεία, ψυχοκοινωνική υποστήριξη, ψυχιατρική παρακολούθηση και ψυχοθεραπευτική αντιμετώπιση)
  • Διατηρεί και υποστηρίζει τους δεσμούς και τις σχέσεις των παιδιών με τους γονείς τους και την ευρύτερη οικογένεια, με γνώμονα το συμφέρον του παιδιού
  • Συνεργάζεται διασυνδετικά με τις διάφορες εμπλεκόμενες υπηρεσίες και θεσμούς που καλούνται να διαχειριστούν τις ανάγκες του κακοποιημένου/παραμελημένου παιδιού ( Εισαγγελίες Ανηλίκων, Κοινωνικές Υπηρεσίες, Φορείς Υγείας – Ψυχικής Υγείας, Δομές Προσχολικής Αγωγής κ.α.)
  • Αναζητεί εναλλακτικά σταθερά πλαίσια διαμονής και φροντίδας των παιδιών σε περιπτώσεις που αντενδείκνυται η επιστροφή τους στην οικογένεια.
  • Παρακολουθεί κι αξιολογεί την ποιότητα ζωής του παιδιού, για όσο διάστημα κρίνεται αναγκαίο μετά την επιστροφή στο οικογενειακό περιβάλλον ή την ένταξη σε άλλο.
Παιδαγωγικό Προσωπικό
Η Ομάδα Προσωπικού αποτελείται από επαγγελματίες ψυχικής υγείας όλων των ειδικοτήτων και των δύο φύλων και από προσωπικό 24ωρης φροντίδας (θείες SOS). Οι παρακάτω ειδικότητες θεωρούνται απαραίτητες για τη σωστή λειτουργία του Ξενώνα.
Κοινωνικός Λειτουργός, Ψυχολόγος, Νηπιαγωγός, Βρεφονηπιοκόμος, Επισκέπτης Υγείας, Παιδίατρος, Παιδοψυχίατρος, Κλινικός Ψυχολόγος, Νομικός Σύμβουλος, Λογιστής και βοηθητικό προσωπικό. Η Ομάδα Προσωπικού ενδέχεται να πλαισιώνεται και από άλλες ειδικότητες μετά από εισήγηση του Επιστημονικού Υπευθύνου / Επιστημονικής Επιτροπής.
Οικοδέσποινα – Θεία SOS
Σημαντικός επίσης είναι και ο ρόλος της οικοδέσποινας κυρίως όσον αφορά στην οργάνωση της καθημερινής ζωής των νηπίων και των βρεφών καθώς και για τη διαδικασία πρακτικών δεξιοτήτων(υγιεινή, ψώνια, μαγείρεμα κ.λπ). Λειτουργεί συμπληρωματικά, στα πλαίσια του ρόλου της, στο παιδαγωγικό έργο και συνεργάζεται με το επιστημονικό προσωπικό προς όφελος των παιδιών.
Παράλληλες δράσεις
Στα πλαίσια της πληρέστερης και όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικής λειτουργίας ενός Ξενώνα αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες για δράση στα εξής πεδία:
Ενημέρωσης των σχετικών υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας που ασχολούνται με παιδιά με σκοπό να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή συνεργασία μαζί τους προς όφελος των παιδιών
Έρευνα/προβολή. Το ερευνητικό έργο, που εποπτεύεται από τον Επιστημονικό Υπεύθυνο, πραγματοποιείται στο Ξενώνα και προϋποθέτει τη συμμετοχή των μελών της Ομάδας Προσωπικού σε αυτό. Η ερευνητική δραστηριότητα μεριμνά πρώτιστα για την προστασία του παιδιού και ασκείται σύμφωνα με τις βασικές αρχές του κώδικα δεοντολογίας.
Η επιστημονική δραστηριότητα του Ξενώνα περιλαμβάνει παρουσίαση του θεωρητικού πλαισίου και των αποτελεσμάτων της πιλοτικής λειτουργίας του στην επιστημονική κοινότητα (με ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία), καταγραφή και παρουσίαση case studies κλινικών περιπτώσεων σε επιστημονικά συνέδρια, δημοσιεύσεις κλπ.
Η ανάγκη για τέτοιες δομές στην Ελλάδα είναι πολύ μεγάλη καθώς υπολογίζεται ότι κακοποιούνται και παραμελούνται σοβαρά κάθε χρόνο περίπου 28.000 παιδιά, εκ των οποίων 7.500 είναι κάτω των 5 ετών.

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki