Αποφύγετε τα...
Κάνετε τα πάντα για να είναι το παιδί σας καθαρό και χαρούμενο. Ωστόσο συχνά-πυκνά το ευαίσθητο δερματάκι του ερεθίζεται,
κοκκινίζει και τσούζει, κι εσείς μένετε πάντα με την απορία «μα, τι το ενοχλεί;».
Στο φωτογραφίες που ακολουθούν, δείτε τις 11 συχνότερες αιτίες ερεθισμού του παιδικού δέρματος.
HEALTH.IN.GR
Sunday, 18 November 2012
Γλωσσικό παιχνίδι για τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου
Τι κάνω και πού;
Ο ολοκληρωμένος, σαφής και πλούσιος σε λεξιλόγιο και νοήματα
προφορικός λόγος αποτελεί αναμφισβήτητα τη βάση για έναν άρτιο γραπτό
λόγο. Η καλλιέργεια και ανάπτυξη ενός μεστού προφορικού λόγου είναι ύψιστης σημασίας για να αποδοθεί αργότερα και γραπτά. Η αρχή γίνεται με το ξεκίνημα της γλωσσικής επικοινωνίας του παιδιού προς το περιβάλλον του αλλά και από το περιβάλλον προς το παιδί. Γι’ αυτό και οι ειδικοί συστήνουν στους ενήλικες να μιλάνε στο μικρό παιδί απλά, κατανοητά αλλά με ολοκληρωμένο λεξιλόγιο και σωστή άρθρωση.
Για να ενισχύσουμε το λεξιλόγιο αλλά και τη σωστή χρήση της γλώσσας μπορούν να γίνουν πολλά γλωσσικά παιχνίδια στην Προσχολική και Πρωτοσχολική ενίσχυση at home. Ένα απο αυτά θα παρουσιαστεί παρακάτω και λέγεται: «Τι κάνω και Πού;»
Παιχνίδι: Ζητάμε να μας πει το παιδί τι κάνουμε σε κάθε δωμάτιο του σπιτιού. Οι ερωτήσεις είναι απλές και προτρέπουν το παιδί να χρησιμοποιήσει διάφορα ρήματα (αντικαθιστώντας το ΚΑΝΩ) καθώς και λέξεις αντικειμένων.
Ερωτήσεις:
Τι κάνω στη κουζίνα; Τρώω, πλένω, κάθομαι, σκουπίζω, μαγειρεύω, πίνω κ.τλ.
Τι κάνω στο μπάνιο; Πλένομαι, λούζομαι, καθαρίζω, βουρτσίζω κ.τλ.
Τι κάνω στο σαλόνι; Βλέπω τηλεόραση, ξεκουράζομαι, συζητώ κ.τλ.
Τις ερωτήσεις αυτές μπορούμε να τις επεκτείνουμε με επιπλέον ερωτήσεις:
Με τι μαγειρεύω;
Πού κάθομαι;
Τι πλένω;
Με ποιον συζητώ;
Τι πίνω;
Βασικά tips: Να ενθαρρύνετε το παιδί να χρησιμοποιεί το αντίστοιχο ρήμα για κάθε ενέργεια.
Στόχος: Εμπλουτισμός λεξιλογίου και βελτίωση στην έκφραση του προφορικού λόγου.
Απευθύνεται: Σε παιδιά προσχολικής ηλικίας ως γλωσσικό παιχνίδι εμπλουτισμού λεξιλογίου. Μπορεί να γίνει απο θεραπευτές, εκπαιδευτικούς και γονείς.
Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός – Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών
Δυσλεξία at home
Εμπόδια στην επικοινωνία με το παιδί σας
Ποια είναι εκείνα τα εμπόδια που προκαλούν πρόβλημα
στην επικοινωνία μεταξύ γονέα-παιδιού;
στην επικοινωνία μεταξύ γονέα-παιδιού;
Γιατί τα παιδιά
αποφεύγουν να ζητήσουν συμβουλές από τους γονείς τους ή να μιλήσουν σε
εκείνους όταν βιώνουν κάποιο πρόβλημα; Ο λόγος είναι ότι όταν τα παιδιά
ζητούν βοήθεια συχνά οι γονείς αντιδρούν με ένα τουλάχιστον από τους
παρακάτω τρόπους που αποτελούν εμπόδιο στην επικοινωνία:
• Εντολή, καθοδήγηση, διαταγή: Οι γονείς λένε στο παιδί τι να κάνει με τρόπο αυστηρό και εξουσιαστικό.
• Ηθικολογία: Εξηγούν στο παιδί τι είναι σωστό και τι όχι και τι οφείλει να κάνει.
• Απειλή, προειδοποίηση: Οι συνέπειες που θα υπάρξουν αν το παιδί κάνει κάτι που δεν εγκρίνουν οι γονείς.
• Χαρακτηρισμοί, γελοιοποίηση, ταπείνωση: Μειώνουν άθελά τους το παιδί, κάνοντάς το να νιώθει άσχημα.
• Ηθικολογία: Εξηγούν στο παιδί τι είναι σωστό και τι όχι και τι οφείλει να κάνει.
• Απειλή, προειδοποίηση: Οι συνέπειες που θα υπάρξουν αν το παιδί κάνει κάτι που δεν εγκρίνουν οι γονείς.
• Χαρακτηρισμοί, γελοιοποίηση, ταπείνωση: Μειώνουν άθελά τους το παιδί, κάνοντάς το να νιώθει άσχημα.
Γιατί τα παιδιά αποφεύγουν να ζητήσουν συμβουλές από τους γονείς τους ή να μιλήσουν σε εκείνους όταν βιώνουν κάποιο πρόβλημα; Ο
λόγος είναι ότι όταν τα παιδιά ζητούν βοήθεια συχνά οι γονείς αντιδρούν
με ένα τουλάχιστον από τους παρακάτω τρόπους που αποτελούν εμπόδιο στην
επικοινωνία:
• Εντολή, καθοδήγηση, διαταγή: Οι γονείς λένε στο παιδί τι να κάνει με τρόπο αυστηρό και εξουσιαστικό.
• Ηθικολογία: Εξηγούν στο παιδί τι είναι σωστό και τι όχι και τι οφείλει να κάνει.
• Απειλή, προειδοποίηση: Οι συνέπειες που θα υπάρξουν αν το παιδί κάνει κάτι που δεν εγκρίνουν οι γονείς.
• Χαρακτηρισμοί, γελοιοποίηση, ταπείνωση: Μειώνουν άθελά τους το παιδί, κάνοντάς το να νιώθει άσχημα.
• Ηθικολογία: Εξηγούν στο παιδί τι είναι σωστό και τι όχι και τι οφείλει να κάνει.
• Απειλή, προειδοποίηση: Οι συνέπειες που θα υπάρξουν αν το παιδί κάνει κάτι που δεν εγκρίνουν οι γονείς.
• Χαρακτηρισμοί, γελοιοποίηση, ταπείνωση: Μειώνουν άθελά τους το παιδί, κάνοντάς το να νιώθει άσχημα.
Θέλει προσοχή γιατί η αντιμετώπιση αυτή μπορεί να εμποδίσει τα παιδιά να εμπιστευτούν ξανά τους γονείς τους.
Πως να κάνετε τα παιδιά σας να σας εμπιστευτούν;
• Δώστε στο παιδί την ευκαιρία να μιλήσει για το πρόβλημα του
• Ακούστε το πρόβλημά του με κατανόηση
• Αφήστε το παιδί ελεύθερο να εκφράσει τα συναισθήματα του. Η πίεση από την πλευρά σας, μπορεί να του προκαλέσει αμηχανία.
• Ακούστε το πρόβλημά του με κατανόηση
• Αφήστε το παιδί ελεύθερο να εκφράσει τα συναισθήματα του. Η πίεση από την πλευρά σας, μπορεί να του προκαλέσει αμηχανία.
Πηγή: jenny gr
ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΗ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΚΑΤΙ.
ΚΑΝΤΕ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ !
Η 8ΧΡΟΝΗ ΜΑΡΙΑ ΓΡΑΦΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ…
ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΗ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΚΑΤΙ. ΚΑΝΤΕ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ !
ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΗ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΚΑΤΙ. ΚΑΝΤΕ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ !
Με λένε Μαρία Δασκαλάκη και είμαι 8 χρονών, πηγαίνω στο 5ο Δημοτικό σχολείο Περάματος. Δε μπορώ να καταλάβω γιατί δε βάζετε σχολικά λεωφορεία για τα παιδιά. Πως θα πάνε τα παιδιά στο σχολείο τους άμα δεν έχουν λεφτά για τα εισιτήρια, άραγε όταν εγώ πάω Γυμνάσιο πως θα πηγαίνω;
Στο σχολείο μου υπάρχουν παιδιά που δεν έχουν να φάνε, σε λίγο καιρό που θα κάνει κρύο άραγε θα μας βάλουν πετρέλαιο; Δε θέλω να κρυώνω στο σχολείο, ούτε οι συμμαθητές μου να πεινάνε. Είμαι πολύ μικρή για να κάνω κάτι για όλα αυτά, κάντε εσείς που μπορείτε.
Στο σχολείο μου υπάρχουν παιδιά που δεν έχουν να φάνε, σε λίγο καιρό που θα κάνει κρύο άραγε θα μας βάλουν πετρέλαιο; Δε θέλω να κρυώνω στο σχολείο, ούτε οι συμμαθητές μου να πεινάνε. Είμαι πολύ μικρή για να κάνω κάτι για όλα αυτά, κάντε εσείς που μπορείτε.
ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Subscribe to:
Posts (Atom)