Friday, 6 January 2012

Η επίδραση των αρχαίων ελληνικών στον εγκέφαλο!

Τα αρχαία ελληνικά είναι μια ζωντανή γλώσσα και, όπως αποδεικνύουν έρευνες Ελλήνων και ξένων επιστημόνων, θεραπευτική, σύμφωνα με τον καθηγητή Παν/μιου Πατρών και μέλους του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας και Τεχνολογίας Σταύρο Παπαμαρινόπουλο.

Ancient Greece

Ancient Greek Brain Builder

Ο καθηγητής, που τα τελευταία χρόνια ασχολείται συστηματικά με την ελληνική γλώσσα και την αποκωδικοποίηση της ελληνικής μυθολογίας, παρουσιάζει αποκλειστικά στο newsbomb.gr όλες τις έρευνες που έχουν γίνει πάνω στην δυναμική της ελληνικής γλώσσας και την επίδρασή της στον εγκέφαλο.

«Σύμφωνα με την θεωρία, του Καθηγητού της Φιλολογίας Eric Havelock η οποία στηρίζεται στον Πλάτωνα, το αρχαίο ελληνικό αλφάβητο προκάλεσε πακτωλό αφηρημένων εννοιών στον αρχαίο ελληνικό κόσμο, λόγω ενεργοποίησης του εγκεφάλου των χρηστών του. Στον συνεδριακό τόμο των τετρακοσίων σελίδων «Alphabet and the Brain, έκδοση Springer του 1988» παρουσιάζονται τα συμπεράσματα πλήθους κορυφαίων επιστημόνων φιλολόγων, γλωσσολόγων και άλλων ειδικοτήτων πλην Ελλήνων αντιστοίχων ειδικοτήτων. Επιμελητές της έκδοσης ήταν ο Καθηγητής της Ιατρικής Charles Lumsden του Πανεπιστημίου του Τορόντο και ο Διευθυντής του Κέντρου Θεωρίας της Επικοινωνίας “Marchal McLuhan” Derrick De Kerckhove.» υποστηρίζει ο κ. Παπαμαρινόπουλος.
 

Τα επιστημονικά αποτελέσματα που υποστηρίζουν τη θεωρία του Havelock είναι τα εξής: Πρώτον η περιοχή Broca που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του εγκεφάλου ενεργοποιήθηκε λίγο περισσότερο λόγω του ελληνικού αλφαβήτου διότι χρησιμοποιήθηκαν επιτυχώς φωνήεντα σε γραφή για πρώτη φορά. Δεύτερον, ο ανθρώπινος εγκέφαλος επαναπρογραμματίστηκε επιτυχώς και τρίτον, η πιο πάνω αναφερθείσα συγκλονιστική μεταβολή στην λειτουργία του εγκεφάλου, προκάλεσε μία ουσιώδη αλλαγή στην ψυχολογία των χρηστών του αλφαβήτου, από την οποία προέκυψε η ανάγκη επικοινωνίας των πολιτών δια της λειτουργίας του θεάτρου.

Οι δημοσιευμένες έρευνες της επιστημονικής ομάδας του ψυχιάτρου Ιωάννη Τσέγκου, παρουσιάζονται στο βιβλίο «Η εκδίκηση των τόνων». Σε αυτές, αλλά και σε νεώτερες έρευνες 1999-2010, απέδειξαν ότι οι μετρήσιμοι δείκτες της Λεκτικής Νοημοσύνης και της Αφαιρετικής Σκέψης με αποδεκτές τεχνικές επιταχύνθηκαν σε ομάδα 25 μη-δυσλεξικών παιδιών. Η διδασκαλία στα παιδιά αυτά καθώς και οι μετρήσεις των δεικτών άρχισαν από την ηλικία των 8 ετών και συνεχίστηκαν μέχρι και τα 12 χρόνια τους.


Οι ίδιοι δείκτες επιβραδύνθηκαν στην ισάριθμη ομάδα μη-δυσλεξικών παιδιών τα οποία δεν διδάχθηκαν εβδομαδιαίως και εξωσχολικώς επί δίωρο την Αρχαία Γλώσσα. Ας σημειωθεί ότι οι δύο ομάδες διδάχθηκαν τα ίδια προγραμματισμένα μαθήματα στο κανονικό ωράριο η δε στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε με γενικώς αποδεκτό πρότυπο.


«Η αυστραλή πανεπιστημιακή ερευνήτρια Kate Chanock, έκανε ένα βήμα παράλληλο ως προς τον Ιωάννη Τσέγκο, διότι στο έργο της «Help for a dyslexic learner from an unlikely source: the study of Ancient Greek, Literacy 2006» περιγράφει πως κατέστησε ένα αγγλομαθή δυσλεξικό σε μη-δυσλεξικό με τα Αρχαία Ελληνικά! Εν τούτοις, από φέτος, τα μεν παιδιά της Αγγλίας του Δημοτικού στην περιοχή της Οξφόρδης, με επιστημονική πρόταση, επιπροσθέτως των μαθημάτων τους θα μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά, τα δε αντίστοιχης ηλικίας ελληνόπουλα, μόνον με πολιτική απόφαση, δεν θα διδάσκονται την Αρχαία Γλώσσα ενώ θα έπρεπε, αλλά Αγγλικά!» τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Παπαμαρινόπουλος.


πηγή: kontiloforos
Πηγή της πηγής:
Genesis research

Περισσότερη άσκηση, καλύτεροι βαθμοί

Η σωματική δραστηριότητα βελτιώνει τις σχολικές επιδόσεις σε παιδιά και εφήβους σύμφωνα με νέα μελέτη

«Τα παιδιά θα πρέπει να είναι σωματικά δραστήρια για τουλάχιστον μια ώρα την ημέρα για λόγους υγείας» 
More exercise, better grades
for school-aged children
Ουάσινγκτον 
Το αρχαίο ρητό «νους υγιής εν σώματι υγιεί» αποδεικνύεται για άλλη μια φορά αληθινό. Ομάδα ειδικών, αναλύοντας πολλές μελέτες από τρεις χώρες, διαπίστωσε ότι οι έφηβοι και τα παιδιά που είναι σωματικά πιο δραστήρια παίρνουν καλύτερους βαθμούς στο σχολείο.
Οι επιστήμονες τονίζουν ότι, αν και τα ακριβή αίτιά της δεν είναι ακόμη γνωστά, η σύνδεση της σωματικής άσκησης με τις καλύτερες επιδόσεις στα μαθήματα είναι εμφανής στις μελέτες που ανέλυσαν. Θεωρούν ότι η διεξαγωγή λεπτομερέστερων ερευνών είναι απαραίτητη για να μας αποκαλύψει ποιο είδος άσκησης και σε ποιες «δόσεις» μπορεί να φέρει το «άριστα».

Σώμα και νους σε δράση
Οι ερευνητές του Ιατρικού Κέντρου του Ελεύθερου Πανεπιστημίου του Αμστερνταμ (Vrije Universiteit ή VU) οδηγήθηκαν στο να διερευνήσουν τη σχέση της σωματικής δραστηριότητας με τις σχολικές επιδόσεις εξ αιτίας της ανησυχίας ότι η πίεση προς τα παιδιά για να γίνουν καλύτεροι μαθητές τα «ακινητοποιεί» στα θρανία εις βάρος της σωματικής άσκησής τους.
Επέλεξαν για τη μετα-ανάλυσή τους συνολικά 14 μελέτες – 12 εξ αυτών είχαν διεξαχθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες, μια στον Καναδά και μια στη Νότια Αφρική – οι οποίες είχαν εξετάσει από 53 ως και 12.000 συμμετέχοντες ηλικίας από 6 ως 18 ετών. Η περίοδος παρακολούθησης κυμαινόταν από τις οκτώ εβδομάδες ως και περισσότερο από πέντε χρόνια.
Η μελέτη τους, η οποία δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine», καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι ενδείξεις υπέρ της θετικής επίδρασης της άθλησης στις σχολικές επιδόσεις είναι ισχυρές.

Καλύτερη ροή του αίματος και πειθαρχία
Αν και με τα υπάρχοντα στοιχεία οι ειδικοί δεν μπορούν να εξακριβώσουν τα αίτια αυτής της επίδρασης υποπτεύονται ότι μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι η άσκηση αυξάνει τη ροή του αίματος και του οξυγόνου προς τον εγκέφαλο, οδηγώντας στη βελτίωση των γνωστικών λειτουργιών.
Επίσης η σωματική δραστηριότητα φαίνεται ότι μειώνει το στρες και δημιουργεί καλύτερη διάθεση, οπότε ενδεχομένως να βοηθάει τα παιδιά να συμμετέχουν με μεγαλύτερη ευχαρίστηση στο μάθημα.
Μια άλλη παράμετρος μπορεί τέλος να είναι η «διαμόρφωση χαρακτήρα» μέσα από την άθληση. «Τα παιδιά που μαθαίνουν να συμμετέχουν στα αθλήματα μαθαίνουν επίσης να υπακούουν σε κανόνες» τόνισε η Αμίκα Σινγκ, επικεφαλής της μελέτης. «Αυτό ίσως σημαίνει ότι είναι πιο πειθαρχημένα και μπορούν να συγκεντρωθούν καλύτερα στα μαθήματα».

Ποιο είδος άσκησης φέρνει το «άριστα»;
Οι ερευνητές συνιστούν ότι πρέπει να διεξαχθούν περισσότερες, και πιο εξειδικευμένες μελέτες ώστε η σχέση της σωματικής άσκησης με τις σχολικές επιδόσεις να διερευνηθεί καλύτερα και να μπορέσουμε να αντλήσουμε τα μέγιστα οφέλη από αυτήν.
«Ο κόσμος πάντα ρωτάει, “πόση άσκηση πρέπει να κάνω για να πάρω άριστα;” Δεν γνωρίζουμε την απάντηση, αλλά θα θέλαμε να τη μάθουμε» τόνισε η κυρία Σινγκ.
«Τα παιδιά θα πρέπει να είναι σωματικά δραστήρια για τουλάχιστον μια ώρα την ημέρα για λόγους υγείας» πρόσθεσε η ειδικός. «Πρέπει όμως επίσης να εξετάσουμε και άλλα πράγματα, όπως το ποιο είδος σωματικών δραστηριοτήτων θα πρέπει να ασκούν, πότε θα πρέπει να τις ασκούν και για πόση ώρα».
Το Βήμα

Κάτω στον Ιορδάνη τον ποταμό...

Σήμερα τα Φώτα κι ο φωτισμός ...  

Τα Θεοφάνεια είναι μεγάλη ετήσια χριστιανική εορτή της ανάμνησης της Βάπτισης του Ιησού Χριστού στον Ιορδάνη ποταμό από τον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή(¹). 

Βάπτιση του Ιησού Χριστού στον Ιορδάνη ποταμό
από τον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή
Εορτάζεται στις 6 Ιανουαρίου και είναι η τρίτη και τελευταία εορτή του Δωδεκαημέρου (εορτών των Χριστουγέννων). Το όνομα προκύπτει από την φανέρωση των τριών προσώπων της Αγίας Τριάδας που συνέβη σύμφωνα με τρεις σχετικές ευαγγελικές περικοπές. Η εορτή των Θεοφανίων λέγεται επίσης και Επιφάνεια και ΦώταΕορτή των Φώτων).
Σε αυτή την εορτή γιορτάζουν τα ονόματα Φωτεινή και Ουρανία.


Epiphany, Theofaneia, Fota 

The Greek word "Epiphany" means manifestation and applied by the Christians to the life of Jesus Christ, it specifically meant the manifestation of His divinity. St. John Chrysostom (died 407) elucidates: "Why do we call this day Epiphany? Because Jesus Christ manifested Himself to all people, not when He was born, but, rather, when He was baptized. Until that time He was unknown to the people, as testified by St. John the Baptist, saying,: 'There stands among you One, Whom you don't know!' (Jn. 1:26)." (cf. Homily on the Epiphany, 2)

The word "Theophaneia," means the manifestation of the Godhead. This word, however, more clearly reflects the manifestation of the Blessed Trinity at Christ's baptism as poetically described in the troparion of the Feast: "At Your baptism in the Jordan..."


One of the most impressive ceremonies of the Byzantine Rite is the Solemn Blessing of the Water on the Feast of the Epiphany commemorating Christ's baptism in the River Jordan. The Epiphany, one of the most ancient and venerable festivities, originated in Palestine where it was celebrated with a vigil

ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ

Απολυτίκιον 

Ἐν Ἰορδάνῃ βαπτιζομένου σου Κύριε
ἡ τῆςΤριάδος ἐφανερώθη προσκύνησις,
τοῦ γὰρ Γεννήτορος ἡ φωνὴ προσεμαρτύρει σοι,
ἀγαπητὸν σε Υἱὸν ὀνομὰζουσα
καὶ τὸ Πνεῦμα, ἐν εἴδει περιστερᾶς,
ἐβεβαίου τοῦ λόγου τὸ ἀσφαλὲς.
Ὁ ἐπιφανεὶς Χριστὲ ὁ Θεὸς
καὶ τὸν κόσμον φωτίσας, δόξα σοι.
Μεταγραφή: 
Καθώς βαπτιζόσουν Κύριε στον Ιορδάνη (ποταμό), (μας) εφανερώθηκε η προσκύνησις της (Αγίας) Τριάδας, επειδή η φωνή του Πατέρα έδινε μαρτυρία για σένα ονομάζοντάς σε "Αγαπητό Υιό", και το (άγιο) Πνεύμα με μορφή περιστεράς εβεβαίωνε το αλάθητο του λόγου. Χριστέ, Θεέ, που φανερώθηκες και που τον κόσμο φώτισες, δόξα σε σένα.


Ιδιόμελο του όρθρου
Θεὸς Λόγος ἐπεφάνη ἐν σαρκί, τῷ γένει τῶν ἀνθρώπων·
ἵστατο βαπτισθῆναι ἐν Ἰορδάνῃ,
καὶ ἔλεγεν πρὸς αὐτὸν ὁ Πρόδρομος·
Πῶς ἐκτείνω χεῖρα, καὶ ἅψωμαι κορυφῆς κρατούσης τὰ σύμπαντα;
Εἰ καὶ ἐκ Μαρίας ὑπάρχεις βρέφος, ἀλλ᾽ οἶδά σε Θεὸν προαιώνιον,
ἐπὶ γῆς βαδίζεις, ὁ ὑμνούμενος ὑπὸ τῶν Σεραφίμ,
καὶ δοῦλος Δεσπότην, βαπτίζειν οὐ μεμάθηκα·
Ἀκατάληπτε Κύριε, δόξα σοι.

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki